Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin huone järkyttävässä kunnossa

Vierailija
19.03.2018 |

Etsin tässä muutamia omia vaatteitani ja kun niitä ei mistään löytynyt, päädyin teinin huoneeseen. Hyi hitto missä kunnossa,vaikka jankkaan jatkuvasti samoista asioista, kuten siivouksesta ja pyykeistä. Minun vaatteeni alushousuja myöten löytyivät sieltä likaisina. Energiajuomatölkkejä, vaikka tytöllä ei todella ole lupaa niitä ostaa,on vasta 13v. Hirveä määrä hienhajuisia paitoja ja oikeasti prseeltä haisevia housuja. Joka päivä pitää käydä suihkussa yms mutta ei näköjään auta. Hlvetti sentään mitä tässä pitäisi tehdä kun puhe ei auta. Kiva löytää omat alushousut sieltä ryönäisinä, hyi, ja omat paidat likaisina. Että mua raivostuttaa.

Otan tänään teiniltä puhelimen pois ja asiaa ei sille ole, ennen kuin tuo pskaläävä on siisti.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudutte maksumiehiksi, kun muuttavat omiin vuokra-asuntoihin ja eivät siellä siivoa. Kannattaa nyt teininä panostaa siihen, että teinit itse siivoavat ja pitävät huolta huoneistaan tai pian heitä ja teitä odottaa monien tonnien remonttilaskut. 

Miten MINÄ joutuisin aikuisen maksumieheksi?

Vierailija
22/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini tulisi meillä ruokapöytään oman lautasen kanssa...kaivaa sen vaikka sieltä sängyn alta, tiskaa itse tai on tiskaamatta. Jos ei tule syömään, niin voi ruokansakin tehdä itse, kaupasta alkaen.

Meillä ei teetetä toisille (=vanhemmille) ylimääräistä työtä: roskat, astiat ja pyykit on joko paikallaan tai teini hoitaa ne itse.

Kerran jätin puhelimen nettiliittymät lataamatta ja kun tuli siitä valittamaan, niin samat vastaukset latelin kuin itsekin kuulen:

-en mää muistnut

-et sää sanonut

-en mää viitti

-ei kukaan muukaan joudu

-ei mulle makseta siitä ....

Erittäin hyvä taktiikka,taidan tehdä noin.

Ja joku epäili provoksi, ei valitettavasti ole. Me ollaan tyttären kanssa ihan saman kokoisia, minä taidan tällä hetkellä olla jo muutaman sentin lyhyempi. Ja olen kieltänyt vaatteiden hakemisen minun kaapistani, ei tottele. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä ei toimi tällä hetkellä se, että antaa sotkun olla. Meillä on tämä talo myynnissä ja täällä käy katsojia. Sen huoneen on oltava siisti, eikä haista pskalle. Ap

Vierailija
24/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin n. sata käytettyä tamponia sängyn alta, kun vihdoin aloin siivoamaan kammottavan hajun takia. 

Ja paljon muuta.... 

Mutta ihminen siitäkin tuli. Opiskelee yliopistossa nyt toista vuotta ja on asiallinen poikaystävä. 

Mikä lie useilla tämä kummallinen vaihe? Itselläni ei ollut ihan tuollaista sikailua, sotkuinen olin kyllä. Ystävät ovat teineistään raportoineet samankaltaista. Joten ihan kai rauhassa voi ottaa, jos lapsella on sosiaalista elämää ja koulu sujuu. 

Vierailija
25/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi teiniä. Molemmat sottaisia. Se on vaihe.

Olennaisempaa on se että hoitavat koulunsa hyvin, on kavereita, on elämänhalu ja haaveita että meillä on puhevälit.

Eli minusta on ihan turha tehdä kärpäsestä härkänen ja riehua tämän vaiheen takia.

Yhdessä voi siivota ja vanhemmat voi siivota. Kyllä se perhonen tän kotelovaiheen jälkeen sielä kuoriutuu.

Vierailija
26/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna viikkoraha vain silloin, kuin huone on siivottu. Opeta teini pesemään omat pyykkinsä.

Vierailija
27/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä löysin n. sata käytettyä tamponia sängyn alta, kun vihdoin aloin siivoamaan kammottavan hajun takia. 

Ja paljon muuta.... 

Mutta ihminen siitäkin tuli. Opiskelee yliopistossa nyt toista vuotta ja on asiallinen poikaystävä. 

Mikä lie useilla tämä kummallinen vaihe? Itselläni ei ollut ihan tuollaista sikailua, sotkuinen olin kyllä. Ystävät ovat teineistään raportoineet samankaltaista. Joten ihan kai rauhassa voi ottaa, jos lapsella on sosiaalista elämää ja koulu sujuu. 

Eikä!!! Tämä tästä enää puuttuisi. Ap

Vierailija
28/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ei tarvitse 13v teinin huoneen siivouksen eteen tehdä muuta kuin komentaa.Kyllä sen ikäsen pitäis vaikka ikkunatkin itse osata pestä

Vierailija
29/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää kun tytöt elää kuin sikolätissä. Pojat ovat heihin verrattuna siistejä.

Vierailija
30/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna viikkoraha vain silloin, kuin huone on siivottu. Opeta teini pesemään omat pyykkinsä.

Ollaan monta kertaa käyty pyykkiruljanssi läpi, kun kaikki vaatteet on olleet likaisia. Ei näytä tehonneen. Ap

Saa pakata tavaransa jätesäkkiin, niin että huoneessa ei ole mitään ylimääräistä. Saa yhden tavaran kerrallaan takaisin ja saa harjoitella siitä huolehtimista ja siistinä pitämistä. Näin toimitaan meillä töissäkin kun kehitysvammaiset opettelee itsenäiseen asumiseen. Toimii heidän kanssaan niin miksei myös teinin kanssa.

Vierailija
31/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää kun tytöt elää kuin sikolätissä. Pojat ovat heihin verrattuna siistejä.

Taitaa tytöillä olla joku tarve kapionida äitiä vastaan....

Vierailija
32/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 jatkaa.

Tosiaan saat opettaa pyykkinsäkin pesemään itse ja likapyykkikori vaikka omaan huoneeseen. Jos ei ole intoa niin siinähän sitten kuljeksii paskasissa vaatteissa kunnes alkaa pyykkääminen maistua.

Miehen äiti pesi seitsemän lapsen pyykit vielä parikymppisillekin kunnes muuttivat vuorollaa pois. Huhheijaa ja sen kyllä huomaa näin jälkikäteen

Vierailija
33/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin esikoinen siistiytyi vasta, kun muutti omilleen. Vielä puoli vuotta aiemmin pidin häntä toivottomana. Hien haju levisi muualle asuntoon, kun oven avasi. Mutta nyt kun käy suht yllättäenkin, on asunto ok.

Eli odottelen 17-vuotiaan siistyitymistä... oli siisti vielä 15-vuotiaana.

15-vuotias on taas tänä talvena muuttanut huoneensa kaatopaikaksi.

Kaikki ovat poikia.

Vierailija
34/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilkkikausi kun on niin kaupoissa myydään kärpäsentoukkia.

Siitä muutama luikertelemaan teinin huoneeseen niin eiköhän ala siivousintoa löytymään.

Reps* Loistava idea! 

Vierailija
35/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan törkeetä "hyväksyä" lapsen siivottomuus, ettei raivoa, syyttele ja hauku lasta siitä, raivoten MINUAKIN kasvatettiin. Koitatteko olla jotain lastenne kivoja kavereita, vai?

Enkä todellakaan siivoa enää koskaan.

Vierailija
36/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oikeasti kiehun raivosta. Samaa stanan jankkaamista päivästä toiseen ja mikään ei tehoa. Tää varmaan kulkisi ihan tyytyväisenä niissä likasissa kalsareissa. Ihan hyvä idea toi sääntö, että puhelin pois niin pitkäksi aikaa kunnes pyykit on pyykkkorissa ja huone siisti. Siskonsa pitää kyllä huoneen siistinä mutta ei tämä. Mua oksettaa toi läävä. Siellä haisee hiki, likaiset astiat ja prse!!! Ap

Oma huoneeni oli siinä 13-15v semmonen ettei siellä oikeesti nähny lattiaa. Vaatteita ja pskaa semmonen 15cm kerros ja aika kun astuit sinne niin jotain hajos. Kyllä se siitä sit parani kun järki palas päähän. Se on se pahin kun se kerran pääsee kuntoon sikala niin pohjalta on paha ponnistaa.

T:elektroniikka pois, teini itsekkin edelleen

Niin minunkin, äitini loukkasi minua siitä, haukkui, syytti ja kohteli kuin paskiaista, en kostoksi siivoa enää koskaan.

Vierailija
37/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot että teet siitä lastensuojeluun ilmotuksen ja se lähtee laitokseeen jos ei opui

Vierailija
38/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini tulisi meillä ruokapöytään oman lautasen kanssa...kaivaa sen vaikka sieltä sängyn alta, tiskaa itse tai on tiskaamatta. Jos ei tule syömään, niin voi ruokansakin tehdä itse, kaupasta alkaen.

Meillä ei teetetä toisille (=vanhemmille) ylimääräistä työtä: roskat, astiat ja pyykit on joko paikallaan tai teini hoitaa ne itse.

Kerran jätin puhelimen nettiliittymät lataamatta ja kun tuli siitä valittamaan, niin samat vastaukset latelin kuin itsekin kuulen:

-en mää muistnut

-et sää sanonut

-en mää viitti

-ei kukaan muukaan joudu

-ei mulle makseta siitä ....

Mahtavaa!! :DDDDD

Vierailija
39/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vaan sanoa, että olin teininä ihan samanlainen. Oma huone aina kauhee läävä, astioita joka paikassa, paskasia vaatteita, kauheet kasat pölyä ja muruja jne. Yrittihän se äitee jankuttaa, mutta eipä se oikeen tehonnu. 

Muttakun muutin omaan asuntoon eri paikkakunnalle, niin aloinkin siivoamaan. Pyykit meni pyykkikoriin, tiskasin joka päivä, imuroin joka viikko ja pyyhin pölyt 2kertaa viikossa. Nykyään asuntoni on aina perussiisti ja asiat järjestyksessä. Että näinkin voi käydä.

Vierailija
40/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sottapyttyily voi olla hyvinkin vain kausi. Osa murrosikäisistä taantuu jossain vaiheessa nuoremman tasolle. Tämä voi olla puolustusreaktio omaan kehoon ilmestyneitä aikuistumisen merkkejä vastaan.

Tyttäreni teki samaa seiska-kasiluokkalaisena. Minua ällötti huoneesta leijaileva haju sekä likaiset vaatteet ja astiat. Pesulle piti melkein pakottaa. Samaan aikaan tietysti kiukuteltiin milloin mistäkin, paiskottiin ovia ja pyöriteltiin silmiä. Vaihe kysyi kärsivällisyyttä. Ennen ysiluokalle siirtymistä tyttö kuitenkin alkoi oma-aloitteisesti kunnostautua. Nykyään huone pysyy jo oikein siistinä, ja mielialojen vaihtelut ovat jääneet pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme