Case Louhimies, yhtä asiaa en ymmärrä
Kun Törhösen nimi paljastui ja Pamela Tola oli mukana Ylen ohjelmassa, hän sanoi ettei ole kohdannut seksuaalista häirintää. Nyt Tola kuitenkin kertoo kohdanneensa häirintää. Miksi hän valehteli aiemmin?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtv.fi/viihde/elokuvat/artikkeli/nayttelijat-humalassa-tunt…
Akut vauhdissa. Oksettavaa.
Turun murre ei kuitenkaan oikein tarttunut, eikö löytynyt "metodia"?
Kaikki mita rakastan kirjoitti:
Työt on kuitenkin kelvannut näiden ns ahdistelijoiden elokuvissa. Ei anna hyvää kuvaa niistä näyttelijöistä jotka nyt huutavat meetoo
En nyt oikein ymmärrä. Onko sinun mielestäsi oksennuksen syöttäminen, lyöminen, tukkaan sylkeminen seksuaalista ahdistelua? Tässä ei ole kyse seksuaalisesta ahdistelusta, vaikka seksuaalisia tekoja on myös mukana.
Perutaanko nyt perjantaina jaettaviksi aiotut Jussi-patsaat Tuntemattomalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitteko edes Ylen artikkelia? Kyse oli alistamisesta, nöyryyttämisestä ja kiusaamisesta ennen kaikkea. Kuinka moni parikymppinen tyttö oikeasti uskaltaa puolustaa tuollaisissa tapauksessa itseään? On kyllä todella huolestuttavaa, että kuvausryhmästä vain yksi uskaltaa sanoa, että kuvaaminen kovassa aallokossa voi olla näyttelijälle hengenvaarallista.
Kuusniemi teki yli 10 vuotta yhteistyötä Louhimiehen kanssa. Miksi ihmeessä jos ohjaajan toimintatavat on noin kyseenalaiset?
Joskus joutuu tekemään töitä ilkeilevien ja asiattomien ihmisten kanssa, ja etenkin jos on kyse muuten hyvästä projektista voi ajatella että siedetäān nyt kun on väliaikaista. Ei se silti tarkoita että asiaton käytös olisi ok.
Mutta ei sitten myöskään joskus myöhemmin aleta avautumaan kuinka kauheaa oli. Kun sitä joskus on siedetty, niin se on siinä.
Höpöhöpö. Kiusaajaa saa käydä potkimassa vaikka tämän kuolinvuoteella. Niin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä miehet eivät harrasta tällaisia julkisia tuomitsemiskamppanjoita naisia kohtaan, vaikka usein olisi aihettakin. Esimerkiksi Leena Meren taannoinen valehtelu johti Arhinmäen anteeksipyyntöön, vaikka ihan toisen henkilön olisi pitänyt pyytää anteeksi ja pahoitella tekoaan.
Kyllähän Arhinmäen ele oli ihan aito, eli ei ollut valehtelua. Tönimistä se ei ollut, mutta todella alentuvaa tulla naista taputtelemaan kämmenselällä rintaan. Kysyn vain olisiko tehnyt saman keskustellessaan Sipilän kanssa?
Voi jessus.
Toiset heiluttavat hermostuessaan käsiään. Olen itse todistanut tuohtuneen ihmisen (miehen) läväyttäneen toista miespuolista henkilöä, jolle ei ollut edes puhumassa, Arhinmäen tavoin rintakehään. Mitään seksuaalista siinä ei ollut, eli ihan sama olisi voinut tapahtua Sippilänkin kohdalla.
Ja jotkut lyövät toisia hermostuessaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitteko edes Ylen artikkelia? Kyse oli alistamisesta, nöyryyttämisestä ja kiusaamisesta ennen kaikkea. Kuinka moni parikymppinen tyttö oikeasti uskaltaa puolustaa tuollaisissa tapauksessa itseään? On kyllä todella huolestuttavaa, että kuvausryhmästä vain yksi uskaltaa sanoa, että kuvaaminen kovassa aallokossa voi olla näyttelijälle hengenvaarallista.
Kuusniemi teki yli 10 vuotta yhteistyötä Louhimiehen kanssa. Miksi ihmeessä jos ohjaajan toimintatavat on noin kyseenalaiset?
Joskus joutuu tekemään töitä ilkeilevien ja asiattomien ihmisten kanssa, ja etenkin jos on kyse muuten hyvästä projektista voi ajatella että siedetäān nyt kun on väliaikaista. Ei se silti tarkoita että asiaton käytös olisi ok.
Mutta ei sitten myöskään joskus myöhemmin aleta avautumaan kuinka kauheaa oli. Kun sitä joskus on siedetty, niin se on siinä.
Höpöhöpö. Kiusaajaa saa käydä potkimassa vaikka tämän kuolinvuoteella. Niin se vaan menee.
Väkivalta on AINA väärin. Toivottavasti en tule koskaan törmäämään tuolla tavalla ajattelemaan hirviöön.
Vierailija kirjoitti:
Paljon saa palstamieheltä sympatiaa ukko, joka valehtelee lapselle tämän vanhempien kuolleen, jotta saisi "luotua aitoa taidetta".
Ne Louhimiehen leffat, jotka itse olen nähnyt, ovat muuten oksettavaa paskaa. Paha maa -leffan jälkeen päätin, että en enää vaivaudu katsomaan tuollaista sontaa.
Me too.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>ole Matleena Kuusniemi
>saa urasi alkuun Aku Louhimiehen ohjaamassa sarjassa Sydänten Akatemia (1998)
>saa ensimmäinen leffaroolisi Louhimiehen debyyttielokuvasta Levottomat (2000)
>pääse mukaan Louhimiehen ohjaamaan sarjaan nimeltä Irtiottoja (2002)
>joudu työskentelemään Louhimiehen alaisuudessa aivan HIRVITTÄVISSÄ ja KARMAISEVISSA olosuhteissa elokuvassa Paha Maa (2005)
>jatka työskentelyä Louhimiehen kanssa elokuvissa Valkoinen Kaupunki (2006), Riisuttu Mies (2006) sekä Vuosaari (2012)
<heitä Louhimies bussin alle vuonna 2018 koska olet 44-vuotias jonka parhaat päivät oli kakskyt vuotta sitten ja haluat taas vähän huomiotaJust näin.
Todella omituinen julkitulo Kuusniemeltä kaiken jälkeen. Ehkä harmittaa että Rokan vaimon rooli meni ohi suun Vesalalle ja Louhimies on muutenkin alkanut rekrytoimaan naisnäyttelijöitä ulkomailta suomalaisten sijaan...?
Kuusniemi olisi muuten sopinut siihen rooliin paremmin...Ei ole Amerikassa suoristettua ja valkaistua hammasrivistöä.
Vierailija kirjoitti:
Kun Törhösen nimi paljastui ja Pamela Tola oli mukana Ylen ohjelmassa, hän sanoi ettei ole kohdannut seksuaalista häirintää. Nyt Tola kuitenkin kertoo kohdanneensa häirintää. Miksi hän valehteli aiemmin?
Kun luet Ylen uutisen, vastaus selviää sinulle eikä sinun olisi tarvinnut tehdä tätä turhaa aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen ja minusta tuollainen meuhkaaminen on ainoastaan koomista oli aihe sitten mikä hyvänsä. Valitettavasti tämä nykyisin, ah niin muodikas tapa vouhottaa ja meuhkata peittää alleen tärkeänkin aiheen. Tuntuu että ihmiset on tulleet tavallaan riippuvaiseksi näistä toistuvista somekohuista ja someraivoista ja aiheella ei niinkään ole enää merkitystä, kunhan vaan saadaan uusi syy meuhkata ja uusi haukkumisen kohde.
N41
Mikä on sinusta se tärkeä aihe joka tässä peittyy, ja miten sitä pitäisi mielestäsi käsitellä? Kysyn ihan vilpittömästi.
Sinä et siis edes tiedä mistä tässä kohussa yritetään keskustella? Jotenkin itse sain käsityksen työpaikkakiusaamisesta ja valta-aseman väärinkäytöstä, mutta kieltämättä se kaiken tämä öyhötyksen keskellä alkaa olla sivuseikka. Nyt halutaan kivittää ja nylkeä tämä Louhimies sen sijaan että oikeasti keskusteltaisiin siitä, mikä suomalaisessa yhteiskunnassa ja työelämässä on pielessä. Ihan vastaavaa nöyryyttämistä ja epäasiallista kohtelua kun tapahtuu lukuisilla muilla työpaikoilla ihan joka päivä ja siihen syyllistyy niin pienemmät kuin isommatkin pomot. Sukupuoleen katsomatta.
N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen ja minusta tuollainen meuhkaaminen on ainoastaan koomista oli aihe sitten mikä hyvänsä. Valitettavasti tämä nykyisin, ah niin muodikas tapa vouhottaa ja meuhkata peittää alleen tärkeänkin aiheen. Tuntuu että ihmiset on tulleet tavallaan riippuvaiseksi näistä toistuvista somekohuista ja someraivoista ja aiheella ei niinkään ole enää merkitystä, kunhan vaan saadaan uusi syy meuhkata ja uusi haukkumisen kohde.
N41
Mikä on sinusta se tärkeä aihe joka tässä peittyy, ja miten sitä pitäisi mielestäsi käsitellä? Kysyn ihan vilpittömästi.
Sinä et siis edes tiedä mistä tässä kohussa yritetään keskustella? Jotenkin itse sain käsityksen työpaikkakiusaamisesta ja valta-aseman väärinkäytöstä, mutta kieltämättä se kaiken tämä öyhötyksen keskellä alkaa olla sivuseikka. Nyt halutaan kivittää ja nylkeä tämä Louhimies sen sijaan että oikeasti keskusteltaisiin siitä, mikä suomalaisessa yhteiskunnassa ja työelämässä on pielessä. Ihan vastaavaa nöyryyttämistä ja epäasiallista kohtelua kun tapahtuu lukuisilla muilla työpaikoilla ihan joka päivä ja siihen syyllistyy niin pienemmät kuin isommatkin pomot. Sukupuoleen katsomatta.
N41
Näytä mulle se "muu" työpaikka, missä sun on pakko syödä omaa oksennusta, jotta saat seuraavankin työkeikan? Tai jossa on ok henkisesti pahoinpidellä lasta uskottelemalla tälle, että sen vanhemmat on kuolleet?
Että joo, kyllä ymmärrän ihan täysin lynkkausmielialan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41
Sukupolvikysymys. Olet niin vanha, että olet vielä sodanjälkeisen hyssyttely-Suomen lapsi. Isoäitisi ikäluokka on kuiskutellut lapsilleen, ettei hermoherkkä sotavammainen vaan suutu. Kaikki ovat tanssineet miehen mielenterveyden tahtiin. Huolet on huuhdeltu alkoholilla. Kauhun tasapainoa ei ole saanut järkyttää, ei puuttua mihinkään, ettei tule vain jotain vaikeuksia. Ei saa meuhkata mistään, ettei miehet suutu. Ollaan vaan kusi sukassa, niin kaikilla on helpompaa.
Tästä on kyse.
No ei kyllä tuosta ole kyse. Varmasti löydät parikymppisistäkin vielä paljon naisia, jotka haluavat olla "hyviä jätkiä" ja painaa ahdistelut villaisella. Syitä löytyy varmaan niin perhekulttuurista, asuinympäristöstä kuin älykkyydestäkin. Olen itsekin jo 38, isovanhempani olivat 20-lukulaisia ja perheen huolet huuhdottiin alkoholilla, mutta todellakin puolustan naisia ja meidän oikeuksiamme. Kannatan keskustelua kaikista aiheista, ettei tarvitse poteroissaan kyräillä.
Miksi sitten te "huonot jätkät" ette keskustele itse aiheesta vaan meuhkaatte sivuseikoista ja siinä sivussa haukutte kaikki jotka ei meuhkaamiseenne osallistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41
N41
Näytä mulle se "muu" työpaikka, missä sun on pakko syödä omaa oksennusta, jotta saat seuraavankin työkeikan? Tai jossa on ok henkisesti pahoinpidellä lasta uskottelemalla tälle, että sen vanhemmat on kuolleet?
Monella työpaikalla on niin sairas ilmapiiri epäpätevän esimiehen takia, että työntekijät oksentaa aamulla ennen töihinmenoa. Mutta ei siinä mitään, meuhkatkaa nyt ihmeessä ohjaajan olemuksesta sen sijaan että voitaisiin keskustella asiattomasta käytöksestä ja työpaikkakiusaamisesta, sekä täällä pielessä olevasta johtamiskulttuurista joka lähinnä on toisten ihmisten tallomista alistamalla ja nöyryyttämällä.
Hyvä aihe olisi myös työpaikoilta puuttuva yhteen hiilen puhaltaminen, me-henki. Se, että kaikkia kohdeltaisiin asiallisesti ja tasa-arvoisesti mutta ei, on paljon kivempi meuhkata yhdestä työpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41
N41
Jos et ymmärrä mitä näyttelijäntyö vaatii niin ole hiljaa.
Keskustele joskus Teakin käyneiden kanssa niin tiedät mitä siellä joutuu tekemään. Sinä et ymmärrä teatterikoulutuksesta yhtään mitään.
Teatterikoulutus on jatkuvaa henkistä pahoinpitelyä ja joskus fyysistäkin se kuuluu ammattiin. Kyseessä on kutsumusammatti ja kaikki alalla tosissaan olevat tietävät mitä se vaatii.
En usko hetkeäkään että Suomen näyttelijäkunnalle on eduksi se että ala soveltuu vain tunne-ilmaisultaan köyhille psykopaateille. Kuinkahan paljon lahjakkuutta oikeasti hukataankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41
N41
Monella työpaikalla on niin sairas ilmapiiri epäpätevän esimiehen takia, että työntekijät oksentaa aamulla ennen töihinmenoa. Mutta ei siinä mitään, meuhkatkaa nyt ihmeessä ohjaajan olemuksesta sen sijaan että voitaisiin keskustella asiattomasta käytöksestä ja työpaikkakiusaamisesta, sekä täällä pielessä olevasta johtamiskulttuurista joka lähinnä on toisten ihmisten tallomista alistamalla ja nöyryyttämällä.
Hyvä aihe olisi myös työpaikoilta puuttuva yhteen hiilen puhaltaminen, me-henki. Se, että kaikkia kohdeltaisiin asiallisesti ja tasa-arvoisesti mutta ei, on paljon kivempi meuhkata yhdestä työpaikasta.
:DDD. Voi että. Joo ei kannata tosiaan mihinkään tässä maailmassa puuttua kun jossain muualla on kans kurjaa. Pihla syö oksennustaan mutta ei puututa siihen koska jossain muualla joku oksentaa. :D.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi naisille ei ole pakollista asevelvollisuutta, sillä sieltä sitä vasta avautumisten ketju tulisi.
”Se komensi mua, käski ryömiä mudassa, käski seistä asennossa, huusi mulle... olen nyt niin loukkaantunut ja ahdistunut... itkettää”
No armeijassa taidetaan jo olla tässä asiassa kehittyneempiä... asiaton simputus nousi puheenaiheeksi ja kiellettyjen asioiden listalle jo aikapäiviä sitten...
Kateellisten naisohjaajien masinoimaa mustamaalausta koko juttu.
Ei ne rahoitusta tekeleilleen saa tälläkään tempulla!
Milloinhan kuuluu niistä oikeasti isommista asioista? Suomessa toimii rinkejä mutta journalisteilla ei riitä rohkeus niitä valaista.
Huomaatko kuinka ketään ei kiinnosta jauhaa sun kanssa tästä aiheesta. Terveisiä sinne marginaaliin, have fun.