Onko normaalia parisuhteessa
Ollaan mun poikaystävän kanssa n. 25 v molemmat ja ollaan oltu 4 vuotta yhdessä (ei asuta yhdessä). Tässä on ollut muutama erikoinen juttu ja mietin onko nää ihan normaalia parisuhteessa. Tää on mun eka parisuhde niin ei oo mitään mihin verrata.
1. Bf muutti takas sen vanhemmille ja yritti salata sen minulta. Sain vahingossa selville koska menin sattumalta käymään poikaystävän luona juuri kun olivat muuttamaasa.
2. Bf ei halua enää käydä kanssani missään julkisilla paikoilla kuten kaupassa, kahvilassa, lenkillä tms. Nähdään vain mun asunnolla.
3. Kun bf oli viimeksi lomamatkalla, hän kielsi minua laittamasta viestiä tai soittamasta hänelle loman aikana, koska hän halusi olla rauhassa.
4. Bf saattaa yhtäkkiä syyttää minua jostain mitä ei ole ollenkaan tapahtunut. Esimerkiksi syytti minua siitä että hän ei ole saanut töitä. Syytti myös että minä aina estän hänen opintojen etenemistä, vaikka minä olen tehnyt läksyjä hänen puolestaan ja olen auttanut häntä lukemaan tentteihin että pääsisi läpi kursseista.
5. Joka kerta kun yritän ihan asiallisesti alkaa keskustelemaan jostakin mikä minua suhteessa vaivaa, bf raivostuu, alkaa huutamaan, käskee minun mennä terapiaan, sanoo että tuhoan hänen mielenterveytensä ja loppujen lopuksi pyydän anteeksi että sanoin mitään.
Sanokaa onko tämä normaalia vai lähenkö menee.
Kommentit (19)
Ei ole normaalia normaalilta mieheltä. Tuo miehesi on jännämies narsisti. Lähe menee ennen kun mitään pahempaa tapahtuu.
No ei tietenkään ole normaalia. Kyse onkin siitä, että mitä olet valmis niin sanotusti sietämään.
Onko mies ollut aina tuollainen vai pikku hiljaa muuttunut?
Kuulostaa siltä, että joko on toinen nainen tai ei enää halua olla kanssasi.
Olet 25-vuotias eikä yhtään maalaisjärkeä eikä tietoa miten yleisesti läheisiä kohdellaan. Provo
Kuulostaa aika epäterveeltä suhteelta, josta olisi omalta kannaltasi hyvä irrottautua.
Ei ole normaalia, ehkä teidän tarina loppuu tähän.
Ei ole olemassa mitään "normaaliuksia" parisuhteissa mihin pitäisi omaansa verrata. Jos olet tyytymätön ja sulla ei ole hyvä olla, ehdota asioista puhumista ja ratkaistujen etsimistä. Jos toinen ei suostu tai ei halua muutosta, eroa ja etsi itsellesi sellainen suhde missä olet onnellinen.
Ei ole normaalia. Eroa? Kuulostaa jotenkin liian ongelmalliselta tyypiltä. Ja kohtelee sua ikävästi.
Vastaile moukka edelleen itsellesi ..
Silloin, jos joudut miettimään onko jokin normaalia parisuhteessa niin ei ole "normaalia". Normaali lainausmerkeissä siksi, että huono käytös ja välinpitämättömyys ovat aivan yhtä normaalia käytöstä kuin hyvin kohteleminen ja huomaavaisuus. Tervettä ja sinulle hyväksi olevaa käytöstä se ei kuitenkaan ole.
Ja ei-ei ole normaalia käytöstä rakastavassa ja kumpaakin arvostavassa parisuhteessa.
Vähitellen olet ruvennut sietämään reilusti enemmän kuin on kohtuullista. Viittaa myös mahdollisuuteen, että bf:si kärsii vaikeista mielenterveyden ongelmista, joissa et voi auttaa. On aika erota. Sanot vain, että se on loppu nyt, mutta on hyödytöntä ja vahingollista, jos pyrit yksityiskohtaiseen keskusteluun. Voi olla pakko jopa ghostata.
Viehattävyytesi saa puhjeta kukkaan, kun olet vapaa. Ei ole syytä pelätä, että jäät vanhaksipiiaksi. Onnea sinulle hyvin paljon! M
Jep, ei ole normaalia, lähde kun vielä voit.
Tuollaista olet jaksanut NELJÄ vuotta? Itse et ole normaali. Tyypillä on toinen jonka kanssa oli lomallakin tai on huomannut olevansa homo.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista olet jaksanut NELJÄ vuotta? Itse et ole normaali. Tyypillä on toinen jonka kanssa oli lomallakin tai on huomannut olevansa homo.
Ap on ollut se kakkonen neljä vuotta.
Mikään noista luettelemistasi asioista ei ole normaalia. Älä tuhlaa ainutkertaista elämääsi tuolla tavalla.
Terveisin nainen, jonka oma parisuhde on kestänyt yli 40 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Olet 25-vuotias eikä yhtään maalaisjärkeä eikä tietoa miten yleisesti läheisiä kohdellaan. Provo
hmmm, aloitus tehty 22:21...jos aloitus olisi totta sitä ei olisi tehty puoltatuntia ennen "sulkemisaikaa".
Sanoisin, että, jos tarinasi on totta, olet vaarallisen ihmisen kanssa. Juokse ja lujaa. Vaihda puh numero ja muuta jonnekkin uuteen osoitteeseen ja osoitetiedot salaisiksi, kuten puhnumerokin.
Ei ole normaalia. Vaikuttaa siltä, että poikaystäväsi pettää sinua. Ja vaikka ei pettäisikään, kuulostaa muutenkin kamalalta suhteelta, johon ei mielestäni kannata jäädä.