Uusi tapailusuhde - ei seksiä vielä(kään)...
Olen nyt n. kolmen viikon ajan tapaillut viikottain erästä hyvin ihanaa miestä. Olemme käyneet yhdessä syömässä, luistelemassa, kuntosalilla yms ja muutama yökin on nukuttu yhdessä. Päivittäin ollaan yhteyksissä ja mies on minusta kertonut jo perheelleen ja kavereilleen eli tuntuu, että ihan tosissaan on mukana tässä jutussa.
"Ongelma" on se, että meillä ei ole ollut seksiä, eikä mitään sen tapaistakaan. Yö nukutaan ihan kiinni toisissamme ja pussaillaankin, mutta kumpikaan ei tee aloitetta seksiin. Minä en tee sen takia, että jotenkin vaistoan miehestä, että hän ei välttämättä vielä halua.
Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta? Mies on hyvännäköinen ja menestynyt elämässään eli en usko, että mistään kokemattomuudesta on siis kyse. Ikää hänellä 30. Voiko ihan oikeasti vielä olla olemassa miestä, joka haluaa tutustua ja tuntea KUNNOLLA ennen seksiä? Itse olen 25v ja en ole ikinä elämässäni vielä tavannut miestä, joka ei tässä vaiheessa olisi jo jotain seksuaalista viritelmää yrittänyt. Asia ei minua periaatteessa häiritse, mutta pohdiskelen syitä tähän. Muutama kaverini on sanonut, että kannattaa juosta karkuun, koska tämä on kuulemma merkki siitä ettei mies ole seksuaalinen/hänellä on super pieni tms. Olen kuitenkin pitänyt pääni, koska olen löytänyt nyt ihanan ihmisen, jonka kanssa voisin aidosti harkita vakavaa suhdetta.
Ja joo, aion kyllä asiasta jossain vaiheessa kyseisen miehen kanssa keskustella, mutta en halua vielä olla liian hyökkäävä. Onko kenelläkään tällaisesta siis omakohtaista kokemusta? Mikä on paljastunut syyksi tähän? Mielelläni lukisin myös muiden kommentteja siitä, mitä olisitte itse tilanteesta mieltä. :)
Kommentit (92)
Itsellä on kokemuksia samanlaisesta....Seurustelumme alussa mies halusi hellyyttä ja nukuimme samassa sängyssä. Mutta ei koskaan halunnut tehdä aloitetta seksiin.Puolen vuoden odotuksen jälkeen ,olin aivan äimän käkenä,miksi mies ei halua,ja sanoin "jatkavani matkaa" koska mielestäni seksi kuuluu parisuhteeseen. Mies ei pystynyt edes puhua asiasta.No seksi tuli mukaan kuvioon..Hetkeksi.
Nyt yhteisiä vuosia on takana 12.Lapsia 2. Ja viimeinen seksikerta 4vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
No siis kyllä mä viime kerralla sen tunsin, että miehellä seisoi, mutta ei silti tehnyt aloitetta seksiin. Ja viestille nro 40 vastaan, että on rohkaistunut kosketuksissa, mutta jo aiemminkin kirjoitin, että koskettelu ei ole kuitenkaan seksuaalista, vaan enemmän sellaista hellyyden osoitusta. Kyllä silittelee paidan alta kyljistä ja vatsasta jne, mutta ei etene sen intiimimpiin paikkoihin. :D Tiedän, että olen miehen mielestä kaunis ja viehättävä, enkä missään vaiheessa ole ajatellut, että vika olisi minussa. Ja kun voihan se olla, että ei ole mitään "vikaa" mikä tämän tilanteen selittäisi. Ainakin toivon niin.
Ja viestin nro 42 kirjoittajalle voin kertoa, että sinun kanssasi samanlaisia on varmaan 95% miehistä. Eli älä ole huolissasi, teitä kyllä riittää ;) Siihen, sytyttääkö noinkaan hätäinen toiminta kaikkia, en ota kantaa. ;) -ap
Seuraavaksi kun mies silittelee sua vatsasta ja kyljistä paidan alta, ohjaa itse hänen kätensä rinnoillesi. Jos hän on ujo, niin siinä on ainakin selvä merkki siitä, että haluat intiimimpääkin kosketusta, mutta et ole silti liian päällekäyvä. Rintojen hyväilystä ei ole mikään pakko siirtyä suoraan sukuelinten alueelle kuitenkaan, jos ei vielä halua.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olen itse vähän samassa tilanteessa. Ja kärsin!
Oma tarve ja halu on suuri, läheisyys lisää sitä entisestään. Koskettelu, toisen läheisyys. Ja mitään ei tapahdu!!
Miten pystyt tuon pettymyksen ja ennen kaikkea tyydyttämättömän halun kestämään ja jatkamaan eteenpäin kuin ei mitään?
Itse olen ihan pulassa tässä suhteessa.
Hmm, mä olen itsekin ihmetellyt, miksi mä olen tämän asian suhteen niin rauhallinen ja kuitenkin niin varma tästä jutusta. Kyllä mun tekee mieli seksiä kun ollaan lähekkäin ja uskon, että niin tekee miehelläkin (kerroin jo että olen sen stondiksen kyllä havainnut kun ollaan sylikkäin nukuttu). Mulla on sen takia ehkä niin rauhallinen ja tyyni olo, että tiedän varmaksi sen, ettei vika ole minussa. Jos kokisin itseni tässä meidän jutussa epäviehättäväksi tms, niin varmasti silloin ahdistaisi. Eli minä en koe mitään kuvailemiasi pettymyksen tunteita. Lähinnä uteliaisuutta ja ihmetystä, koska aikaisemmin tällaista tilannetta ei ole tullut vastaan. :) -ap
Mä oon ihan normaali mies (36v) ja aika suurta pelimiestaustaa on takana. Nuorempana se oli kivaa ja hauskaa, mutta en mä tosissani ottanut ketään naista josta heti näin että kaatuu sänkyyn miehen kuin miehen kanssa. Kun tapasin nykyisen vaimoni niin tiesin heti että tässä tämä on. Sen takia en kiirehtinyt seksiinkään. Halusin osoittaa toiselle että minulla on häntä kohtaan myös muita intressejä. Eli joskus näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tarve ja halu on suuri, läheisyys lisää sitä entisestään. Koskettelu, toisen läheisyys. Ja mitään ei tapahdu!!
Miten pystyt tuon pettymyksen ja ennen kaikkea tyydyttämättömän halun kestämään ja jatkamaan eteenpäin kuin ei mitään?
Itse olen ihan pulassa tässä suhteessa.Hmm, mä olen itsekin ihmetellyt, miksi mä olen tämän asian suhteen niin rauhallinen ja kuitenkin niin varma tästä jutusta. Kyllä mun tekee mieli seksiä kun ollaan lähekkäin ja uskon, että niin tekee miehelläkin (kerroin jo että olen sen stondiksen kyllä havainnut kun ollaan sylikkäin nukuttu). Mulla on sen takia ehkä niin rauhallinen ja tyyni olo, että tiedän varmaksi sen, ettei vika ole minussa. Jos kokisin itseni tässä meidän jutussa epäviehättäväksi tms, niin varmasti silloin ahdistaisi. Eli minä en koe mitään kuvailemiasi pettymyksen tunteita. Lähinnä uteliaisuutta ja ihmetystä, koska aikaisemmin tällaista tilannetta ei ole tullut vastaan. :) -ap
Miksi et sitten tee aloitetta seksiin, jos kerran sinä sitä haluat ja uskot miehenkin haluavan? Pelkäätkö kuitenkin, että mies torjuu aloitteesi? Vai koetko, että et voi tehdä aloitetta, koska se olisi miehen tehtävä (haluat, että toinen osoittaa haluavansa sinua enemmän kuin sinä häntä), vai hävettääkö sinua haluta seksiä enemmän kuin mies? Jokuhan sinua tuossa tilanteessa mietityttää, koska teit siitä aloituksen tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihan pulassa tässä suhteessa.Hmm, mä olen itsekin ihmetellyt, miksi mä olen tämän asian suhteen niin rauhallinen ja kuitenkin niin varma tästä jutusta. Kyllä mun tekee mieli seksiä kun ollaan lähekkäin ja uskon, että niin tekee miehelläkin (kerroin jo että olen sen stondiksen kyllä havainnut kun ollaan sylikkäin nukuttu). Mulla on sen takia ehkä niin rauhallinen ja tyyni olo, että tiedän varmaksi sen, ettei vika ole minussa. Jos kokisin itseni tässä meidän jutussa epäviehättäväksi tms, niin varmasti silloin ahdistaisi. Eli minä en koe mitään kuvailemiasi pettymyksen tunteita. Lähinnä uteliaisuutta ja ihmetystä, koska aikaisemmin tällaista tilannetta ei ole tullut vastaan. :) -ap
Miksi et sitten tee aloitetta seksiin, jos kerran sinä sitä haluat ja uskot miehenkin haluavan? Pelkäätkö kuitenkin, että mies torjuu aloitteesi? Vai koetko, että et voi tehdä aloitetta, koska se olisi miehen tehtävä (haluat, että toinen osoittaa haluavansa sinua enemmän kuin sinä häntä), vai hävettääkö sinua haluta seksiä enemmän kuin mies? Jokuhan sinua tuossa tilanteessa mietityttää, koska teit siitä aloituksen tänne.
Minä kirjoitin, että minun tekee mieli seksiä ja uskon että miehenkin tekee mieli. Se että tekee mieli seksiä, ei välttämättä tarkoita vielä sitä, että sitä haluaa kuitenkaan heti. Minä siis näen miehestä, että kyllä hänen tekee mieli, mutta jotenkin vaistoan sen, ettei hän halua sitä vielä. Sen takia en halua ahdistaa toista alkamalla painostamaan seksiin. -ap
Näen... vaistoan... No voi elämän kevät, ajatustenlukijoita ei ole olemassa, kannattaisi ihan käyttää keksintöä nimeltä "puhuminen". Asia aivan selvästi vaivaa sinua, joten nyt vaan rohkeasti keskustelemaan aiheesta hänen kanssa. Seuraavan kerran kun käperrytte sohvalle tms. niin avaat suusi ja kysyt esim. missä vaiheessa hän haluaisi aloittaa seksin suhteessa. Tai kun hyväilette toisianne sängyssä niin sanot suoraan vaikka, että "haluan rakastella kanssasi". Voihan hyvin olla, että hän voi jostain syystä kuvitella, että et ole vielä valmis seksiin hänen kanssaan tai hän on ujo tai kokematon tai luulee sinun olevan kokematon tai ja taija tai. Syitä on monia, mutta mikäli et ole vielä elämässäsi oppinut niin...
Asiat selviää kysymällä, ei arvailemalla.
N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin, että minun tekee mieli seksiä ja uskon että miehenkin tekee mieli. Se että tekee mieli seksiä, ei välttämättä tarkoita vielä sitä, että sitä haluaa kuitenkaan heti. Minä siis näen miehestä, että kyllä hänen tekee mieli, mutta jotenkin vaistoan sen, ettei hän halua sitä vielä. Sen takia en halua ahdistaa toista alkamalla painostamaan seksiin. -ap
Pelkkä asiallinen aikuismainen keskustelu seksistä ei ole automaattisesti painostamista tai pakottamista. Otahan asia puheeksi miehen kanssa jos se sinua yhtään vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tapailin vastaavan, mutta vanhemman miehen kanssa. Lopulta kävi ilmi, ettei mies kyennyt seksiin. Puoli vuotta jaksoin odottaa ja olisin odottanut kauemminkin, jos mies olisi halunnut tehdä kykenemättömyydelleen jotain, mutta hän ei halunnut. Ajatus lääkäriin menemisestä ahdisti liikaa.
Mulle on käynyt samoin. Miehellä oli diabetes ja verenpainetauti. Olin kyllä aika pitkähermoinen ja ymmärtäväinen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos tilanne on sinulle ihan ok, niin miksi jo otsikossa tuskailet, ettette ole vieläkään harrastaneet seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Mies on hyvännäköinen ja menestynyt elämässään eli en usko, että mistään kokemattomuudesta on siis kyse. Ikää hänellä 30.
En sen enempi halua ottaa asiaan kantaa, koska syitä voi olla useita, mutta nämä stereotypiset oletukset meistä kokemattomista miehistä samaan aikaan sekä itkettävät että naurattavat. Tekisi hyvää meille kaikille katsella maailmaa avoimempien lasien läpi ja tuuletella jumiutuneita käsityksiämme.
Miehellä on jokin ongelma. Kukaan mies ei pelkästään makaa sylikkäin naisen kanssa paria kuukautta siitin jäykkänä. Ovat varmasti jo eronneet.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on jokin ongelma. Kukaan mies ei pelkästään makaa sylikkäin naisen kanssa paria kuukautta siitin jäykkänä. Ovat varmasti jo eronneet.
Miten niin
Mun mies ei antanut suhteen 4 viimeisenä vuoden aikana seksiä. Olin mukama lihonut. Nykyään entinen mies. Nyt se ois tainnu haluta mut takaisin. Ennemmin yksin kuin kaverisuhteessa. Ei kiinnosta.
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on?
Kolme viikkoahan on _todella_ lyhyt aika.
Minä ainakin haluan tutustua rauhassa enkä sekottaa alkuvaihetta seksillä, jos olen ns. vakavissaan tutustumassa ja mies on oikeasti todella kiinnostava ja sopivan oloinen.
Silloin sen pitää lähteä ennemminkin ystävyydestä ja kevyestä romantiikasta, flirttiä ym. mutta ei mitään fyysistä hommaa halailua enempää.
N29
Minä tapasin miestäni jonkun reilun kuukauden , ehkä kuutisen , seitsemän kertaa ennen seksiä.
( hiukan välimatkaa niin nähtiin vain viikonloppuisin alkuun.)
Ei nukuttu tai mitään yhdessä kyllä, kahviteltiin kaupungilla jne.
Vähän ihmettelin jo kun ei suudeltu tai mitään....
Menin sitten käymään miehen luona ja istuttiin sohvalla vierekkäin ja siitä se sitten lähtikin.
Mies sanoi myöhemmin ettei halunnut kiirehtiä eikä antaa aikeistaan väärää kuvaa , että olisi vain seksin perässä.
Ja ajatteli kuulemma että minä teen aloitteen ku aika on oikea , ei halunnut painostaa. :)
Ihana Mies, eikä mitään vikaa sängyssä ilmennyt, ei silloin eikä myöhemminkään. :)
Jaa pelkkä seksihaluttomuusko riittää ainoaksi unelmien prinssin kriteeriksi? Noh, pitää kai onnitella jos joku on noin vähään tyytyväinen. Minusta seksuaalinen aktiivisuus tai pidättyväisyys taas on vaan yksi piirre lukemattomien muiden joukossa, eikä itsessään tee ihmisestä hyvää tai huonoa.