Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuoleman portilla käyneet kertovat väreistä, valoista ja kuolleista tuttavista - Uskotko, että totta?

Vierailija
19.03.2018 |

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005607042.html

Ja juu juu, juttu on muurin takana mutta tuosta samasta on hössötetty jo vuosia. Totta vai ei?

Itse en usko.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että aivotoiminta heittää häränpyllyä ja tulee kaikenlaisia hallusinaatioita.

Kivahan se olisi jos kuoleman jälkeen on valoa ja kauan sitten menehtyneitä sukulaisia vastassa mutta en usko itsekään että niin olisi.

Vierailija
2/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Tiedän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin uskoa, mutta ikävä kyllä luulen että todellisuudessa on vain pimeää . Valot sammuvat lopullisesti, kuten myös tietoisuus. 

Vierailija
4/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite uskon, että kyseessä on semmoset levottolämat unet jotka täysin aivojen tuotosta eli vaikka makaat henkihieverissä tuolla jossain aivot sen silti jotenkin tajuavat,,että nyt saattaa olla lähtö lähellä jne..

Olisihan se kiva uskoa, mutta itselläni ei kyllä usko riitä..

Vierailija
5/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että aivotoiminta heittää häränpyllyä ja tulee kaikenlaisia hallusinaatioita.

Kivahan se olisi jos kuoleman jälkeen on valoa ja kauan sitten menehtyneitä sukulaisia vastassa mutta en usko itsekään että niin olisi.

Olen samaa mieltä, että pelkkiä harhoja.

Vierailija
6/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Juttua en pääse lukemaan, mutta olen lukenut aiheesta aika monta kirjaa ja tutkimuksia ja kyllä ne selvästi viittaavat siihen, että kokemukset ovat tosia. Lisäksi itselläni on aika monta ns. yliluonnollista kokemusta, joita ei kyllä kykene järjellä selittämään. Olen mm. tavannut kolme läheistäni heidän kuolemansa jälkeen, näistä viimeinen pari viikkoa sitten. Yhdellä kerralla meitä oli kaksi todistamassa samaa "näkyä". Olen myös täysin spontaanisti irronnut kehostani ja useammankin kerran. 

Kun näitä alkoi minulle tapahtua, olin ihan "tavallinen" ihminen, en uskonnollinen, enkä mikään hörhö, en mitenkään kiinnostunut tästä aihepiiristä. Olin melko yllättynyt ensimmäisestä kokemuksesta, jossa kuollut minulle ilmestyi, hän kun ei ollut minulle edes erityisen läheinen, vaikka olikin sukulainen. En ollut hänen kuolemastaan edes surullinen (vanha ja sairas ihminen kyseessä) tai mitenkään järkyttynyt.

Näiden tapausten jälkeen alkoi kuitenkin ns. rajatiedon asiat kiinnostamaan ja olen aika vakuuttunut, että on valtavan paljon asioita, joista emme tiedä ja siksi pidämme niitä yliluonnollisina ja mahdottomina. Uskon, että tietoisuus on jotain ihan muuta kuin aivomme tuottamat ajatukset. 

Vierailija
7/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä unet tai hallusinaatiot,miten kaikilla ympäri maailmaa voi olla samat?

Tällä perusteella olen taipuvainen uskomaan että kuoleman jälkeen on jotain.

Vierailija
8/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jotain aivojen sähkötoimintaa, joka nämä kuvitellut näyt aiheuttaa, ei ole todellista.

Vierailija
9/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä kyseenalaistaa kokemuksia valon ja värien näkemisestä.

Mutta en usko kuolemanjälkeiseen elämään tai taivaaseen tai muuhun uskontohömppään.

t. Ateisti

Vierailija
10/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä unet tai hallusinaatiot,miten kaikilla ympäri maailmaa voi olla samat?

No eihän niillä "ole samat". Ja siksihän ne hallusinaatioita onkin.

Se yleinen valotunneli sen sijaan johtuu ihan biologiasta. Hävittäjälentäjillekin se on varsin tuttu kokemus, koska hapen puute aivoissa sen aiheuttaa varsin helposti.

Vierailija
11/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon. Juttua en pääse lukemaan, mutta olen lukenut aiheesta aika monta kirjaa ja tutkimuksia ja kyllä ne selvästi viittaavat siihen, että kokemukset ovat tosia.

Eli ne eivät viittaa, koska käytit sanaa "selvästi" sen sijaan, että olisit perustellut väitteesi.

Vierailija
12/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään syytä kyseenalaistaa kokemuksia valon ja värien näkemisestä.

Mutta en usko kuolemanjälkeiseen elämään tai taivaaseen tai muuhun uskontohömppään.

t. Ateisti

Ateistikin pääsee taivaaseen.

Vierailija
13/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että vaikka me ihmiset tunnemme itsemme erillaisiksi niin olemme silti loppupeleissä samanlaisia, meillä on samoja ajatuksia, tunteita ja pelkoja.

Riipumatta siitä millaisia olemme, kuinka älykkäitä tai tyhmiä.. :D

Varmaan lähes kaikki ajattelevat samoja asioita kuoleman läheisyydessä ja siitä nämä unet tulevat

Vierailija
14/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että sielu jatkaa universumin valona jonnekin.

Vierailija
15/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuus on paljon ihmeellisempi kuin yksikään scifi-tarina, niin uskomaton, että kukaan ei edes pystyisi sellaista keksimään, sanovat jo fysiikan tutkijat maailmalla. Ehkä ei kannata juuttua kiistelemään ilmiöstä vaan odottaa mitä kummaa tiede vielä löytää. Muualla maailmassa näitä kuolemanrajatapauksiakin tutkitaan ilman kiihkeää asenteellista kiistelyä.

Vierailija
16/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat kuoleman porteilla? Melkein kuollut??? Koomassa???

Mulla on ollut yksi sydänpysähdys infarktissa. Joku vain sammutti valot, ei soinut pasuunat, ei näkynyt edesmenneitä sukulaisia - ei mitään.

Sitten heräsin teholla. Ei mitään muistikuvia mistään siinä välissä.

Ainahan näitä tilanteita dramatisoidaan, ihminen voi rakentaa itselleen ns. valemuistikuvia.

Samalla osastolla oli mies, joka kertoi katselleensa omaa elvytystlannettaan katon rajasta. Joopa joo, oli kai vaan katsellut liikaa sairaalasarjoja ja kuvaili näkemänsä elvytystilaisuuden niin että oli lääkärillä pokassa pitelemistä. No kun käännyin miestä katsomaan niin päältäpäin näkyi paha alkoholismi (uskokaa nyt se näkyy).

Vierailija
17/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että vain pienellä osalla on ollut näitä kokemuksia, ei  kaikilla joilla hengenlähtö on ollut lähellä.

Vierailija
18/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meistä kukaan TIEDÄ mitä tapahtuu tai ei tapahdu kun ruumiimme kuolee. Jännä kuitenkin, että ne, joilla ei ole asiasta kuitenkaan minkäänlaista kokemusta, ovat kertomassa että ei ole totta, harhaa vain. Ette tekään sitä tiedä.

Vierailija
19/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meistä kukaan TIEDÄ mitä tapahtuu tai ei tapahdu kun ruumiimme kuolee. Jännä kuitenkin, että ne, joilla ei ole asiasta kuitenkaan minkäänlaista kokemusta, ovat kertomassa että ei ole totta, harhaa vain. Ette tekään sitä tiedä.

Eikä kukaan myöskään tiedä, mitä auto kokee romuttamolla. Pääseekö se paratiisiin vaiko helvettiin. Liekö Cherny viittomassa Ladalle tietä Tuonelassa. Pääsekö Lada aiempien mallien kanssa ajelemaan rallia vai joutuuko se vain kokemaan öljynvaihtoa ikuisesti. Kenties se näkee moottorihuollossa ollessaan rajatilassa painajaisia siitä, että on kesärenkailla liukastelemassa vastaantulijoiden kaistalla kohti täysperävaunuyhdistelmää. Kukaan ei tiedä.

Mysteerejä, mysteerejä.

Vierailija
20/82 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisia sähkökemiallisia häiriöitä ja uninäkyjä aivosopukoista.