Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuki ja käteisnostot - voiko nostaa käteistä?

Vierailija
10.04.2025 |

Voinko vaikka kerran viikossa nostella käteistä ilman, että Kela kyselee

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, saat käyttää rahasi ihan miten haluat. Pääasia ettei tilille tule tuloja liikaa.

Vierailija
2/11 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nostan kaiken. Helpompi käyttää fyysistä rahaa. Ei ole kyselty perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat laskut tililtä ja nostat loput käteisenä ulos.

Loppuu se rahankäytön kyttääminen kuin seinään.

Vierailija
4/11 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voit.

Vierailija
5/11 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nostan kaiken käteiseksi aina kerralla ja säästän etelänmatkaan. 200 euroa / kk jää helposti säästöön ja sillä viettääkin sitten kerran vuoteen kunnon loman mukavassa kohteessa nauttimassa elämästä.

Vierailija
6/11 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nostan kaiken käteiseksi aina kerralla ja säästän etelänmatkaan. 200 euroa / kk jää helposti säästöön ja sillä viettääkin sitten kerran vuoteen kunnon loman mukavassa kohteessa nauttimassa elämästä.

Käytkö matkatoimistosts ostamassa matkan käteisellä, vai miten saat loman ostettua?

Vierailija
7/11 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittäääkseni aika moni pankki, jollei kaikki, ottavat palvelumaksua useammasta kuin kolmesta käteisnostosta.

Vierailija
8/11 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittäääkseni aika moni pankki, jollei kaikki, ottavat palvelumaksua useammasta kuin kolmesta käteisnostosta.

Toimeentulotuella ei ihan hirveästi jää nostettavaa. Ylimääräiset saa melko varmasti kerta nostolla pois kuukausittain.

Vierailija
9/11 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka perseaukinen pula-ajan tyyppi viittii painua muka matkoille roposilla nauttimaan ensin kituuttaen perustarpeistaan koko vuoden. 😂

Vierailija
10/11 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka perseaukinen pula-ajan tyyppi viittii painua muka matkoille roposilla nauttimaan ensin kituuttaen perustarpeistaan koko vuoden. 😂

Yksinasuvan perusosa on yli 500€/kk mitä pitää pakollisten menojen jälkeen jäädä vapaaseen käyttöön. Kyllä siitä saa halutessaan helposti säästöön jos ei ruokakuluja kummempia menoja ole. Ei tarvitse kituuttaa 

T. 500€/kk koko perheen ruokamenot töissä käyvältä

Toimeentulotukea joskus muinoin saanut ja hyvin se riitti kun ei ole tuhlaaja luonne 

Vierailija
11/11 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko systeemi yhä sama kuin n.15 vuotta sitten kun jouduin itse jonkin aikaa olemaan toimeentulotuella - silloin piti toimittaa yksityiskohtaiset tiliotteet etc ja ahdisti se kyttäys; missä asioitu ja milloin. Tein siis lopulta juuri näin, eli käteisellä ulos ne vähät mitä tilille laskujen&vuokran jälkeen jäi ja niillä maksoin kaikkialla.