Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvaperheen stressin pahentaminen

En jaksa kuunnella mussuttajia
19.03.2018 |

Miksi ihmeessä ihmiset avautuvat vahingoniloisina univelasta kärsiville pienten lasten vanhemmille, että odottakaahan vain, tuosta se muuttuu vielä vaikeammaksi, kunhan lapset kasvavat? Älkää nyt mitään hyvää tulevaisuudelta odottako, tulee vielä uusia isoja ongelmia vanhojen tilalle... Avioerotilastojako nämä pessimistiset jankuttajat tahtovat kasvattaa?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää piitatko noista pelottelijoista!

Meillä oli raskas vauva-aika, sen jälkeen on koko ajan helpottanut. Taaperoaikakin oli vielä aika raskasta mutta kouluvuodet melko helppoja, samoin teini-ikä. Nyt lapsi on jo pian täysi-ikäinen.

Tosi monilla elämä helpottaa paljon vauvavuoden jälkeen. Nuo pelottelijat vaan jostain syystä nauttii muiden kiusaamisesta.

Vierailija
42/76 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kuunnella mussuttajia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne "kammotukset" ovat itse äitejä ja isiä ja puhuvat kokemuksesta.

Terve!

Miehen työkavereiden kanssa en olekaan aiemmin jutellut. Sovitaanko, että pidät tästä lähtien nämä kokemuksesi ja mielipiteesi ihan vain omana tietonasi väsyneiden vanhempien pelottelun sijasta? Voit jutella vaikka säästä ellet keksi mitään mukavaa sanottavaa.

T: työkaverisi vaimo

Ai kato, mut on näemmä tunnistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli raskas vauva-aika, sen jälkeen on koko ajan helpottanut. Taaperoaikakin oli vielä aika raskasta mutta kouluvuodet melko helppoja, samoin teini-ikä. Nyt lapsi on jo pian täysi-ikäinen.

Tosi monilla elämä helpottaa paljon vauvavuoden jälkeen. Nuo pelottelijat vaan jostain syystä nauttii muiden kiusaamisesta.

Aika hepposin perustein siellä nyt kyllä leimataan ihmisiä kiusaajiks ja pelottelijoiks. No mä lupaan pitää leipäläpeni töissä kiinni kun en näistä vauvajutuista ymmärrä.

Vierailija
44/76 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi nythän tässä sitte joutuu iha miettii et mitä suustansa päästää ettei pikkulasten vanhemmat loukkaannu.

Vierailija
45/76 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä aikoja jolloin vauva kautta lapsi kitisee, tulee ja menee.

Harmi jos joku pahoittaa mielensä kun kertoo, että niitä tulee olemaan.

Vierailija
46/76 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on loistavat sosiaaliset taidot! Olet varmasti tosi pidetty ihminen joka paikassa... vitsi vitsi. Ei sinusta kukaan pidä.

Vierailija
47/76 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas oli vaikea vauva, josta kasvoi oppikirjauhmis (se eskari-ikä ei unohdu), mutta tosissaan järki meinasi lähteä päästä teinarin kanssa. 😁 Lapset ovat kuin suklaarasia, koskaan ei tiedä, mitä saa. Hauskaakin on silti ehtinyt olla.

Vierailija
48/76 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla lapsilla ole kauheaa uhmaikää, eikä edes murrosikää. Sekin pelottelu on aika turhaa. Luulen että sekin on paljon vanhempien asenteesta kiinni, jos lapsen annetaan omaan tahtiin itsenäistyä niin ei hänellä ole juurikaan syytä uhmata. Ja toisaalta, tietyissa asioissa ei anneta tilaisuutta heittäytyä hankalaksi, esim. taaperon pukeminen, riisuminen ja syöminen suoritetaan vanhemman taholta niin että sitä ei tarvitse alkaa lapselta maanitella ja odotella toimintaa. Varmasti jotkut kaksivuotiaat pukee ja syö tosi hienosti ja taitavasti, mutta suuri osa ei, yleensä jo siitä syystä että mielenkiinto ei riitä, lapsen mieli menee jo kaukana muualla kun toinen kenkä on jalassa ja sitten vieressä kärtetään että laita nyt se toinenkin kenkä jalkaan.

Viisivuotiaan uhma on ihan uusi juttu, ennen puhuttiin vaan oidipaalivaiheesta, sitten kouluun mennessä tulee se vaihe kun lapsi tajuaa että hän liikkuu nyt yksin, ja voi jopa valehdella vanhemmille missä on liikkunut, mennään salaa kioskille ostamaan kaverin kanssa karkkia tai mennään kaverin luo ilman lupaa, se on normaalia ja jokainen miestä varmasti teki sitä samaa. Se kouluun meno on iso muutos ja lapsi on juuri siinä iässä ottamassa taas ison harppauksen itsenäistymisessä ja sille pitää antaa tilaa.

Lapsen kanssa pärjää aina hyvin kun muistelee minkälaista oli itsellä kun oli siinä iässä, ei lapset ole tyhmiä.

Vierailija
49/76 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pelottelu varmasti tehdään siinä mielessä että yritetään saada tämänhetkinen "kauhea aika" tuntumaan vähemmän kauhealta kun kerrotaan että pahempaakin voi olla tulossa, jos ei tulekaan niin se on kaikki kotiinpäin.

Sama juttu kun jos katkaiset jalkasi alkaa ihmiset puhua kaverin tutusta joka katkaisi molemmat jalkansa tai jopa halvaantui. Että eipä tuossa nyt niin paha tilanne ole, pahempikin voisi olla.

Vierailija
50/76 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin kaikki muuttui koko ajan vain helpommaksi. En kai vain ole "vauvaihmisiä". Rakastin toki lapsiani jo vauvoinakin, mutta kylllähän se arki aikamoista suorittamista oli ja eikä sen vauvan kanssa tuntunut elämä kovinkaan monipuoliselta. Aika rajoittuneelta tuntui kaikki tekeminen vauvan kanssa. Isompien lasten kanssa on kiva touhuta ja rymytä, sekä koen paljon helpommaksi kommunikoida lasten kanssa, kun he pystyvät ilmaisemaan itseään muutoinkin kuin itkemällä.

Ihmettelen ihan samaa, että miten se voi olla vaikeampaa sitten, kun lapsi osaa puhua, eikä enää tarvitse imettää. Tässä sitä vaan ollaan ihan sidoksissa kun tuo vähän väliä käy rinnalla. Jos ei ole nälkäitkua niin sitten voi vain arvailla että mikä sitä vaivaa.

T: 3

Kun lapsi on pieni, se tallaa syliä. Mutta kun lapsi kasvaa, se tallaa sydäntä.

Siksi homma vaikeutuu.

Vierailija
51/76 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hitsi nythän tässä sitte joutuu iha miettii et mitä suustansa päästää ettei pikkulasten vanhemmat loukkaannu.

Ne on kuule kaikkien pahimmat mielensäpahoittajat.

Vierailija
52/76 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta luulen, että näillä varottelijoilla on itsellä ollut helppo vauva-aika ja sitten vilkkaan taaperon kanssa elämä onkin yhtäkkiä muuttunut rankaksi. Vain oikeasti huonosti nukkuvan vauvan vanhemmat tietävät mitä univelka on ja sen kun muistaa, niin taaperokiukuttelut ei tunnu missään. Kun saa nukkua.

Vierailija
53/76 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on loistavat sosiaaliset taidot! Olet varmasti tosi pidetty ihminen joka paikassa... vitsi vitsi. Ei sinusta kukaan pidä.

Kyllä, vauva aika kun menee niin lapsi jatkaa kaikki maailman "hei mä löysin mun kädet, kattellaan niitä kahteentoista" "hei mä osaan seistä, teen tätä koko yön" "hei mä sain rokotukset 2 viikkoa sitten, nyt ei nukuta viikkoon" "hei mä harjoittelen kävelemistä unissanikin" "hei mä saan jotain ihme kauhukohtauksia nyt pari kuukautta" "hei en muuten ajatellut ruveta ollenkaan nukkumaan, vaikka se ennen onnistui, nyt ei huvita" "hip hei, flunssat ja yrjötaudit on kivoja muutaman kerran vuodessa" "hellurei, Jaskan mopoauto hajosi kello 01.00 ja saavuin kello 05.00 kotiin, miks sä valvot?".....

Vierailija
54/76 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2,5v ja 1v lapset eikä yhtään univelkaa. Mutta en lauo univelkaisille ilkeyksiä, ei tulisi mieleenikään. Toivon vain että he jaksavat ja olen kiitollinen hyväunisista lapsistani. Nukahtavat n.9 ja heräävät 8-9. Ei valittamista.

Vierailija
55/76 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain helpottanut hommat vauva-ajoista. Mm. Lapset syövät itse, käyvät tarpeillaan itse, pukevat itse, puhuvat, osaavat kertoa mikä on hätänä, ja ovat iloisia, osaavat toki kiukutellakin. Vauvana he vain huusivat, eivätkä juurikaan nukkuneet 20 minuuttia pidempiä pätkiä, joten olin puolikuollut, kuk lapset olivat vauva-ikäisiä.

Vierailija
56/76 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläisiäkin kommentteja pikkulasten vanhemmille. Ihmiset ovat ilkeitä ja julmia eivätkä osaa asettua toisten asemaan. Heivatkaa sellaiset hirviöt sinne missä ei aurinko paista.

Vierailija
57/76 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna vaihtaisin työpaikkaa jos se on mahdollista.

Vierailija
58/76 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna vaihtaisin työpaikkaa jos se on mahdollista.

Ei vaan ne kiusaajat ansaitsisivat vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
59/76 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläisiäkin kommentteja pikkulasten vanhemmille. Ihmiset ovat ilkeitä ja julmia eivätkä osaa asettua toisten asemaan. Heivatkaa sellaiset hirviöt sinne missä ei aurinko paista.

En ihmettele jos miehesi ei viihdy työssään ja kantaa huolta.

Vierailija
60/76 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin kaikki muuttui koko ajan vain helpommaksi. En kai vain ole "vauvaihmisiä". Rakastin toki lapsiani jo vauvoinakin, mutta kylllähän se arki aikamoista suorittamista oli ja eikä sen vauvan kanssa tuntunut elämä kovinkaan monipuoliselta. Aika rajoittuneelta tuntui kaikki tekeminen vauvan kanssa. Isompien lasten kanssa on kiva touhuta ja rymytä, sekä koen paljon helpommaksi kommunikoida lasten kanssa, kun he pystyvät ilmaisemaan itseään muutoinkin kuin itkemällä.

Ihmettelen ihan samaa, että miten se voi olla vaikeampaa sitten, kun lapsi osaa puhua, eikä enää tarvitse imettää. Tässä sitä vaan ollaan ihan sidoksissa kun tuo vähän väliä käy rinnalla. Jos ei ole nälkäitkua niin sitten voi vain arvailla että mikä sitä vaivaa.

T: 3

Kuningas Ei kun tulee niin melko eri vaiheessa olette kun imetysaika.

Vauvaakin voi tulkita milloin syö rinnalla ja milloin lapsi pitää sinua huvituttina. Kannattaa kysyä neuvolassa apua jos lapsi roikkuu rinnalla.

Taaperoikäisen haasteet ovat suuremmat, koska se inttäminen, jäätävä vastaanhangoittelua, maahanheittäytyminen ja minä itse! Tai vaaditaan juuri nyt sinua apuun..

Siitä taas kun lapsi kasvaa tulee 5- vuotiaan uhma, kouluikäisen uhmaa.

On ongelma koulussa, harrastuksessa!

Näin varhaisteinien äitinä toivon että lapset ovat ilman päihdekokeiluja ja koulussa pysytään kunnes saavat ammatin ja löytää itselleen hyvän elämän.

Välillä kaipaan niitä vauva-vuosia kun kaikki pyöri kakkavaippojen sisällön tutkimisessa ja siinä röyhtäytinkö riittävästi.

Ei se tarkoita että sinulla tai minulla on vaikeampaa kuin jollain toisella. Jos on väsynyt ja on vaikeaa niin se ei kerro mitä menneisyys on tai mitä tuleman pitää. Ei arki helpotu kuitenkaan kun lapsi kasvaa.

Helpottaa kun itse kasvaa mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi