Nainen! Miksi kiukuttelet (oikeasti) hyvälle miehelle?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä kiukuttelen, kun hyvä mies unohtaa mitä on sovittu eikä hoida lupaamaansa asiaa. Hyväkin mies voi olla välillä ihan pässi. Samoin hyvä nainen.
Mutta kun ihan oikeasti tässä tapauksessa pässi on aina se nainen. Mies ei koskaan unohda tai jätä lupauksia pitämättä. Hän huomioi, kuuntelee, kertoo omat mielipiteensä ja kantansa, pitää naista hyvänä, opastaa ja ohjaa kun naiselle iskee heikkouden puuska.
Nainenkaan ei tosin ole pässi ihan aina! Hellii, pitää hyvänä ja rakastaa, kiittelee että kestää kiukuttelut, kehuu ja antautuu kiihkosta kehräten vietäväksi makuuhuoneessa. Mutta tietää silti, että loukkaa tiheään kiukuttelevalla käytöksellään eikä silti lopeta sitä. Miksi?
Koska pohjimmiltaan mies on typerä ja vaatii jatkuvaa ohjeistusta ja käskytystä. Siellä päässä tuntuu olevan ihan silkkaa harhaisia.
Mutta kun tässä se nyt vaan menee ihan toisin päin, yrittäkääpä uskoa. Ei kai tänne huvikseenkaan ulisemaan tulisi haukuttavaksi.
Vain narsisti ei näe itsessään mitään vikaa. Ja silloin ollaan jo kaukana kiltistä.
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa vain katkeaa se viimeinenkin tikku. Yleensä olen katsellut paskaista kämppää muutaman päivän ja herraa, jota ei tunnu kiinnostavan yhtään esim vessan käsienpesualtaan pesu hiuksista ja partakarvoista. Esimerkiksi. Joskus tulee myös nälkäkiukut ja silloin mikä tahansa saa kilahtamaan. Syksyllä olen katsellut tätä menoa 10 vuotta, ja varmasti katselen jatkossakin 😁
Eli sinunkaan miehesi ei ole oikeasti hyvä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä kiukuttelen, kun hyvä mies unohtaa mitä on sovittu eikä hoida lupaamaansa asiaa. Hyväkin mies voi olla välillä ihan pässi. Samoin hyvä nainen.
Mutta kun ihan oikeasti tässä tapauksessa pässi on aina se nainen. Mies ei koskaan unohda tai jätä lupauksia pitämättä. Hän huomioi, kuuntelee, kertoo omat mielipiteensä ja kantansa, pitää naista hyvänä, opastaa ja ohjaa kun naiselle iskee heikkouden puuska.
Nainenkaan ei tosin ole pässi ihan aina! Hellii, pitää hyvänä ja rakastaa, kiittelee että kestää kiukuttelut, kehuu ja antautuu kiihkosta kehräten vietäväksi makuuhuoneessa. Mutta tietää silti, että loukkaa tiheään kiukuttelevalla käytöksellään eikä silti lopeta sitä. Miksi?
Joku sussa nyt vaan ärsyttää. Eiköhän nuo ole ihan teidän keskinäisistä kemioista johtuvia asioita joihin tuskin on mitään yleismaailmallista syytä.
Mikään valtajuttu tuo tuskin on, koska nainen tykkää antautua eli tarvitsee päättäväisen miehen. Voisko olla että on vaan jotenkin "Naisen roolin" vanki, eli luulee että siihen nyt vaan kuuluu justiinamainen päsmäröinti? Tosin persoonana on vähän kierroksia ottava muutenkin..
Kas, vakiotrollihan se siellä sitten taas. Eipä yllätä.
Ekaa kertaa kirjoitan. Kiitos vaan.
Ap; sitä oletko sinä oikeasti hyvä mies et määrittele itse vaan sen tekee puolisosi. Eli et voi kutsua itseäsi hyväksi mieheksi itse vaan sen määritelmän on tultava ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla nainen sinulle kiukuttelee ja millaisissa tilanteissa? Mitä hän sanoo ja mitä sinä olet sanonut sitä ennen? Onko jotain vakioaiheita, joista kiukuttelee?
Ei oikeastaan vakioita. Sellaista yleistä ärhentelyä, saattaa yrittää keksiä jotain mitä kuvittelee miehen tehneen (vaikka katsoneen jotain naista) ja vetästä pultit ihan viattomissa ja mitättömissä asioissa. Huomionhakua ehkä osittain, mutta sitä ihan oikeasti saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä siis tämä täydellinen mies, jossa ei koskaan ole mitään vikaa, vaan kaikkeen on syynä AINA nainen?
Mmm, tämä justiinoista jauhava "liian täydellinen mies" tuo mieleen muutaman vuoden takaisen vastaavan trollin KaksPlussan keskustelupalstalta. Mesosi siellä suuna päänä samanlaisin jutuin, kunnes tuli paljastaneeksi oikean henkilöllisyytensä. (Satun muuten edelleen muistamaan nimen, oli niin monella tavalla hämmentävä ja myötähäpeää herättävä tyyppi ja koko se skandaali... )
Minäkin muistan sen! Huvikseni tässä googlettelin niitä vanhoja keskusteluja, löytyy vielä vaiks kuin. Oi niitä aikoja! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sussa nyt vaan ärsyttää. Eiköhän nuo ole ihan teidän keskinäisistä kemioista johtuvia asioita joihin tuskin on mitään yleismaailmallista syytä.
Mikään valtajuttu tuo tuskin on, koska nainen tykkää antautua eli tarvitsee päättäväisen miehen. Voisko olla että on vaan jotenkin "Naisen roolin" vanki, eli luulee että siihen nyt vaan kuuluu justiinamainen päsmäröinti? Tosin persoonana on vähän kierroksia ottava muutenkin..
Kas, vakiotrollihan se siellä sitten taas. Eipä yllätä.
Ekaa kertaa kirjoitan. Kiitos vaan.
Ap; sitä oletko sinä oikeasti hyvä mies et määrittele itse vaan sen tekee puolisosi. Eli et voi kutsua itseäsi hyväksi mieheksi itse vaan sen määritelmän on tultava ulkopuolelta.
Tässä tapauksessa sen sanoo nainen. Usein ja rakastaen. Hän on myös hyvä nainen. Mutta tähän kiukuttelu-probleemaan pitäisi vaan keksiä joku selitys. Ei ole kivaa sellainen, vaikka JOSKUS ehkä tavallaan hellyttävää onkin. Tätä en hänelle sano tai tuo esille, sillä eikös se tunnu vähättelyltä jos toisen kiukkua sanoisi hellyttäväksi.
Varmaan samoista syistä kuin se hyvä mieskin. Joskus stressaa ja väsyttää ja joku pieni asia ottaa pattiin, ja tulee sanottua jotain ajattelematonta tai käytettyä tympeää äänensävyä. Ei pitäisi, mutta epätäydellisyys on joskus inhimillistä. Olen kyllä tyytyväinen että mies on saman luonteinen. En kestäisi sellaista aina hillittyä passiivis-aggressiivista viilipyttymiestä joka ylimielisesti puhuisi "kiukuttelusta" ja "nalkuttamisesta". Meillä kummankin tiuskimisesta ja suuttumisesta puhutaan samoilla termeillä, eikä jatkuvasti vihjailla että toisen paha mieli olisi jotenkin vähempiarvoista kuin toisen.
Mieheni on maailman kiltein ja juuri siitä syystä tulee kiukuttua hänelle, koska hän antaa sekopää anopin kontrolloida itseään ja puuttua minun tekemisiini.
Ilman anoppia ei olisi tarvetta kiukutella koskaan.
Mä kyllä määritä hyvän miehen sellaiseksi joka ajoittain kestää sen tiuskija pöydälle jääneistä astioista tai siitä että minä en niitä jaksaisi enää iltavuoroon jälkeen tiskikoneeseen laittaa. Onneksi minulla myös sellainen on. Toki minä vastavuoroisesti kestänyt häneltä ne huonot päivät kun joku kouluttaa eikä ruokalaan ole valmista silloin kun olisi nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis ohjaat ja opastat naista kun tälle iskee heikkouden puuska (?) ja nainen tykkää antautua ja tarvitsee päättäväisen miehen.
Onko tämä myös naisesi käsitys siitä, millaisen roolin hän parisuhteessanne haluaa ja tarvitsee? Vai itsekö olet päättänyt naisen haluavan antautua sinun opastettavaksesi ja ohjailtavaksesi?
Mitä tarkoitat tuolla heikkouden puuskalla ja millaista opastusta nainen silloin mielestäsi kaipaa?
Onko mahdollista, että "justiinamainen päsmäröinti" johtuu siitä, että naista kyllästyttää sinun päsmäröintisi eikä hän jaksaisi antautua sinun oppilaaksesi? Kovin tasavertaiselta teidän keskinäinen dynamiikkanne ei minusta kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se hyvänkin miehen pärstä alkaa pitkässä suhteessa välillä vituttaa.
Sekö oikeuttaa uhmaikäisen kiukuttelukohtauksiin? Välillä sitä ei oikein tiedä, seurusteleeko sitä lapsen vai aikuisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä tyytyväinen että mies on saman luonteinen. En kestäisi sellaista aina hillittyä passiivis-aggressiivista viilipyttymiestä joka ylimielisesti puhuisi "kiukuttelusta" ja "nalkuttamisesta".
En koskaan väheksy tai kutsu toisen pahaa oloa nalkutukseksi tai sellaiseksi, enkä sorru mykkäkouluun tai silmien pyörittelyyn. Yritän järkevää lähetymistapaa enkä räjähtele. Mutta... kieltämättä se joskus käy mielessä, että voisiko vaan olla niin että nainen haluaisi tosiaan vaan rähjätä ilman sen kummempaa syytä ja herättää samaa reaktiota miehessä. Ärsyyntyy sitten kun sitä ei tule, vaikka jälkeenpäin kiitteleekin ettei sitä tullut vaan vastapuoli säilytti maltin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä myös naisesi käsitys siitä, millaisen roolin hän parisuhteessanne haluaa ja tarvitsee? Vai itsekö olet päättänyt naisen haluavan antautua sinun opastettavaksesi ja ohjailtavaksesi?
Mitä tarkoitat tuolla heikkouden puuskalla ja millaista opastusta nainen silloin mielestäsi kaipaa?
Onko mahdollista, että "justiinamainen päsmäröinti" johtuu siitä, että naista kyllästyttää sinun päsmäröintisi eikä hän jaksaisi antautua sinun oppilaaksesi? Kovin tasavertaiselta teidän keskinäinen dynamiikkanne ei minusta kuulosta.
En päsmäröi ja roiku vieressä neuvomassa miten päin näkkäri pitää voidella tai miten päin kukan pitää olla pöydällä, vaan kyllä se puoli hoituu tämän toisen toimesta. Isommissa ja joskus vähän pienemmissäkin asioissa hakee ihan selvästi neuvoa ja rauhoittuu selvästi, kun "toimintaohjeen" saa. Eli tykkää ja helpottuu aidosti jos mies osaa vähän ohjastaa. Sen myös sanoo hellinä hetkinä.
En usko että haluaa kuitenkaan jatkuvasti pomottavaa miestä, enkä sellaiseksi haluaisi ryhtyäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pohjimmiltaan mies on typerä ja vaatii jatkuvaa ohjeistusta ja käskytystä. Siellä päässä tuntuu olevan ihan silkkaa harhaisia.
Okei mikä vika sitten on naisissa? Tyydytän ja paljon muutakin niin silti kun itse haluan joudun usein pyytämään tekemään jotain. Mä olen sanonut että mut saa vaikka herättää jos sitä haluat. Kahdesti on herättänyt ja me on sentään oltu 8 vuotta yhdessä.
Tykkään naisista todella paljon. Sellaiselta kenen kanssa olen haluan jotain ja se jotain on seksiä. Jos se on ylivoimaista tai muuten vaikeaa niin sitten pitää yrittää löytää paremmin sopiva. Kuka tahansa voi oppia taitoja mutta rehellistä halua joko on tai ei. Harmillisesti hämäys halulla oli että sitä löytyy. Jätti vain kertomatta että sitä halua on vain vajaa viikko per kuukausi.
En kiukuttele. Mulla on hyvä mies, ei ole mitään kiukuteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän seksiä.
Ei ole. Sitä on paljon ja rauhoittuu siinä selvästi. Tai, mistäs sen koskaan tietää....
Vierailija kirjoitti:
En kiukuttele. Mulla on hyvä mies, ei ole mitään kiukuteltavaa.
Hyvä, juuri näin! Voisikohan tässä tapauksessa olla syynä ihan vaan se, että kiukuttaa koska ei ole mitään kiukuteltavaa, joka sitten kiukuttaa lisää koska tietää kiukuttelevansa turhaan.
No ei se sitten ole oikeasti hyvä mies. Oikeasti hyvä mies ei tuollaista tekisi.