Sain ylennyksen töissä, kukaan ei onnittele...
Saan ylennyksen töissä, sellaisen, josta meillä haaveillaan ja tapellaan. Intrassa lähti asiasta tiedote viime viikolla. Olen saanut yhden (1) onnittelun. Senkin ihmiseltä, jota tiedän että v*tuttaa, mutta tajuaa sentään käyttäytyä hyvin.
Kommentit (27)
Kuittaa olankohtautuksella. Ovat kateellisia, ilmiselvästi. Onnea Sinulle! Mahtava juttu :) Minä ainakin olemn iloinen puolestasi.
Se on vaan kolaus sun egolle, joka kaipaa ylistystä tapahtuneen johdosta. Ei kummempaa.
No oletko tarjonnut niille kakkukahvit?
Oletkko tarjonnut kakkua tms. työkavereille ylennyksen kunniaksi. Näin on tapana tehdä.
Itse jättäisin onnittelematta mikäli ylennys ei olisi ansaittu, ja näin olen tehnyt jopa muutamaan otteeseen sillä työpaikallani ylennykset eivät liity pätevyyteen vaan johonkin muuhun. Myös suurin osa kollegoistani ajattelee ja toimii samoin. Veikkaisin, että joko et ansainnut muiden mielestä ylennystä tai sitten sinusta ei vaan pidetä työpaikallasi.
Vierailija kirjoitti:
Itse jättäisin onnittelematta mikäli ylennys ei olisi ansaittu, ja näin olen tehnyt jopa muutamaan otteeseen sillä työpaikallani ylennykset eivät liity pätevyyteen vaan johonkin muuhun. Myös suurin osa kollegoistani ajattelee ja toimii samoin. Veikkaisin, että joko et ansainnut muiden mielestä ylennystä tai sitten sinusta ei vaan pidetä työpaikallasi.
Jep ja en tarkoittanut tota ego juttua pahalla, nimittäin meinasin, että älä AP välitä niistä!
Ole onnellinen, että sulla menee hyvin! :) Älä oo ihmisten sätkynukke ja surullinen, jos et saa tunnustusta heiltä. :D
Terv. 3 viestin kirjoittaja
Tää on kyllä ansaittu. Ja tarjoan illanvieton kun on viralliset virkaanastujaiset.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä ansaittu. Ja tarjoan illanvieton kun on viralliset virkaanastujaiset.
Ap.
Onhan se sit ilmiselvää, että niitä ärsyttää se, että eivät itse saaneet sitä. :D
Vierailija kirjoitti:
Saan ylennyksen töissä, sellaisen, josta meillä haaveillaan ja tapellaan. Intrassa lähti asiasta tiedote viime viikolla. Olen saanut yhden (1) onnittelun. Senkin ihmiseltä, jota tiedän että v*tuttaa, mutta tajuaa sentään käyttäytyä hyvin.
Muistan taas, miksi irtauduin korporaatiomaailmasta ja perustin oman firman. :)
Vierailija kirjoitti:
Onnitteletko itse muita? Itse onnittelen aina jos joku tuttu työkaveri on saanut ylennyksen tai siirron mielekkäämpiin tehtäviin. Huomasin oman ylennykseni kohdalla että sain peräti yhdet onnittelut ja esim. ne joiden olen luullut pitävän minusta eivät kommentoineet asiaa sanallakaan.
Tulin siihen tulokseen että työkavereiden hymyt ja iloinen jutustelu tavatessa ei taidakaan tulla sydämestä vaan taitaa valitettavasti olla teeskenneltyä ;(
Meilläkin työpaikalla pinnan alla tapellaan avoimista työpaikoista ja pätkätöistä. Aiemmin taloon tulleita ei pomo palkkaa ensimmäisenä avoimiin paikkoihin, ei ota edes haastatteluun, eikä anna lisätunteja. Minä olen toistaiseksi saanut usein lisätunteja ja vaihtanut työtehtäviä vähän väliä eli osaan tuurata parissakin työpisteessä. Tästä on seurannut sitten se että tällä hetkellä kaksi työntekijää (jotka ei enää siis töissä) ei tervehdi minua ja kolmaskin varmaan liittyy joukkoon sillä minulle on lupailtu hänen työtään kun hänellä sopimus päättyy. Hänellä on koulutus kyseiseen työhön, minulla ei. Minä olen ahkerampi (tehokkaampi) joten luultavasti saan paikan, koska työkaverit näin on toivoneet. Paskamaiset fiilikset. Työpaikoista taistellaan tänä päivänä ja en aio luovuttaa vaikka se sitten tarkoittaisikin vihamiehiä.
Fake friends burn in hell kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnitteletko itse muita? Itse onnittelen aina jos joku tuttu työkaveri on saanut ylennyksen tai siirron mielekkäämpiin tehtäviin. Huomasin oman ylennykseni kohdalla että sain peräti yhdet onnittelut ja esim. ne joiden olen luullut pitävän minusta eivät kommentoineet asiaa sanallakaan.
Tulin siihen tulokseen että työkavereiden hymyt ja iloinen jutustelu tavatessa ei taidakaan tulla sydämestä vaan taitaa valitettavasti olla teeskenneltyä ;(
Varmaan, mutta taitavammat teeskentelis nytkin!
Vierailija kirjoitti:
Josta päästään tylyyn faktaan, että ihminen pettyy, kun luulee, että ihmiset ovat mukavia.
Eivät he ole mukavia, he ovat kehnoja, ihan yhtä kehnoja, niinkun me kaikki!
Mitä luulet heidän etsivän? Omaa etuaan, aivan kuten sinäkin etsit. Ei ole mitään eroa.
Voitteko kuvitella miten vapauttavaa on, kun et enää koskaan elättele harhaluuloja etkä koskaan enää pety?
Sinua ei koskaan enää petetä. Et koskaan tunne tulleesi hylätyksi. Haluatteko herätä? Haluatko olla onnellinen? Haluatko olla vapaa?
Tee siis näin: Heitä pois virheelliset käsityksesi. Näe ihmisten läpi. Jos näet itsesi läpi, näet kaikkien muidenkin läpi. Silloin rakastat heitä. Muutoin käytät kaiken aikasi takertumalla heitä koskeviin vääriin ajatuksiisi, hellimällä harhaluuloja, jotka alituiseen murskautuvat todellisuutta vasten.
No jaa. Siskonikin valittaa joka kissanristiäisenä nimppareista synttäreihin, äitienpäivästä palkankorotuksiin, ettei onniteltu tarpeeksi, ei ollut riittävät kakkukahvit, ei ole sitä ja tätä.
Tosiasiassa me kaikki läheiset onnittelemme, tarjoamme kakkukahvit, lahjat saa jne. mutta koskaan ei tunnu riittävän. Sitten naamakirjaa myöten itketöän, miten "taaskaan kukaan ei muistanut!".
Vaikeaa keksiä onnittelua, joka sitten olisi tarpeeksi onnittelu.
Mun työpaikalla intrassa olevasta ylennysuutisesta voi "tykätä". Omasta ylennyksestäni ei virallisesti tykännyt kukaan, mutta sain yksityisesti muutamat onnittelut. Mistä se kertoo?
Olisiko mahdollista että he eivät pidä sinua sopivana tehtävään? Meillä on joskus käynyt niin töissä että iso osa porukkaa on ollut pettyneitä mm esimiesvalintaan ja silloin reaktio on ollut tuo. Ei ole uskottu valitun henkilön kykyihin tai jopa pelätty että hän tekee huonoja päätöksiä ja vaikeuttaa työyhteisön elämää.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista että he eivät pidä sinua sopivana tehtävään? Meillä on joskus käynyt niin töissä että iso osa porukkaa on ollut pettyneitä mm esimiesvalintaan ja silloin reaktio on ollut tuo. Ei ole uskottu valitun henkilön kykyihin tai jopa pelätty että hän tekee huonoja päätöksiä ja vaikeuttaa työyhteisön elämää.
Tuskin. Koska paikka oli tavoiteltu ja haluttu, niin eivät vaan yksinkertaisesti ole onnellisia AP:n puolesta ja kykene onnittelemaan. Paitsi tämä yksi tyyppi, ketä myös v*tutti, mutta luonne oli niin jalo, että osasi kuitenkin iloita toisen puolesta.
Siis ketä kiinnostaa, ei mua ainakaa. Siis jos sopii ny vaa, nii epä onnee vaa.
Vierailija kirjoitti:
Lisään tähän omaan kommenttini vielä sen, että noin 20 työkaveria on lisännyt minut ystäväkseen FBssä ja siellä kyllä tykkäävät päivityksistäni.
Ilmeisesti haluavat vain kytätä elämääni mutta eivät todellisuudessa pidä minusta lainkaan?
Onnea!