Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä kutsuu juhliin sekä minut että vihaamani henkilön

Vierailija
18.03.2018 |

Että ottaa aivoon, olen sanonut ettäen halua kys. Henkilön kanssa olla missään tekemisissä ja minua ei tarvi kutsua jos kutsuu hänet.

Hän ei ole edes mikään kovin läheinen ystävälleni.

Taas sin toista kautta tietää että tämä ihminen on tulossa.

Ilmoitin että koska x on tulossa minä en tule.

Vituttaa kun ostin jo lahjankin.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ystävällesi kuuluu sinun ja toisen henkilön välit, jos hän hyvissä väleissä teidän kummankin kanssa. Haloo! Jo on vedetty itsekkyys huippuunsa. 

Vierailija
42/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n tarvitsee mielestänne mennä noihin bileisiin? Ihme sakkia taas liikenteessä.

Ei tarvitse mennä. Saa jäädä pois ja voi ihan hyvin kertoa kutsujalle oikean syyn, miksi jää pois (eli "en halua tavata henkilöä x"). Mutta on silti epäkohteliasta ja lapsellista alkaa sanella jotain ehtoja kutsulle, tyyliin "jos toi tulee niin mua ei tarvii kutsua" tai "jos toi tulee niin mä en tuu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n tarvitsee mielestänne mennä noihin bileisiin? Ihme sakkia taas liikenteessä.

Ei tarvitse mennä (ei kai täällä kukaan ole niin sanonut) mutta on vaan kommentoitu tuota että ap ilmoittaa itsensä aikuiseksi ihmiseksi mutta sitten käytös on tätä teini-ikäisten luokkaa "jos x tulee niimmäentuu!!!" Kyllä aikuinen ihminen selviää tuollaisista tilanteista eikä aiheuta skismaa ystävän juhlissa

Hänellä on aika hyvä syy olla menemättä. Töissä voisin odottaa ihmisten kohtaavan toisensa ja käyttäytyvän.asiallisesti. Miksi mennä juhliin kärsimään? Kokemaan voimakkaita negatiivisia tunteita?

Vierailija
44/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksatte pitää jotain vihamiehiä? Ei voi edes samassa paikassa olla.

Viisaita sanoja.

Kysehän ei ole ap:n ystävästä, hänen juhlistaan ja ihmisistä, joita hän haluaa juhlissaan tavata. Kyse on vain ja ainoastaan ap:stä ja hänen vihoistaan, koska hän on maailman napa. "Minä minusta minuun".

Viha on niin valtavan voimakas tunne, että vähän ihmetyttää miten yleinen se on. Kamalasti pitää ihmisellä olla tyhjää aikaa ja ylimääräistä energiaa, että jaksaa vihata vuosikausia ja jatkuvasti. 

Vierailija
45/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväsi kutsuu omiin juhliinsa ihan keitä itse haluaa! Mitä se sinulle kuuluu? Jätät sitten menemättä jos olet niin lapsellinen ettet jonkun tietyn ihmisen kanssa pysty edes samassa tilassa olemaan. Miten ihmeessä voit ajatella että ystäväsi kutsuisi vieraansa SINUN mielesi mukaan? Järjestä omat juhlat niin saat sitten kutsua ihan kenet tahdot.

Luitko sä yhtään mitä kirjoitin?? Vai onko vikaa vain ymmärtämisessä?

Nimenomaan kirjoitin että että olen ystävän kanssa asiasta puhunut ja minulle on ihan ok ja ymmärrän jos hän haluaa tämän tyypin kutsua, ainoa mitä toivoin että ilmottaisi siitä minulle että voin jäädä pois. Hän tietää syyt tähän ja on aikaisemmin sanonut ymmärtävänsä.

Ap

Mee hoitoon, olet sekaisin kaikesta pahasta mitä olet kohdannut. Se ei ole sinun vikasi, mutta aikuinen ihminen osaa antaa anteeksi muille. Tuollainen henkilön x välttely on turhaa ja aiheuttaa vain itselle mielipahaa, kun joutuu psykoosin omaisesti miettiä asiaa omassa pienessä päässä.

Vierailija
46/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap kuvittelee että ei aseta ystävälleen mitään ehtoja niin kyllä tuossa silti laitetasn ystävä ikävään välikäteen ja valintatilanteeseen. Jokainen hoitakoot omat ihmissuhteensa ja aikuinen ihminen skarpatkoon sen verran ettei aiheuta vaivaa ystävilleen tällaisilla "mä tuun toimeen sen ja sen kanssa mutten ton kanssa" -ininöillään.

Vierailija
47/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen kaveri oli just tollanen "mä en tuu jos se tulee". Ihan tosi perseestä sanella jotain ehtoja ketä kaveri saa kutsua juhliinsa ja ketä ei.

Aikuinen ihminen joko hiljaa on tulematta tai nielee ylpeytensä ja tulee toimeen kaikkien kanssa.

Se entine kaveri on syystä entine, ei ymmärtäny rajoja...

Vierailija
48/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo vihaamasi henkilö on tehnyt että ansaitsee vihasi?

Asetat kyllä ystäväsi hankalaan asemaan...

Esitti ystävääni ja samalla pani miestäni kun olin raskaana. Muuttivat yhteen kun olin synnyttänyt, ovat nyt jo eronneet. Silloin vannoin etten koskaan ole tekemisissä kummankaan kanssa.

Ap

Saako lapsi sentään tavata isäänsä? 

Mutta aiheeseen. Eikö tässä ole käynyt ihan hyvin? Tiedät, että X tulee juhliin, etkä siksi mene niihin. Ystäväsi on tästä kartalla. Erotilanteissa on vaikea tasapainoilla eron eri osapuolien välillä, jos vaikka tykkää kaikista ja on kaveri/ ystävä heidän kanssaan. 

Voit antaa lahjasi ystävälle kun te ennen tai jälkeen juhlien kahvittelette. Vai oletko ajatellut alkaa vihata häntäkin?

Vierailija
49/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, lapsellista. Kyllä sinä ne yhdet juhlat kestät. Minut on kutsuttu samoihin juhliin sellaisen henkilön kanssa, jonka kanssa ollaan tapeltu kerran ihan fyysisestikin. Silti menin noihin juhliin ja käyttäydyin kohteliaaati. Ei olisi tullut mieleenkään alkaa kiukutella siitä, että tuota henkilöä ei saa kutsua tai mä en tuu.

Vierailija
50/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa oikein hyvin. En voisi itsekään tuollaisen tilanteen jälkeen kohdata ihmistä, joka pilasi minun parisuhteeni ja vei mieheni. Vaikka mies tuossa suurin syyllinen on, niin kyllä on naisessakin isosti vikaa kun varmasti on tiennyt miehen olleen varattu ja puolison vielä odottavan lasta. Moraalitonta.

Ymmärrän myös ystävää, hän saa kutsua juhliin keitä haluaa. Mutta tässä tilanteessa oikea ystävä kyllä ymmärtäisi aloittajaa jos aloittaja jättää juhlat välistä, eikä tykkää siitä huonoa.

Vierailija
51/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun entinen kaveri oli just tollanen "mä en tuu jos se tulee". Ihan tosi perseestä sanella jotain ehtoja ketä kaveri saa kutsua juhliinsa ja ketä ei.

Aikuinen ihminen joko hiljaa on tulematta tai nielee ylpeytensä ja tulee toimeen kaikkien kanssa.

Se entine kaveri on syystä entine, ei ymmärtäny rajoja...

On ehtoja ja ehtoja...tässä tilanteessa ymmärrän ap:n näkökulman oikein hyvin. Ystäväksi itseään kutsuva osaa ottaa huomioon myös toisen tunteet asiassa, vaikka juhlat olisivatkin hänen itsensä. Ellei sitten halua kekkereilleen ilmaista tosi-tv-viihdettä.

Kohteliasta ystävältä olisi ollut mainita, että kutsuttuihin lukeutuu myös henkilö, jonka kanssa ap:lla on välit täysin poikki. Miksi näin ei ole toimittu, vaikea sanoa, koska syitä voi olla lukuisia unohduksesta lähtien, mutta kovin hyvänä ystävänä en tällaista kutsujaa pidä.

Ap, sinuna en menisi juhliin, jos olet asiassa vielä kovin haavoilla. Alkoholi pikanttina lisänä kun harvoin parantaa tilannetta. Kiitä kutsusta, ilmoita, että valitettavasti sinulla on jo muuta menoa sovittuna, ja opi tilanteesta se, ettet ehkä olet kuitenkin ystävällesi kaveri. Jatkat kaveruutta sen perusteella, etkä odota ko henkilöltä sen enempää.

Ikävä tilanne, ja harmi, että jouduit pettymään ystävääsi. Jos yhtään lohduttaa, niin et taatusti ole ainoa ihminen siinä suhteessa.

Vierailija
52/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuinen ja saan varmasti päättää kenen kanssa olen vapaa-ajalla tekemisissä.

Jos en haluax tyyppiä nähdä niin se on minun päätös. Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta.

Ap

Tämä on totta, sun ei tarvitse mennä niihin juhliin, jos et halua. Lahjankin voi antaa etukäteen tai jälkikäteen.

Vierailija
53/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n versio tästä on se että ystävä pitää juhlat jonne kutsuu väen vängällä salaa perheenrikkojan. Jotenkin minun on vaikea uskoa että tämä on koko tarina. Kertomatta saattoi jäädä esim. se että "perheenrikkoja" on juhlakalun sisar, ja hänen kutsustaan kerrottiin jo etukäteen ap:lle mistä syystä ap alunperin vetikin herneen nenään. Tuttavapiirissäni on muutamia aika hankalia persoonia, joista draamanhakuiset voisivat hyvin vetää 10v aiemmin tapahtuneita asioita esiin riidanhaluisina...

Ymmärrän kyllä ap:tä ettei hän pidä tuosta kolmannesta pyörästä, eikä hänen tietenkään tarvitse vapaa-aikaansa uhrata vastenmielisen henkilön seurassa. Silti on täysin kohtuutonta asettaa ehtoja ystävälle hänen juhlistaan. Ap voi mennä juhliin tai olla menemättä, mutta ei ole hänen asiansa päättää kenen kanssa ap haluaa juhliansa viettää.

Vierailija
54/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun tuossa kuviossa pitäisi hävetä, se ei ole ainakaan ap. Tosin se perheellistyvälle miehelle itseään tarjonnut h oro tuskin osaa edes hävetä, eikä varmastikaan tajua itse väistää tuossa tilanteessa. Se nimittäin olisi selkärankaisen ihmisen teko. No, ehkä hän kokee karman vielä joku päivä...

Jaksamista ap:lle ja toivottavasti et joudu jatkossakaan bilettämään sen patjan kanssa.

Vierailija
55/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vain, että et mene. Pilaat vain ilmapiirin. Juhlat ovat ystäväsi, eivät sinun. Hän saa kutsua keitä haluaa. Kenestäkään ei tarvitse pitää, mutta toimeen pitää osata tulla.

Vierailija
56/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuinen ja saan varmasti päättää kenen kanssa olen vapaa-ajalla tekemisissä.

Jos en haluax tyyppiä nähdä niin se on minun päätös. Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta.

Ap

No sehän on sun asias ketä siedät ja ketä et. Ei sun ystävien. Ratkaise omat ongelmat, älä sekoita muita niihin. Ystäväsi teki oikein kun kutsui kummatkin.

Vierailija
57/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten et mene ja sillä siisti. Mitä sitä tänne kannattaa tulla itkemään?

Vierailija
58/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä. itse päätin olla ilman moista 'ystävää' ja samantyylinen ongelma... eikä kaduta.

Vierailija
59/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kodinrikkoja on juhlakalun sukulainen, niin ok että on kutsuttu?

whattt?

No todellakin. Vaikka siskoni tekisi jotain typerää kuten tapailisi varattua miestä, en siltikään katkaisisi häneen välejä, koska siskoni on minulle rakas ja hyvä ihminen vaikka tekisikin jotain typerää. Jos kyseessä olisi harkittu murha niin voisi olla että välimme kylmenisivät mutta ei jonkun miessekoilun takia.

En itsekään ole täydellinen joten en vaadi sitä myöskään läheisiltäni. Voin ihan hyvin paheksua jonkun käytöstä ilman että katkaisen välit lopullisesti.

Vierailija
60/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten et mene ja sillä siisti. Mitä sitä tänne kannattaa tulla itkemään?

Miksi sä tulit tähän ketjuun itkemään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme