Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Case Louhimies, yhtä asiaa en ymmärrä

Vierailija
19.03.2018 |

Kun Törhösen nimi paljastui ja Pamela Tola oli mukana Ylen ohjelmassa, hän sanoi ettei ole kohdannut seksuaalista häirintää. Nyt Tola kuitenkin kertoo kohdanneensa häirintää. Miksi hän valehteli aiemmin?

Kommentit (291)

Vierailija
221/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotakaan elokuvaa ei kukaan olisi katsonut, ellei siinä olisi ollut seksiä. Sen verran tyhmä juoni siinä oli.

Vierailija
222/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louhimiehen toimintahan on ollut kiusaamista, vrt työpaikkakiusaamista, eikä varsinaisesti seksuaalista häirintää.

Näköjään ihan perusasiat ovat epäselviä joillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Louhimiestä ristiinnaulitaan syyttä suotta. Mitään laitonta hän ei ole tehnyt. Tai jos on, niin tehkää sitten rikosilmoitus ja antakaa poliisin tutkia jutut. Näyttelijöille jotka ei kestä omaa työtään, suosittelen alanvaihtoa. Jos se ei ollutkaan pelkkää jussipatsaan pokkausta punasilla matoilla, niin voi voi. Lisäksi tästä julkisuudessa ristiinnaulitsemisesta on tullut inhottava tapa teilata kaikki kenestä ei satu pitämään. Media ei ole mikään tuomioistuin. Miksei näitä asioita alettu heti käsittelemään silloin kun ne olivat ajankohtasia ja yrittää sopia yhdessä pelisäännöistä tai vaihtaa sopivat näyttelijät tilalle?

En ole juristi, mutta kaupunkilaisjärjellä ajatellen pitäisi olla lain vastaista esim painostaa näyttelijää hyppäämään 20 metristä ilman turvavaljaita. Ja viime elokuvaa tehdessä ihminen kuolikin. Ehkä nämä tosiaan turkiltaankin uudestaan virkavallan taholta nyt.

Vierailija
224/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005610731.html

Ruotsissa ensimmäinen metoo kampanjan kuolonuhri. 

Tämä koko miestenvastainen kampanja on nykyajan irvikuva julkisista mestauksista ja noitarovioista. 

"RUOTSIN teatterikentän uudistajana pidetty Tukholman kaupunginteatterin entinen johtaja Benny Fredriksson on kuollut viime lauantaina 58-vuotiaana. Teatterin tiedotteessa kerrotaan, että Fredriksson teki itsemurhan kolme kuukautta sen jälkeen, kun 40 teatterin työntekijää oli syyttänyt häntä autoritäärisestä johtamisesta.

Fredriksson oli itsemurhan tehdessään Australiassa puolisonsa, oopperalaulaja Anne Sofie von Otterin konserttikiertueella. Von Otter on palannut Ruotsiin."

Vierailija
225/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se torakkajuttu oli? Taisto Reimaluodolla on Aapo-elokuvassa torakka naamassa, muistaakseni aika lähellä suuta. Elokuva kertoo samasta ajasta kuin Käsky-elokuvakin, eli vuodesta 1918. Tarkoittaako tämä nyt että Tero Jartti on ahdistellut Taisto Reimaluotoa?

Vierailija
226/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tyypillistä, että kun puheena on miesten sikailut vuosikymmenten varrella erinäisissä tuotannoissa, niin mammat nostaa pääaiheeksi sen, mitä joku naisnäyttelijä on sanonut tai ei ole sanonut jossain puolen tunnin mittaisessa ohjelmassa. Olisikohan tätäkään ketjua olemassa, jos Pamela ei olisi hyvännäköinen?

Vierailija
227/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuon typerän inttäjän mielestä hänen tyttöystävälleenkin voi tehdä taiteen nimissä mitä vaan. Turha tulla itkemään koska iteppä valitsit.

Ja siksi ymmärrän miksi tuo urpo trolli on täällä yötä päivää, tyttöystävää ei ole.

Olen kylläkin nainen, mutta miten vaan.   =) 

Naisellako ei voisi olla tyttöystävää? Epäilen kuitenkin sinun olevan mies.

Sanoinko niin? 

Minä epäilen sinun olevan MUU sukupuolinen.  

Vierailija
228/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi uskaltaa jokaisen parikymppisen tyttösen tai on hakemassa väärälle alalle. Ihmisen tulee tehdä vain mihin on valmis ja haluaa tehdä. Siinä vaiheessa, kun mennään liian pitkälle niin se on ilmaistava. Ei ole raiskaus, jos nainen itse hakeutuu tilanteeseen eikä missään vaiheessa kieltäydy, vastustele tai estele. Samalla tavalla ei ole ollenkaan ihmisarvoa loukkaavaa nöyryyttää näyttelijää, jos se on tarkoituksenmukaista näyttelemisen kannalta ja jokainen on siinä omasta vapaasta tahdostaan. Louhimiehen toimiin en ota kantaa, koska en ole päässyt seuraamaan tilanteita paikan päälle.

Nämä jupakat todistaa miksi naisten pitäisi olla kotona hoitamassa lapsia. Vuosien takaisia asioita aletaan märehtimään medioissa, kun ei ole paikan päällä uskallettu sanoa mitään. Miehet vetäisi himassa kalsarikännit ja toteis menipä perseelleen eikä enää palaisi asiaan. Toki on meetoot sun muut on nostanut ihan oikeitakin asioita pöydälle, mutta liian paljon tulee joukkoon tällaista epämääräistä kuraa...

Vierailija
229/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen ja minusta tuollainen meuhkaaminen on ainoastaan koomista oli aihe sitten mikä hyvänsä. Valitettavasti tämä nykyisin, ah niin muodikas tapa vouhottaa ja meuhkata peittää alleen tärkeänkin aiheen. Tuntuu että ihmiset on tulleet tavallaan riippuvaiseksi näistä toistuvista somekohuista ja someraivoista ja aiheella ei niinkään ole enää merkitystä, kunhan vaan saadaan uusi syy meuhkata ja uusi haukkumisen kohde.

N41

Ja sinulle naisena ei järjestelmällinen naisten asiaton ja nöyryyttävä kohtelu ole tärkeä aihe?

Vierailija
230/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taktinen, pitkitetty julkitulo jossa itketään 20-10 vuotta sitten tehtyjä asioita kun ”se yksi silloin kiusasi” ja pakotti epämukavuusalueelle epämukavilla tavoilla?

Sori vaan, ei saa minulta myötätuntoa tällainen yhden ihmisen julkinen lynkkaus.

Vierailija
231/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Törhösen nimi paljastui ja Pamela Tola oli mukana Ylen ohjelmassa, hän sanoi ettei ole kohdannut seksuaalista häirintää. Nyt Tola kuitenkin kertoo kohdanneensa häirintää. Miksi hän valehteli aiemmin?

Omien traumaattisten kokemusten pohjalta voin sanoa, että tapahtumien kieltäminen on yleistä. Tapahtumia ei pysty jäsentämään ja ymmärtämään. Kiusattu tai raiskattu usein kieltää tapahtuneen, "minulle ei käynyt näin". Täydellinen muistamattomuus on myös mahdollista, eikä, ilman syytä.

Näin vakavasta ei toivottavasti ole näyttelijöiden kohdalla ole kyse. Elokuvien tapahtumat esiintyessään reaalimaailmassa on sitä.

Lisään tähän asiaan liittyvän kommentin. Rikoksen uhrille pahempi on usein "tavalliset" ihmiset mielipiteineen, jotka hässii uhrin mielen mielipiteillään ja vahvistaen viallisuuden leiman.

Se tapahtuma ei välttämättä ole pahin asia.

Näyttelijät varsinkin tajuaa miten pysyvä ja raadollinen leima voi olla.

Ihmisten ei valitettavasti tarvitse vastata mielipiteistään, vaikka ne tappaisivat jonkun.

Vierailija
232/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väliä nostetaan esiin kiusaamisasioita vuosienkin takaa. Tyypillisesti kiusaajia ovat olleet miehet, jotka sitten saavat mediassa saastaa niskaan. Näillä uutisilla halutaan kai peittää todelliset ongelmat, sotet ja maakuntauudistukset, kun huomion mediassa vievät nämä kiusaamisjutut. Itse vuosikausia duunia tehneenä olen joutunut monessakin paikassa kiusatuksi. Pahimpia kiusaajia ovat olleet naiset ja varsinkin terveydenhoitoalalla opiskelujen harjoitteluvaiheessa oli pilkkaaminen yleistä. Oli kiusaajissa kyllä miehiäkin mutta suurin osa naisia.  Monenlaista hommaa on tullut tehdyksi ja aina on ollut sama kuvio. Tuntuu, että nykyään on kaikki kai paremmin, vain miehet ovat ilkeitä, ainakin jos median on uskomista.

Vierailija
233/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuon typerän inttäjän mielestä hänen tyttöystävälleenkin voi tehdä taiteen nimissä mitä vaan. Turha tulla itkemään koska iteppä valitsit.

Ja siksi ymmärrän miksi tuo urpo trolli on täällä yötä päivää, tyttöystävää ei ole.

Sanoinko niin? 

Sanoit. "Olen kylläkin nainen" oli vastauksesi siihen tyttöystäväkommenttiin.

Vierailija
234/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
235/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen ja minusta tuollainen meuhkaaminen on ainoastaan koomista oli aihe sitten mikä hyvänsä. Valitettavasti tämä nykyisin, ah niin muodikas tapa vouhottaa ja meuhkata peittää alleen tärkeänkin aiheen. Tuntuu että ihmiset on tulleet tavallaan riippuvaiseksi näistä toistuvista somekohuista ja someraivoista ja aiheella ei niinkään ole enää merkitystä, kunhan vaan saadaan uusi syy meuhkata ja uusi haukkumisen kohde.

N41

Ja sinulle naisena ei järjestelmällinen naisten asiaton ja nöyryyttävä kohtelu ole tärkeä aihe?

Ei ole olemassa mitään naisten  järjestelmällistä asiatonta ja nöyryyttävää kohtelua.  se on sinun mielikuvitustasi. 

Jos nämä muutamat naisnäyttelijät eivät kestä teatterikorkeakoulustakin tutuiksi tulleita metodeja niin ongelma on heillä itsellään ja ovat väärällä alalla. 

Vierailija
236/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko niin? 

Sanoit. "Olen kylläkin nainen" oli vastauksesi siihen tyttöystäväkommenttiin.

Niin... mitä sitten. Jos aikuisena naisena haluan samaa sukupuolta olevan kumppanin niin se ei todellakaan ole minulle mikään tyttöystävä. 

Toisekseen mitä kuvittelet olevan prosenttijakauma näissä seurustelusuhteissa?  Voisinhan minä naisena haluta seurustella vaikka koirani tai vapaudenpatsaankin kanssa. 

Vierailija
237/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rehellisiä ollaan niin alkaa usko katoamaan näihin liukuhihnalta tuleviin ahdistelu ja häirintä tapauksiin.

Vierailija
238/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näyttänyt, että Kuusniemi ollut joka elokuvassa selällään ja ihan omasta mielihalusta, että sillai.

Vierailija
239/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"LOUHIMIEHEN käytös tuo mieleen monien elokuvahistorian arvostetuimpien ohjaajien työtapoja, jotka ovat olleet tiedossa vuosikymmeniä. Alfred Hitchcockin, Stanley Kubrickin ja Lars von Trierin tiedetään terrorisoineen näyttelijöitään henkisesti ja fyysisesti taiteen nimissä."

Eli ei ollenkaan harvinaista taiteellista työskentelyä.  

Vierailija
240/291 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen joku feministi oli tietäväniin mitä Teakissa tapahtuu.

"Suomessa on kirjoitettu esimerkiksi rankoista raiskausharjoitteista, joita teetettiin teatterikoululaisille esimerkiksi Jouko Turkan professuurin aikana. Turkan opetustyyliin Teatterikorkeakoulussa kuului oppilaiden nöyryyttäminen ja kiusaaminen."

Feministi väitti ettei Teakin harjoituksissa muka tule mustelmia.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan