Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa asumistukea koska mies tienaa hyvin.

Vierailija
19.03.2018 |

Meillä avomies on pankkialalla ja tienaa tähtitieteellisiä summia. Hän on tietysti pihi ekonomisti ja haluaa että kaikki maksetaan puoliksi. Itse olen lastentarhanopettaja päivätöissä ja palkka on huono. Minulla on kaksi tytärtä edellisestä avioliitosta.
Asunto on kaksikerroksinen kaupunkiasunto ja olen elänyt kädestä suuhun koko suhteen ajan. Nyt olen siinä pisteessä että aion erota taloudellisten syiden takia. Mies ajaa Bemarilla, itse bussilla. Rahat loppuvat kuun puolessa välissä, mies olettaa että ostan ruoat ja hän kävelee valmiiseen ruokapöytään. Hän ei myöskään tee mitään kotitöitä vaan pelailee yläkerrassa pleikkojaan ja elää omaa elämäänsä, käy kavereiden kanssa matkoilla.
Eroni jälkeen saisin kaupungin asunnon, asumistuen ja minulla olisi varaa kasvattaa tytöt aikuisiksi.
Minusta on epäreilua, että avoliitossa KELA katsoo avomiehen tuloja, vaikka tämä ei maksa senttiäkään enempää kuin max puolet menoista. Jos sitäkään?

Kommentit (260)

Vierailija
21/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun miehet eivät enää elätä perheitään, olisi äitiysloma muutettava vanhempainlomaksi ja vanhempainvapaa myös jaettava isien kanssa puoliksi.

Oma äitini oli kotirouva maalla ja mies toi rahan taloon.

Itse en tule ikinä ottamaan miestä, enkä tekemään lapsia, koska olen niin nähnyt millaista shittiä se on.

Tulen hyvin toimeen tuloillani, omistusasuntooni ei tule mitään päsmäriä koskaan.

On äitiys sen verran erikoisominaisuus, että pidetään äitysloma. Pienet lapset tarvitsevat äitiään. Vanhempainvapaa vanhemmat voi jakaa ilman mitään lakimuutoksiakin. Mutta naiset edelleen van kouluttautuvat näille matala palkka-aloille ja käytännössä se ei aina vaan ole mahdollista. Vai mitä ap?

Vierailija
22/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta! Nyt sinulla on kaksi vaihtoehtoa: vakava neuvottelu ja kompromissi miehen kanssa tai sitten avioero!! Kun on naimisiin menty, on rahat yhteiset, vaikka toinen tienaisi 10 tonnin ja toinen vain vaivaisen tonnin! Lopeta heti tänään tuo marttyyrius ja vaadi miehesi ottamaan järki käteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on vain kuljetusalalla ja itsellä sama tilanne koska opiskelen. Opiskelija-asunnossa pärjäisin paljon halvemmalla. Nykyajan miehet eivät elätä vaimojaan ja tämä saattaa tulla yllätyksenä muillekin kuin minulle.

Minä tienasin miehen opiskellessa paremmin ja maksoin yksin vuokran ja muita menoja. Nyt jouduin hetkellisesti pois työelämästä ja tuloni on sen 200€/kk. Miehellä 5000€. Mies maksaa nyt vuokran kokonaan ja muut menot. Toki meillä on säästöjä, mutta sovimme, ettei niihin kosketa ellei ole pakko. Saavat olla rauhassa, että jossain vaiheessa oman asunnon saisimme.

Kannattaa olla sellaisen ihmisen kanssa, johon voi luottaa, että auttavat kun tapahtuu jotain yllättävää.

Kohtahan tämä taas helpottaa kun alan saamaan itsekin enemmän tuloja. Mutta ei meillä ole ikinä mennyt kaikki puoliksi, eikä olla laskettu mitä kukin on maksanut. Se maksaa joka kerkeää ja käy kaupassa jne.

Vierailija
24/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne. Itse kituutan ja kuuntelen kuinka kaikki on miehen. Olen omassa elämässäni kuin palvelija, joka tekee 24/7 hommia jotta saan asua perheeni kanssa, saamatta siitä yhtään mitään..

Ennen vanhaan piioillakin oli sentään joku palkka, minulla ei mitään.

Ja tiedän etten ole ainoa.

Tervetuloa vuoteen 2018.

Ja kenen vika se on? Miesten? Tänään juhlittavan Minna Canthin?

Ei kenenkään erityisesti. Systeemin? Mieheni?

Yhdessä sovittiin että muutetaan tähän taloon, hankitaan tavaraa, tehdään lapsia.. Sitten miehellä onkin yhtäkkiä oikeus kääntää kelkkansa ja tehdä minusta palvelijansa. Mun tulot 400 kk ja miehellä yli 4000. Jos menen töihin, maksan pienistä tuloistani lasten hoidon, autoni ja muut menot, arvaapa riittääkö? Mitään tukia en saa, koska miehen tulot niin suuret ja hoitomaksut kauheat.

Onko oikein??? Olen vankina omassa elämässäni. Jos eroataan, mies lupaa viedä kaiken ja lapset myös. Näin ikkäästi.

Vierailija
25/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma miekkonen. Kodinhoitaja ja kulujen subventoija kuvauksesi mukaan oot. Liekö laittaisi vuokraa maksamaan myös, jos omistaisi asunnon.

Jos saman katon alla asutaan yhteisestä toiveesta, ei pitäisi olla sellaista elintasoeroa. Niin kelakin katsoo.

Vierailija
26/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä avuttomia ihmisiä, jotka olettavat, että joku toinen tai yhteiskunta elättää heidät. Jos kaikki ajattelisivat näin Suomessa, olisimme totaalisesti konkurssissa. Kyllä lastentarhanopettajan palkalla pitää pystyä itse elättämään perheensä. Pienempi halvempi asunto ja kulut pienemmäksi. Ei saa olla uusavuton. Nolottaisi ap sinua varmaan mennä yhteiskunnan (meidän muiden veronmaksajien) kukkarolle. Kai sinulla ap on omanarvontuntoa?

Vierailija
27/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on naimisissa niin kyllä elintaso kuuluu lain mukaankin olla sama. En ymmärrä tällaista nykymenoa yhtään, on sinun ja minun ja unohtuu se että pitäisi olla meidän.

Vierailija
28/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kyllä tietää missä kokoaikatöissä oleva lastentarhanopettaja saa asumistukea.

Vierailija
29/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on naimisissa niin kyllä elintaso kuuluu lain mukaankin olla sama. En ymmärrä tällaista nykymenoa yhtään, on sinun ja minun ja unohtuu se että pitäisi olla meidän.

Tämä Porvoolaispari on avoliitossa.

Vierailija
30/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas itsekäs ahne mies sinulla.

Vierailija
31/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma miekkonen. Kodinhoitaja ja kulujen subventoija kuvauksesi mukaan oot. Liekö laittaisi vuokraa maksamaan myös, jos omistaisi asunnon.

Jos saman katon alla asutaan yhteisestä toiveesta, ei pitäisi olla sellaista elintasoeroa. Niin kelakin katsoo.

No kyllä mä ainakin tunnun maksavan puoliksi omistamassani talossa vuokraa. Saan muistutuksen usein, että muistanhan ja tiedänhän että ilman miestä mulla ei olisi mitään tälläistä. Ja koska on elättänyt mua vuosia, olisi mun törkeää vaatia häneltä mitään jos lähden.

Vierailija
32/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette erilliset vuokrasopimukset.

Vierailija
33/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuule vaikuta mihinkään mitään enää nykyään, oli avo tai avio.

Vierailija
34/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisen tulisi saada kaikki hyvä ilman todellista vastuuta. 

Vierailija
35/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja mies käy töissä. Kun tuli muutos, että opiskelijat siirtyvät yleisen asumistuen piiriin mulla tippui tuet liki puoleen miehen tulojen vuoksi. Mun tulot nyt n. 230e/kk ja miehen n. 2300e/kk. Itsestäänselvästi keskusteltiin asiasta ja yhteisesti sovittiin, että mies maksaa vuokran jatkossa kokonaan. Sanoi itsekin, että ei olisi reilua, että minä kituutan säästöilläni tai joudun ottamaan lainaa samaan aikaan, kun hänellä jää satoja euroja kuussa säästöön.

Vierailija
36/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuule vaikuttaa. Avoliitossa puolisolla ei ole velvollisuutta elättää avopuolisoaan.

Vierailija
37/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuule vaikuttaa. Avoliitossa puolisolla ei ole velvollisuutta elättää avopuolisoaan.

Kyllä on, koska puolison tulot lasketaan jos haet tukia.

Vierailija
38/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi näitä avuttomia ihmisiä, jotka olettavat, että joku toinen tai yhteiskunta elättää heidät. Jos kaikki ajattelisivat näin Suomessa, olisimme totaalisesti konkurssissa. Kyllä lastentarhanopettajan palkalla pitää pystyä itse elättämään perheensä. Pienempi halvempi asunto ja kulut pienemmäksi. Ei saa olla uusavuton. Nolottaisi ap sinua varmaan mennä yhteiskunnan (meidän muiden veronmaksajien) kukkarolle. Kai sinulla ap on omanarvontuntoa?

Juuri olen tässä eroamassa ja muuttamassa pienempään asuntoon. Mies ei halua asun kaupungin vuokrakopissa. Itselleni ihan jees.

Vierailija
39/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se todellinen vastuu on? Kerro toki.

Vierailija
40/260 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä vastuusta puhut?

Naiset ovat yleensäkin vastuussa kaikesta, miehet eivät niin mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän