Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#metoo on "mennyt liian pitkälle" eli pelottaa miehiä, koska valta-asetelma on kääntynyt päälaelleen

Vierailija
19.03.2018 |

Tämä on tullut väistämättä mieleeni näitä keskusteluja seuratessa. Itketään sitä, kuinka viattomia miehiä ristiinnaulitaan ja kuinka tuhotaan toisilta ura ja elämä yhden peffantaputtelun takia.

Kummasti vaan naisilta on saatettu aiemmin pilata koko elämä kajoamalla ilman lupaa tai käyttämällä valtaansa ja auktoriteettiaan väärin. Meille naisille on tehty selväksi jo rintojen kasvaessa, että vartalomme ei kuulu meille.

Nyt tämä valta onkin sitten yhtäkkiä meillä naisilla ja voi pojat, lisää on vielä tulossa.

Minä ainakin liityn ilolla hysteerisen lynkkausjoukon jatkoksi tilaisuuden tullen. Teen numeron jokaisesta ahdistelijasta tai raiskaajasta ja joka kerta se taakka, jota olen omista ja ystävien kokemuksista väsyneenä mukanani kantanut, on hieman kevyempi. Jokainen putoava pää saa minut tuntemaan, että naisena minulla on sittenkin voimaa ja valtaa.

En yhtään ihmettele, että miehiä pelottaa.

Kommentit (528)

Vierailija
101/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tullut väistämättä mieleeni näitä keskusteluja seuratessa. Itketään sitä, kuinka viattomia miehiä ristiinnaulitaan ja kuinka tuhotaan toisilta ura ja elämä yhden peffantaputtelun takia.

Kummasti vaan naisilta on saatettu aiemmin pilata koko elämä kajoamalla ilman lupaa tai käyttämällä valtaansa ja auktoriteettiaan väärin. Meille naisille on tehty selväksi jo rintojen kasvaessa, että vartalomme ei kuulu meille.

Nyt tämä valta onkin sitten yhtäkkiä meillä naisilla ja voi pojat, lisää on vielä tulossa.

Minä ainakin liityn ilolla hysteerisen lynkkausjoukon jatkoksi tilaisuuden tullen. Teen numeron jokaisesta ahdistelijasta tai raiskaajasta ja joka kerta se taakka, jota olen omista ja ystävien kokemuksista väsyneenä mukanani kantanut, on hieman kevyempi. Jokainen putoava pää saa minut tuntemaan, että naisena minulla on sittenkin voimaa ja valtaa.

Eipä ulotu meetoo elintasoturisteihin!

Vierailija
102/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille, jotka vastustatte "metoota": Voisitte ajatella, miten haluatte tyttäriänne kohdeltavan.

Paskin neuvo ikinä. Oma tytär ja potentiaalinen seksuaalinen kiinnostuksen kohde on ihan eri juttuja ja niitä kohtaan jokainen alfauros (joista naiset tykkää) käyttäytyy eri tavoilla.

Herätys.

Sulla on siis tapana ahdistella naisia ja hyväksyt, että muut miehet shdistelevat tytärtäsi? Sairasta.

Väärin. Olen sen verran komea, että naiset sallivat AINA minun ehdottavan ja tekevän mitä haluan. Kun käytin vielä tinderiä panin käytännössä kaikkia naisia ketä halusin. Baarissa lähestyttyäni kukaan nainen ei ole ainakaan suoraan antanut negatiivista signaalia, ettei seura kiinnosta, ei myöskään varatut.

Ja tää on vielä ihan totta, voin myöntää mummon haudan kautta, etten edes liiotellut mitään. Eli meillä on vaan nää kaksoistandardit, komea ja hurmaava mies saa tehdä mitä huvittaa, reppanat ei.

Eihän tuo mistään kaksoisstandardista kerro. Ahdistelua on se, että tekee väkisin sellaista mistä toinen ei tykkää. Sinä kun olet niin hurmaava, niin kaikki naiset, joita lähestyt, hurmaantuvat sinusta ja tykkäävät kaikesta, mitä teet. Vähemmän hurmaava joutuu näkemään enemmän vaivaa. Emme suinkaan ole tasavertaisia tässäkään asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä johtaa siihen, että assertiivinen lihasöykkäri ei enää aina saakaan haluamaansa, vaan muunlaisetkin miehet aletaan nähdä miehinä, niin olen metoon etulinjassa.

Tuskin johtaa. Seksuaalinen häirintä määrittyy sen mukaan, onko lähestyjä naiselle mieluinen. Jos lähestyjä on komea, niin suorat ehdottelut ovat itsevarmuutta. Jos ei ole, niin häirintää.

Naisen seksuaalisuus tulee ikuisesti suosimaan vahvoja alistavia miehiä, koska nainen haluaa näissä asioissa olla heikko alistuja. Tämä toki aiheuttaa ongelmia, kun aamunkoitteessa nainen pitäisi nähdä siellä neuvotteluhuoneessa vahvana ja jämäkkänä johtajana, vaikka eilisillan bileiden jälkeen nainen uikutti karvaisten alistajapakaroiden alla.

Miksi tuo olisi ongelma naisille kun ei tuo ole ongelma miehillekään. Moni vahvassa asemassa oleva mies haluaa että nainen dominoi sängyssä.

Vierailija
104/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille, jotka vastustatte "metoota": Voisitte ajatella, miten haluatte tyttäriänne kohdeltavan.

Paskin neuvo ikinä. Oma tytär ja potentiaalinen seksuaalinen kiinnostuksen kohde on ihan eri juttuja ja niitä kohtaan jokainen alfauros (joista naiset tykkää) käyttäytyy eri tavoilla.

Herätys.

Eli sitten kun joku on tyttärestäsi seksuaalisesti kiinnostunut, niin ymmärrät hyvin että hän tekee aloitteen ahdistelemalla?

Vierailija
105/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkkaiset pikku runkkarit ovat näköjään kokoontuneet taas tänne oksentelemaan naisvihaansa. :D

Vierailija
106/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelijoilla puntit tutisee, normaaleilla miehillä ei hätää.

This!

Todellisuudessa juuri päinvastoin. Mutta ettehän te sitä miesvihassanne ymmärrä. 

Vierailija
107/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätys.

Sulla on siis tapana ahdistella naisia ja hyväksyt, että muut miehet shdistelevat tytärtäsi? Sairasta.

Väärin. Olen sen verran komea, että naiset sallivat AINA minun ehdottavan ja tekevän mitä haluan. Kun käytin vielä tinderiä panin käytännössä kaikkia naisia ketä halusin. Baarissa lähestyttyäni kukaan nainen ei ole ainakaan suoraan antanut negatiivista signaalia, ettei seura kiinnosta, ei myöskään varatut.

Ja tää on vielä ihan totta, voin myöntää mummon haudan kautta, etten edes liiotellut mitään. Eli meillä on vaan nää kaksoistandardit, komea ja hurmaava mies saa tehdä mitä huvittaa, reppanat ei.

Eihän tuo mistään kaksoisstandardista kerro. Ahdistelua on se, että tekee väkisin sellaista mistä toinen ei tykkää. Sinä kun olet niin hurmaava, niin kaikki naiset, joita lähestyt, hurmaantuvat sinusta ja tykkäävät kaikesta, mitä teet. Vähemmän hurmaava joutuu näkemään enemmän vaivaa. Emme suinkaan ole tasavertaisia tässäkään asiassa.

Jostain syystä metoo-keskustelussa painotetaan itse tekoja, vaikka tekijä on se oleellisempi. Jos epämiellyttävä mies edes astuu samaan kuntosaliin, niin se on metoo ja tirkistelyä. Jos komea mies tulee sinne samaan kuntosaliin ja alkaa ehdotella panoa, niin ihanaa itsevarmuutta.

Metoon sanoma on miehille se, että mieti, oletko naisten kriteerien mukainen mies. Jos et, niin naiset eivät kuulu sinulle. Vähän samaan tapaan kuin naisille aikoinaan annettiin ymmärtää, että mene sihteeriksi vaan, ei sinusta voi tulla johtajaa tai asiantuntijaa.

Vierailija
108/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa että jokainen joka käy katsomassa suomalaisia elokuvia tukee tahtomattaan näitä menettelytapoja.

Kerro ketkä elokuvaohjaajat, tuottajat ja näyttelijät ovat synnittömiä, niin käydään katsomassa niiden elokuvia!

Vierailija
109/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelijoilla puntit tutisee, normaaleilla miehillä ei hätää.

This!

Todellisuudessa juuri päinvastoin. Mutta ettehän te sitä miesvihassanne ymmärrä. 

Joo, assertiiviset koulukiusaajavoimamiehet ovat ihan paniikissa kuultuaan, että röyhkeä lähestyminen yökerhossa ei enää johdakaan pillun saantiin. Eiku.

Vierailija
110/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ei sentään pelota, mutta sen verran on kyllä omaa käytöstä tullut muutettua, ettei kohtele enää naistyökavereita kavereina, vaan puhtaasti ammattimaisesti jättäen kaikenlaisen leikinlaskun pois. Jos naiset halauvat miesten olevan korrekteja ja ammattimaisesti kuivia tosikkoja, niin ollaan sitten sitä.

Ainut pelko mikä tässä on, on se että metooo:lle käy kuin pojalle joka huusi sutta. 

Työkaverinasi kiitän sinua tuosta. Ne rasvaiset vitsisi olivatkin kaikkien mielestä vain ja ainoastaan kiusallisia.

Vierailija
111/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätys.

Jostain syystä metoo-keskustelussa painotetaan itse tekoja, vaikka tekijä on se oleellisempi. Jos epämiellyttävä mies edes astuu samaan kuntosaliin, niin se on metoo ja tirkistelyä. Jos komea mies tulee sinne samaan kuntosaliin ja alkaa ehdotella panoa, niin ihanaa itsevarmuutta.

Metoon sanoma on miehille se, että mieti, oletko naisten kriteerien mukainen mies. Jos et, niin naiset eivät kuulu sinulle. Vähän samaan tapaan kuin naisille aikoinaan annettiin ymmärtää, että mene sihteeriksi vaan, ei sinusta voi tulla johtajaa tai asiantuntijaa.

Miehiä ahdistellaan samalla tavalla, monesti se on toinen mies. Kyse on suostumuksesta ja molempien yhteisestä halukkuudesta. Et voi yht'äkkiä flirttailla toiselle vahvasti jos et ole varmistanut että kyseessä on homomies eikä hetero jos itse olet mies. Sama heteromiehillä naisten kanssa. Pukua voit kyllä kehua, itse kehuin vasta miestarjoilijan pukua kun istui niin hyvin. Pakaroiden tai hartioiden kommentointi olisi taas liikaa.

t. mies

Vierailija
112/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätys.

Se on kaksoisstandardi heti kun puhutaan häirinnästä, tai sopimattomuudesta työpaikalla. Joko teko a ja vitsi b ovat työpaikalla ok, tai ne ovat häirintää. 

"Mutta mitä jos aviopari..." Joo, joo, just tämmöistä lapsellista väittelyä täällä on.

Vierailija
113/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako valta-aseman päälaelleen kääntyminen siis sitä, että naisilla on nyt vuoro häiritä ja alistaa ihmisiä sekä tehtailla perättömiä syytöksiä vaikka 30 vuoden viiveellä? Sillä lailla.

Vierailija
114/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätys.

En lakkaa hämmästelemästä näitä miehiä, joille aloite = "mennäänkö panemaan".

Vierailija
115/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätys.

Olen naimisissa oleva nainen. En halua, että kukaan muu kuin mieheni koskee vartalooni. Sillä ei ole väliä, onko lääppijä komea vai ei, en halua lääpintää. En halua kuulla rasvaisia juttuja kehostani enkä kuvailuja siitä, millaisia mielenliikkeitä se aiheuttaa. En halua mitään huomiota ulkonäöstäni muilta miehiltä, sillä olen saanut tarpeekseni kähmimisestä ja ahdistelusta. Ainoastaan mieheni kehut otan vastaan.

En edes pukeudu paljastavasti, vaan suht konservatiiviseti. Silti tasaisin väliajoin tulee joku idiootti törkyturpa rasvanäppiensä kanssa lääppimään. Vaikka näkee sormuksen. Vihaan sitä. Vihaan sitä, että minut nähdään ensisijaisesti runkkualustana, ei ihmisenä. Vihaan sitä, ettei itsemääräämisoikeuttani kunnioiteta. Joku uli tuossa itkikin, että on sitten kuivan asiallinen työkavereitakin kohtaan. Pliis, tee se.

Vierailija
116/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti metoo:sta ottaa itseensä miehet, joilla on huono itsetunto ja huonot sosiaaliset taidot. Kaipa he ihan tosissaan ovat jutuissaan, sääliksi käy. On varmaan vaikea kääntää kelkkaa kun on aiemmin ihaillut ahdistelijoita ja toivonut olevansa kuin he. Ketäs nyt katsotaan ylöspäin? Näiden miesten itsetuntoa ei metoo muuta suuntaan tai toiseen, eikä metoo:lla ole sen kanssa juurikaan mitään tekemistä. Nämä miehet ovat vain ottaneet sen yhdeksi uudeksi syyksi, miksi heillä menee naisten kanssa huonosti. Sehän on aina naisten syy tietysti, valitsevat vääriä miehiä jne-. Näinhän heidän täytyy toisille miehille selittää, naisiahan ei nuo selitykset tippaakaan kiinnosta.

Vaikka ongelma olisikin se, että nyt "naisia ei voi enää edes katsoa eikä niille sanoa enää mitään" kun joutuu somehyökkäyksen kohteeksi, niin eipä tätä maailmaa voi taaksepäinkään ajassa kääntää heidän takiaan. Eli varsinaisesti kyse on valittamisesta, ilman mitään varsinaisen ratkaisumallin tarjoamista. (vinkki-ratkaisumalli ei ole sellainen, jossa jonkun täytyy alistua orjaksi tai esineeksi). Lähes kaikki naiset kyllä tietää sen ratkaisun tällaisten miesten ongelmaan, ja sitä yritetään palstoilla kertoa, mutta aika harvalle menee perille. Eli se, että hankkii ne sosiaaliset taidot. Ne on opeteltavissa. Jos ei viitsi opetella ajamaan fillaria niin turha itkeskellä, että muut menee lujempaa tai että ne osaa ajaa koska ne on komeampia.

Vierailija
117/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti metoo leviää maailmanlaajuiseksi...

Vierailija
118/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää miksi kummallakaan sukupuolella pitää olla valta-asema, jos kerran halutaan ajaa tasa-arvoa? Miksi kumpaakaan sukupuolta pitää alistaa, miksi ylipäätään sukupuolesta pitää edelleen tehdä noin jumalaton numero? Miksi kaikki ei voi olla ihan vaan ihmisiä?

N41

Metoo kampanjaan voivat tietääkseni osallistua myös miehet joita on ahdisteltu.

Ei ainakaan Facebookin Rennon feministiryhmän keskustelijoiden mukaan voi.

Se on tilan viemistä naisilta. Miehet keksiköön eri tagin.

Minkä helvetin tilan? Miten se miesten tai poikien osallistuminen kampanjaan vähentää jotain naisten "tilaa"? Päinvastoin tuollaisilla kieltämisillä vain väheksytte miesten ja poikien kokemuksia ahdistelusta. Mies ei voi olla uhri? Minä en jaksa enää kuulua samaan porukkaan teidän idioottifeministien kanssa. Ette te edes ole mitään feministejä enää, vaan miesvihaajia. Oksettaa teidän käytös ja ärsyttää epäloogisuutenne.

Ja

#metoo

Helvetti.

N27

Itse en kuulu tuohon ryhmään enää, erosin heistä juuri tuollaisten syiden takia.

Vasta oli tutkimus että naisista oli kohdannut häirintää puolet, miehistä kolmannes. Muta julkisesti harva mies uskaltaa tunnustaa että häntä on häiritty. Asiaa ei auta että jotkut kieltävät miehiä osallistumasta uhreina tähän keskusteluun.

https://www.riku.fi/fi/riku-lehti/riku-lehti+12016/poikien+ja+miesten+k…

"Pelko homoksi leimaatumisesta, jos tekijä on mies, on usealle syy vaieta asiasta kokonaan."

"Naisten miehiin kohdistama seksuaalinen väkivalta jää ehkä eniten piiloon."

Miesten kokema häirintä lakaistaan yhä maton alle. Heitä pidetään liian vahvoina uhreiksi ja monesti heidän miehuutensa kyseenalaistetaan jos he tuovat kokemansa häirinnän esiin. Heillä ei ole turvaverkkoja tässä vaan niin toiset miehet kuin naiset väheksyvät heidän kokemuksiaan.

Metoon yhteydessä on kyllä pyydetty miehiä kertomaan kokemastaan ahdistelusta, mutta viimeksi eilen luin täällä kommentin jonka mukaan "en kai mä nyt mistään perseenpuristelusta ala valittaa kuten akat" tms. Jos asenteet monilla miehillä on tuollaiset niin kiva siinä yrittää kokemuksistaan kertoa jonkun sellaisen miehen joka on oikeasti kokenut jotkut tilanteet ahdistavina. Ei feministit voi käydä tätä keskustelua miesten puolesta, kyllä heidän pitää itse tulla esiin tai antaa edes tilaa toisille miehille.

En muuten pidä ketjun otsikosta ollenkaan, ei kenelläkään pidä olla valta-asemaa, sen enempää miehillä kuin naisillakaan. Kyllä ottais pannuun jos meillä yhtäkkiä olis jokin "naisten valta-asema."

Vaikka et tykkääkään, niin valta ja vallan jakautuminen ihmisten kesken on tosiasia. Ilman valtaa ei voida toimia. Ihmiskunnassa on ollut vahvasti miesten valta näihin aikoihin (1900-luvulle) asti, nyt se on ainakin länsimaissa muuttumassa. Toivottavasti tasapuolisemmaksi. Miten sukupuolien erilaisuuteen ja samanlaisuuteen tullaan suhtautumaan, se on mielenkiintoista!

Vierailija
119/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää miksi kummallakaan sukupuolella pitää olla valta-asema, jos kerran halutaan ajaa tasa-arvoa? Miksi kumpaakaan sukupuolta pitää alistaa, miksi ylipäätään sukupuolesta pitää edelleen tehdä noin jumalaton numero? Miksi kaikki ei voi olla ihan vaan ihmisiä?

N41

Metoo kampanjaan voivat tietääkseni osallistua myös miehet joita on ahdisteltu.

Ei ainakaan Facebookin Rennon feministiryhmän keskustelijoiden mukaan voi.

Se on tilan viemistä naisilta. Miehet keksiköön eri tagin.

Minkä helvetin tilan? Miten se miesten tai poikien osallistuminen kampanjaan vähentää jotain naisten "tilaa"? Päinvastoin tuollaisilla kieltämisillä vain väheksytte miesten ja poikien kokemuksia ahdistelusta. Mies ei voi olla uhri? Minä en jaksa enää kuulua samaan porukkaan teidän idioottifeministien kanssa. Ette te edes ole mitään feministejä enää, vaan miesvihaajia. Oksettaa teidän käytös ja ärsyttää epäloogisuutenne.

Ja

#metoo

Helvetti.

N27

Itse en kuulu tuohon ryhmään enää, erosin heistä juuri tuollaisten syiden takia.

Vasta oli tutkimus että naisista oli kohdannut häirintää puolet, miehistä kolmannes. Muta julkisesti harva mies uskaltaa tunnustaa että häntä on häiritty. Asiaa ei auta että jotkut kieltävät miehiä osallistumasta uhreina tähän keskusteluun.

https://www.riku.fi/fi/riku-lehti/riku-lehti+12016/poikien+ja+miesten+k…

"Pelko homoksi leimaatumisesta, jos tekijä on mies, on usealle syy vaieta asiasta kokonaan."

"Naisten miehiin kohdistama seksuaalinen väkivalta jää ehkä eniten piiloon."

Miesten kokema häirintä lakaistaan yhä maton alle. Heitä pidetään liian vahvoina uhreiksi ja monesti heidän miehuutensa kyseenalaistetaan jos he tuovat kokemansa häirinnän esiin. Heillä ei ole turvaverkkoja tässä vaan niin toiset miehet kuin naiset väheksyvät heidän kokemuksiaan.

Metoon yhteydessä on kyllä pyydetty miehiä kertomaan kokemastaan ahdistelusta, mutta viimeksi eilen luin täällä kommentin jonka mukaan "en kai mä nyt mistään perseenpuristelusta ala valittaa kuten akat" tms. Jos asenteet monilla miehillä on tuollaiset niin kiva siinä yrittää kokemuksistaan kertoa jonkun sellaisen miehen joka on oikeasti kokenut jotkut tilanteet ahdistavina. Ei feministit voi käydä tätä keskustelua miesten puolesta, kyllä heidän pitää itse tulla esiin tai antaa edes tilaa toisille miehille.

En muuten pidä ketjun otsikosta ollenkaan, ei kenelläkään pidä olla valta-asemaa, sen enempää miehillä kuin naisillakaan. Kyllä ottais pannuun jos meillä yhtäkkiä olis jokin "naisten valta-asema."

Vaikka et tykkääkään, niin valta ja vallan jakautuminen ihmisten kesken on tosiasia. Ilman valtaa ei voida toimia. Ihmiskunnassa on ollut vahvasti miesten valta näihin aikoihin (1900-luvulle) asti, nyt se on ainakin länsimaissa muuttumassa. Toivottavasti tasapuolisemmaksi. Miten sukupuolien erilaisuuteen ja samanlaisuuteen tullaan suhtautumaan, se on mielenkiintoista!

Et sinä tasapuolisuutta halua, vaan enemmän itsellesi ja viiteryhmällesi. Naurettavaa jeesustelua tuollainen.

Vierailija
120/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

The future is female!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan