Mistä tunnistat suomalaiset ulkomailla?
Jostain syystä useimmiten tunnistamme toinen toisemme kuulematta puhettakaan. Mikä sinulle on se tekijä jolla erotat maanmiehen/-naisen?
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikan englannin suomiaksentti. Hidasta ja monotonista. Tasapuolisuuden nimissä täytyy mainita että tää tv-sarjoista omittu pitkästyttävä amerikan englannin vääntö on kyllä muillakin eurooppalaisilla yhtä hirveää. Älykkäätkin ihmiset kuulostavat vajakeilta kun laahaavaa puhetta höystää ylettömät täytesanat "like, öö"
Oikeasti suomalaisten englanninkielen taito on tutkitusti maailman parhaimpia. Aksenttikin selkeä ja ymmärrettävä. Suomalaiset pesevät kielitaidollaan muutenkin lähes kaikki maailman maat.
Tekstittävä televisio vs Keski-Euroopan dubbaukset vaikuttaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan aina suomalaiset lapset, koska ne on ainoita, jotka on niin huonosti kasvatettuja, että istuvat jopa vieressä ja tuijottavat pitkiä aikoja muita ihmisiä suu auki todella epäkohteliaasti. Kontrasti muun maalaisiin lapsiin on ihan järkyttävä. Omassa lapsuudessani oli täysin normaalia kieltää lapsia tuijottamasta vieraita ihmisiä, koska se on epäkohteliasta.
Suomalaisia lapsia kuvaa ennemmin ilmaisu kurittomat ihmishirviöt, kuin heidän sanominen lapsiksi. Jos muuhun maailmaan vertaa, niin korkeintaan Briteistä ja Jenkeistä löytyy yhtä huonokäytöksisiä lapsia, mutta en tiedä, löytyykö noistakaan kummastakaan samassa määrin.
Tunnen useita ulkomaalaisia opettajia, jotka ovat käyneet Suomessa ja Suomen kouluhin tutustumassa ja opettajat olivat suorastaan järkyttyneitä siitä, millaista lasten käytös Suomessa on. Ulkomaalaisilta opettajilta olen myös kuullut, että kun suomalaisperheiden lapset ovat olleet ulkomailla koulussa, niin suomalaislapsille joutunut antamaan huomattavasti enemmän jälki-istuntoja, eristyskoppia ja jopa koulusta erottamisia, kuin muiden maiden lapsille. Verrattuna nyt vaikka toisiin eurooppalaisiin lapsiin. Saattaa tulla melko monelle suomalaiselle yllätyksenä, että monessa maassa ei kouluissa suvaita ollenkaan samalla tavalla häiriökäyttäytymistä, kuin mitä Suomessa suvaitaan.
Asumme perheemme kanssa Etelä-Saksassa ja tämä on kyllä osittain valitettavan totta. Saksalaislapset ovat hyväkäytöksisiä, koska heille opetetaan käytöstapoja ja vanhempien kunnioitusta. Suomalaislapset eivät ehkä ole pahimpia, mutta valitettavasti ollaan Kategorie huonoiten käyttäytyvät länsimaalaiset. Tässä olisi petrattavaa Suomessa. Jossain 80-luvulta eteenpäin käytöstapojen opetus on vanhemmilta unohtunut kotimaassamme.
Sama Ranskassa. Suomessa on jotenkin unohtunut tapakasvatus. Miten asian voisi muuttaa?!
Asuin taannoin yhden sesongin Espanjassa turistikohteessa jossa olin turistikohteessa töissä. 99% tunnistin sisään tulevat suomalaiset vaikka nämä eivät olisi puhuneet sanaakaan. samat piirteet kuin täällä on jo mainittu... kalvakka iho, vähän punertava, raskasrakenteisia, liian pieniä aurinkolaseja tai silmälaseja,bandanahuivi päässä. Kun rupesin heitä palvelemaan suomeksi tuli usein ihmetys että miten sinä tunnistit meidän suomalaisiksi vaikka ei ole puhuttu vielä sanaakaan. No, kyllä suomalainen suomalaisen tunnistaa.
Itseäni luultiin/luullaan ulkomailla suomalaiseksi, saksalaiseksi, britiksi ja venäläiseksi. Tummat hiukset vaaleanvihreillä silmillä on kai sen verran "eksoottinen" yhdistelmä että en ihan perussuomalaisesta mene.
Niin ja se täytyy sanoa, että kenelläkään muulla ei ole niin paljon tatuointeja kuin suomalaisilla.
Vaimoni ja minut tunnistaa siitä, kun mulla on "hankkijan" lippis
rouva ei käytä lippistä vasta , kun ollaan Turkissa rannalla.
Muuten vaatetus on asiallinen . Keltaset teeee paidat ja adidaksen
verkkarit. Sellaset mustat. Ostettiin ne Tallinnasta. Ja tietty
rouvan äänekkäästä pulinasta erottaa meidät suomalaisiksi.
Itse olen hiljasta sorttia yleensä, mutta lentokoneessa kymmenennen
kaljan jälkeen puhekin jo irtoaa.
Vierailija kirjoitti:
Asuin taannoin yhden sesongin Espanjassa turistikohteessa jossa olin turistikohteessa töissä. 99% tunnistin sisään tulevat suomalaiset vaikka nämä eivät olisi puhuneet sanaakaan. samat piirteet kuin täällä on jo mainittu... kalvakka iho, vähän punertava, raskasrakenteisia, liian pieniä aurinkolaseja tai silmälaseja,bandanahuivi päässä. Kun rupesin heitä palvelemaan suomeksi tuli usein ihmetys että miten sinä tunnistit meidän suomalaisiksi vaikka ei ole puhuttu vielä sanaakaan. No, kyllä suomalainen suomalaisen tunnistaa.
Itseäni luultiin/luullaan ulkomailla suomalaiseksi, saksalaiseksi, britiksi ja venäläiseksi. Tummat hiukset vaaleanvihreillä silmillä on kai sen verran "eksoottinen" yhdistelmä että en ihan perussuomalaisesta mene.
Niin ja se täytyy sanoa, että kenelläkään muulla ei ole niin paljon tatuointeja kuin suomalaisilla.
Siinä taas esimerkkitapaus suomalaisten mollaajasta..:) Niin , "minua itseäni ei tietenkään tunnisteta suomalaiseksi", sinua luullaan sitten vaan joksikin muun maalaiseksi moukaksi....Luonteeltasi ainakin olet juuri mollaamiesi suomalaisten kaltainen, heikon itsetunnon omaava, itseään ja juuriaan häpeävä, arka pälyilijä, joka pitää ulkomaalaisia jotenkin hienompina...::))
Mitä ihanaaa on mainitsemissasi kansallisuuksissa : britit tunnetusti sikailijoita, venäläiset halvoissa feikki, bling-bling asuissa, maatuskoja ja tunnetusti mauttomia tyyliltään ,juoppoja epäsiistejä,m aksullsiakin usein ja toimivat maailmalla halpatyövoimana juuri hotellisiivojina jne. kuten sinä itsekin!! saksalaiset juroja töräyttelijöitä :::)
Tälläisiksiskö luuleminen on jotenkin hienonpaa...::) Kysyn vaan , olla halpatyövoinan jossakin räkälässä !!?:::))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa kaukaisimmissa maailman kolkissa tiedetään korkeatasoisesta suomalaisesta koulutuksesta ja puhtaasta luonnosta.
Millään tavalla väheksymättä näitä asioita, mutta yleensähän ulkomaalaiset tietävät nämä asiat koska suomalaiset turistit ovat nämä heille kertoneet. Suomalainen small talk ulkkikselle on valitettavan monesti sitä että aletaan kertoa suomalaisesta luonnosta tai koululaitoksesta, tai pahimmillaan talvisodasta, kun tarkoitus olisi vain jauhaa niitä näitä. Yleensähän näitä keskusteluja saatetaan käydä tarjoilijan, kauppiaan ja sisäänheittäjän kanssa koska muuta paikalliskontaktia harvemmin tuppisuuna saa. Nämä on fiksuja ja muistavat asioita ja osaavat niitä hyödyntää.
Asun turistikohteen ulkopuolella ja monelle ihmiselle olen oikeasti ensimmäinen suomalainen, jonka he kohtaavat livenä. Sitten ovat heitä, jotka ovat jopa käyneet Suomessa ja sitä kautta muodostaneet käsityksen Suomesta. Mutta jopa heillä, jotka eivät ole tavanneet muita suomalaisia kuin minut on mielikuva Suomesta. Aina. Ja se tulee juuri Kimi Räikkösestä, rallista, lehtijutuista koululaitoksesta ja Lapin mainosjutuista. Sellaista opettajaa ei ole, joka ei kuullessaan olevani Suomesta ala selittämään jostain lehtijutusta, radiohaastattelusta tai televisio-ohjelmasta Suomen koulutuksesta, tullut vastaan.
Ulkomaalainen on oikeasti muutakin kun jonkun rantalomakohteen sisäänheittäjä, joka puhuu jopa muutaman sanan suomea, sujuvan englannin lisäksi. Hän saattaa aivan hyvin olla vaikka 50-vuotias vähän matkustanut toimistotyötätekevä ujo henkilö ja silti hän tietää maailman asioista ja muistaakin ne. Ihan kuten moni suomalainenkin tietää maista, jossa ei ole koskaan käynyt tai ei edes tunne ketään sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan aina suomalaiset lapset, koska ne on ainoita, jotka on niin huonosti kasvatettuja, että istuvat jopa vieressä ja tuijottavat pitkiä aikoja muita ihmisiä suu auki todella epäkohteliaasti. Kontrasti muun maalaisiin lapsiin on ihan järkyttävä. Omassa lapsuudessani oli täysin normaalia kieltää lapsia tuijottamasta vieraita ihmisiä, koska se on epäkohteliasta.
Suomalaisia lapsia kuvaa ennemmin ilmaisu kurittomat ihmishirviöt, kuin heidän sanominen lapsiksi. Jos muuhun maailmaan vertaa, niin korkeintaan Briteistä ja Jenkeistä löytyy yhtä huonokäytöksisiä lapsia, mutta en tiedä, löytyykö noistakaan kummastakaan samassa määrin.
Tunnen useita ulkomaalaisia opettajia, jotka ovat käyneet Suomessa ja Suomen kouluhin tutustumassa ja opettajat olivat suorastaan järkyttyneitä siitä, millaista lasten käytös Suomessa on. Ulkomaalaisilta opettajilta olen myös kuullut, että kun suomalaisperheiden lapset ovat olleet ulkomailla koulussa, niin suomalaislapsille joutunut antamaan huomattavasti enemmän jälki-istuntoja, eristyskoppia ja jopa koulusta erottamisia, kuin muiden maiden lapsille. Verrattuna nyt vaikka toisiin eurooppalaisiin lapsiin. Saattaa tulla melko monelle suomalaiselle yllätyksenä, että monessa maassa ei kouluissa suvaita ollenkaan samalla tavalla häiriökäyttäytymistä, kuin mitä Suomessa suvaitaan.
Asumme perheemme kanssa Etelä-Saksassa ja tämä on kyllä osittain valitettavan totta. Saksalaislapset ovat hyväkäytöksisiä, koska heille opetetaan käytöstapoja ja vanhempien kunnioitusta. Suomalaislapset eivät ehkä ole pahimpia, mutta valitettavasti ollaan Kategorie huonoiten käyttäytyvät länsimaalaiset. Tässä olisi petrattavaa Suomessa. Jossain 80-luvulta eteenpäin käytöstapojen opetus on vanhemmilta unohtunut kotimaassamme.
No mistä se sitten johtuu, kun nuo saksalaiset saapuvat Italiaan, niin päihittävät jopa itse italialaiset huonossa käytöksessä? Tosin pakko myöntää, että käyttäytyvät kyllä paremmin kun marokkolaisten lapset.
Sukat ja sandaalit kirjoitti:
Kauhisteli joku tuossa yhdessä aikaisemmassa kommentissa sukkien käyttämistä sandaalien kanssa tyyliin "viimein on opittu". Olisi hänenkin hyvä tietää, että diabetesta, sen kakkostyyppiä on paljon hieman varttuneemmilla ihmisillä. Itsellänikin on kakkonen. Diabetes on jaloille viheliäinen tauti, ja jalkojen kanssa rasvauksineen pitää olla tosi tarkka pienempienkin hankaumien ja haavaumien välttämiseksi. Tulehdukset, pahimmassa tapauksessa amputaatiot uhkaavat. Kesällä sandaalituuletus tekee jaloille tosi hyvää pitkän umpikenkäkauden jälkeen, sukkien kanssa. Pari kertaa on ulkomaan lomakohteessa joku nuorempi suomalainen tästä minulle terassilla tahdittomasti huomauttanut ja vitsaillut. Pukeudun paljon matkailleena (myös työn puolesta) aina huolitellusti, enkä ole ylipainoinen. Rantabulevardeilla minulla on aina sukat ja sandaalit erikoistukipohjallisineen. Iltamenot erikseen. En taatusti ole ainut maailmassa "diabetessandaaleissani", eikä tapani ole erityisen suomalainen. Lenitamaiset huomautukset voi jättää tässä iässä omaan arvoonsa. Arvostelua ei ole kuitenkaan syytä ulottaa kaikenikäisiin ihmisiin tietämättä taustoja. Muodin vaatimukset eivät kulje kaiken edellä.
Ymmärrän hyvin kuinka jalat voivat mennä rikki kengissä, vaikkei olisi edes diabetestä. Mutta alkujaan tuo Lenitan kommentointi käsitti pukumiehiä joilla oli valkoset tennissukat tumman puvun kanssa. 80-luvulla kaupat olivat täynnä noita 10-pack tennissukkapakkauksia. Niitä ostettiin ja niitä käytettiin. Ja olihan se rumaa.
Mutta valkoisten froteesukkien ja paljaiden jalkojen vaihtoehtojen välissä on muitakin vaihtoehtoja. Vaikka sitten aloittamalla laittamalla samanväriset sukat ja kengät. Kyllähän moniin kesäkenkiin sukat sopivat ja varsinkin lyhytvartiset sukat.
Siinä olet täysin oikeassa, että täysin tahditonta kommentoida sivusta jollekin vieraalle asiasta, joka ei heille edes kuulu.
Jaksoin lukea 5 ekaa sivua. Sen perusteella näyttää siltä, että palstalaiset lomailevat vain etelän turistirysissä.
Jossain kaupunkilomalla tunnistan suomalaiset vain puheesta, en vaatteista. En ajattele automaattisesti lihavan ihmisen nähdessäni, että se on suomalainen.
Joskus Prahassa nauratti kun jollain luki paidan selässä "minulle ei vittuilla ". 😂
Trio Niskalaukaus t-paita näytti olevan kyseessä.
Menin heti juttusille (asuin tuolloin Prahassa ).
Vierailija kirjoitti:
Tää on hyvä juttu
Olin läpikulkumatkalla hua hinissä market villagessa. Kun suomalaisperhe tuli ulos vessoista niin yksi perheenjäsen toitotti kovaan ääneen kuinka oli siisti ja hieno vessa!
Ymmärrän että se on hua hinissä varmasti loman kohokohta kun vessa on siisti, mutta kyllä hävetti olla suomalainen. Onneksi muut ihmiset eivät ymmärtäneet mitä tämä juntti höpötti
Tämä muuten saatoin olla minä. Pari kolme viikkoa sitten? Tytär sai ikuisen kammon niistä Thaimaan vessoista. :D Häntä sai suostutella käymään vessassa useammassakin paikassa. En kyllä usko että kovinkaan moni muun maalainen ymmärsi että siinä nyt kehutaan vessaa. Hua hin ei muutenkaan vaikuttanut miltään hienojen ihmisten lomakohteelta, jossa tarvitsisi hirveästi hävetä omaa ryysyläisyyttään. :D
Suomalaiset ulkomailla tunnistaa ikävä kyllä hiuksista, ylipainosta, tatuoinneista ja mauttomista vaatteista. Onneksi minulla on tummanruskeat paksut hiukset ja ruskeat silmät, olen matkustellut aika paljon eikä missään ole vielä suomalaiseksi luultu. Hoikka vartalo ja siisti "ei-junttimainen" pukeutuminen tähän vielä niin minua on usein veikattu saksalaiseksi/keski-eurooppalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih, minulle sattui takavuosina Suomessa käydessäni hassu juttu. Olin kaupan tiskiä tutkimassa, kun takaani kuuluin kaino ääni: Anteeksi, puhutteko suomea? Käännyin ja totesin toisen suomalaisnaisen katselevan minua tarkasti. Toki olin pukeutunut silloisen asuinmaani naistenmuodin mukaisesti eli hiukset nutturalla, pitka takki, jonka alla hame, korkokengat ja suht paljon koruja.
Olen ollut poissa Suomesta liki 15 vuotta. Minua luullaan useimmiten saksalaiseksi, hollantilaiseksi tai venäläiseksi. Luultavasti en ole prototyyppinen suominainen.
Täh?? Mistä hyvästä tuo alapeukkukasa?! Kertokaa nyt ihmeessä, toivoo kirjoittaja.
En tuota ole alapeukuttanut, mutta minua stereotyyppistä suomalaista on luultu lukemattomat kerrat juuri noiksi. Ovat isoja kansoja suurinpiirtein samanvärisiä ihmisiä. Suomalaisia on maailmalla aika vähän.
Mua luullaan puolalaiseksi. Ei siinä mitään, puolalaisissa on paljon kauniita naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas esimerkkitapaus suomalaisten mollaajasta..:) Niin , "minua itseäni ei tietenkään tunnisteta suomalaiseksi", sinua luullaan sitten vaan joksikin muun maalaiseksi moukaksi....Luonteeltasi ainakin olet juuri mollaamiesi suomalaisten kaltainen, heikon itsetunnon omaava, itseään ja juuriaan häpeävä, arka pälyilijä, joka pitää ulkomaalaisia jotenkin hienompina...::))
Mitä ihanaaa on mainitsemissasi kansallisuuksissa : britit tunnetusti sikailijoita, venäläiset halvoissa feikki, bling-bling asuissa, maatuskoja ja tunnetusti mauttomia tyyliltään ,juoppoja epäsiistejä,m aksullsiakin usein ja toimivat maailmalla halpatyövoimana juuri hotellisiivojina jne. kuten sinä itsekin!! saksalaiset juroja töräyttelijöitä :::)
Tälläisiksiskö luuleminen on jotenkin hienonpaa...::) Kysyn vaan , olla halpatyövoinan jossakin räkälässä !!?:::))
no en minä sitä noin tarkoittanut... ei ole mitenkään hienoa olla öykkäri venäläinen tai kaljaa kittaava britti. Kunhan totesin että luultiin MYÖS tuon maalaisiksi, ja suomalaiseksi myös vaikka en olekaan ihan perisuomalaisen näköinen, rusketun helposti ja hiukseni ovat tummat ( luontaisesti, ei värjätty ).
Usein vain se perustavallainen suomalainen näyttää vähän tai aika paljonkin Juha Sipilältä, semmoinen vähän piirteetön ja väritön.
Ja voin sanoa että Espanjassa asuessani esim. saksalaiset käyttäytyivät täysin idioottimaisesti ja estottomasti. Kaupungilla kuljettin pelkissä bikineissä - käsittämätöntä. Vaikka oltiinkin turistialueella niin kaupungille ei lähdetä pelkissä bikinihousuissa ja t-paidassa, ilman liivejä. Näitäkin näki. Suomalaisilla oli aina vaatteet päällä ja he käyttäytyivät hyvin. Kunhan nyt totesin että helposti ne suomalaiset erottaa. Ja joo, ei ole mullakaan maailman paras itsetunto enkä halua mollata kanssaeläjiä. Kunhan totesin että suomalaiset ovat tietyn näköisiä ja heidät helposti tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen Helsinki-Vantaan turvatarkastuksessa mua pidettiin ulkomaalaisena. :D
Juuri edelläni virkailija setvi pitkään yhden matkailijan nesteitä, suomeksi. Minun kohdallani vaihtoi englantiin. Vaikka suomalainen passini lojui ensimmäisessä muovilootassa. Minulla on epäsuomalainen "kellanvihreä" iho, pitkät hiukset vaikka olen keski-iässä, ja olin pukeutunut epätyypillisesti kynähameeseen ja tyköistuvaan lyhyeen bleiseriin.
Grrr!
Etelän rantalomilla shortseissa ja teepaidassa 15 asteen lämmössä ja sateillakin, kun paikalliset vetävät toppatakkeja niskaansa.
Eipä suomalaisia juuri suurimpien turistirysien lisäksi muualla tunnista, jos ei kieltä kuule. Joskus ehkä englannin aksentista voi jotain päätellä myös. Tai ehkä en vaan katso sillä silmällä ihmisiä..
Jos tunnistaa stereotyyppien mukaiset suomalaiset, ei voi silti sanoa varmasti suomalaisuutta tunnistavansa. Näiden stereotyyppien joukossa voi nimittäin kulkea monia suomalaisia, joiden olemassaolosta ei näillä "tietäjillä" ole aavistustakaan.
Itse olen aika perityypillinen suomalainen, vaalea/punertava iho, lyhyt, tosin luonnostaan punaiset hiukset. Englannin aksentista ei kuulemma suomalaiseksi tunnistaisi, ei oikein erityisesti minkään maalaiseksi. Kukaan ei kuitenkaan ihmettele, kun sanon olevani Suomesta (jos vaan Suomi on tuttu kysyjälle). Hiusten takia paikalliseksi on luultu lähinnä Brittein saarilla ja Hollannissa. Islantilaisestakin voisin mennä.
Suomalaisuudessa ei kyllä ole mitään vikaa, kun omalla käytöksellä voi kumota monia ennakkoluuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset matkustavat ehkä eniten maailmassa siellä ja täällä. Suomen kieltä ei ole voinut pitää turvallisena salakielenä missään maailman nurkassa aikoihin. Aina sieltä löytyy toinen, joka osaa ja ymmärtää. Tulevaisuuden live-käännösohjelmista puhumattakaan.
Ei pidä paikkaansa. Suomalaiset matkustavat vähän eurooppalaisiin verrattuna. Köyhä katajainen kansa.
https://www.reddit.com/r/europe/comments/85a6nb/percentage_of_populatio…
Suomalaisista 53% saa bruttona noin 2100€ kk niin ei tarvitse ihmetellä. Pienituloiset eivät suuremmin matkustele ja hyvätuloinen keskiluokka pienenee koko ajan.
On myös vähän eri asia lähteä vaikkapa Amsterdamista Pariisiin tai Lontooseen kuin Suomesta. Helppoahan se on Keski-Euroopassa piipahdella maasta toiseen, kun välimatkat ovat paljon lyhyempiä, lennot halvempia ja junallakin pääsee melko nopeasti.
Hieman kireän oloisia, hiljaisia hiirulaisia, epäluuloinen ilme, hakeutuvat nurkkaan, välinpitämättömiä.
Eksyneen näköisiä pallinaamoja.
Olipa nolo ketju lukea! Siinä arvostelivat kanssaihmisiään henkilöt jotka tietenkään eivät näytä suomalaisilta , kun heitä"on luultu" ulkomailla jonkin muun kansalaisuuden omaaviksi kuin suomalaisiksi.! Ja tämä teke heidät automaattisesti hyvönnäköisiksi, fiksuiksi jne...::)) Aivan kuin muissa maissa kaikki olisivat järjestään hienostuneita, komeita aivan yli-ihmisiä suomalaisiin verrattuina !!
Joku kehui vielä puolalaisuudellaan. No, se yleinen käsitys esim . puolaisista ja Itä-Euroopan naisista maailmallakin tiedetään! Mauton pukeutuminen halpohin feikkivaattteisiin, epäsiisteys , alkoholin käyttö, mainitaanko vielä maksullisuus ...:) Tekevät halpatyötä monissa Euroopan maissa maahanmuuttajina !.Monenkirjavuudessaan venäläiset ja puolaiset pukeutumisessaan ajavat kyllä reippaasti tyylittömässä maatuskamaisuudessaan bling-bling tyylillään suomalaisten ohi. " Onks tukka hyvin , näkyyks kello " ::)
Naapurissani eräällä erittäin lihavalla suomalaisella on puolainen puoliso . Pikkuinen, epäsiisti, puhumaton , enpä viitsi kertoa enempää ....Ei ainakaan minulle kelpaisi kumpikaan!!
Entäpä nämä keskutelussa ihannoidut engalntilaisten puolisot ! Jokainen tiedämme millä tasolla liikutaan !! Heistäkin olisi useita esimerkkejä jopa mm. teeveestä tuttuja kertoa..::))
Itse olen tummapiirteinen , tästä johtuen minuakin pidetään usein ulkomailla jonkin muun maan kansalaisena kuin suomalaisena. Mitä ihmeellistä siinä on ? Maailmalla ei pientä Suomea monessakaan paikassa edes tunneta eikä tiedetä , eri asia sitten turistirysät!
Kyllä näiden mollaajien heikko itsetunto varmaan näkyy siellä ulkomailla, itse ovat näitä arkoja pälyilijöitä luuloinen olla muiden suomalaisten yläpuolella , juntin ulkomaisen puolison takana pottunokkineen ja länkisäärineen ! Kyllä näiden ulkomaalaisten puolisoiden tasot tiedetään! Röyhtäilevät , kaljaa kiskovat britit ja feikki blibg-bling puolattaret !!!:::)))