Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin Espoosta Helsinkiin, ja olen huomannut erikoisen asian ihmisissä...

Vierailija
18.03.2018 |

Olen siis asunut 22 vuotta Espoossa. Muutin alle vuosi sitten Helsinkiin työn ja koulun perässä, mutta olen oikeastaan tehnyt vähän omituisia huomioita. Mielestäni Espoossa on jotenkin ystävällisempää ja "siistimpää" porukkaa? Helsingissä tuntuu jotenkin olevan ihan kaikenlaista tallaajaa, ihan kaikkea mahdollista tuntuu löytyvän täältä ja näkee päivittäin. Olen kyllä viihtynyt täälläkin, ei sillä, mutta jotenkin vaan huomaa vähän eroa...🙄

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on ihan hirveästi Kelan elättejä. Eikös se ole niin, että tyyliin puolien vuokran Maksaa kokonaan kela? Vai muistanko ihan omiani?

Vierailija
2/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoota on monenlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa ja Vantaassa vasta iso ero onkin! 😂😂

Se ero on järkyttävä ja yllättävä, koska kuitenkin ovat ihan viereisiä paikkakuntia.

Vierailija
4/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen fiilishän se helposti tulee, jos muuttaa jostain nukkumalähiöstä Kallioon. Jos olisit muuttanut Suvelasta vaikka Marjaniemeen, niin voisit olla ihan eri mieltä. 

Vierailija
5/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole aiemmin koskaan käynyt Helsingissä?

Vierailija
6/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin espoota moikataan ja kiitetään bussikuskeja. Toista se on helsingin puolella.

Vierailija
7/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan Stadi aikamoinen läävä ajoittain. Ihmiset pistää rumimmat ruskeat/mustat säkit päälle mitä löytyy, ei paljon katukuva mieltä ylennä.

en tiedä miksi niin harva panostaa ulkonäköön täällä

Vierailija
8/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä päin espoota moikataan ja kiitetään bussikuskeja. Toista se on helsingin puolella.

itse vantaalaismaalaisena harrastan myös Helsinginssä tuota. ei haittaa jos joku "katsoo kieroon" :D

Vierailija
9/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun katsoi eilen niitä onnellisuustuloksia niin onnellisimmat ihmiset pääkaupunkiseudulla oli Kauniaisissa, sitten Espoossa, sitten Vantaalla ja viimeiseksi Helsingissä. Kai sekin jotain kertoo. Näissä oli jokaisessa reilusti kaulaa toisiinsa eli useita muita paikkakuntia välissä onnellisuuusjärjestyksessä. 

Vierailija
10/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan ja Espoon välillä tosi iso ero, näkee heti, kun tulee Espoon puolelle, ihmiset heti paljon siistimpiä, pukeutuu 100 krt paremmin, tietkin paremmassa kunnossa heti kun kunta vaihtuu. :D

Vierailija
11/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutit Kattilalaaksosta Sörkään, niin pistäähän se maalaisen ihmettelemään. Espoon keskustasta Eiraan muuttaessa saattaisit ristiä kätesi kyynärpäitä myöten silkasta onnesta.

Mutta missä kaukana Espoossa asuit jos et tiennyt millaista stadissa on? 

Vierailija
12/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan Stadi aikamoinen läävä ajoittain. Ihmiset pistää rumimmat ruskeat/mustat säkit päälle mitä löytyy, ei paljon katukuva mieltä ylennä.

Se on katsos kunnia-asia olla niin ruma kuin mahdollista, ettei vaan koreile mitenkään tai tuo itseään julki.

se on sitä suomalaista kulttuuria jos rehellisiä ollaan

Vierailija
13/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen "mitään eroa ei huomaa kun menee Tallinnaan" Se on vähän kuin Etelä-Espoo :D

Vierailija
14/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina kun menen Espooseen, tuntuu että autot antavat aina tietä. Helsingissä harvinaista jos joku antaa tietä.

Ap

Vierailija
15/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan viihdyn kyllä hyvin täällä enkä ainakaan nyt opiskelujen aikana viitsi pois muuttaa, kun koulukin niin mukavan matkan päässä. Paljon on kauniita paikkoja täälläkin ym. Kuitenkin olen jotain eroja huomannut. Ehkä mä sitten vaan olen ikuinen espoolainen ja siitä nämä tunteet johtuvat?😅

Ap

Vierailija
16/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo. Helsiki on elävä kaupunki, Espoo on Stepfordin naisten erikoistalousalue Truemanshowssa.

Vierailija
17/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutit Kattilalaaksosta Sörkään, niin pistäähän se maalaisen ihmettelemään. Espoon keskustasta Eiraan muuttaessa saattaisit ristiä kätesi kyynärpäitä myöten silkasta onnesta.

Mutta missä kaukana Espoossa asuit jos et tiennyt millaista stadissa on? 

No kylläpäs sulla nyt meni tunteisiin. 😂

Ap

Vierailija
18/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin aikoinani Vuosaaren merimaisemista Espoon keskuksen lähelle, ja se oli hätkähdyttävä muutos ankeampaan suuntaan!

Vierailija
19/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä on ainakin Helsingissä käydessä aina tosi anonyymi olo. Ei siellä kukaan huomaa. Lisäksi kun ihmisiä on niin paljon, ei ole järkeä 'kilpailla' ulkonäössä - siellä on kuitenkin joitain jumalaisen näköisiä nuoria, viimeisen päälle laitettuja naisia. Kotikaupungissa kun käy kauppakeskuksessa, saattaa sattua olemaan paikan nätein jos ei mene ruuhka-aikaan.

Vierailija
20/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen Helsingissä käynyt pikkutytöstä asti. Silti on eri asia ASUA täällä. Siis olet oikeastaan 24/7 täällä. Onhan se nyt eri asia ja asiat näkee eri tavalla, kun oikeasti muuttaa johonkin. Ihan eri asia kun käydä vaan. Ja edelleenkään Helsingissä ei ole mitään vikaa, kun joillain näyttää menevän niin tunteisiin tämä. :'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän