Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin huone järkyttävässä kunnossa

Vierailija
19.03.2018 |

Etsin tässä muutamia omia vaatteitani ja kun niitä ei mistään löytynyt, päädyin teinin huoneeseen. Hyi hitto missä kunnossa,vaikka jankkaan jatkuvasti samoista asioista, kuten siivouksesta ja pyykeistä. Minun vaatteeni alushousuja myöten löytyivät sieltä likaisina. Energiajuomatölkkejä, vaikka tytöllä ei todella ole lupaa niitä ostaa,on vasta 13v. Hirveä määrä hienhajuisia paitoja ja oikeasti prseeltä haisevia housuja. Joka päivä pitää käydä suihkussa yms mutta ei näköjään auta. Hlvetti sentään mitä tässä pitäisi tehdä kun puhe ei auta. Kiva löytää omat alushousut sieltä ryönäisinä, hyi, ja omat paidat likaisina. Että mua raivostuttaa.

Otan tänään teiniltä puhelimen pois ja asiaa ei sille ole, ennen kuin tuo pskaläävä on siisti.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sitten miten meni.

Vierailija
2/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin. Kolmea kappaleena vielä. Ällöttävintä on happamen maidon haju, kun astioita ei tuoda pois. Olenkin ehdottanut roskakuskin ammatia, kun tuo ei häiritse.

En minä siitä rankaise. Itsepä paskansa keskellä elää.

Vierailija
4/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkkikausi kun on niin kaupoissa myydään kärpäsentoukkia.

Siitä muutama luikertelemaan teinin huoneeseen niin eiköhän ala siivousintoa löytymään.

Vierailija
5/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutte maksumiehiksi, kun muuttavat omiin vuokra-asuntoihin ja eivät siellä siivoa. Kannattaa nyt teininä panostaa siihen, että teinit itse siivoavat ja pitävät huolta huoneistaan tai pian heitä ja teitä odottaa monien tonnien remonttilaskut. 

Vierailija
6/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan ekana tosiaan kiellät noiden sun vaatteiden lainaamisen. Luojan kiitos itsellä on vaan poikia, niin eivät lainaa mun vaatteita. Mutta mä selätin tämän niin, että en siivonnut. Sitten teini yksi aamu kiukkuisena etsii puhtaita kalsareita itselleen niin lakonisesti totesin, että ei oo puhtaana kodinhoitohuoneessa mitään, eikä kyllä likaisena pykkikorissakaan, että tiedä sitten missä ovat... tässä vaiheessa heräsi isänsäkin ja  meuhkasi niin kauan, että vuori pyykkiä siirtyi pyykkikoriin. Nyt on ihan kivasti tullut likapyykki päivittäin pyykkikoriin. Mun sanominen ei jostain syystä mennyt jakeluun, mutta kun joutui lähtemään p*skaisissa kalsareissa ja sukissa kouluun, se auttoi. Samoin tiskin kanssa: joo, ei oo puhtaita (eikä likaisia) laseja kaapissa, tiedä missä ovat... ja hukassa olevat koulupaperit, ei voi auttaa, en ole nähnytkään...

Vierailija
7/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä toi joka pv suihku sääntö?

Ota uus sääntö, joka ilta elektroniikka lähtee pois ja tulee takas kun pyykit on viety ja huone siisti. Pysyy noin siistinä eikä pääse ikinä niin lääväks etteikö sitä teinikin jaksais motivoitua hoitamaan sen muutamassa minuutissa saadakseen elektroniikan takas.

Vierailija
8/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä vien kaksi kertaa viikossa pyykkikorin aulaan ja siihen keräävät pyykkinsä. Likaiset astiat ja roskat kerään huoneista päivittäin. Kerran viikossa imuroin ja pyyin pölyt.

Ihan turha tehdä elämää auurempaa ongelmaa. Teiniaika menee ohi ja sitten siivoavat taas.

Vierailija
9/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oikeasti kiehun raivosta. Samaa stanan jankkaamista päivästä toiseen ja mikään ei tehoa. Tää varmaan kulkisi ihan tyytyväisenä niissä likasissa kalsareissa. Ihan hyvä idea toi sääntö, että puhelin pois niin pitkäksi aikaa kunnes pyykit on pyykkkorissa ja huone siisti. Siskonsa pitää kyllä huoneen siistinä mutta ei tämä. Mua oksettaa toi läävä. Siellä haisee hiki, likaiset astiat ja prse!!! Ap

Vierailija
10/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä näistä asioista mitään tiedä mutta tuli vain mieleen

Mitä jos yhdessä tekisitte ns. Siivouskalenterin. Tulostaisitte seinälle kalenterin ma-su ja siihen yhdessä päättäisitte mitä mikäkin päivänä huoneessa siivotaan, eli esim joka päivä roskien siivous pois ja vaikka sunnuntaisin imurointi. Voisitte ostaa myös huoneeseen jonkun kivan pyykkikorin ja hyvän ison roskiksen, myös vaikka omat siivousrätit ja hyvän tuoksuista siivousaineita mitkä itse voisi teini päättää.

Tulisi sellainen rytmi mikä kantaisi pitkälle tulevaisuuteen. Ja jos kalenteria ei noudateta niin uhkailu/lahjonta?

Vierailija
11/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoa siellä.

Olen siivonnut noin miljoona kertaa. Pari päivää ja sama sotku. Enää en siivoa. Ap

Vierailija
12/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä vien kaksi kertaa viikossa pyykkikorin aulaan ja siihen keräävät pyykkinsä. Likaiset astiat ja roskat kerään huoneista päivittäin. Kerran viikossa imuroin ja pyyin pölyt.

Ihan turha tehdä elämää auurempaa ongelmaa. Teiniaika menee ohi ja sitten siivoavat taas.

Siis SINÄ keräät astiat ja roskat?? Sinä imuroit ja pyhhit pölyt?Miks hemmetissä? Ihme lapanen.

Vierailija
13/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä ootkin natsi

Vierailija
14/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis SINÄ keräät astiat ja roskat?? Sinä imuroit ja pyhhit pölyt?Miks hemmetissä? Ihme lapanen.

Siihen menee yhteensä ehkä puoli tuntia.

Paljon järkevämpää ajankäyttöä kuin otsasuoni haljenneena jankata asiasta.

Vierailija
15/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provolta vaikuttaa. Suomimammat on niin suuria tyttäriinsä verrattuna niin en usko, että on käyttänyt äitinsä vaatteita, varsinkaan alushousuja...

Vierailija
16/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras tapa on heittää siltä kaikki meneen ja kertoa että sillä on aivokasvain

Vierailija
17/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oikeasti kiehun raivosta. Samaa stanan jankkaamista päivästä toiseen ja mikään ei tehoa. Tää varmaan kulkisi ihan tyytyväisenä niissä likasissa kalsareissa. Ihan hyvä idea toi sääntö, että puhelin pois niin pitkäksi aikaa kunnes pyykit on pyykkkorissa ja huone siisti. Siskonsa pitää kyllä huoneen siistinä mutta ei tämä. Mua oksettaa toi läävä. Siellä haisee hiki, likaiset astiat ja prse!!! Ap

Oma huoneeni oli siinä 13-15v semmonen ettei siellä oikeesti nähny lattiaa. Vaatteita ja pskaa semmonen 15cm kerros ja aika kun astuit sinne niin jotain hajos. Kyllä se siitä sit parani kun järki palas päähän. Se on se pahin kun se kerran pääsee kuntoon sikala niin pohjalta on paha ponnistaa.

T:elektroniikka pois, teini itsekkin edelleen

Vierailija
18/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös. Minun vaatteitani tosin eivät saa lainata. 17-vuotias onneksi menossa jo parempaan suuntaan, 15-vuotiaan kanssa ollaan vielä syvällä taisteluhaudoissa.

Omissa huoneissaan saavat puolestani elää kuin pellossa, viikoittainen imurointi- ja lakananvaihtopakko on, muusta en piittaa. Ja minulle on turha tulla itkemään puhtaiden vaatteiden puutetta jos ei pesukoneeseen tai edes likavaatekoppaan saa likaisia vietyä.

Yhteisissä tiloissa en siedä rojukasoja tai muuta sekamelskaa.

Vierailija
19/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lapset oppii? Esimerkistä :D

Vierailija
20/78 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini tulisi meillä ruokapöytään oman lautasen kanssa...kaivaa sen vaikka sieltä sängyn alta, tiskaa itse tai on tiskaamatta. Jos ei tule syömään, niin voi ruokansakin tehdä itse, kaupasta alkaen.

Meillä ei teetetä toisille (=vanhemmille) ylimääräistä työtä: roskat, astiat ja pyykit on joko paikallaan tai teini hoitaa ne itse.

Kerran jätin puhelimen nettiliittymät lataamatta ja kun tuli siitä valittamaan, niin samat vastaukset latelin kuin itsekin kuulen:

-en mää muistnut

-et sää sanonut

-en mää viitti

-ei kukaan muukaan joudu

-ei mulle makseta siitä ....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi