Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ateistit - eikö kuolema ahdista teitä?

Vierailija
17.03.2018 |

Itsekin olen ns. uskonnoton ja olen vahvasti sitä mieltä, että kuoleman jälkeen ei ole elämää. Toisinaan asia on mulle ihan ok, toisinaan asia ahdistaa. Koetteko te ahdistusta siitä, että elämänne loppuu kuolemaan? Millä tavoin lohdutatte itseänne?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolema nimenomaan ahdistaa ateistia, koska hän pelkää joutuvansa vastuuseen tekemistään pahoista teoista

ateismi on ajatuskehitelmä jonka mukaan mitään rangaistusta ei tule, ja siksi se antaa lohtua. ateismi luo kyllä lohtua ja antaa ateistille toivoa että kaikki vain loppuu, mutta ongelma on ettö se ei perustu tieteeseen, vaan toivoon

Vierailija
2/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista yhtään. Eletään aikamme ja sitte kuollaan, en koe että tarvitsisin mitään lohdutusta asian suhteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rehellisesti tiedä mitään ahdistavampaa ajatusta kuin ikuinen elämä.

Vierailija
4/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Miksi ahdistaisi?

Vierailija
5/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetteko te ahdistusta siitä, että elämänne loppuu kuolemaan?

Ei todellakaan ahdista. Sen sijaan eläminen ahdistaa. Paljon mieluummin olisin kuollut, mutta elän velvollisuudentunnosta läheisiäni kohtaan.

Mitä menettäisin, jos kuolisin nyt? En yhtään mitään. Kaikki loppuisi. Ei olisi toivoa, ei katumusta, ei olisi mitään eli täydellisyys.

Vierailija
6/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen ns. uskonnoton ja olen vahvasti sitä mieltä, että kuoleman jälkeen ei ole elämää. Toisinaan asia on mulle ihan ok, toisinaan asia ahdistaa. Koetteko te ahdistusta siitä, että elämänne loppuu kuolemaan? Millä tavoin lohdutatte itseänne?

Miks loppuisi. Menen perheenjäsenten luo missä ne sitten ikinä onkaan. Se onko siellä jumalaa vai en osaa sanoa.

7/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, ennemminkin lohduttaa.

Vierailija
8/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuolemaa kannata ajatella. Se tulee aikanaan ja sitten kaikki on ohi. Harmittaahan se tietysti, mutta kun asialle ei mitään voi, niin parempi kun antaa asian olla.

Vierailija
9/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista,koska kuoltuani sulaudun kosmokseen

Vierailija
10/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Palaan tilaan jossa olin ennen kuin minut siitettiin. En pelkää olemattomuutta kos en tule olemaan sitä kokemassa.

Vierailija
11/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sellainen ahdistaisi, missä ei ole mitään? Enemmän mua ahdistaisi, jos tämä elämä jatkuisi jossain muodossa ikuisesti. Kamala ajatuskin.

Vierailija
12/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Kuoleminen sen verran, että jos siihen liittyy pitkäaikaisia kipuja tms.

Vierailija
13/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaa.

Vierailija
14/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuolema nimenomaan ahdistaa ateistia, koska hän pelkää joutuvansa vastuuseen tekemistään pahoista teoista

ateismi on ajatuskehitelmä jonka mukaan mitään rangaistusta ei tule, ja siksi se antaa lohtua. ateismi luo kyllä lohtua ja antaa ateistille toivoa että kaikki vain loppuu, mutta ongelma on ettö se ei perustu tieteeseen, vaan toivoon

kys

Vierailija
15/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut ahdistunut ennen syntymääni, tokkopa se erilaiselta tuntuu kuolleenakaan.

Vierailija
16/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, olenko ateisti, mutta en jumalaankaan usko. Kyllä ahdistaa. :(

Inhottaa ajatus, että kuoleman jälkeen ei ole enää mitään. Tuntuu että koko elämä on turhaa.

Vierailija
17/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Kyllä ahdistaa.

Eka rehellinen

Vierailija
18/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt aivan varma tuosta lihavoimastani kohdasta? Asiahan on täsmälleen päinvastoin.

Vierailija
19/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että kuoleman jälkeen olen suurin piirtein samassa tilassa kuin ennen syntymääni: minua ei ole olemassa.

Ei se pelota ja toivottavasti vanhana sairastun muutun kärttyiseksi. Silloin kuolema voi olla jopa pelastus.

Vierailija
20/81 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M23 kirjoitti:

Kyllä ahdistaa.

Eka rehellinen

Miten niin rehellinen?

Minusta ihminen on ainoastaan eläinlaji muiden joukossa. Meidän kohtalomme on sama kuin kuolleen hyttysen tai linnun tai myyrän tai karhun tai ketun.

Miksi ihmisille on täysin luontevaa uskoa, että hyttysen elämä päättyy lopullisesti läiskäykseen, mutta ihmiselle kuvitellaan jatkoa?