Vihaan perheen yhteisiä ruokailuhetkiä
Siis hyi h*lvetti taas kamala huuto ruokapöydässä ja kaikilta lentelee lihanpalat voirasioihin ja toisten lautasille, yksi tukehtuu lihanpalaan huutaessaan toisen päälle ja kolmas sylkee ruuat päälleni ja kysyy miksi ei ruoka maistu. Ai s**tana että inhottaa, en pysty syömään noiden kanssa! Iljettää ja ahdistaa aina nää hetket 😧 Vertaistukea?
Kommentit (10)
On tainnut unohtua tuo kasvatuspuoli.
Tämä on vakavan keskustelun paikka: ruokaillessa pitää käyttäytyä sivistyneesti.
Mikä on roolisi tässä perheessä? Oletko äiti, isä vai lapsi?
Jos olet vanhempi, olet laiminlyönyt kasvatustehtäväsi pahasti, koska olet antanut tilanteen ryöstäytyä näin pahaksi. Voit kuitenkin korjata tilanteen. Tähän tarvitaan perhekokous, jossa sovitaan pöytätavoista ja niiden noudattamisesta.
Jos olet lapsi, voit myös pyytää (tai vaatia) perhekokousta koolle. Mielestäni voit kertoa, mikä mieltäsi painaa. Tiedät ilmeisesti, millaiset ovat hyvät ruokailutavat. Joudut nyt sitten kasvattamaan omia vanhempiasi. Tästäkin olisi hyvä huomauttaa.
Olen lapsi, joudun opettamaan aikuisille pöytätapoja. Itse haluaisin vain syödä rauhassa. Ruokapöydässä huomautin koko ajan, että ruoka suussa puhuminen on yököttävää ja ruokaa lentää muiden lautasille. Eivät nuo apinat taida oppia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen lapsi, joudun opettamaan aikuisille pöytätapoja. Itse haluaisin vain syödä rauhassa. Ruokapöydässä huomautin koko ajan, että ruoka suussa puhuminen on yököttävää ja ruokaa lentää muiden lautasille. Eivät nuo apinat taida oppia.
Ap
Onko sun vanhemmat muuten ihan normaaleja?
No en tiedä, duunareita. Äiti polttaa tupakkaa.
Isää ällöttää myös nuo. Meillä oli mummo ja ukki syömässä ja mummokin tupakoi. Siitä se jatkuva yskiminen johtuu.
Ap
Sisällä tupakoivat aikuiset! Hui kamala! Hehän vaarantavat oman lapsensa terveyden omalla typerällä käytöksellään.
Lapsen terveyden tahallinen vaarantaminen on paha asia. Olisitko valmis tekemään itsestäsi lastensuojeluilmoituksen? Onko tilanne niin paha? Eivätkö vanhempasi ota yhtään huomioon sinun hyvinvointiasi ja viihtyvyyttäsi?
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä, duunareita. Äiti polttaa tupakkaa.
Isää ällöttää myös nuo. Meillä oli mummo ja ukki syömässä ja mummokin tupakoi. Siitä se jatkuva yskiminen johtuu.
Ap
Määkin tupakoin, mutta en mä ruokapydässä yski enkä sikaile. Meillä ei lihanpalat lentele, eikä kukaan huuda.
Jos yskit tupakansavun vuoksi, sinulla saattaa olla alkava astma. Minulla on astma, enkä kestä yskimättä ihmisiä, joiden hengityksestä haisee tupakka (ovat tulleet hetkeä aikaisemmin tupakalta). 14-vuotiaana sain tarpeekseni sisällä polttelevista sukulaisista ja komensin heidät ulos tupakalle. Onneksi äiti ei ottanut sitä pahakseen vaan hyväksyi toimintani. Saisitko isäsi puolellesi? Hän voisi käskeä vaimonsa (äitisi) ja mummon parvekkeelle tupakalle.
Ja vaikka ei olisi astman ensioireetkaan, ei tupakansavussa eläminen tee hyvää terveydellesi. Etsipä netistä valokuvia tupakan aiheuttamista sairauksista (tervekeuhkot, suu- ja huulisyöpäkuvat jne.) ja näytä äidillesi ja kerro, että tuollainen tulevaisuus odottaa häntä, ellei hän lopeta tupakointia. Todennäköisesti hän sairastuttaa myös sinut ja isäsi tupakoimalla sisällä.
Asutko eläintarhassa vai mitä ihmettä?