Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistat suomalaiset ulkomailla?

Vierailija
17.03.2018 |

Jostain syystä useimmiten tunnistamme toinen toisemme kuulematta puhettakaan. Mikä sinulle on se tekijä jolla erotat maanmiehen/-naisen?

Kommentit (283)

Vierailija
261/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toljotus. Siitä sen aina huomaa. Onneksi nuorempi sukupolvi ei enää niin tuijota, mutta muutoin... Ja suomalaiset tuijottavat ihan kotimaassakin. Joskus ihan ärsyttää se suora tuijotus, katsekaan ei hievahda ja lopulta joutuu hupun kääntämään kasvoille kun kulkee ohitse.

Tuijotus on kaikista rasittavinta Suomessa.

Muutoin, paljon reppureissanneena, en välttämättä sanoisi Suominkaisia rumiksi ja lihaviksi. Rumempia ja lihavempia löytyy joka kansalaisuudesta. Ei suomalainen tavallinen emäntä eroa mitenkään portugalilaisesta/mongolista/nepalialaisesta/saksalaisesta/tai niistä kuuluisista ranskattarista/irlantilaisista tai mistään muusta kansalaisuuksista.

Mutta yksi asia mikä suomalaisella on, mitä ei kyllä muista kansallisuuksista löydy, on iho. Suomalaisilla on kaunis iho, todella kuultava ja valkea. Aika usein etelän kaunottaret ikääntyvät rumasti, ehkä juuri sen auringon takia. Olen itse 42-vuotias ja aika usein etelässä minua luullaan alle 30-vuotiaaksi. Ja aika usein ikäiseni naiset etelässä ovat todella ryppyisiä ja huonosti vanhentuneita.

Että ollaanpa nyt ylpeitä itsestämme, vaikka vaaleudellamme erotutaan, niin on Suomessa ja suomalaisuudessa paljon hyvääkin!

Tuijotuksesta on pakko sanoa, etta suomalaiset tuijottaa Suomessakin. Olen ulkosuomalainen ja me lasten kanssa kutsutaan suomalaisia lapsia 'children of corn' kun ovat blondeja ja jollain tapaa creep! 

Vierailija
262/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toljotus. Siitä sen aina huomaa. Onneksi nuorempi sukupolvi ei enää niin tuijota, mutta muutoin... Ja suomalaiset tuijottavat ihan kotimaassakin. Joskus ihan ärsyttää se suora tuijotus, katsekaan ei hievahda ja lopulta joutuu hupun kääntämään kasvoille kun kulkee ohitse.

Tuijotus on kaikista rasittavinta Suomessa.

Muutoin, paljon reppureissanneena, en välttämättä sanoisi Suominkaisia rumiksi ja lihaviksi. Rumempia ja lihavempia löytyy joka kansalaisuudesta. Ei suomalainen tavallinen emäntä eroa mitenkään portugalilaisesta/mongolista/nepalialaisesta/saksalaisesta/tai niistä kuuluisista ranskattarista/irlantilaisista tai mistään muusta kansalaisuuksista.

Mutta yksi asia mikä suomalaisella on, mitä ei kyllä muista kansallisuuksista löydy, on iho. Suomalaisilla on kaunis iho, todella kuultava ja valkea. Aika usein etelän kaunottaret ikääntyvät rumasti, ehkä juuri sen auringon takia. Olen itse 42-vuotias ja aika usein etelässä minua luullaan alle 30-vuotiaaksi. Ja aika usein ikäiseni naiset etelässä ovat todella ryppyisiä ja huonosti vanhentuneita.

Että ollaanpa nyt ylpeitä itsestämme, vaikka vaaleudellamme erotutaan, niin on Suomessa ja suomalaisuudessa paljon hyvääkin!

Tuijotuksesta on pakko sanoa, etta suomalaiset tuijottaa Suomessakin. Olen ulkosuomalainen ja me lasten kanssa kutsutaan suomalaisia lapsia 'children of corn' kun ovat blondeja ja jollain tapaa creep! 

Ymmärsit minut väärin. Viestissäni sanoin että suomalaiset tuijottaa myös Suomessa. 

Oletko koskaan miettinyt miten rasistisen viestin annat lapsillesi, kun sanot että suomalaiset lapset ovat "children of the corn" (jos nyt viittaat Kingin kauhuelokuvaan).?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen reissuilla törmännyt suomalaisiin ja kyllä maanmiehet/naiset tunnistaa. Naiset on raskasrakenteisia ja käskyttävät ärtyneellä äänellä lapsiaan, suomalaiset puhuvat lapsille kuin koirille, kiukkuisesti käskyttäen, tätä ei kuule ollenkaan esim. ranskalaisten suusta julkisilla paikoilla. Shortsit ja t-paita vaatteena miehillä ja naisilla. Tuo vaaleanharmaa iho, josta täällä puhuttiin on ihan totta, itselläni samanlainen.

Itseäni luullaan yleensä ruotsalaiseksi tai venäläiseksi (olen nainen)

Jep, koska ranskalaiset ja italialaiset vanhemmat läpsäyttävät lapsiaan naamalle täysin arkailematta, myös julkisilla paikoilla. Molemmissa maissa olen asunut ja todella yleistä. Eipä siihen voi puuttuakaan. Eipä se käskytys tunnukaan silloin niin pahalta.

Vierailija
264/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilusta.. vttu stana prkle!

Vierailija
265/283 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä mulkoilijakansa silti maailman onnellisinta porukkaa, ihan tutkitusti :)

Joo pohjoiskorean jälkeen..

Vierailija
266/283 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on esitetty useita ominaisuuksia negatiivisina asioina vaikka mielestäni ne ovat positiivisia asioita. Kuten esim. järkevät kengät tai käytännölliset vaatteet. Tai hattu ehkäisemässä auringonpistokselta. Noh, käyttäväthän hattua, lippistä tai huivia varmaan muun maalaisetkin kuin me, ei kai monet kymmenet hattukaupat etelän maissa ainoastaan meitä suomalaisia varten ole perustettu.

Vierailija
267/283 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen tunnistaa siitä, kun hän astuu hissiin jossa on jo muita ihmisiä, eikä hän tervehdi hississä jo olevia.

Tätä pidetään monessa maassa erittäin huonona käytöksenä.

Vierailija
268/283 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi hissijuttu on niiiin totta!:)))) Ja itse toimin just ihan samalla tavalla, ulkomailla hississä tervehdin, Suomessa en.

Vierailija
269/283 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi hissijuttu on niiiin totta!:)))) Ja itse toimin just ihan samalla tavalla, ulkomailla hississä tervehdin, Suomessa en.

Miks helkkarissa hissiporukkaa pitäis tervehtiä. Liika tuttavallisuus vaan enempi ärsyttää.

Vierailija
270/283 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks helkkarissa hissiporukkaa pitäis tervehtiä. Liika tuttavallisuus vaan enempi ärsyttää.

Tämän jälkimmäisen kirjoittajan on paras pysyä Suomi-Koreassa. Sillä maan tavalla tai maasta pois.

Vierailija
271/283 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ulkomailla tunnistaa ikävä kyllä hiuksista, ylipainosta, tatuoinneista ja mauttomista vaatteista. Onneksi minulla on tummanruskeat paksut hiukset ja ruskeat silmät, olen matkustellut aika paljon eikä missään ole vielä suomalaiseksi luultu. Hoikka vartalo ja siisti "ei-junttimainen" pukeutuminen tähän vielä niin minua on usein veikattu saksalaiseksi/keski-eurooppalaiseksi.

No mut voi kun ihanaa, ettei sua tunnista suomalaiseksi, kun me ollaan niin ruma ja nolo kansa .... nyt voit olla ylpeä itsestäsi!

Vierailija
272/283 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinissä tunnistaa Mauerparkissa siitä, että ottavat koko ajan kuvia ja ostavat krääsää liian kalliilla

Vierailija
273/283 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyrä olemus.

Vierailija
274/283 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arka kansakoululaisen katse.

Vierailija
275/283 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset tuntee pingviini-kävelystä. Ja juuri tuosta tuijottamisesta. Tuijotetaan kaikkea; liikennemerkkejä, toisia ihmisiä, koiria, koiran jätöksiä, saranoita, kylpyhuoneen laattoja, hanaa, 

kattolistoja, sähkötöitä, kaupan laskukuittia, ja varsinkin ohi ajavia busseja. 

Menikö liian kovaa, oli turvavyöt kaikilla, näitkö oliko kuljettajalla kännykkä kädessä, mitä teki. 

Ja tuijottelua ei voi tehdä kävellessä, vaan silloin täytyy pysähtyä ja katsoa ympärilleen onko toista jolle voisi sanoa että koiran jätös on väärässä paikassa, entä jos joku liukastuu, mitä sitten tehdään, moneltako opas on hotelilla. 

Vierailija
276/283 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi henkilö koettaa tilata kahvin kailottamalla kovaan ääneen hitaasti ääntäen K-A-H-V-I  :D yleensä kaljuuntuva mies Tokmannilta ostetuissa sortseissa ja sandaaleissa, joissa sukat. Käsipuolessa vaimoke jolla lippis, beiget caprit ,  t-paita jonka helma tungettu tiukasti caprien sisään , iso ruskea nahkainen olkalaukku , ei meikkiä ja karvaiset sääret.

Nuorempi henkilö taas vetää drinkkejä rantatuolissa, hoikka mutta kaljavatsainen mies jolla kalju pää,  huonosti tehtyjä tatuointeja ja suomenleijona kaulassa. Vaimolla on maksimekko jonka läpi jokainen muhkura näkyy, feikkicrocsit ja bandana tai lippis päässä  sekä överit tekokynnet. Lapset taas ovat ylipainoisia, päässä on Henkkamaukan lippikset ja kenkinä myös feikkicrocsit.

Vierailija
277/283 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin joskus suomalaisen puhuvan suomea! Vaikka oltiin Ranskassa!! En ole vieläkään päässyt tästä yli 😳 En tosin voi 100% todistaa et oli suomalainen! Se näytti ihan normaalilta ihmiseltä... Sillä oli pää, kaksi kättä ja jalatkin vielä! Silmät oli ehkä siniset.. Päällään tällä olennolla oli muistaakseni valkoinen t-paita ja farkut...

Vierailija
278/283 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen tunnistaa siitä, kun hän astuu hissiin jossa on jo muita ihmisiä, eikä hän tervehdi hississä jo olevia.

Tätä pidetään monessa maassa erittäin huonona käytöksenä.

Aina tullessani Suomeen käymään menee muutama päivä tottua siihen, että juna-aseman penkille istuessani ei pidä sanoa ”päivää” vieressä istuvalle. Se vieressä istuva nimittäin nousee ja vaihtaa penkkiä. :) Etelä-Espanjassa tervehditään siellä aseman penkillä ja hississä.

Vierailija
279/283 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Espanjassa asuva puolisuomalainen jatkaa liittyen tatuointeihin: Ei suomalaista paljasta määrä, vaan laatu. Meillä nuoriso on vähintään yhtä tatuoitua kuin Suomessa, mutta tatuoinnit on lähes poikkeuksetta hyvin tehtyjä. Tämä johtuu tatuointikulttuurin uutuudesta Suomessa - kun siellä tatuoinnit kuuluivat muka vielä merimiehille ja maksullisille, Espanjassa oli jo maailmanlaajuisesti menestyviä tatuointitaiteilijoita, joille työn jälki on tärkeää.

Suomessa tatuoinnit ovat hyvin kalliita ja moni tutuntuttunikin on antanut kaverin vähän harjoitella iholleen...

Vierailija
280/283 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen tunnistaa korvin kuultavasta häpeän kihinästä hänen tunnistaessaan toisen suomalaisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä