Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten omituisuudet kaupan kassajonossa.

Vierailija
19.03.2018 |

Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.

Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.

Kommentit (385)

Vierailija
121/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassajonossa pitää tapella ainakin kerran viikossa. Mieluiten hakata joku

Vierailija
122/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketeissa pitäisi olla oma täydellisten ihmisten hätähousukassa. Kassahihna kulkisi 50% nopeammin.

Jos tekis jonkun virheen, sellaisia kuin ketjussa luetellaan, huutaisi kassa "sinä olet heikoin lenkki, poistu ja mene tavalliselle kassalle!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeuskilpailu vapautuvalle kassalle on sitä samaa koheltamista mitä olen todistanut esim. viime viikolla junaan mentäessä ja teatterissa, jeesus, että ihmiset ovat karjaa.

Junaan pitää änkeä, yritetään varmaan viisi ihmistä oviaukkoon yhtä aikaa kun EI siihen nyt vaan mahdu. Yleensä jään odottelemaan ihan hännille kun en kestä töpsöttelyä kenenkään maha mun selässä talvitakki päällä viiden sentin nykäyksillä. Tai muutenkaan.

Huvitti teatterissa kun ihmisten piti änkeä "lyhyintä reittiä" varaamaan väliaikakahvia niin, että pöydässä istuva joutui nousemaan ja väistämään, idioottimaista toimintaa. Kolmelta idiootilta lyhyemmän reitin valinta (2 metrin oikaisu) niin, että tullaan häiritsemään pöydässä istuvaa kahviseuruetta. Ne ihan tosissaan kysyi, että anteeksi pääsenkö mä tästä. Olisi oikeastaan pitänyt kysyä, että minä juon tässä pöydässäni kahvia ja kassajonoon mennään tuolta kiertäen nämä pöydät, haluatko sinä tosissaan, että minä nousen tästä pöydästä, että sinä pääset etuilemaan jonossa?

Katsoin yhtä samaa vanhempaa naista, jonka piti etuilla joka paikassa. Oikeen kulttuurin ytimessä hän. Sitten se änkeminen teatteriin, naulakolle, näytöksen alkuun, väliajalle, takaisin näytökseen, pois näytöksestä ja naulakoille, ulos teatterista. Meni niin fiilis siihen änkemiseen ettei huvita mennä enää teatteriin. Jos yhtään yrittää edetä väljemmin ja muut huomioiden eteenpäin niin niitä sukkuloitsijoita hiihtää kantapäille tai sivusta ohi. Illan lopulla olin niin kurkkua myöten täynnä että etenin muusta liikenteestä piittaamatta. Kun mun pitää päästä -ihmiset, eivätkö ne vaan voisi kuolla sukupuuttoon?

Jos yrität pitää turvaväliä niin siihen joku Teuvo maanteiden kuningas änkeää eteen ja nenä kiinni tuulilasissa, keula kiinni toisen persiissä. Jos pitäisit itsesi vähän kauempana ratista niin ehtisit käännellä sitä rattia paremmin kun jotain yllättävää tapahtuukin. Tai et ehdi oikeastaan, neljän metrin turvavälillä et ehdi yhtään mitään.

Kassalla - ymmärtäisin jos Suomi olisi Japani - että on pakko hiihtää edellä menijän selkään ja töpötellä, kurkkia miten jono etenee, onhan se hemmetin hienoa olla tapahtumien ytimessä. Hei nyt nyt ihan kohta on mun vuoro. Joo se sun vuoro tulee heti kun edellinen on hoitanut ostoksensa. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että laitan kapulan ostosteni väliin. Mutta jos seuraavan asiakkaan naama on siinä missä maksupääte on niin pysähdyn ja sanon, että otatko metrin taaksepäin, että minä pääsen maksamaan. Mitään maksutapahtumaa ei tapahdu ennen kuin se toinen asiakas ottaa sen metrin taaksepäin, en tarvitse edes kassan apua tässä.

Vierailija
124/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää tää ettei voida sanoa ääneen vaan kyräillään. Aina toljotetaan hapan ilme naamalla.

Haluaisitko itse kuulla raivoa ja kiroilua.

En haluaisi. Ihan rauhallisesti voi sanoa, että "siirtyisit(te)kö vähän eteenpäin" ja vaikka nyhjäistä olkapäästä, jos uskaltaa.

Vierailija
125/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kassajonossa ei tapahdu ärsyttävimmät jutut. Mutta täysin uunoja ovat ihmiset, jotka ottavat tuotteita ja hylkäävät näitä sitten pitkin poikin kauppaa. Aikuiset ihmiset! Tämä on tosi yleistä, joka kauppareissulla näkee epämääräisiä kasoja pitkin hyllyjä. Monet tuotteet ovat kylmätuotteita, joten niistä tulee sitten vain hävikkiä.

Mielestäni kaupat saisivat syynätä näitä sikailijoita enemmän, sillä tuo on täysin sama asia kuin myymälävarkaus. Jopa melkein pahempi, sillä tuo on silkkaa kiusantekoa ja toisen omaisuuden hävittämistä eikä tuote mene edes tarpeeseen. En yksinkertaisesti käsitä, miten aikuinen ihminen kehtaa noin vaan jättää tavaroita matkasta. Niin kiire ei voi olla, etteikö tuotetta ehtisi palauttaa oikealle paikalle, jos kerran ITSE tulee toisiin ajatuksiin. 

Vierailija
126/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa ja muualla Euroopassa tämä tilanne olisi ratkaistu sanomalla "Anteeksi rouva, voisitteko siirtyä hieman eteenpäin? Kiitos." Reaktiivista kanssakäymistä. Suomessa sen sijaan kirjoitellaan jälkikäteen vihaisia viestejä yleisöpalstoille.

Vierailija
127/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaikkia ongelmat poistuisivat espanjalaisen tai portugalilaisen yhden kassan jonolla. Yli isossa kaupassa yksi pitkä jono joka ohjasi valomerkein vapaalle kassalle

Jokainen pääsi nopeasti ja oikeaan aikaan. Pienissä kaupoissa oli yksi jono ja sieltä etupäästä haarautuu kahdelle tai kolmelle kassalle.

Vierailija
128/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marketeissa pitäisi olla oma täydellisten ihmisten hätähousukassa. Kassahihna kulkisi 50% nopeammin.

Jos tekis jonkun virheen, sellaisia kuin ketjussa luetellaan, huutaisi kassa "sinä olet heikoin lenkki, poistu ja mene tavalliselle kassalle!"

😂😂😂

Vierailija
129/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan niitä jotka änkeävät ihan taakse, niin että kärryt osuvat edellä seisovan selkään.

Vierailija
130/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöyristyttävintä kassajonokäytöstä on mielestäni se, että uuden kassan avautuessa viimeiset jonossa olevat ryntäävät vapaalle kassalle. En ymmärrä. Siinä on edessä liuta jonoon aiemmin tulleita ihmisiä. Noissa tilanteissa jäävät mummot ja papat auttamatta jalkoihin, jos he eivät osaa salamannopeasti reagoida uuden kassan avautumiseen. Kyllä normaaleihin käytöstapoihin kuuluisi katsoa, haluaako joku edellä olevistasi siirtyä vapaalle kassalle (edes vaikka odottamalla sen 2 sekuntia ennen kuin alat kilpajuosta muiden peräpään jonottajien kanssa). Jos etuilusta ääneen menet mainitsemaan, saat palkinnoksi mulkaisun, tuhahtelun ja hyvällä tuurilla muutaman haukkumasanan. Kai kaikilla on nykyään niin kiire aina ja kaikkialla, että tämänkaltainen etuilu on normaalia käytöstä.

Sen sijaan esimerkiksi ostosten väliin laitettavasta kapulasta ja unohtuneista koreista en jaksa itse hermostua. Hyvä se on ottaa toiset huomioon, mutta korin unohtaminen on osunut omalle kohdalleni niin harvoin, että pistän tämän unohduksen piikkiin. Kapulan laitan itse aina ostosteni jälkeen, mutta ei minua haittaa vaikkei edelläni oleva henkilö olisi niin tajunnut tehdä (vaikka kohteliasta se mielestäni olisikin).

No ei kai kukaan nyt sieltä jonon keulilta lähde sinne uuteen avautuvaan kassaan.

Niin, ei tässä tarkoitettu ensimmäistä jonossa olevaa, tai niitä paria jotka ovat jo laittamassa tavaroitaan kassalle. Siinä kohtaa vaihtaminen olisikin pöhköä. Kyse on siitä, että esim. 8 ihmisen jonottaessa henkilöt nro 6-8 kiilaavat uudelle kassalle sen sijaan, että henkilöt nro 3-5 pääsisivät kassalle ensin (vaikka ovat jonottaneet kauemmin kuin perässä olevat). Miksi jonottaminen muuttuu siinä kohtaa nopeuskilpailuksi?

Avautuva kassa on kyllä ihan "vapaata riistaa" ruokakaupoissa. Ihan yhtä hyvin joku onnekas voi seilata kassalle ensimmäiseksi sen kohdalla olevasta hyllyvälistä edes näkemättä toisessa päässä olevaa jonoa jo aiemmin auki olleelle kassalle. Pitäisikö hänenkin kysellä onko joku sieltä tulossa hänen edelleen.

Jossain esim Mäkissä monesti jonotellaan yhdessä jonossa parille kassalle ja mennään järjestyksessä sille kumpi vapautuu.

Olet oikeassa siinä, että joku voi sattua hyllyvälistä vapaalle kassalle ennen muita. En oleta, että hänen täytyisi kuuliaisesti kysellä jostain toisesta jonosta tuleeko joku hänen edelleen, jos hän ei kerran edes alunperin havainnut jonoa. Jos kukaan ei ole nähtävästi vaihtamassa uudelle kassalle vanhalta kassalta, on uusi tietenkin kaikkien "otettavissa". Kyse on tässä tapauksesta, että olet jonossa jo hännillä, mutta etuilet muita vierekkäisen kassan avautuessa (mitä itse todistan lähikaupassa harva se päivä). Lähikaupassani esim. pujahtaminen hyllyjen välistä uudelle kassalle ei ole mahdollista.

Mutta nähtävästi tämä ei ole mikään yleinen ongelma muille ihmisille :) Vapaata riistaa se uusi kassa useimmille näyttää olevan. Itse silti jonossa ollessani kysyn edellä olevalta henkilöltä, haluaako hän mennä viereiselle uudelle kassalle ennen minua (jos hän ei ole vielä latonut tavaroitaan kassalle). 

Tuo yksi jono kahdelle (tai useammalle) kassalle on hyvä systeemi ja sitä toivoisinkin tuohon lähikauppaan.

Vierailija
131/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöyristyttävintä kassajonokäytöstä on mielestäni se, että uuden kassan avautuessa viimeiset jonossa olevat ryntäävät vapaalle kassalle. En ymmärrä. Siinä on edessä liuta jonoon aiemmin tulleita ihmisiä. Noissa tilanteissa jäävät mummot ja papat auttamatta jalkoihin, jos he eivät osaa salamannopeasti reagoida uuden kassan avautumiseen. Kyllä normaaleihin käytöstapoihin kuuluisi katsoa, haluaako joku edellä olevistasi siirtyä vapaalle kassalle (edes vaikka odottamalla sen 2 sekuntia ennen kuin alat kilpajuosta muiden peräpään jonottajien kanssa). Jos etuilusta ääneen menet mainitsemaan, saat palkinnoksi mulkaisun, tuhahtelun ja hyvällä tuurilla muutaman haukkumasanan. Kai kaikilla on nykyään niin kiire aina ja kaikkialla, että tämänkaltainen etuilu on normaalia käytöstä.

Sen sijaan esimerkiksi ostosten väliin laitettavasta kapulasta ja unohtuneista koreista en jaksa itse hermostua. Hyvä se on ottaa toiset huomioon, mutta korin unohtaminen on osunut omalle kohdalleni niin harvoin, että pistän tämän unohduksen piikkiin. Kapulan laitan itse aina ostosteni jälkeen, mutta ei minua haittaa vaikkei edelläni oleva henkilö olisi niin tajunnut tehdä (vaikka kohteliasta se mielestäni olisikin).

No ei kai kukaan nyt sieltä jonon keulilta lähde sinne uuteen avautuvaan kassaan.

Niin, ei tässä tarkoitettu ensimmäistä jonossa olevaa, tai niitä paria jotka ovat jo laittamassa tavaroitaan kassalle. Siinä kohtaa vaihtaminen olisikin pöhköä. Kyse on siitä, että esim. 8 ihmisen jonottaessa henkilöt nro 6-8 kiilaavat uudelle kassalle sen sijaan, että henkilöt nro 3-5 pääsisivät kassalle ensin (vaikka ovat jonottaneet kauemmin kuin perässä olevat). Miksi jonottaminen muuttuu siinä kohtaa nopeuskilpailuksi?

Kun avataan uusi kassa, idea lienee kuitenkin se, että nimenomaan ne viimeiset siirtyisivät ruuhkaiselta kassalta toiselle kassalle. Ei se, että lähes koko jono tyhjätään vierestä. Eihän tuota edes ole mahdollista toteuttaa siten, että kassalta x loikkaa keskeltä muutama ihminen toiselle kassalle. Anyhow, sellaista se on, joskus käy tuuri eli sattuu olemaan ensiksi viimeinen ja sitten onkin yhtäkkiä ensimmäinen. Toisaalta joskus joutuu todellakin odottelemaan eikä mitään uusia kassoja avaudu. Kyllähän nämä elämän nallekarkit menevät aikaa myöten ihmisten kesken tasan. 

Vierailija
132/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

youngL kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä voit ap ottaa ne kirsikkatomaattisi ja mennä automaattikassalle maksamaan.

Siellä on aika selkeästi annettava rauha edelläolevalle. Opitpahan sinäkin jonotustapoja.

Minulla ei ollut kuin käteistä. Enkö ostanut kirsikkatomaatteja vaan ostin kaksi pulloa somersby-siideriä lantrinkiin.

Ap

Olet siis p e r s e aukinen, jolla ei ole kortilla rahaa. Kuitenkin ostit niitä kirsikkatomaatteja. 

t. se introverttinainen

Minulla ei ollut lompakkoani mukana, sillä olin ulkoilemassa ja hain ne lantrinkisiiderit aivan extempore ja minä kannan ulkoiluvaatteissa mukana ainoastaan avaimia ja pieniä määriä käteistä. Kirsikkatomaatit jäivät tällä kertaa hyllyyn.

Ap

Ei saa kiusata vanhuksia ja ap on selkeästi vanha mies. Vanhat miehet eivät käytä kortteja vaan sinnikkäästi nostavat eläkkeensä käteisenä. Vanhoilla miehillä on myös ainoa oikea tapa toimia, jonka muutkin saisivat omaksua, että vanhoilla miehillä olisi helpompaa.

Tässäpä esimerkki, miten käydään henkilöön jos mielipide ei miellytä.

Ja aiheeseen, ketjussa kiteytyy taas kerran se, että suomalaiset ovat tuppisuita jurottajia. Onko mahdotonta saada suu auki ja sanoa: anteeks, voitko siirtyä vähän? Ei tarvitse tiuskia, ei ärjyä, ihan vaan normaali ihmisen puhe riittää.

Vierailija
133/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kassajonossa ei tapahdu ärsyttävimmät jutut. Mutta täysin uunoja ovat ihmiset, jotka ottavat tuotteita ja hylkäävät näitä sitten pitkin poikin kauppaa. Aikuiset ihmiset! Tämä on tosi yleistä, joka kauppareissulla näkee epämääräisiä kasoja pitkin hyllyjä. Monet tuotteet ovat kylmätuotteita, joten niistä tulee sitten vain hävikkiä.

Mielestäni kaupat saisivat syynätä näitä sikailijoita enemmän, sillä tuo on täysin sama asia kuin myymälävarkaus. Jopa melkein pahempi, sillä tuo on silkkaa kiusantekoa ja toisen omaisuuden hävittämistä eikä tuote mene edes tarpeeseen. En yksinkertaisesti käsitä, miten aikuinen ihminen kehtaa noin vaan jättää tavaroita matkasta. Niin kiire ei voi olla, etteikö tuotetta ehtisi palauttaa oikealle paikalle, jos kerran ITSE tulee toisiin ajatuksiin. 

Eilen bongattu lasten saappaat tuorejuustohyllyssä...

Mutta voiko niitä myyjätkin unohtaa, jos ovat viemässä mutkien kautta paikallensa?

Vierailija
134/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eerika kirjoitti:

Välillä aivan hirvittää mennä kauppaan ja etenkin sitten kassalle maksamaan: Yritän olla nopea, etsin rahapussin ja kortit valmiiksi, mutta koska joudun käyttämään kävelykeppiä ja sairastan neurologista sairautta, liikkeeni ovat hitaita ja kömpelöitä, keppi voi tippua kun kädet ovat maksupäätteellä enkä aina ehdi laittaa ostosteni jälkeen kapulaa. Sama kömpelyys jatkuu pakkaustilanteessa. Voi ihmiset, koettakaa ymmärtää. Jokainen meistä voi sairastua tai ainakin tulee vanhaksi.

Totta! Ja vanhuus on lisääntymään päin. Opetellaan kärsivällisyyttä. Hitaampien ihmisten kannattaa toki vältellä ruuhka-aikoja, jos mahdollista.

Vierailija
135/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä parkkeerataan jonkun kahvipaketin kanssa jonottamaan ja samalla muija pyörii kaupassa latoen kärryn täyteen. Sitten kurvataan muiden ohi äijän kylkeen täyden lastin kanssa.

Vierailija
136/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain kaupoissa tupakkatuotteita myydään vain osalla kassoista ja ne on selkeästi ja isosti merkitty kylteillä. Silti tupakan ostajat menevät kassoille, joilla niitä ei ole. Siitä sitten kassahenkilö lähtee pyydettyjä tuotteita hakemaan. Juuri haluttu merkki voi olla lopussa, joten kassahenkilö palaa kysymään haluaako asiakas ehkä jotain muuta. Ja lähtee taas hakemaan pyydettyä merkkiä. Ja jono seisoo. Siksi valitsen aina kassan, joka myy tupakkaa, vaikka itse en koskaan niitä osta.

Tupakkaa saisi myydä ainoastaan niiltä merkityiltä kassoilta joten jos joku kassahenkilö näin tekee niin toimii kyllä väärin..

Vierailija
137/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain kaupoissa tupakkatuotteita myydään vain osalla kassoista ja ne on selkeästi ja isosti merkitty kylteillä. Silti tupakan ostajat menevät kassoille, joilla niitä ei ole. Siitä sitten kassahenkilö lähtee pyydettyjä tuotteita hakemaan. Juuri haluttu merkki voi olla lopussa, joten kassahenkilö palaa kysymään haluaako asiakas ehkä jotain muuta. Ja lähtee taas hakemaan pyydettyä merkkiä. Ja jono seisoo. Siksi valitsen aina kassan, joka myy tupakkaa, vaikka itse en koskaan niitä osta.

Ohhoh, tupakkaa kun ei saisi myydä kassalta millä ei ole siihen myyntilupaa. Siksi kun tupakkaa saa myydä ainoastaan niillä kassoilla joilla on siihen luvat (niistä pitää jokaisesta kassasta maksaa luvat erikseen), onpa outoa ettei myymälässä sitä tiedetä. Aika paha.

No tuota en tiennytkään. Ehkä myymälässä katsotaan sääntöjä läpi sormien, koska ei haluta riitaa asiakkaiden kanssa. Voin kyllä kuvitella millaisen rähäkän joku voisi nostaa (ei toki kaikki) jos joutuisi jonottamaan uudelleen tupakan takia.

Suurempi ja kalliimpi rähäkkä tulee siitä jos jäävät tästä kiinni.  Itse ainakin nostaisin sen rähäkän siitä jos jonkun lukutaidottoman tolvanan takia joutuisin jonottamaan ties kuinka kauan, valitkoon ensi kerralla oikean kassan tämätupakoija. Kyllä vaihtuisi kauppa melko nopeaan tuosta toiminnasta minulla.

Vierailija
138/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, etköhän seuraavalla kerralla voisi sanoa; "anteeks täällä pitäis takanaolevilla jo laittaa ostokset hihnalle.:)" sen jälkeen jos ei vielä liiku niin sitten olisi jo jotain järkeä tulla valittamaan jonnekkin vauvapalstalle, kun asia on ollutta ja mennyttä eikä sitä voi korvata.

Vierailija
139/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla jonottamisen sääntöjä: pulikan panee edellä oleva ostostensa jälkeen. Se on huomaavaista kassaa ja jälkeen tulevaa kohtaan. Joskus pirunsarvet nousevat otsasta ja päätän "opettaa" näitä välinpitämättömiä jotka eivät viitsi sitä pulikkaa panna. Siinäpä sitten maksavat myös minun ostokseni tai sönköttävät kassalle mitkä olivatkaan hänen ostoksiaan ja mitkä minun. Nauran hiljaa sisäänpäin.

Avautuvaan uuteen kassaan on etuajo-oikeus pisimpään jonottaneilla. Tottakai näin on. Näin on muuallakin. Vai onko jonkun mielestä esim kaupan neuvonnassa, hotellin respassa tai mäkkärissä toinen käytäntö? Jonotat puoli tuntia yhdelle kassalle ja sitten tulee uusi asiakaspalvelija ja alkaa palvella täysin uusia asiakkaita jonon ohi? Ei se niin mene. Miksi menisi kaupan kassajonossakaan? Tietenkin kassan pitäisi itse myös kontrolloida asiaa. Jonotusnumerot ovat ideaali käytäntö. Niissä ei kiilata.

Vierailija
140/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen jumettaja oli jo noin 50-55 vuoden kypsässä iässä, joten kyllä luulisi olevan jo takaraivossa se kuinka kaupankassalla toimitaan. Itselleni muiden huomioon ottaminen kaupankassajonoissa on ollut itsestään selvää jo pikkupojasta asti.

Ehkä olin minä, en kyllä lukenut viestiäsi mutta jostain valitit. Laitan tavarat peräkkäin hihnalle jotta kassan on ne helppo ottaa siitä, jos sinä olet hidas latomaan omasi hihnalle niin ei sitten mitään. Ei tartte ängetä. Ällöttävintä kun kurotetaan kapulaa hiha toisten ruokaostosten päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän