Eräs tuttavani on viikot yksin lastensa kanssa ja
kokee sen kovin rankaksi. Mikä siinä voi olla niin raskasta? Kysyn tätä ihan vilpittömästi.
Kommentit (95)
Ihan vilpittömästi kysyn sulta eikö sun oma äly riitä asian miettimiseen?
Henkisesti. Samat rutiinit yksinäisyydessä.
Lapset rakkaita, mutta jokainen aikuinen tarvitsee muutakin kuin leluja, leikkejä ja muumeja.
Päivät tuntuvat toivosi pitkiltä kun on yksin lapsen kanssa. Kaikki viihdytys omilla harteilla.
Niin tämä ihminen on siis päivät töissä. Ja toki saa muutakin viihdykettä itselleen kuin kotona oloa. Harrastaa myös. Ap
Voihan sen kokea raskaaksi, mutta ainakin minä totuin siihen, sitten tuli aika kun mies tuli sotkemaan päivärytmit, pahinta oli kun joskus oli arkena niitä sotkemassa.
Eipä eron tullessa tarvinnut miettiä, miten saa arjen kolmen harrastavan teinin kanssa pyörimään, kun oli 15v sitä yksin vetänyt.
Et selvästikään ole vastaanlaisessa tilanteessa.
Niin, ja heilläkim isot lapset. Ymmärtäisi jos olisi pieniä. Ap
Kyllä se on raskasta. Isompien kanssa on edelleen kuitenkin koulu, harrastukset, ruoanlaitto.
Jos joku sairastuu, tulee taas lisää taakkaa.
Lapset ovat kutosella, tokalla ja eskarissa. Ap
On ehkä jotain muutakin henkilökohtaista taustalla.
Itsellä oli esim. tosi rankkaa kun läheiseni sairasti syöpää ja tuin häntä siinä samalla.
Eli yhtä lapsista tarvitsee viedä ja hakea hoidosta joka päivä? Silloin tekee jo tiukkaa ehtiä tekemään täysi työpäivä. Ja päälle lasten harrastukset ja se, ettei lapsia voi jättää keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Eli yhtä lapsista tarvitsee viedä ja hakea hoidosta joka päivä? Silloin tekee jo tiukkaa ehtiä tekemään täysi työpäivä. Ja päälle lasten harrastukset ja se, ettei lapsia voi jättää keskenään.
Joo, juuri näin. Mutta eikös tuon ikäiset ole jo keskenään. Ovat isoja mun silmissä. Ap
Kyllä se on ihan yhtä raskasta, vaikka lapset olisivat kuinka vanhoja. Jopa teini-ikäisten kanssa voi olla raskasta yksin. Niitä karkamisia ja koulusta lintsaamisia joutuu yksin murehtimaan.
No, en kyllä tiedä ovatko nuo kyseiset lapset isoja.
Kaikki on suhteellista. Minäkin koin raskaana sen, kun oli paska avioliitto muutenkin ja sit vielä jouduin ihan pakosta olemaan lasten kanssa yksin aika paljonkin. Mutta sitten tuli yksinhuoltajuus ja olin ihan oikeasti lasten kanssa yksin, ja oi sitä vapautta ja rentoutta. Nyt mulla on tässä hyvä avioliitto, mutta välillä toivon että mies lähtee omille reissuilleen että saan olla lasten kanssa ihan rauhassa tässä keskenämme.
Ihmiset on erilaisia ja tilanteet on erilaisia. Jopa saman ihmisen tilanteet voi olla erilaisia.
No, tuossa on nuo isommatkin pikku koululaisia. Ja yksi päiväkotilainen.
Miksi et kysy häneltä?
Olen itse yksin lasten kanssa viikot ja koin sen usein raskaaksi,kun lapset oli pienempiä.Vauva valvotti yöt,ja vanhempi päivät.Ei ketään joka olisi tauottanut välillä tai päästänyt yksin kauppaan ,suihkuun tai leikkaamaan nurmikkoa.N31