Keksustelua naisten harjoittamasta väkivallasta
Aina väkivallasta puhuttaessa nousee esiin miesten harjoittama väkivalta, mutta juuri koskaan ei puhuta miesten kohtaamasta väkivallasta naisten taholta tai naisten kohtaamasta väkivallasta toisten naisten taholta.
Naisvaltaisilla keskusteluareenoilla naiset haukkuvat ja kiusaavat toisiaan ja olen huomannut, että myös kaikenlainen kiusaaminen koulu- ja työelämässä luonnistuu erittäin hyvin naisilta.
Kerro siis oma tarinasi siitä, kun olet joutunut naisen harjoittaman väkivallan kohteeksi.
Tässä vielä vinkiksi mitä kaikkea väkivalta mm. on:
"Parisuhdeväkivalta on paljon muutakin kuin lyömistä, potkimista, tönimistä tai kuristamista. Se on myös estämistä, erilaista uhkailua, valvontaa ja kaikenlaista liiallista kontrollia. Useimmiten parisuhdeväkivalta kestää vuosikausia ja pahenee vanhetessaan. Se on aina vallan käyttämistä toiseen ihmiseen."
Kommentit (107)
Moi mä oon huutopierunainen ja mä aina alan piereskeleen kun vituttaa. Sillä saa kaikki kaikkoaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Moi mä oon huutopierunainen ja mä aina alan piereskeleen kun vituttaa. Sillä saa kaikki kaikkoaan. :D
Yks sovinistimies kerran sano et se kiihottuu piereskelystä. Ei aina toimi toi pieru siis varo vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun otetaan puheeksi MIESTEN TEKEMÄ väkivalta, käännetään aihe naisiin. Nyt kun puhutaan naisten tekemästä väkivallasta, siitä puhutana oikeasti eikä puhetta käännetä miehiin. Valtaosa rikollisista on miehiä ja miehen biologian vuoksi miehen tekemä väkivalta on vaarallisempaa. Jos väkivaltaa halutaan kitkeä, tulee se aloittaa miehistä. Lisäksi miesten tekemästä väkivallasta syytetään naisuhreja.
Mitä jos antaisitte olla ja puhuisitte miehistä? He se iso ongelma ovat. Miksi miesten tekemästä väkivallasta on niin vaikea puhua? Jos sama aloitus olisi tehty miehistä, se olisi heti ekassa viestissä käännetty "KYL NAISETKI, siis me miehet ollaan uhreihhh"!!!#".
Ei kiinnosta tippaakaan miehiin kohdistuva väkivalta niin kauan kun he syrjivät ja hakkaavat naisia. Kukaan nainen ei aja lakia joka sallisi miehen hakkaamisen. Mikään uskonto ei salli miehen pieksemistä. Mikään osa maailmasta ei pidä miestä tavarana.
Siksi on aivan turhaa lässytää mistään naisten väkivallasta, kun miehet ovat se isoin ongelma. Siitä ettee pysty puhumaan :(
Heikkoegoset miehet on kateellisia kun niitä ei hyysätä koko ajan.
Mistä johtuu että ne heikkoegoiset löytyy aina internetistä. Kun tosielämässä en ole tavannut yhtäkään sellaista vielä? Ihmettelen vaan, saako tää anonyymina kirjoittaminen ihmisistä pahat puolet esiin ja ne peitetään tosielämässä.
Omakohtaista kokemusta ei ole, koska olen nainen. Sen sijaan löytyy yksi mies, joka sai aikoinaan pataan vaimoltaan. Olen kuitenkin jo sen verran iäkäs, että siihen aikaan ajateltiin lähinnä "no etkö sä nyt saa akkaas kuriin" ja sen vuoksi miehillä oli varmasti todella korkea kynnys kertoa väkivallan uhriksi joutumisesta yhtään kenellekään. Sain puhuttua tämän miehen eroamaan vaimostaan, koska mies on pikkuveljeni ja mulle hän uskalsi kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan yksikään nainen hakeutunut avun piiriin väkivaltaisuutensa takia?
Todellisuudessa naiset hakee ulkopuolista apua miehiä herkemmin. Naiset myös herkemmin puuttuvat miehen väkivaltaisuudet ja pakottavat miehen hakemaan apua tai puuttuvat väkivaltaisuudet muuten. Miehet sen sijaan ei juurikaan tue sen paremmin toisiaan kuin esim. lapsia vaikka he väkivaltaa todistaisivat.
Hei, siis, mistä maasta nyt puhutaan? En ole kuullut että nainen hakee omaan väkivaltaisuuteensa vastauksia, ei ne edes tunnusta itselleen olevansa avun tarpeessa. Muuthan ne on, syyllinen yleensäkin pitää tuomita.
En varsinaisesti ole kyllä kuullut minäkään en tosin sen paremmin että mieskään olisi hakenut. Nähnyt olen jonkin verran tapauksia koska yleensä apua ekana haetaan terveydenhuollon piiristä. Uskon kyllä että ihan hirveästi sitä ei kylillä mainosteta et hei mä käyn mielentervystoimistossa kun minun väkivaltaisuuteni aiheuttaa ongelmia perheessä. Ei sitä tee yhtään sen helpommin naiset kuin miehetkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakin tapausta sattunut, kun pitää mainita yksi, niin nainen heitti isolla miesten kumikengällä kohti naamaa, väistin niin se meni lasista pihalle. Tokihan minä olin syyllinen, ei olis saanu väistää. Monesti ensimäisen lyönnin jälkeen laittanu vain käden suoraksi väliin, niin ei yltänyt enää lyömään lyhyemmillä käsillään. Mutta sitten kuitenkin pystyy puremaan. Enempi kuitenkin sellaista henkistä väkivaltaa, kun siihen löytyy helposti keinoja. Olen eronnut eikä suominainen vähällä saa kunnioitusta, enää.
Vielä lisää, silloin kun nainen on ollut isokokoisempi, niin fyysistä väkivaltaa on enempi. Esimerkiksi lapsena, äiti ja 9v vanhempi sisar hakkasivat surutta. Isä ja 8v vanhempi veli ei koskaan, silloin oli kunnia-asia miehelle että pienempiä ei lyödä. Naiset eivät ymmärrä monestikaan että valta ja vastuu kulkevat käsikädessä.
Siis katselivatko isäsi ja veljesi surutta kun lasta hakattiin? Eivät puuttuneet asiaan mitenkään? Olivatkohan vielä ulkoistaneet lasten hoidon kokonaisuudessaan naisille, isä ja veli yhdessä...
Tyypillinen naisten tapa puolustautua, syyttämällä kaikkia miehiä. Joo, olivat tosiaan syyllisiä, isä työssä viikot kaukana kotoa, veli koulussa. Mutta tärkein saavutetaan tällä taktiikalla, aletaan jauhamaan ihan muusta kuin alunperin oli kyse. Ihan on kollektiivinen syyllisyys, koska ovat keskenään sopineet, siihen että naisilla on valtaisan paha olo. Taas oli naisten pakko hoitaa kaikki, lastenhakkaamista myöten. Ei ole suomalaisesta miehestä mihinkään.
Suomalainen mies on niin nössö että ottaa naiselta pataan.
Tuollaiselle nauraa hätäkeskuspäivystäjätkin!
Olen nainen ja olen lopulta lyönyt miestä takaisin, kun sain liian monta kertaa turpaani.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun otetaan puheeksi MIESTEN TEKEMÄ väkivalta, käännetään aihe naisiin. Nyt kun puhutaan naisten tekemästä väkivallasta, siitä puhutana oikeasti eikä puhetta käännetä miehiin. Valtaosa rikollisista on miehiä ja miehen biologian vuoksi miehen tekemä väkivalta on vaarallisempaa. Jos väkivaltaa halutaan kitkeä, tulee se aloittaa miehistä. Lisäksi miesten tekemästä väkivallasta syytetään naisuhreja.
Mitä jos antaisitte olla ja puhuisitte miehistä? He se iso ongelma ovat. Miksi miesten tekemästä väkivallasta on niin vaikea puhua? Jos sama aloitus olisi tehty miehistä, se olisi heti ekassa viestissä käännetty "KYL NAISETKI, siis me miehet ollaan uhreihhh"!!!#".
Ei kiinnosta tippaakaan miehiin kohdistuva väkivalta niin kauan kun he syrjivät ja hakkaavat naisia. Kukaan nainen ei aja lakia joka sallisi miehen hakkaamisen. Mikään uskonto ei salli miehen pieksemistä. Mikään osa maailmasta ei pidä miestä tavarana.
Siksi on aivan turhaa lässytää mistään naisten väkivallasta, kun miehet ovat se isoin ongelma. Siitä ettee pysty puhumaan :(
Sinäkin onnistuit kirjoittamaan melkein puoli lausetta kääntämättä aihetta miesten väkivaltaisuuteen. Ironia taisi mennä itseltäsi täysin ohi..
Vierailija kirjoitti:
Joo, tottakai kannattaa lakaista naisten väkivaltaisuus (joka muuten on reippaassa kasvussa myös rikostilastoissa, toisin kuin miesten väkivaltaisuus joka on ollut laskussa jo pitkään) maton alle, hys hys vaan. Voisi vaikka sädekehä himmetä ja marttyyrinviitta alkaa repeilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin onnistuit kirjoittamaan melkein puoli lausetta kääntämättä aihetta miesten väkivaltaisuuteen. Ironia taisi mennä itseltäsi täysin ohi..
Nii, mutta ku naisilla on oikeus.
Palstasedät palstasedät, heti kun te lopetatte sen naisten vähättelyn niin me lopetetaan teidän vähättely. Ja mä pyydän anteeks kun loukkasin. :(
Kyllä mä miehenä voin myös väittää että naisten kokema väkivalta on tilastollisesti paljon massiivisempi ongelma ja useinmiten nainen on se pienempi ja heikonpi osapuoli vielä. Mutta toki osa miehistäkin joutuu kokemaan väkivaltaa eikä sekään oikein ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä miehenä voin myös väittää että naisten kokema väkivalta on tilastollisesti paljon massiivisempi ongelma ja useinmiten nainen on se pienempi ja heikonpi osapuoli vielä. Mutta toki osa miehistäkin joutuu kokemaan väkivaltaa eikä sekään oikein ole.
Eli rispektii jok ikiselle joka on joutunut väkivallan uhriksi, niin miehelle kuin naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli rispektii jok ikiselle joka on joutunut väkivallan uhriksi, niin miehelle kuin naiselle.
Ei tuomita miehiä eikä naisia ilman syytä vaan tuomitaan ne ihmiset jotka toisille väkivaltaa tekee. Jookosta kookosta?
Kaverini (mies) entinen tyttöystävä läimi ja löi häntä ihan julkisilla paikoilla, baareissa ym. "Leikillään", mutta huomasi, että ei se mitään leikkiä ollut. Vähän sama kuin seksuaalinen ahdistelu kuitataan usein sillä, että leikkiähän se vaan oli, haha, oletpa tiukkapipoinen.
Onneksi erosivat.
Naisten väkivaltaisuus on kyllä tabu. Naisen pitäisi olla suojeleva ja lempeä äitihahmo. On hyvä että tästä aiheesta puhutaan. Aatellaan että miehen pitää olla vahva ja kestää, on noloa, jos ei naiselle pärjää. Luulen, että naisen on myös vaikeampi hakea apua väkivaltaisuuteen, häpeä on niin suuri. Moni nainen kokee häpeää jo vihaista tai aggressiivisista ajatuksista, koska ne eivät ole ikäänkuin naisille sallittuja. Eli vihan ja muiden negatiivisten tunteiden käsittely olisi ehdottoman tärkeä oppia.
Tämä esimerkkini nainen myös joi liikaa, se on yleistä naisillakin, mutta usein väkivaltaisuus ja alkoholismi liitetään herkemmin miehiin. Nainen on sitten se, joka pelastaa miehen näiltä synneiltä.
Vierailija kirjoitti:
Miehistä 16% ja naisista 17% on kokenut parisuhdeväkivaltaa uhreina. Lähde THL.
Massiivinen ero?
Otetaan vielä huomioon, että miesten kokeman väkivallan vähättely vielä nostaa kynnystä edes ilmoittaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan yksikään nainen hakeutunut avun piiriin väkivaltaisuutensa takia?
Todellisuudessa naiset hakee ulkopuolista apua miehiä herkemmin. Naiset myös herkemmin puuttuvat miehen väkivaltaisuudet ja pakottavat miehen hakemaan apua tai puuttuvat väkivaltaisuudet muuten. Miehet sen sijaan ei juurikaan tue sen paremmin toisiaan kuin esim. lapsia vaikka he väkivaltaa todistaisivat.
Hei, siis, mistä maasta nyt puhutaan? En ole kuullut että nainen hakee omaan väkivaltaisuuteensa vastauksia, ei ne edes tunnusta itselleen olevansa avun tarpeessa. Muuthan ne on, syyllinen yleensäkin pitää tuomita.
En varsinaisesti ole kyllä kuullut minäkään en tosin sen paremmin että mieskään olisi hakenut. Nähnyt olen jonkin verran tapauksia koska yleensä apua ekana haetaan terveydenhuollon piiristä. Uskon kyllä että ihan hirveästi sitä ei kylillä mainosteta et hei mä käyn mielentervystoimistossa kun minun väkivaltaisuuteni aiheuttaa ongelmia perheessä. Ei sitä tee yhtään sen helpommin naiset kuin miehetkään.
Kyllä miehet hakevat apua väkivaltaisuuteensa, vaikka eivät siitä sinulle mainostaisikaan. Sitä varten on olemassa ihan omat ryhmänsäkin, esim:
No jotkut miehet uhriutu meetoo kamppanjasta ja osa naisista vähättelee miesten kokemaa väkivaltaa. Mutta suurinosa ihmisistä osaa suhtautua toisen kärsimykseen muullakin kun vähättelyllä. Kyllä tähän maahan ääliöitä mahtuu siitä ei pääse yli eikä ympäri.