Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#metoo on "mennyt liian pitkälle" eli pelottaa miehiä, koska valta-asetelma on kääntynyt päälaelleen

Vierailija
19.03.2018 |

Tämä on tullut väistämättä mieleeni näitä keskusteluja seuratessa. Itketään sitä, kuinka viattomia miehiä ristiinnaulitaan ja kuinka tuhotaan toisilta ura ja elämä yhden peffantaputtelun takia.

Kummasti vaan naisilta on saatettu aiemmin pilata koko elämä kajoamalla ilman lupaa tai käyttämällä valtaansa ja auktoriteettiaan väärin. Meille naisille on tehty selväksi jo rintojen kasvaessa, että vartalomme ei kuulu meille.

Nyt tämä valta onkin sitten yhtäkkiä meillä naisilla ja voi pojat, lisää on vielä tulossa.

Minä ainakin liityn ilolla hysteerisen lynkkausjoukon jatkoksi tilaisuuden tullen. Teen numeron jokaisesta ahdistelijasta tai raiskaajasta ja joka kerta se taakka, jota olen omista ja ystävien kokemuksista väsyneenä mukanani kantanut, on hieman kevyempi. Jokainen putoava pää saa minut tuntemaan, että naisena minulla on sittenkin voimaa ja valtaa.

En yhtään ihmettele, että miehiä pelottaa.

Kommentit (528)

Vierailija
61/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysytään kuitenkin rauhallisina ja puhutaan asiasta asiana. 

Vierailija
62/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää miksi kummallakaan sukupuolella pitää olla valta-asema, jos kerran halutaan ajaa tasa-arvoa? Miksi kumpaakaan sukupuolta pitää alistaa, miksi ylipäätään sukupuolesta pitää edelleen tehdä noin jumalaton numero? Miksi kaikki ei voi olla ihan vaan ihmisiä?

N41

Metoo kampanjaan voivat tietääkseni osallistua myös miehet joita on ahdisteltu.

Ei ainakaan Facebookin Rennon feministiryhmän keskustelijoiden mukaan voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tämä ole mikään kilpailu vallasta, tai niin ainakin toivoisin. Kai on tarkoitus elää rauhanomaisesti yhdessä erilaisista näkemyksistä huolimatta.

Tämähän on jo lähtökohdiltaan todella kieroutunut asetelma, jos puhutaan miesten naisten välisestä valtataistelusta - koskien naisten vartaloita ja henkilökohtaista koskemattomuutta. Ei se ole mitään tasa-arvoa, että miesten kuvitelmat ahdistelun oikeutuksesta olisivat jotenkin samalla viivalla naisten perusoikeuksien kanssa.

Vierailija
64/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valta-aseman ei tulisi olla millään laellaan... pitäisi pyrkiä tasapainoon ja tasa-arvoon, mutta siihen hyvin harva näköjään pyrkii aidosti.

Vierailija
65/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa että jokainen joka käy katsomassa suomalaisia elokuvia tukee tahtomattaan näitä menettelytapoja.

Vierailija
66/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, ei sentään pelota, mutta sen verran on kyllä omaa käytöstä tullut muutettua, ettei kohtele enää naistyökavereita kavereina, vaan puhtaasti ammattimaisesti jättäen kaikenlaisen leikinlaskun pois. Jos naiset halauvat miesten olevan korrekteja ja ammattimaisesti kuivia tosikkoja, niin ollaan sitten sitä.

Ainut pelko mikä tässä on, on se että metooo:lle käy kuin pojalle joka huusi sutta. 

Vierailija
67/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat. 

Minusta tuntuu että trumpin valinnasta oli se hyöty, että se sai naisten vihan nousemaan ja siitä tuli kipinä tuoda paskiaiset päivänvaloon. Että kaitpa se trumpin valinta oli jonkunlainen kohtalon oikku, joka ei lopulta olekaan niin paha asia, koska siitä poikii niin paljon hyvää ja moni kusimulkku on jäänyt jo kiinni.

Vierailija
68/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin aamuteeveestä kahta feministiä ja tuli mm selväksi, että mies käyttää valtaansa alistaakseen naista mm avaamalla hänelle oven vaikka kauppaan mennessä.

Feminismi on ase tasa-arvon saavuttamiseksi. Joopa joo. aseisiin kaikki ja ovet kiinni feministien edessä. Mutta mistä heidät tunnistaa?

Todellakin alkaa käydä miehiä sääliksi. Mistä ne voi tietää, kun monien naisten mielestä on moukkamaista olla avaamatta ovea vaikka keppien kanssa kävelevälle vanhukselle, 

Vierailija
69/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää miksi kummallakaan sukupuolella pitää olla valta-asema, jos kerran halutaan ajaa tasa-arvoa? Miksi kumpaakaan sukupuolta pitää alistaa, miksi ylipäätään sukupuolesta pitää edelleen tehdä noin jumalaton numero? Miksi kaikki ei voi olla ihan vaan ihmisiä?

N41

Se on tilan viemistä naisilta. Miehet keksiköön eri tagin.

Vierailija
70/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin aamuteeveestä kahta feministiä ja tuli mm selväksi, että mies käyttää valtaansa alistaakseen naista mm avaamalla hänelle oven vaikka kauppaan mennessä.

Feminismi on ase tasa-arvon saavuttamiseksi. Joopa joo. aseisiin kaikki ja ovet kiinni feministien edessä. Mutta mistä heidät tunnistaa?

Todellakin alkaa käydä miehiä sääliksi. Mistä ne voi tietää, kun monien naisten mielestä on moukkamaista olla avaamatta ovea vaikka keppien kanssa kävelevälle vanhukselle, 

Eilen laitoin tästä tänne ja sanottiin että ei Suomessa moisia feministejä ole olemassa #mikroaggressio

Kaiken lisäksi koko termi on kuulemma ulimiesten keksimä

Vierailija
71/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ollut #MeToo :ta minun nuoruudessani. Mieheni ja minun suhteeni alkoi, kun mies taputteli peppuani pariin otteeseen ensimmäisessä työpaikassani. Nyt onnellista yhteiseloa takana 24 vuotta ja löytyypä meiltä pari lastakin. Silloin kun minä olin nuori vanhemmat naiset opettivat nuorille tytöille, että jos joku mies ylittää rajan niin sitä potkitaan munille ja annetaan sen kuulla kunniansa. Nykyiset legginssejä käyttävät, instagramiin addiktoituneet, erityisherkät tytöt ovat niin nössöjä, että eivät uskala sanoa ei. Eihän siinä mies tiedä mikä on sallittua ja mikä ei.

Yhden tapauksen otannalla tiedät selkeästi, että sinun nuoruudessasi ei mitään epäkohtia naisen ja miehen välillä ollut, koska olet ollut onnellisesti yhteiselossa....

Vierailija
72/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ei sentään pelota, mutta sen verran on kyllä omaa käytöstä tullut muutettua, ettei kohtele enää naistyökavereita kavereina, vaan puhtaasti ammattimaisesti jättäen kaikenlaisen leikinlaskun pois. Jos naiset halauvat miesten olevan korrekteja ja ammattimaisesti kuivia tosikkoja, niin ollaan sitten sitä.

Ainut pelko mikä tässä on, on se että metooo:lle käy kuin pojalle joka huusi sutta. 

Miehille yhä heität seksuaalisia vihjauksia? Minulla ei ole ollut ongelmaa kohdella kaikkia työkavereita samalla tavalla riippumatta sukupuolesta. En flirttaile kenellekään tai vitsaile seksuaalisuuteen liittyen.

Vierailija
73/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille yhä heität seksuaalisia vihjauksia? Minulla ei ole ollut ongelmaa kohdella kaikkia työkavereita samalla tavalla riippumatta sukupuolesta. En flirttaile kenellekään tai vitsaile seksuaalisuuteen liittyen.

Näillä väärinymmärryksen ja pakonomaisen syyllisen löytämisen tarpeilla on yhtään ihmettelle vallitsevaa tilannetta. 

Vierailija
74/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ollut #MeToo :ta minun nuoruudessani. Mieheni ja minun suhteeni alkoi, kun mies taputteli peppuani pariin otteeseen ensimmäisessä työpaikassani. Nyt onnellista yhteiseloa takana 24 vuotta ja löytyypä meiltä pari lastakin. Silloin kun minä olin nuori vanhemmat naiset opettivat nuorille tytöille, että jos joku mies ylittää rajan niin sitä potkitaan munille ja annetaan sen kuulla kunniansa. Nykyiset legginssejä käyttävät, instagramiin addiktoituneet, erityisherkät tytöt ovat niin nössöjä, että eivät uskala sanoa ei. Eihän siinä mies tiedä mikä on sallittua ja mikä ei.

Miksi opettaa tuollaista tytöille, kun voisi opettaa pojille miten naisia ja muita ihmisiä kohdellaan kunnioittavasti?

Kaikista miehistä ei ole ahdistelijoiksi (luojan kiitos), eikä kaikista tytöistä "munille potkijoiksi".

Minun ja mieheni suhde on kestänyt yli 30 vuotta. Jos mies olisi lähestynyt minua kourimalla, suhdetta ei olisi olemassa.

Vierailija
75/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on sisäänrakenettu tahto tulla raiskatuksi. Näin on yritetty saada lauman ulkopuoleltakin geenejä. Siksi jotkut naiset saavat rajuja orgasmeja kun joutuvat raiskatuksi.

Tämä aiheuttaa sen, että miehet eivät oikein ymmärrä "meetoo" kampanjaa- orgasmeja aiheuttavat raiskaajat jätetään rauhaan ja keskitytään pehmeisiin kohteisiin.

Recent research indicates that between 31% and 57% of women have fantasies in which they are forced into sex against their will. For 9% to 17% of those women, rape fantasies are their favourite or most frequent sexual fantasy.

En tiedä miksi vastaan trollille. Siltä varalta, että et olekaan: olet lainannut pätkän tutkimusta, jossa on selvitetty naisten seksifantasioita. Fantasia ei ole sama asia kuin "toive". Raiskausfantasioita omaava ihminen ei todellakaan halua tulla oikeasti raiskatuksi. Kyse on fantasiasta.

Vierailija
76/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, aika erikoinen mielikuva tulee kirjoittajan "kavereista".

Vierailija
77/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä väärinymmärryksen ja pakonomaisen syyllisen löytämisen tarpeilla on yhtään ihmettelle vallitsevaa tilannetta. 

Missä oikein olet töissä? En ole itse törmännyt moiseen vaikka olen työskennellyt monissa työpaikoissa jossa on niin miehiä kuin naisia. En ole edes huomannut seksuaalisia vihjailuja keneltäkään.

Kaveri(ei työ) kyllä suuteli yllättäen humalassa ollessaan mutta senkin teki enemmän ujosti kuin törkeästi. En pitänyt sitä ahdistavana, muta varmistin myöhemmin että ollaan vain hyviä kavereita.

Vierailija
78/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N41

Se on tilan viemistä naisilta. Miehet keksiköön eri tagin.

Minkä helvetin tilan? Miten se miesten tai poikien osallistuminen kampanjaan vähentää jotain naisten "tilaa"? Päinvastoin tuollaisilla kieltämisillä vain väheksytte miesten ja poikien kokemuksia ahdistelusta. Mies ei voi olla uhri? Minä en jaksa enää kuulua samaan porukkaan teidän idioottifeministien kanssa. Ette te edes ole mitään feministejä enää, vaan miesvihaajia. Oksettaa teidän käytös ja ärsyttää epäloogisuutenne.

Ja

#metoo

Helvetti.

N27

Vierailija
79/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LSVHM on aina syyllinen kunnes toisin todistetaan. Silloinkin jää epäilys että joku huijasi jotenkin.

Vierailija
80/528 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä hieman pelottavaa, että kuka vaan voi syyttää toista ihmistä vuosikymmenien takaisista asioista pelkästään omien muistikuviensa perusteella. Ja minkäänlainen puolustautuminen ei ole mahdollista. Ja pelkkä huono käytös riittää, että ihminen voidaan leimata loppuelämäkseen. Ymmärtäisin, jos oikeasti on syyllistytty rikokseen, ja ymmärtäisin senkin ettei aikanaan esim. nuori henkilö ole uskaltanut nostaa asiaa esiin, ja syyttää auktoriteettia pelkällä sana-sanaa vastaan todisteilla. Mutta nyt näyttää että tässä on aivan aikuiset ihmiset vetäneet herneen nenäänsä, jostain vuosia vanhoista huonon käytöksen tapahtumista. Eikös se Jouko Turkkakin kohdellut huonosti opiskelijoita, eikä siitä miestä ristiinnaulittu? Johtuikohan se siitä, että hän piinasi tasapuolisesti miehiä ja naisia?

Eiköhän tuollaisia huutamisia, kiukutteluita, uhkailuja, vihjailuja ja ahdisteluita ole tapahtunut naistenkin toimesta, mutta niistä ei vaan nouse tällaista myrskyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä