Keksustelua naisten harjoittamasta väkivallasta
Aina väkivallasta puhuttaessa nousee esiin miesten harjoittama väkivalta, mutta juuri koskaan ei puhuta miesten kohtaamasta väkivallasta naisten taholta tai naisten kohtaamasta väkivallasta toisten naisten taholta.
Naisvaltaisilla keskusteluareenoilla naiset haukkuvat ja kiusaavat toisiaan ja olen huomannut, että myös kaikenlainen kiusaaminen koulu- ja työelämässä luonnistuu erittäin hyvin naisilta.
Kerro siis oma tarinasi siitä, kun olet joutunut naisen harjoittaman väkivallan kohteeksi.
Tässä vielä vinkiksi mitä kaikkea väkivalta mm. on:
"Parisuhdeväkivalta on paljon muutakin kuin lyömistä, potkimista, tönimistä tai kuristamista. Se on myös estämistä, erilaista uhkailua, valvontaa ja kaikenlaista liiallista kontrollia. Useimmiten parisuhdeväkivalta kestää vuosikausia ja pahenee vanhetessaan. Se on aina vallan käyttämistä toiseen ihmiseen."
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Voisin kertoa useammastakin kokemuksesta.
Mutta et kerro? Lällättelet vaan.
Oma äitini pieksi minua kun olin lapsi. Hän oli muutenkin todella vaikea ihminen ja poltti aina välit lähes kaikkiin. Tuhosi isäni elämän täysin ja sai lopulta pataan oikein kunnolla. Vaikka en väkivaltaa hyväksykään, ajattelin, että siinä paha sai palkkansa.
Sittemmin on ollut pari tyttöystävää jotka käyttivät fyysistä väkivaltaa jos en suostunut johonkin naurettavaan vaatimukseen. Sitten yksi uhkaili oman lapsensa tappamisella.
Mieheni joutui edellisessä suhteessaan sekä fyysisen että henkisen väkivallan uhriksi. Häntä potkittiin, lyötiin, läpsittiin, kuristettiin ja uhkailtiin teräaseilla. Erosta on vuosia, mutta kokee nuo ajat edelleen todella traumaattisina.
Se on vähintäänkin yhtä vakava asia kuin miesten harjoittama väkivalta, ja sen muodot voivat naisilla olla paljon moninaisemmat ja kamalammat kuin miehillä. Kyllä, se olisi oman kampanjansa ja keskustelun aihe. MInä - nainen - en voi siitä hirveästi avautua, kun en ainakaan tietääkseni ole harjoittanut ketään kohtaan väkivaltaa, en fyysistä, henkistä enkä seksuaalista. Tietysti olen riidellyt sekä mieheni että lasteni kanssa, mutta se ei ehkä täytä niitä kriteereitä, jotka väkivallalle annetaan.
Ei ketään saa kohdella kaltoin.
Olen naispuolinen bi-seksuaali, eikä minulla löydy kokemusta naispuolisten seurustelukumppaneiden taholta kohtaamastani väkivallasta. Sen sijaan naispuolisten ystävien taholta olen tullut joskus selkäänpuukotetuksi henkisessä mielessä. Yleensä tilanteet ovat olleet sellaisia, että luottamus on petetty, törkeää arvostelua päin naamaa tai selän takana... Pari kertaa nainen on raivostunut minulle siitä, että hänen miesystävä on ahdistellut minua seksuaalisesti :D Mikähän logiikka tuossakin on...
Minua veti samana iltana kaksi kertaa käsilaukulla naamaan entinen tyttis. Ensin tuli laukusta, kun samassa taksijonossa seisoi nainen edessäni ja hän pyysi tulta. Tyttis kuvitteli, että olen jo iskenyt uuden naisen, kun lähdin baarista muutamaa minuuttia aiemmin pihalle. Toinen isku tuli kun hän vaati että ostan hänelle grilliltä ruokaa ja minulla ei ollut enää käteistä tarpeeksi ja kaikki korttini olin tavalliseen tapaan jättänyt kotiin etteivät huku baarireissulla.
Työkaverilta oli naama raavittu aika pahaan kuntoon. Onneksi erosi tämän jälkeen. Naisystävä sai usein raivokohtauksia. Kamala oli kuunnella, kun soitti työkaverille töihin ja huusi niin, että me kaikki kultiin se luurin läpi.
Vierailija kirjoitti:
Minua veti samana iltana kaksi kertaa käsilaukulla naamaan entinen tyttis. Ensin tuli laukusta, kun samassa taksijonossa seisoi nainen edessäni ja hän pyysi tulta. Tyttis kuvitteli, että olen jo iskenyt uuden naisen, kun lähdin baarista muutamaa minuuttia aiemmin pihalle. Toinen isku tuli kun hän vaati että ostan hänelle grilliltä ruokaa ja minulla ei ollut enää käteistä tarpeeksi ja kaikki korttini olin tavalliseen tapaan jättänyt kotiin etteivät huku baarireissulla.
Toivottavasti tuosta tuli entinen mahdollisimman pian. T. Nainen itsekin
Tunnen väkivaltaisen naisen. Monessa parisuhteessa ollut väkivaltainen. Tämän naisen isä on ollut väkivaltainen naisen äitiä kohtaan, joten sieltä varmaan saanut jonkinlaisen mallin tähän toimintaan... Muutenkin on vähän äkkipikainen luonne. Tilanteet liittyy mustasukkaisuuteen tai siihen, jos mies esim lupaa jotakin eikä pidä lupaustaan, naisella menee tähän hermo ja saattaa lietsoa itsensä siihen tilaan, että käy päälle. Muutoinkaan ei luota miehiin, valinnut elämässään vääränlaisia miehiä ja luottamus mennyt.
mä ainakin pidän varasuunnitelmana killing love with k
Itse en ole kokenut väkivaltaa naisten toimesta (miesten kylläkin) mutta ystäväni autoin väkivaltaisesta parisuhteesta jossa nainen löi, potki, kuristi, haukkui ja uhkasi puukolla ystävääni.
Onkohan yksikään nainen hakeutunut avun piiriin väkivaltaisuutensa takia?
Onko kokemuksia koulu- tai työpaikkakiusaamisesta naisten taholta?
Itse katsoin parhaimmaksi ottaa loparit, kun naisvaltaisella alalla sain niskaani mitä ihmellisimpiä perättömiä syytteitä. Milloin olin muka varastanut tuotteita, milloin jättänyt tehtäviä suorittamatta, milloin haitannut tuotantoa jne. Talossa oli jo pitkään ollut tapana yrittää savustaa kaikki uudet tulokkaat pihalle. Pieni ja hyvin ilkeä ydinjoukko naisia tuntui kävelevän myös johtoportaan yli mennen tullen.
Jostakin syystä naisten väkivaltaisuuteen suhtaudutaan vähättelevästi ja se jopa hyväksytään.
Esimerkiksi Martina Aitolehti, joka odottaa toista pahoinpitelytuomiotaan. Lehdet edelleen paapovat ja hehkuttavat tätä naista, kun taas pari julkisuudesta tunnettua miestä häpäistiin mediassa ja he menettivät töitä huomattavasti vähäpätöisimmistä rikkeistä.
Ainut väkivalta naisten taholta minua kohtaan oli kun äiti lätkäisi kärpäslätkällä ollessani pieni kun tein jotain pahaa.
Se tutkimus jossa viitataan aina siihen, että Suomi on Euroopan toiseksi vaarallisin maa naiselle.
Siinä oli vain osa EU maista, ei kaikki Euroopan maat.
Vaarallisimmat maat olivat siis Tanska, Ruotsi, Ranska, Hollanti
-> Havainto ole, että mitä tasa-arvoisempi ja feministisempi maa, sitä "vaarallisempi" naisten mielestä. Tutkijat sanoivat, että tämä saattaa vaikuttaa tuloksiin.
Suomi ei ollut naisten pahoinpitelyissä tai seksuaalisessa väkivallassa lähelläkään ykkössijaa.
Tanskassa naista pahoinpidellään useimmin ja seksuaalista väkivaltaa nainen kohtaa useimmin Ruotsissa.
Sen sijaan Suomi menestyi seuraavissa asioissa.
- Ei-heteroseksuaalisissa suhteissa naisiin kohdistunut väkivalta. Eli naiset pahoinpitelevät naisia
- Lapsena koettu väkivalta - tässä Suomi on ykkönen. Ja lasta (tyttöä) pahoinpitelee 60-80% tapauksissa ÄITI
Suomen sijoitusta nosti myös. "henkinen väkivalta". Eli on sanottu pahasti.
Suomalaiset naiset menestyivät myös osiossa jossa itselle ei ole tapahtunut mitään, mutta epäili, että muille tapahtuu jotain.
Montakin tapausta sattunut, kun pitää mainita yksi, niin nainen heitti isolla miesten kumikengällä kohti naamaa, väistin niin se meni lasista pihalle. Tokihan minä olin syyllinen, ei olis saanu väistää. Monesti ensimäisen lyönnin jälkeen laittanu vain käden suoraksi väliin, niin ei yltänyt enää lyömään lyhyemmillä käsillään. Mutta sitten kuitenkin pystyy puremaan. Enempi kuitenkin sellaista henkistä väkivaltaa, kun siihen löytyy helposti keinoja. Olen eronnut eikä suominainen vähällä saa kunnioitusta, enää.
Työnsi sängystä ja putosin lattialle, käsi murtui.
Puremista ja nipistelyä. Yks idiootti puri kerran kieleen ihan helvetin kovaa kun oltiin suutelemassa. Kiveksistä on nipistelty ja kaikkea muuta mukavaa.
Voisin kertoa useammastakin kokemuksesta.