Sain ylennyksen töissä, kukaan ei onnittele...
Saan ylennyksen töissä, sellaisen, josta meillä haaveillaan ja tapellaan. Intrassa lähti asiasta tiedote viime viikolla. Olen saanut yhden (1) onnittelun. Senkin ihmiseltä, jota tiedän että v*tuttaa, mutta tajuaa sentään käyttäytyä hyvin.
Kommentit (27)
Onnittelen töissä ylennyksestä vain niitä, joiden katson ansainneen ylennyksen ja samalla toimineen pitkäjänteisesti yrityksen edun huomioiden. Esimerkiksi yksi ylennys meni minulta ohi samalla osastolla yhdelle uudistusprojektissa olleelle tyypille, joka sitten kaksi kuukautta ylennyksen jälkeen loikkasi toiseen firmaan kun oli ensin polttanut itsensä loppuun tuossa uudistusprojektissa...jonka virheitä korjattiin sitten jälkeenpäin ainakin reilun vuoden verran. Uudistusprojekti johtui lakimuutoksista, joten se oli firmalle tietysti suuri huojennus, että regulaattorille voitiin sanoa uudistusten ja muutosten toteutuneen aikarajaan mennessä.
Tässä vaan ei kukaan viitsinyt oikeasti katsoa sitä työnjälkeä tai sitä miten tyyppi poltti itsensä ihan loppuun kofeiinin voimalla. Hauskinta oli kun tyyppi firmassa aloitettuaan naureskeli minulle kofeiinipitoisten juomien juomisesta aamuisin ja sitten kun lähti firmasta niin työpöytänsä oli täynnä erilaisia kola- ja energiajuomapulloja ja kertakäyttökahvikuppeja.
Joten ei ne ylennykset aina mene oikealle henkilölle vaikka toki jokainen ylennyksen saanut näin haluaa kuvitella.
Kannattaa säästää ne onnittelut ja kahvittelut siihen, että uusi henkilö on saanut jotain oikeasti aikaiseksikin. Aina nuo rekrytoinnin ja ylennykset eivät osu kohdilleen, ja niitä töppäyksiä on korjailtu joskus todella pitkään. Yksikin huti rekrytointi sai ihmisiä lähtemään osastolta kilpailijoille, niin että koko osaston toiminta halvaantui. Uusia osaajia ei saatu mistään koska esimiehellä oli niin huono maine. Esimies siirrettiin toisiin tehtäviin ja rahalla ostettiin osaajia takaisin ko. osastolle. Yhdestä kilpailijalta palanneesta tehtiin esimies, ja hän sai osaston taas toimimaan.
Eli älä pullistele ja odota raikuvia aploodeja, ennenkuin olet todistanut arvoksi firmalle ja työyhteisöille.
Vierailija kirjoitti:
Fake friends burn in hell kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan ylennyksen töissä, sellaisen, josta meillä haaveillaan ja tapellaan. Intrassa lähti asiasta tiedote viime viikolla. Olen saanut yhden (1) onnittelun. Senkin ihmiseltä, jota tiedän että v*tuttaa, mutta tajuaa sentään käyttäytyä hyvin.
Onnitteletko itse muita? Itse onnittelen aina jos joku tuttu työkaveri on saanut ylennyksen tai siirron mielekkäämpiin tehtäviin. Huomasin oman ylennykseni kohdalla että sain peräti yhdet onnittelut ja esim. ne joiden olen luullut pitävän minusta eivät kommentoineet asiaa sanallakaan.
Tulin siihen tulokseen että työkavereiden hymyt ja iloinen jutustelu tavatessa ei taidakaan tulla sydämestä vaan taitaa valitettavasti olla teeskenneltyä ;(
Lisään tähän omaan kommenttini vielä sen, että noin 20 työkaveria on lisännyt minut ystäväkseen FBssä ja siellä kyllä tykkäävät päivityksistäni.
Ilmeisesti haluavat vain kytätä elämääni mutta eivät todellisuudessa pidä minusta lainkaan?
No nytkö sen vasta tajusit?
Suomalaiset on herttaisia ja mukavia, niin työpaikoilla kuin myös AV-plastalla...
Vierailija kirjoitti:
Onnitteletko itse muita? Itse onnittelen aina jos joku tuttu työkaveri on saanut ylennyksen tai siirron mielekkäämpiin tehtäviin. Huomasin oman ylennykseni kohdalla että sain peräti yhdet onnittelut ja esim. ne joiden olen luullut pitävän minusta eivät kommentoineet asiaa sanallakaan.
Tulin siihen tulokseen että työkavereiden hymyt ja iloinen jutustelu tavatessa ei taidakaan tulla sydämestä vaan taitaa valitettavasti olla teeskenneltyä ;(
Lisään tähän omaan kommenttini vielä sen, että noin 20 työkaveria on lisännyt minut ystäväkseen FBssä ja siellä kyllä tykkäävät päivityksistäni.
Ilmeisesti haluavat vain kytätä elämääni mutta eivät todellisuudessa pidä minusta lainkaan?
Tuollainen käytös kertoo aika karua kieltään näitä "ihmisistä".
Meilläkin (hoitoalalla) ylennyksen saa ylemmän pomon lellikit, jotka sitä ei todellakaan ole ansainnut kuin omasta mielestään. Viimeksi ylennyksen sai hirviö, joka muistuttaa enemmän hitleriä kuin porukan johtajaa. Tuo tyyppi on tuhonnut monen ihmisen elämän, mutta koska on suustaan mehulinko, osaa kaikki asiat kääntää oman mielensä mukaisiksi vaikka valheella. En onnittele.
No nytkö sen vasta tajusit?