Mitä pahaa on isossa otsassa?
Aina välillä kuuntelen vierestä, kun joku puhuu siitä kuinka sillä ja sillä ihmisellä on iso otsa ja sen kannattaisi joko meikillä tai hiuksilla peittää otsaansa. Itse en edes kiinnitä huomiota, ellei otsa nyt satu olemaan ihan erikoisen korkea ja ulkoneva.
Esim. Rachel McAdams ja suomalaisista Anni Hautala on iso-otsaisia, mutta en ollut kiinnittänyt edes huomiota koko asiaan ennen kuin joku sanoi. Ei se otsa musta heidän viehättävyyttään vähennä.
Mulle on pari kertaa sanottu nuorena, että mulla on liian iso otsa eikä mun sen takia kannattaisi pitää otsaani esillä. Olin epävarma teini ja leikkautin sitten otsatukan. Vasta nyt yli 10 vuotta myöhemmin kasvatin otoksen pois ja huomaan, etten edes kiinnitä siihen enää huomiota. En tykkää kasvoistani yhtään vieläkään mutta otsa-angstista sentään pääsin pois.
No sitten tulivat taas nämä tuttujen otsakeskustelut... pistää miettimään, että jos Rachel McAdams näyttää heidän silmissään epäviehättävältä ilman otsista niin kuinkahan vastenmielinen itse mahdan olla heidän silmissään jättiotsineni :-)
Onko teidän mielestä iso otsa epäviehättävä piirre tai kiinnitättekö siihen huomiota ylipäätään?
Kommentit (14)
Kyllä sen otsan voi peittää ihan hyvin.
Stereotyyppisestihän iso otsa liitetään älykkyyteen, eli siltä kantilta ei huono piire. Pitää jollakin tapaa saada mahdutettua kaikki se tavara ;)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös korkea otsa ja kamala menneisyys otsisten kanssa. Kerran kaveri sanoi mulle että ei ymmärrä miksi korkeaotsaiset ihmiset eivät leikkauta otsista (viitaten ilmeisesti opettajaamme). Mä olen kyllä onneksi päässyt siihen vaiheeseen, etten jaksa peitellä otsaani, vaan hyväksyn sen osaksi kasvojani. Jos jonkun päivä menee pilalle otsani näkemistä niin menköön vaan. Ei enää ikinä otsista :D
Tuo on niin outoa kommentointia. Ihan kuin joku sanoisi toiselle, että miksi leveänenäiset eivät contouraa neniään kapeammiksi. Tai ohuthuuliset ylirajaa huuliaan. Ihan kuin meidän naamat olisi olemassa muita varten ja poikkeama kultaisesta leikkauksesta on niin häiritsevä että pitää mielellään korjata asia...
Mä voisin muuten pitää otsista, mutta rasvoittuvat, hennot hiukset ja rasvoittuva iho -> otsis näyttää hyvältä ehkä 2 h ja pitää pestä joka ikinen aamu. Ei enää kiitos.
-aloittaja
Ei se liian matala otsakaan niin kiva ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen otsan voi peittää ihan hyvin.
Totta kai voi, jos haluaa. Kukin tekee miten tykkää. Mutta tarvitseeko peittää?
Eihän tuolla Rachelilla edes ole minun mielestäni isoa otsaa, ihan normaali...
Katselin tuon Rachel McAdamsin ja Anni Hautalan kuvia ja minun silmään molemmilla on kyllä todella sirot otsat ja hyvät hiusrajat. Oma otsani on niin korkea ja hiusraja niin kaukana että ei ole mahdollisuutta edes otsikseen, ois tosi outoa jostain takaraivolta nyhtää hiuksia otsan peitoksi. Mutta siitä huolimatta kukaan ei ole koskaan kommentoinut otsaani mitenkään (ainakaan päin naamaa).
Jos se pahuus piileekin siellä otsan takana?
Sara Parikalla on jäätävä otsa. Eipä silti, että siinä jotain pahaa olisi. Itselläni on pitkä naama, mutta matala otsa, olen siis hevosnaama, ei sekään kivaa ole.
Mulla myös iso otsa, en ole tajunnut hävetä sitä vaikka siitä onkin vihjailtu, näköjään pitäisi.
Mihin kasvojen muotoon tuo iso otsa muuten liittyy?
Korkeassa otsassa ei ole mitään vikaa. Matala otsa on omituisemman näköinen.
https://www.google.fi/search?biw=1477&bih=718&tbm=isch&sa=1&ei=nSquWte7…:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kasvojen muotoon tuo iso otsa muuten liittyy?
Sydämenmuotoisissa kasvoissa otsa on ainakin levenevä. Muttei aina korkea. Useimmiten ehkä pitkään ja kulmikkaaseen kasvojen muotoon? Harvoin näkee pyöreäkasvoisilla isoa otsaa. Mutta siis jokainen ihminenhän on uniikki yhdistelmä eli eiköhän kaikkia versioita löydy.
Mulla on myös korkea otsa ja kamala menneisyys otsisten kanssa. Kerran kaveri sanoi mulle että ei ymmärrä miksi korkeaotsaiset ihmiset eivät leikkauta otsista (viitaten ilmeisesti opettajaamme). Mä olen kyllä onneksi päässyt siihen vaiheeseen, etten jaksa peitellä otsaani, vaan hyväksyn sen osaksi kasvojani. Jos jonkun päivä menee pilalle otsani näkemistä niin menköön vaan. Ei enää ikinä otsista :D