Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistat suomalaiset ulkomailla?

Vierailija
17.03.2018 |

Jostain syystä useimmiten tunnistamme toinen toisemme kuulematta puhettakaan. Mikä sinulle on se tekijä jolla erotat maanmiehen/-naisen?

Kommentit (283)

Vierailija
241/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä missä te oikein matkustelette? Mä en ole missään ulkomailla nähnyt mitään öykkäröiviä suomalaisia. Ja mä matkustan kyllä paljon, tosin en aurinkorannoilla. 

Suomalaisista kyllä pidetään, ainakin Keski-Euroopassa ja aika uteliaina (ehkä jopa ihailevasti) kyselevät kaikenlaisia asioita Suomesta. Mä ainakin olen ylpeä suomalaisuudestani. Taksikuskithan melko poikkeuksetta kysyy, että mistä ollaan kotoisin ja helposti alkaa se kysely ja utelu ja usein aiheeksi nousee urheilu, Mika Häkkinen, Teemu Selänne, Kimi Räikkönen jne.  Myös musiikki : HIM, Nightwish, Apocalyptica jne.

Mitäs hävettävää meillä pitäisi olla? Tatutointeja muuten on ihan takuuvarmasti Briteillä enemmän. Siellä se tuli "muotiin" jo paljon aikaisemmin kuin Suomessa.

Vierailija
242/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ulkomailla tunnistaa ikävä kyllä hiuksista, ylipainosta, tatuoinneista ja mauttomista vaatteista. Onneksi minulla on tummanruskeat paksut hiukset ja ruskeat silmät, olen matkustellut aika paljon eikä missään ole vielä suomalaiseksi luultu. Hoikka vartalo ja siisti "ei-junttimainen" pukeutuminen tähän vielä niin minua on usein veikattu saksalaiseksi/keski-eurooppalaiseksi.

Miestäni ja minua, perusjuntteja suomalaisia, luullaan keski-Euroopassa yleensä ensimmäisenä saksalaisiksi, toiseksi hollantilaisiksi. Ikinä ei ole vielä ensimmäisenä luultu suomalaisiksi. Mieheni on pitkähkö ja vaaleahiuksinen, itse olen maantienvärinen ja lyhyehkö.

Ihmettelin aikaisemmissa kommenteissa, kun suomalaisilla on kuulemma aina joku huivi päässä. En ole koskaan sellaiseen törmännyt. Tässä tarkoitetaan kait jotakin rantakohteita. Itse vieraillaan aina kaupunkikohteissa, ei koskaan rannoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluuloisesta olemuksesta tunnistan. Vaikea selittää sitä - olemusta, elekieltä, katsetta -, mutta jotenkin suomalaiset pelkäävät koko ajan, että heitä huijataan tai että he myöhästyvät. Epäluuloinen, pettynyt ilme naamalla. Jonossa puristetaan laukkua ja vilkuillaan häpeillen muunmaalaisia. Mistä tää käytös tulee, osaako joku selittää? Tunnistan tuon myöhästymisen pelon itsessänikin.

Vierailija
244/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäluuloisesta olemuksesta tunnistan. Vaikea selittää sitä - olemusta, elekieltä, katsetta -, mutta jotenkin suomalaiset pelkäävät koko ajan, että heitä huijataan tai että he myöhästyvät. Epäluuloinen, pettynyt ilme naamalla. Jonossa puristetaan laukkua ja vilkuillaan häpeillen muunmaalaisia. Mistä tää käytös tulee, osaako joku selittää? Tunnistan tuon myöhästymisen pelon itsessänikin.

Juuri, tuo. Epävarmuus, jonka nään ennen kuin kuulen puheen. Eivät välttämättä tuijota, kuten joku mainitsi vaan usein myös välttelevät kontaktia ja puuttuu sellainen sulava tai lunnollinen käytös, samoin tietynlainen röyhkeys ja itevarmuus puuttuu.

Vierailija
245/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mun on kyllä saatava tietää, että mikä on täällä niin moneen kertaan mainittu kananpersetukka! Ettei vaan itselläni olisi sellaista tai etten sellaista hankkisi, kun se tuntuu olevan niin vihattu. Kertokaa!

Sellainen lyhyt malli, joka on takaa kerrostettu ja vahalla nostetaan sähäkästi ylös silleen kananpersemäisesti. Yleensä värjätty (tummaa + joku punainen/violetti raidoitus tai palkkiraita eessä).

Mielestäni ei paha malli hoikilla kaunispiirteisillä nuorilla naisilla, mutta kokenut inflaation koska viiskymppisillä ylipainoisilla joka toisella tää

Ook-kei, hyvä kuvaus! Kiitos! - No ei ole itsellä, enkä ole tuollaisiin hoksannut kiinnittää huomiota. Mutta nyt varmaan kiinnitän, hah-hah:))

Vierailija
246/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin kerran lentokentän jonossa ihmisiä ja edessäni olevaa perhettä veikkasin tietty suomalaisiksi (hymyilin lapsille, jotka olivat yllättävän kiltisti, lippalakit päässä). Lähemmäksi mentyäni kuulinkin, että he puhuivat saksaa. Kyllä joka maasta löytyy milloin minkin tyylisiä ihmisiä. Mikäs siinä, jokainen saa olla sellainen kun on. Ystävällinen käytös olisi hyvä löytyä minkä maan kansalaiselta tahansa. Erilaiset sairaudet ja yleensä ikääntyminen vaikuttavat myös siihen kuinka nopeasti henkilö havannoi eril.asiat.

Vierailija
247/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoja juntteja niitä on muuallakin.

Englantilaisthan tunnetaan maailman lihavimpana kansana, sekä alkon käytöstään. Ehkä nämä  suomalaiset "englantilaisiksi  ulkomailla luullut" ovat sitten lihavia plösöjä, joille viina maistuu.::)

Vai kenties vertaavatko itseään mielessään ihan Englannin kuninkaallisiin, hehän ovat kauniita, fiksuja ja edustavia..:::) Kuvitellen olevansa heidän kaltaisiaan :::)

Päivän naurut näille "ulkomailla engalntilaisiksi, venäläisiksi, puolalaisiksi , saksalaisiksi  luulluille..:) Hienoa ja Onnitteleut kun teitä LUULTIIN ..::)) Sillä kannattaa kehua ja pitkään .:::)

Eurooppalaiset yleensäkin ovat hyvin saman näköistä kansaa, hieman sävyeroja toki löytyy.

Vierailija
248/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme pari vuotta sitten Kreetalla omatoimimatkalla ja menimme illalliselle paikallista ruokaa tarjoavaan ravintolaan. Asiakkaina oli paljon venäläisiä, paksuja kultaketjuja oli miehillä kaulassa ja naisilla monenmoisia helyjä kaulalla, korvissa ranteissa. Tuijotus meidän pöytään oli jotain todella röyhkeää heidän pöydästään, olimme pukeutuneet mielestäni ihan tyylikkään siististi iltaruokailuun.  Jossain vaiheessa aloin myös katsoa heitä silmiin normaalia vilkaisua pidemmin,  ystävällinen ilme kasvoillani, mutta pöyhkeily heidän pöydästään jatkui. Ei näkynyt minkäänlaista ystävällistä ilmettä. Ruoka oli hyvää, mutta ilmapiiri jäätävä. En koskaan itse haluaisi olla röyhkeilevä.

Vierailija
249/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elefanttilihavat on kylläkin amerikkalaisia. Sellaisia 150+-kiloisia hampparinpurijoita.

Eivät varmaan matkusta, kun eivät mahdu lentokoneen istuimelle.

Tanskalaiset istuvat ringissä litran tuopit nenän alla ja nauraa hohottavat taukoamatta. Punakoita, iho palanut, isoja kuin juuttisäkit.

Venäläiset käyttäytyvät kuin maailmanomistajat. Röyhkeitä, kävelevät vaikka toisten yli, hymyttömiä, töykeitä. Rahaa on ja se haisee. Voin näkemiseen he eivät ole vieläkään tottuneet: sitä otetaan sadan gramman viipale aamiaispöydästä lautaselle.

Ranskalaiset puhuvat ranskaa. Ja vain ranskaa.

Saksalaiset tulevat ravintolaan! Pultatkaa kalusteet lattiaan, pöytäliina niiteillä pöytään. Muuten lähtee kaikki irtain matkaan.

Vierailija
250/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elefanttilihavat on kylläkin amerikkalaisia. Sellaisia 150+-kiloisia hampparinpurijoita.

Eivät varmaan matkusta, kun eivät mahdu lentokoneen istuimelle.

Tanskalaiset istuvat ringissä litran tuopit nenän alla ja nauraa hohottavat taukoamatta. Punakoita, iho palanut, isoja kuin juuttisäkit.

Venäläiset käyttäytyvät kuin maailmanomistajat. Röyhkeitä, kävelevät vaikka toisten yli, hymyttömiä, töykeitä. Rahaa on ja se haisee. Voin näkemiseen he eivät ole vieläkään tottuneet: sitä otetaan sadan gramman viipale aamiaispöydästä lautaselle.

Ranskalaiset puhuvat ranskaa. Ja vain ranskaa.

Saksalaiset tulevat ravintolaan! Pultatkaa kalusteet lattiaan, pöytäliina niiteillä pöytään. Muuten lähtee kaikki irtain matkaan.

Ja suomalaiset ovat näitä, jotka mielessään/ääneen/jälkikäteen arvostelevat ja päivittelevät muita. Nämä muut elävät omaa elämäänsä, heitä ei suominatsien mielipiteet kiinnosta. :D

Vierailija
251/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman kireän oloisia, hiljaisia hiirulaisia, epäluuloinen ilme, hakeutuvat nurkkaan, välinpitämättömiä.

Tätä voisi kuvailla myös niin, että suomalaiset ovat ujoja ja vaatimattomia, eivät halua tehdä itsestään numeroa. Näin mulle ulkomaalaiset ovat suomalaisia luonnehtineet. 

Vierailija
252/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme pari vuotta sitten Kreetalla omatoimimatkalla ja menimme illalliselle paikallista ruokaa tarjoavaan ravintolaan. Asiakkaina oli paljon venäläisiä, paksuja kultaketjuja oli miehillä kaulassa ja naisilla monenmoisia helyjä kaulalla, korvissa ranteissa. Tuijotus meidän pöytään oli jotain todella röyhkeää heidän pöydästään, olimme pukeutuneet mielestäni ihan tyylikkään siististi iltaruokailuun.  Jossain vaiheessa aloin myös katsoa heitä silmiin normaalia vilkaisua pidemmin,  ystävällinen ilme kasvoillani, mutta pöyhkeily heidän pöydästään jatkui. Ei näkynyt minkäänlaista ystävällistä ilmettä. Ruoka oli hyvää, mutta ilmapiiri jäätävä. En koskaan itse haluaisi olla röyhkeilevä.

Tyypillistä venäläistä käytöstä. Harmi, että he levittäytyy nykyään melkein joka puolelle maailmaa. No, Amsterdamissa viimeksi käydessä ei nähty ainuttakaan.

Eräällä reissulla samassa hotellissa aamiaisella oli ärsyttävää kun venäläiset vei oikeasti mm. koko leikkelevadin omaan pöytäänsä. Samoin kävi hedelmäsalaattikulholle jne. Jos heille yrittää sanoa jotain, eivät muka ymmärrä. Henkilökuntakaan ei voi ojentaa heitä, kun eivät edelleenkään ymmärrä, eikä heihin saa edes katsekontaktia. Tietävät toimivansa väärin, mutta eivät välitä. 

Olisi muitakin esimerkkejä (mies on Imatralta kotoisin), mutta pysytään nyt alkuperäisessä aiheessa. 

Vierailija
253/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä venäläistä käytöstä. Harmi, että he levittäytyy nykyään melkein joka puolelle maailmaa. No, Amsterdamissa viimeksi käydessä ei nähty ainuttakaan.

Eräällä reissulla samassa hotellissa aamiaisella oli ärsyttävää kun venäläiset vei oikeasti mm. koko

leikkelevadin omaan pöytäänsä. Samoin kävi hedelmäsalaattikulholle jne. Jos heille yrittää sanoa jotain, eivät muka ymmärrä. Henkilökuntakaan ei voi ojentaa heitä, kun eivät edelleenkään ymmärrä, eikä heihin saa edes katsekontaktia. Tietävät toimivansa väärin, mutta eivät välitä. 

Olisi muitakin esimerkkejä (mies on Imatralta kotoisin), mutta pysytään nyt alkuperäisessä aiheessa. 

Venäläiset eivät ymmärrä englantia,  englanninkieli ei kuulu Venäjällä koulujen opetusohjelmiin. Vapaaehtoisesti, omalla kustannuksellaan sitä voi opiskella, mutta tulee kalliiksi.

Sitä paitsi he itseriittoisina uskovat etteivät tarvitse englanninkielen taitoa, vaan  pärjäävät Venäjän kielellään.

Vierailija
254/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä missä asun, niin suomalaiset eivät juurikaan erotu joukosta muuten kuin ehkä erityisen pohjoismaalaisen vaaleutensa vuoksi. Maantien väriset hiukset ovat enimmäkseen herättäneet ihastusta, ja joskus on sanottu, että suomalaiset näyttävät nuorekkailta vanhoinakin. En tunne täällä yhtään juoppoa tai muuten huonosti käyttäytyvää tai oudosti pukeutuvaa suomalaista. Toki ihmisillä on erilaisia pukeutumistyylejä, johtuen jo vartalon mallista ym., mutta täällä erilaiset tyylit ja ulkoiset olemukset eivät herätä sen kummempaa huomiota. On tottu erilaisiin ihmisiin, sillä onhan täällä lähes kaikki maailman maat ja kansat edustettuna.

Vierailija
255/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka täällä kehuskelevat että ovat niin muun maalaisen näköisiä tiedoksi että kyllähän täällä Suomessakin on ollut kaikenlaista geeniperimää liikkeellä pitkään. Mm. Saksalaisia sotilaita oli paljon sekä venäläisiä sotavankeja aikoinaan. Kyselkää suvun vanhemmilta tai tutkikaa vanhoja kirkonkirjoja, eiköhän sieltä selviä miksette näytä suomalaisilta. Hyvä kun nyt olette ylpeitä geeneistänne, isoisoäitinne eivät sitä varmaan olleet.

Vierailija
256/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille jotka täällä kehuskelevat että ovat niin muun maalaisen näköisiä tiedoksi että kyllähän täällä Suomessakin on ollut kaikenlaista geeniperimää liikkeellä pitkään. Mm. Saksalaisia sotilaita oli paljon sekä venäläisiä sotavankeja aikoinaan. Kyselkää suvun vanhemmilta tai tutkikaa vanhoja kirkonkirjoja, eiköhän sieltä selviä miksette näytä suomalaisilta. Hyvä kun nyt olette ylpeitä geeneistänne, isoisoäitinne eivät sitä varmaan olleet.

Epäilemättä olet oikeassa tuosta monenlaisesta geeniperimästä ja kiitos, olen kyllä ylpeä siitä, etten suoraan näytä suomalaiselta. Tosin olen kuulemma ihan isänäitini näköinen ja kuvista päätellen hän on ollut aika suomineito kuitenkin. 

Mikä sen eron sitten kohdallani tekee? Luulen, että kyse on ihan muutamasta seikasta: Olen hoikka ja suurisilmäinen, nenäni on suora ja hiukseni paksut. Tietenkin pukeutuminen vaikuttaa myöskin, en laahusta ympäriinsä miesten sandaaleissa, caprihousuissa ja narutopissa tai käytä (kammottavia) Marimekko-kuoseja. 

Liian moni suominainen on paksu, kippuranenäinen ja hiukset ovat ohuet luirut. Sisareni täyttää nuo kriteerit ja on aina ollut sairaan kateellinen minulle.

Vierailija
257/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä. Suomalaiset,kulkevat perhekunnittain ja heillä on reput selässä. Meitä on luultu ulkomailla venäläisiksi, puolalaisiksi (en ole näistä imarreltu), espanjalaisiksi (olemme vaaleita ja punakoita), ruotsalaisiksi ja tanskalaisiksi, mutta usein myös arvattu suomalaisiksi. Ilmeisesti turistirysissä asiakaspalvelijoiden silmä ja korva harjaantuvat. Seurasimme kerran erästä sisäänheittäjänä ja hän 90% tapauksista arvasi asiakkaan lähtömaan heittämällä hänelle jonkin fraasin tämän omalla kielellä, meille ” lihaville junttimongoleille” suomeksi. Kauempana maailmalla on arveltu yleensä eurooppalaisiksi ja amerikkalaisiksi, mutta niinhän meistäkin näyttävät kaukoitäläiset samalta.

Sun kannattas olla imarreltu, koska te suomalaiset olette euroopan historian luusereita samalla tavalla miten virolaiset ovat. Te ette koskaan olleet mitään ettekä tule olemaan, koska te ette ole johtaja ainesta te olette seuraaja ja työläis aineista. Hemmetin hyvää työväkeä. Pullaa ja kahvia niin työt tulee tehtyä.

Puola on erittäin korkean kulttuurin maa mikä on taistellut muslimeja ja vaikka fucking ketä vastaan sama juttu venäjän kanssa. Usko jo hyvä ihminen te ette ole mitään ette yhtään mitään. Luulot otetaan pois teiltä tulevaisuudessa. Kärsimys on vasta alkamassa.

Suomen nousu onkin tapahtunut viimeisen sadan vuoden aikana. Kärsimyksen alkamisesta olemme samaa mieltä. Suomi ja suomalaiset, kuten koko läntinen Eurooppa suvaitsee itsensä hengiltä. Itsekkäät valtiot menestyvät.

Venäläiset ovat orjakansaa, jotka tarvitsevat vahvan diktaattorin johtajakseen. Puolalaiset ne vasta Euroopan luusereita ovat. Takana voi olla historiaa ja kulttuuria, mutta puolalaisten yli on kävelty aina, niin venäläiset kuin saksalaiset. Siinä ei auta loistava menneisyys keskiajalla. Puola on jaettukin moneen kertaan. Kuinka Puolaa edes nykyinen Puola on? Nytkin Puola on EU:n roskavaltio, joka lypsää järjestöä, mikä tietenkin järkevää onkin Puolan kannalta. Siinä ei kulttuuri ja menneisyys auta. Ensimmäistä kertaa puolalaiset osoittavat jämeryyttä keskiajan jälkeen vastustamalla EU: n maahanmuuttopolitiikkaa. Ehkä nytkin tulevaisuuteen, joka ei läntisen Euroopan hyysääjävaltioiden osalta hyvältä näytä, mutta siinä menee Puola siinä sivussa.

Vierailija
258/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräällä reissulla samassa hotellissa aamiaisella oli ärsyttävää kun venäläiset vei oikeasti mm. koko leikkelevadin omaan pöytäänsä. Samoin kävi hedelmäsalaattikulholle jne. Jos heille yrittää sanoa jotain, eivät muka ymmärrä. Henkilökuntakaan ei voi ojentaa heitä, kun eivät edelleenkään ymmärrä, eikä heihin saa edes katsekontaktia. Tietävät toimivansa väärin, mutta eivät välitä. 

Saksan lautalla oli kielto viedä ruokaa ruokasalin ulkopuolelle vain venäjäksi.

Vierailija
259/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toljotus. Siitä sen aina huomaa. Onneksi nuorempi sukupolvi ei enää niin tuijota, mutta muutoin... Ja suomalaiset tuijottavat ihan kotimaassakin. Joskus ihan ärsyttää se suora tuijotus, katsekaan ei hievahda ja lopulta joutuu hupun kääntämään kasvoille kun kulkee ohitse.

Tuijotus on kaikista rasittavinta Suomessa.

Muutoin, paljon reppureissanneena, en välttämättä sanoisi Suominkaisia rumiksi ja lihaviksi. Rumempia ja lihavempia löytyy joka kansalaisuudesta. Ei suomalainen tavallinen emäntä eroa mitenkään portugalilaisesta/mongolista/nepalialaisesta/saksalaisesta/tai niistä kuuluisista ranskattarista/irlantilaisista tai mistään muusta kansalaisuuksista.

Mutta yksi asia mikä suomalaisella on, mitä ei kyllä muista kansallisuuksista löydy, on iho. Suomalaisilla on kaunis iho, todella kuultava ja valkea. Aika usein etelän kaunottaret ikääntyvät rumasti, ehkä juuri sen auringon takia. Olen itse 42-vuotias ja aika usein etelässä minua luullaan alle 30-vuotiaaksi. Ja aika usein ikäiseni naiset etelässä ovat todella ryppyisiä ja huonosti vanhentuneita.

Että ollaanpa nyt ylpeitä itsestämme, vaikka vaaleudellamme erotutaan, niin on Suomessa ja suomalaisuudessa paljon hyvääkin!

Vierailija
260/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin kymmenisen vuotta sitten Brysselissä, ja lentokentällä tiesi, milloin Finski oli laskeutunut. Tuli maantienväristä tukkaa otsatukalla.

Jai epaselvaksi, etta mita pahaa tuossa on? Minkasvarista tukkaa tassa pitaisi kannustaa ja otsatukkahan on ihan jees!?? Pakko sen olla jostain muusta kiinni jos suomalainen erottuu..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän