Keksustelua naisten harjoittamasta väkivallasta
Aina väkivallasta puhuttaessa nousee esiin miesten harjoittama väkivalta, mutta juuri koskaan ei puhuta miesten kohtaamasta väkivallasta naisten taholta tai naisten kohtaamasta väkivallasta toisten naisten taholta.
Naisvaltaisilla keskusteluareenoilla naiset haukkuvat ja kiusaavat toisiaan ja olen huomannut, että myös kaikenlainen kiusaaminen koulu- ja työelämässä luonnistuu erittäin hyvin naisilta.
Kerro siis oma tarinasi siitä, kun olet joutunut naisen harjoittaman väkivallan kohteeksi.
Tässä vielä vinkiksi mitä kaikkea väkivalta mm. on:
"Parisuhdeväkivalta on paljon muutakin kuin lyömistä, potkimista, tönimistä tai kuristamista. Se on myös estämistä, erilaista uhkailua, valvontaa ja kaikenlaista liiallista kontrollia. Useimmiten parisuhdeväkivalta kestää vuosikausia ja pahenee vanhetessaan. Se on aina vallan käyttämistä toiseen ihmiseen."
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Montakin tapausta sattunut, kun pitää mainita yksi, niin nainen heitti isolla miesten kumikengällä kohti naamaa, väistin niin se meni lasista pihalle. Tokihan minä olin syyllinen, ei olis saanu väistää. Monesti ensimäisen lyönnin jälkeen laittanu vain käden suoraksi väliin, niin ei yltänyt enää lyömään lyhyemmillä käsillään. Mutta sitten kuitenkin pystyy puremaan. Enempi kuitenkin sellaista henkistä väkivaltaa, kun siihen löytyy helposti keinoja. Olen eronnut eikä suominainen vähällä saa kunnioitusta, enää.
Vielä lisää, silloin kun nainen on ollut isokokoisempi, niin fyysistä väkivaltaa on enempi. Esimerkiksi lapsena, äiti ja 9v vanhempi sisar hakkasivat surutta. Isä ja 8v vanhempi veli ei koskaan, silloin oli kunnia-asia miehelle että pienempiä ei lyödä. Naiset eivät ymmärrä monestikaan että valta ja vastuu kulkevat käsikädessä.
Että nää suomalaisten parisuhteet kuulostaa sitten terveeltä.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan kato maailman onnellisinta kansaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Entiset parisuhteet.
Suurin osa kohdalle osuneista naisista ollut ihan normaaleja mutta pari sellaista raivotarta tullut myös vastaan että ilman arpia ei selvitty. Purtu, läpsitty, lyöty,potkittu, heitelty tavaroilla, uhkailtu leipäveitsellä, kaadettu tulikuuma keitto syliin. Putkassakin pääsin käymään kun jouduin vääntämään naista ranteesta että sain veitsen kädestä ja pääsin tilanteesta pois.
Nuorena noihin ei osannut oikein suhtautua ja pääsivät eskaloitumaan aika rajuiksikin ennen kuin tajusi lähteä. Sitä tavallaan lamaantuu kun ei rakkaalta tuollaista käytöstä odota ja eikä itse ole väkivaltaan taipuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakin tapausta sattunut, kun pitää mainita yksi, niin nainen heitti isolla miesten kumikengällä kohti naamaa, väistin niin se meni lasista pihalle. Tokihan minä olin syyllinen, ei olis saanu väistää. Monesti ensimäisen lyönnin jälkeen laittanu vain käden suoraksi väliin, niin ei yltänyt enää lyömään lyhyemmillä käsillään. Mutta sitten kuitenkin pystyy puremaan. Enempi kuitenkin sellaista henkistä väkivaltaa, kun siihen löytyy helposti keinoja. Olen eronnut eikä suominainen vähällä saa kunnioitusta, enää.
Vielä lisää, silloin kun nainen on ollut isokokoisempi, niin fyysistä väkivaltaa on enempi. Esimerkiksi lapsena, äiti ja 9v vanhempi sisar hakkasivat surutta. Isä ja 8v vanhempi veli ei koskaan, silloin oli kunnia-asia miehelle että pienempiä ei lyödä. Naiset eivät ymmärrä monestikaan että valta ja vastuu kulkevat käsikädessä.
Minulla äiti oli uskovainen, sellaisessa lahkossa joka kehotti lyömään lasta jokavälissä. Aina kuuli, joka kuritta kasvaa, kunniatta kuolee. Silloin sai kaikki kyläläisetkin hakata lapsia, kuka minkäkin syyn vuoksi. Yleensä vanhatpiiat olivat kovimpia kasvattajia, kun tytöt kerto "totuuksia" niin pojat sai selkäänsä. Yleensä tytöt laittoivat omat tuhmuutensa poikien syyksi, koska tiesivät että nämä superkasvattajat hyökkäsivät heti poikien kimppuun. Pojat kyllä sitten kostivat jollakintapaa, nämä aiheettomat selkäsaunat.
Samaa se on nykyään, muodot vain muuttuneet.
Miksiköhän ei kerrota paljonkaan tapauksista, vaikka niitä on monella. Siksi että syylliseksi osoittautuu aina mies, jos nainen käyttää tai uhkaa väkivallalla. Tästäkin ketjusta heijastuu selvästi sellainen ajatuskuvio, mies ei ole uskottava jos puhuu naisen väkivallasta. Naiselta taas vihje, riittää siihen että asiaa aletaan paisuttelemaan.
Miksikään sukupuolet kokee väkivallan eritavalla? Voisiko kyse olla siitä sukupuolesta?
Naisten ja miesten väkivallassa on se ero, että osa miesten väkivallasta on naisten heille ulkoistamaa. Eli esim. niin, että hän nainen pyytää poikaystäväänsä kostamaan jollekin tai puolustamaan häntä joltakulta. Minusta tämänkaltainen väkivalta on tavallaan naisten harjoittamaa, vaikka se tilastoidaankin miesten tekemäksi.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan yksikään nainen hakeutunut avun piiriin väkivaltaisuutensa takia?
Aivan varmasti.
Saitko sinä apua väkivaltaisuuteesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis katselivatko isäsi ja veljesi surutta kun lasta hakattiin? Eivät puuttuneet asiaan mitenkään? Olivatkohan vielä ulkoistaneet lasten hoidon kokonaisuudessaan naisille, isä ja veli yhdessä...
Vierailija kirjoitti:
Onkohan yksikään nainen hakeutunut avun piiriin väkivaltaisuutensa takia?
Todellisuudessa naiset hakee ulkopuolista apua miehiä herkemmin. Naiset myös herkemmin puuttuvat miehen väkivaltaisuudet ja pakottavat miehen hakemaan apua tai puuttuvat väkivaltaisuudet muuten. Miehet sen sijaan ei juurikaan tue sen paremmin toisiaan kuin esim. lapsia vaikka he väkivaltaa todistaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan pahasti niiden muiden maiden naisilla on asiat, kun täällä lähes kaikki naiset syö mielialalääkkeitä.
Varmaan kysytty naisilta, jolloin vastaus tyypillisesti. " Minulla kyllä kaikki hyvin, mutta tuo naapurin Kaisa on ihan puhki."
Koska ei kysytty naapurin kaisasta, niin se ei tule tutkimuksessa esiin. Suomalainen nainen, puhuu naapurin kaisasta kun tarkoittaa itseään. Ja vastaa kysymyksiin, senmukaan mitä arvelee tutkijan haluavan kuulla.
Naisten harjoittama väkivalta on useimmiten henkistä väkivaltaa, siihen ei voimanpuute haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan pahasti niiden muiden maiden naisilla on asiat, kun täällä lähes kaikki naiset syö mielialalääkkeitä.
Varmaan kysytty naisilta, jolloin vastaus tyypillisesti. " Minulla kyllä kaikki hyvin, mutta tuo naapurin Kaisa on ihan puhki."
Koska ei kysytty naapurin kaisasta, niin se ei tule tutkimuksessa esiin. Suomalainen nainen, puhuu naapurin kaisasta kun tarkoittaa itseään. Ja vastaa kysymyksiin, senmukaan mitä arvelee tutkijan haluavan kuulla.[/quote
Onko se suomalainen nainen joku yks ja sama tyyppi?
Siskoni on pahoinpidellyt minut kolmesti. Kerran niin, että minulla oli molemmat silmät mustana. Olen siis nainen itsekin.
Emme ole enää tekemisissä.
Ei ihme jos naiset sekoo jos näitte palstamiesten kans seurustelee, en todellakaan ihmettele!
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten nämä palastan huutopierijänaiset ulisevat miten sovinistisesti miehet haukkuvat suomalaisia ihania naisia. :)
Vierailija kirjoitti:
Siskoni on pahoinpidellyt minut kolmesti. Kerran niin, että minulla oli molemmat silmät mustana. Olen siis nainen itsekin.
Emme ole enää tekemisissä.
Eipä se naisten harjoittama väkivalta aina ole henkistä. Otan osaa, sun siskon häpeä kun ei osannut hillitä väkivaltaisuuttaan.
Tämä ketju koskee naisten tekemää - ei kokemaa - väkivaltaa. Aloita oma ketju.