Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ostavat jatkuvasti jotain turhaa, vaatteita, sisustusjuttuja, koruja,

Vierailija
19.03.2018 |

ym

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää. Pieni palkka, niin tarvitsee olla tarkka, että riittää edes tarpeelliseen. Lykkään myös tarpeellisen ostoakin joskus niin paljon, ettei siinä ole järkeä.

Vierailija
22/72 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain sellaista, josta pidän ja joka tulee käyttöön. Olen esteetikko, joten hankkimani tavarat ovat usein vähän kalliimpia ja ostokset harkittuja. En siinä mielessä harrasta sisustamista tai jatkuvaa vaatekaapin uusimista, että ostaisin jatkuvasti uutta ja laittaisin vanhaa pois, vaan pyrin aina ostamaan sellaista, jonka käytän itse loppuun.

Iso osa on totta kai turhaa, koska ihminen pärjää oikeasti todella vähällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/72 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä hajoilee. Heitin lasta harjalla ja se meni ohi ja osui sohvan käsinojaan. Varsikatkesi. Jos lapsi ei olisi perseillyt hiuksia harjatessa ei tuotakaan turhaa kuluferiä olisi tullut.

Vierailija
24/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuhgg

Vierailija
25/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kaikenlaisia sairauksia ja ostelun tuoman hyvänolontunteen hakeminen on yksi niistä.

Vierailija
26/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuota aiheuttaa sisäinen tyhjyys ja paha olo. Nettikauppojen tarjonnan selaaminen rauhoittaa mua ja vähentää ahdistusta. En ostele vaatteita, sisustusjuttuja tai koruja vaan kosmetiikkaa laidasta laitaan, kuten hajuvesiä ja ihonhoitotuotteita vaikka kaikkea on jo kaapit pullollaan. Tosin varmaan shoppailisin vaikka mielenterveyteni olisikin paremmassa jamassa. Itse asiassa sehän on sama kuin tunnesyömisen kanssa: sekä iloon että suruun on osteltava - aina löytyy kyllä joku syy! (Joskus harvoin myös se, että oikeasti tarvitsee jotain.)

Oletko kokeillut sitä, että "ostat kärryyn" tuotteita, joita haluat. Etsit mieluisia, hinnaltaan sopivia, kaikin puolin sellaisia, mitä todella tekee mieli (eli et vain lapa tavaraa summassa) - mutta sen sijaan, että maksaisit ne, suljet koneen ja lähdet vähäksi aikaa tekemään ihan muuta, esim. lenkille ulos.

Minä olen välttynyt monelta omasta mielestäni tarpeelliselta verkko-ostokselta tekemällä noin. Se tuotteiden etsiminen on riittänyt tuomaan sen tyydytyksen, mitä olen hakenut.

Vierailija
27/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tylsää ostaa aina vaan ruokaa. En pidä vaatteita/sisustusesineitä/leffoja/kirjoja turhina koska saan niistä iloa. 

Vierailija
28/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ei ole minun mielestä turhaa, vaikka sinun mielestä varmasti olisikin. Ihmiset on erilaisia.

Vierailija
29/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuota aiheuttaa sisäinen tyhjyys ja paha olo. Nettikauppojen tarjonnan selaaminen rauhoittaa mua ja vähentää ahdistusta. En ostele vaatteita, sisustusjuttuja tai koruja vaan kosmetiikkaa laidasta laitaan, kuten hajuvesiä ja ihonhoitotuotteita vaikka kaikkea on jo kaapit pullollaan. Tosin varmaan shoppailisin vaikka mielenterveyteni olisikin paremmassa jamassa. Itse asiassa sehän on sama kuin tunnesyömisen kanssa: sekä iloon että suruun on osteltava - aina löytyy kyllä joku syy! (Joskus harvoin myös se, että oikeasti tarvitsee jotain.)

Mulla on kans sama juttu. Oon välillä tosi masentunut ja sen huomaa esim. siitä, ettei vaatteet tai meikit kiinnosta yhtään. Kun on parempi mieli, niin jaksaa selailla kaikkia kivoja nettikauppoja. En oikein tiedä mihin muuhun rahani pistäisin? Kukaan ei lähde mun kanssa oikeen reissuunkaan, niin en tiedä mitä muuta tekisin kun ostelisin silloin tällöin kivoja juttuja :)

Et tiedä mihin rahasi käyttäisit...? Huoh. Avutonta. Laita vaikka hyväntekeväisyyteen, käy syömässä, tue paikallista yrittäjää yms!

Vierailija
30/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on laiminlyönyt tarpeelliset hankinnat pitkään ja haluaa tehdä ne harkiten, siinä voi kestää todella kauan ja silloin näyttää siltä, että jatkuvasti haalii jotain. On tietysti heitäkin, jotka niin tekevät. Minulle tuli huono olo jo, kun katsoin parempia käsilaukkuja ja millaisiin ihmisiin yhdistän ne. Anti-ostoslista on yhtä paljon iloa tuottava kuin ostoslista.

Vierailija
31/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska voin ja se on hauskaa!

Mitä minun ostamiseni kenellekään kuuluu, omilla rahoillani ostan.

Ostin juuri sievän pikkumaljakon olohuoneeseen ja keramiikkapurkin keittiöön. Ihan vain koristeeksi tason reunalle.

Vierailija
32/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on muutama tällainen ihminen, jotka eivät edes ruokaa raski ostaa, vaikka rahaa on. Eiköhän se ole jokaisen oma asia mihin käyttää rahojaan, ei kuulu edes noille piheille.

Vierailija
33/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttävät sillä pienen sisäisen tyhjiönsä.

Vierailija
34/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, koska voin ja se on kivaa! Someen en ostoksia jaa koskaan.

Vierailija
35/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen nettinäyteikkunaostoksia. Tykkään vaatteista, joten tarkastelen usein niitä nettikaupoista ja teen vertailuja. Usein en kuitenkaan osta mitään, koska en oikeasti tarvitse kaikkea. Ostan kuitenkin uusia vaatteita ennen kuin vanhat ovat rikki, niin hyveellinen en ole että kärsisin kylmää tai epämukavuutta tqi rumuutta kuvitellessani pelastavani maailman. Sitä paitsi itse en ole esimerkiksi lentänyt kymmeneen vuoteen ulkomaille ollenkaan monien lennellessä vuosittain useita kertoja. Ekojeesustelua pelkästään vaatteilla en siis ymmärrä.

Vierailija
36/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voin myöntää, että välillä ostelen asioita täyttääkseni jonkun sisäisen tyhjyyden. Välillä ketuttaa jo kun ostos on tehty, mutta ihan maltillisia ostoksia hinnoiltaan, enkä ole rahapulassa niiden takia. Mieluummin sen rahan käyttäisin ravintolaan, matkusteluun, elokuviin yms, mutta kun yksin ei huvita mennä. Ja kun ei mihinkään mene niin niihin turhiinkin ostoksiin on varaa. On myös säästöjä, mutta näin 50 vuotiaana tajuaa myös sen, että että mitään täältä mukaan ei saa.

Vierailija
37/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetään tyhjyyttä elämässä.

Vierailija
38/72 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ainakin on ihanaa jonkun oikein raskaan työputken päätteeksi palkita itseni jollain kivalla. Yleensä se on jotain vaatteita, kenkiä tai kosmetiikkaa. Sisustusjuttuja hankin yleensä vain syksyisin ja keväisin. Koruja en hirveästi käytä niin niitä ei oikein tule ostettua.

Vierailija
39/72 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ym

no kerrohan sinä ap meille muille, miten meidän tulisi rahamme käyttää

Onko krääsän ostaminen ainoa keino kuluttaa rahaa?

Sitten ihmiset valittavat kun tulee joku ongelma "minulla ei ole rahaa".

Vierailija
40/72 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tylsää ostaa aina vaan ruokaa. En pidä vaatteita/sisustusesineitä/leffoja/kirjoja turhina koska saan niistä iloa. 

Kunhan et ikinä saa mitään sosiaalitukia. Juuri kaltaisesi kuluttavat kaikki rahat ja sitten kun rahaa tarvitsisi niin menet kelan luukulle.