Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään vielä kolmekymppiset elää samanlaista bile-elämää kuin parikymppiset?

Vierailija
17.03.2018 |

Mistä tämmöinen muutos on tullut?
Biletetään, kumppanit vaihtuu, ei asetut aloilleen.

Kommentit (179)

Vierailija
81/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma viikonlopun "bile-ilta" vietetään rauhallisesti kotisohvalla kirjan tai hyvän elokuvan parissa. Energiaa eikä kiinnostusta riitä bilettämiseen, enkä usko että energiatasot tästä ainakaan enää vuosien kuluessa tulevat lisääntymään. Kukin taplatkoon tyylillään kunhan eivät toisia vahingoita käytöksellään.

N22

90-luvulla syntyneet on kyllä tosi tylsiä tapauksia. Siis ok, liika viinalla läträäminen on typerää ja näin, mutta miettikää, kuinka TYLSÄ paikka maailma olisi, jos kaikki olisivat tuollaisia nössöjä kotihiiriä, jotka vain istuisivat kotona lukemassa kirjoja.

Maailma olisi niin ihana! Miten mielettömän hyviä keskusteluja toisten kanssa voisikaan käydä, jos ihmiset olisivat lukeneet enemmän kirjoja sen sijasta, että vetivät viinaa kaksin käsin. 😍

T: 80-luvulla syntynyt kotihiiri

Luen paljon, mutta rakastan myös kännikeskusteluja niin tuttujen kuin tuntemattomien kanssa. Parasta kun yllättäen päätyy samalle aaltopituudelle ja sitten muuten tilitetään :D

Uuh, vihaan ihmisten avautumisia baareissa. Ankeita juttuja yleensä. Kotona on kyllä mukava olla.

Juu, pysy vaan kotona 52 viikonloppua vuodessa, niin pysyy mieli virkeänä.

Niin pysyykin. Sönköttävien alkoholistien junnaavien juttujen kuunteleminen on varma tapa päästä eroon kaikista kivoista fiiliksistä.

Juuri näin.

Jotain Cheekkiä ja Kaija Koota ja ties mitä fanittavat ikinuoret ravintoloissa kännäämässä ovat juttuineen, olemuksineen ja elämäntapoineen halveksuttavaa sakkia. Ei mitään älyllistä annettavaa kenellekään, milloinkaan. Pilkun jälkeen voi sit nussia sen kännihoidon kanssa. Kadehtittavaa elämää! Myönnän.

En ole naimissa oleva äiti.

Vierailija
82/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on vapaus valita ja koittakaa nyt ymmärtää ettei kaikkia kiinnosta sellainen elämä mikä teidän ihmettelijöiden mielestä on kolmekymppiselle normaalia. Jokainen eläköön sillä tavalla miten onnelliseksi tulee! Itse pian 29v, käyn hyvin paljon ulkona ja nautin siitä. En käy bilettämässä siksi, että tahtoisin vetää pään täyteen, vaan tapaamassa ihmisiä ja irrottelemassa. Jos olen liian monta viikonloppua kotona, alkaa seinät kaatua päälle. Olen parisuhteessa, mutta muuten elämäni on hyvin vakiintumatonta. Ja se sopii minulle tällä hetkellä. Olen melko varma, etten olisin onnellinen jos eläisin tällä hetkellä esimerkiksi perhe-elämää. Kokisin, että jokin on jäänyt kesken. Ja tämä on vain oma kokemukseni, eikä tarkoita väheksyntää toisenlaista elämää eläviä kohtaan.

Ylimielistä ihmetellä ja arvostella toisten elämää, ei SINUN tapasi ole ainoa oikea. Nyt eletään vuotta 2018. Valitettavasti monilla vaan käsitykset ihmisen elämänkulusta on melko kaavamaiset ja jämähtäneet jonnekin eri vuosikymmenille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on yksi typerimmistä aloituksista täällä. Kolmekymppiset on vielä nuoria.

Kolmekymppiset pitää ja tulee jatkossakin pitämään niin paljon hauskaa kuin haluavat. Eikä siihen ole kateellisilla tylsimyksillä mitään sanottavaa.

Kehoitan kaikkia ikätovereitani nauttimaan nuoruudestaan. Jos joku elää parikolmekymppisenä kuin vanha mummo tai pappa, niin se on sen ongelma.

Selittelet vastaavaa vielä ollessasi 7-kymppinen alkoholistikin. Että sinulla on oikeus pitää hauskaa ja kerran tässä vain eletään jne.

Ai sinustako 70-vuotiaalla ei ole oikeutta pitää hauskaa? Missä iässä se hauskanpitolupa tarkkaan ottaen loppuu?

No kai alkoholisteilla on mielestään aina nousuhumalassa hauskaa. Heidän läheisensä taas kokevat alkoholistin humalaisen ja krapulaisen seuran aivan toisin.

Alkoholisti ei nauti juomisesta, se on riippuvuus joka on lähes poikkeuksetta tuskallinen sairastuneelle itselleenkin. Jos taas lapsettoman aikuisen silloin tällöin tapahtuva ja iloa ihmiselle itselleen tuova juhliminen ahdistaa muita ihmisiä, niin silloin olisi aika myös näiden ahdistujien katsoa peiliin. Miksi on niin tärkeää määrätä muiden elämästä?

Vierailija
84/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppiset pitää ja tulee jatkossakin pitämään niin paljon hauskaa kuin haluavat. Eikä siihen ole kateellisilla tylsimyksillä mitään sanottavaa.

Kehoitan kaikkia ikätovereitani nauttimaan nuoruudestaan. Jos joku elää parikolmekymppisenä kuin vanha mummo tai pappa, niin se on sen ongelma.

Selittelet vastaavaa vielä ollessasi 7-kymppinen alkoholistikin. Että sinulla on oikeus pitää hauskaa ja kerran tässä vain eletään jne.

Ai sinustako 70-vuotiaalla ei ole oikeutta pitää hauskaa? Missä iässä se hauskanpitolupa tarkkaan ottaen loppuu?

No kai alkoholisteilla on mielestään aina nousuhumalassa hauskaa. Heidän läheisensä taas kokevat alkoholistin humalaisen ja krapulaisen seuran aivan toisin.

Kyllä. Ääriesimerkkinä känniset viisikymppiset, totaalisen plösähtäneet myyntimiehet maailmalla. Naamat sinipunaisina verenpaineesta ja pallomahat paitapuseroista tursuen. Mutta hauskaa - sitä pidetään! Kuvotus.

Ai siitähän tässä olikin kyse. Että yli kolmekymppinen ei saisi juoda alkoholia, koska vain parikymppinen voi olla kännissäkin kaunis, ja hui olkoon jos joku kehtaa teidän esteettistä silmäänne olemassaolollaan loukata. Kyllä kaikille yli nelikymppisille ja etenkin ylipainoisille pitäisi määrätä ulkonaliikkumiskielto tai ainakin paperipussipakko. Vain kauniilla ihmisillä on oikeus pitää hauskaa, muut pysyköön kotona!

Vierailija
85/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä on vapaus valita ja koittakaa nyt ymmärtää ettei kaikkia kiinnosta sellainen elämä mikä teidän ihmettelijöiden mielestä on kolmekymppiselle normaalia. Jokainen eläköön sillä tavalla miten onnelliseksi tulee! Itse pian 29v, käyn hyvin paljon ulkona ja nautin siitä. En käy bilettämässä siksi, että tahtoisin vetää pään täyteen, vaan tapaamassa ihmisiä ja irrottelemassa. Jos olen liian monta viikonloppua kotona, alkaa seinät kaatua päälle. Olen parisuhteessa, mutta muuten elämäni on hyvin vakiintumatonta. Ja se sopii minulle tällä hetkellä. Olen melko varma, etten olisin onnellinen jos eläisin tällä hetkellä esimerkiksi perhe-elämää. Kokisin, että jokin on jäänyt kesken. Ja tämä on vain oma kokemukseni, eikä tarkoita väheksyntää toisenlaista elämää eläviä kohtaan.

Ylimielistä ihmetellä ja arvostella toisten elämää, ei SINUN tapasi ole ainoa oikea. Nyt eletään vuotta 2018. Valitettavasti monilla vaan käsitykset ihmisen elämänkulusta on melko kaavamaiset ja jämähtäneet jonnekin eri vuosikymmenille.

On täysin pitämätön argumentti vedota vuoteen 2018. Tarkoittaako se ikilapsellisuutta ja äo:n rajua laskua? Jotakin uutta vapautta elää ikuista holtittomuutta se ei tarkoita - jotakin on käsitetty pahasti pieleen. Luultavasti sinulla on vielä saattohoidossakin ”jotakin kesken”.

Vierailija
86/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vapaaherra kirjoitti:

Matkustelen ja biletän edelleen yhtä paljon kuin 20vuotta sitten.  Ainoa ero että krapulat aika pahoja välillä.

Enkä tästä muutu varmaan koskaan, enkä kyllä haluakkaan, nautin jokaisesta reissusta ja humalasta yhtä paljon kuin ennenkin. Ja on paljon muutakin elämässä, muttei niitä housuun paskovia kersoja rääkymässä riesana.

42v.

Olitko sinä omille vanhemmillesi housuun paskova kersa? Koita saada apua traumoihisi..

Todennäköisesti. Vauvoilla on tapana paskoa housuihinsa.

Vierailija
87/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne voi. Jokaisen oma asia, milloin bilettää, jos ei ole lapsia tai mitään vastuuta kellekään. Jos on palkkatulot ja elämä sallii, mikä estää? On monia (pariskuntiakin), jotka eivät edes halua perustaa perhettä. Voi lähteä ulkomaille jne. Nautinnon maksimointia. Kuka tykkää mistäkin.

Ja yhtä lailla voi ihmetellä näitä kouluttautumattomia ja jopa työttömiä, joiden täytyy alkaa lisääntyä sossun autettaviksi jo teineinä.

Edelliset sentään maksavat kulunkinsa ja huvituksensa, valtio saa niitä kaivattuja veroeuroja. Teiniäidit murheineen ja ikuisine vaatimuksineen ovat yhteiskunnan taakka sen verran kauan/per lärvi (ja on vieläpä periytyvä tämä tilanne usein), ettei kannata  mistään "uusista veronmaksajista" enää edes puhua, vielä kun otetaan huomioon työllisyystilanne.

Tein minäkin aikoinaan väärän päätöksen, mutta eipä voi takaisinkaan palata vapaaseen ja itsenäiseen elämään.

Ääripäästä ääripäähän, aina fiksu perustelu.

Vaikkei minulla olisi lasta, niin tuskin enää kävisin baareissa. Jotenkin surullista, että elämän ilojen pääpiste on vetää viinaa autotune-diskomusiikin jyskeessä, raahautua kotiin aamukuudelta ja herätä seuraavana päivänä kahdelta iltapäivällä karmeassa krapulassa, vanhalta viinalta haisten.

Ääripäästä ääripäähän? Ainoa vastine perheen perustamiselle on elää vapaata elämää, eli siis "bilettää", vetää viinaa autotune-diskomusiikin...jne? Tässä nyt tuskin tarkoitettiin alkoholisteja? Mites tuolla tyylillä käydään töissä? Mä käsittäisin, jos halutaan elämää ennen perhettä ja lapsia, että ollaan riippumattomia, voidaan ottaa työ kuin työ mistä vaan, ja elää! Siihen voi kuulua myös biletystä jne. Eivät kaikki tarvitse ok-taloa, tila-autoa, kersoja, koiranpentuja, kesämökkiä, venettä jne. Ja avioerotilastot kertovat lisää...

Joku (todellako?) ihmettelee kuinka ei perusteta perhettä (jo nuorena)  vaan "biletetään"? Hemmetin hyvä, että käydään sitä elämää eläen ja kokien läpi, seurustellaan ja opitaan kaikkea mahdollista, ennen kuin toppaudutaan kiinni siihen ensimmäiseen lukiosydänkäpyyn ja rakennellaan tuulentupia.

Onko se perhe-elämä edes kaikille sopivaa? Ihan hyvä vaan, että aletaan yhä paremmin tiedostaa omat halut, vahvuudet ja heikkoudet, jolloin säästytään monelta mielipahalta ja jopa huostaan otetuilta lapsilta. Ja asia käy monille yhä selvemmäksi iän karttuessa. Onneksi. Mikäs meillä täällä ylikansoitetussa maailmassa?

Vierailija
88/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti ei nauti juomisesta, se on riippuvuus joka on lähes poikkeuksetta tuskallinen sairastuneelle itselleenkin. Jos taas lapsettoman aikuisen silloin tällöin tapahtuva ja iloa ihmiselle itselleen tuova juhliminen ahdistaa muita ihmisiä, niin silloin olisi aika myös näiden ahdistujien katsoa peiliin. Miksi on niin tärkeää määrätä muiden elämästä?

No jos suvussa on jo ennalta paljon alkoholisteja, niin ottaa kyllä päähän seurata miten tämä 3-kymppinenkin nyt tuhoaa elämäänsä, terveyttään ja ihmissuhteitaan rankalla viikonloppujuomisella "ystävien" seurassa baareissa. Vaikka töissä jaksaa toistaiseksi vielä käydäkin, niin "hauskanpito" ei ole normaalilla pohjalla jos viikonloppuisin ei jaksa lähteä kuin baariin tai jos jonnekin muualle lähteekin, niin järkyttävässä krapulassa. Mutta jos joku asian ottaa puheeksi, niin henkilö sanoo kyseessä olevan vain nuoruuden hurvittelujen. Koska ikääkin nyt on jo yli 30 vuotta, niin eiköhän tämä alkoholisti samaan malliin tule toilailemaan vielä vuosikymmeniä.

T: omainen

Vierailija
89/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vakiintua jo aiemmin, mutta sopivaa tyyppiä vaan ei tullut vastaan. Sitä oikeaa odottaessa pidettiin hauskaa, enemmän tai vähemmän mutta kuitenkin. Nykyään kaikki on todella hyvin.

Vierailija
90/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma viikonlopun "bile-ilta" vietetään rauhallisesti kotisohvalla kirjan tai hyvän elokuvan parissa. Energiaa eikä kiinnostusta riitä bilettämiseen, enkä usko että energiatasot tästä ainakaan enää vuosien kuluessa tulevat lisääntymään. Kukin taplatkoon tyylillään kunhan eivät toisia vahingoita käytöksellään.

N22

90-luvulla syntyneet on kyllä tosi tylsiä tapauksia. Siis ok, liika viinalla läträäminen on typerää ja näin, mutta miettikää, kuinka TYLSÄ paikka maailma olisi, jos kaikki olisivat tuollaisia nössöjä kotihiiriä, jotka vain istuisivat kotona lukemassa kirjoja.

Asutko sä jossain kirjastossa?

Nykyään on tietokoneet joilla tehdään jopa rahaa, ei vain ajanvietettä ja voi vaikka hankkia kuntoiluvälineitä kotiin tai jotkut asuu maalla ja voi hankkia eläimiä isommankin setin... tai voi matkustella, onnistuu myös selvinpäin!

Tajuaksää että ihmiskunta saattais jo olla avaruudessa tutkimassa planeettoja jos kaikki keskittyis siihen! Vieläkö tylsää?

Eiköhän myönnetä että nössöt ihmiset tarvii päihteitä jaksaakseen päivästä seuraavaan!

Vierailija
91/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 33-vuotias mies ja vasta nyt alkaa tuntua siltä että biletys ei enää nappaa. Vielä pari vuotta sitten se oli tärkeintä että viikonloppuna pääsi radalle.

Tuotapa juuri en ymmärrä, että aikuisella ihmisellä on viikon kohokohta päästä vetämään pää täyteen juottolaan.

Mikä se sitten voisi olla? Palaveri töissä?

- eri

Esimerkiksi urheilu, ystävien tapaaminen, harrastus, reissaus, vapaapäivä, kirjasto, museo, elokuva ilta, kyllähän noita olis muitakin tapoja käyttää rahaa ku juominen.

T: 29 vuotias

Miten nämä sulkevat toisensa pois? Monet voivat tehdä useampaakin asiaa viikon aikana. Urheilu usean kerran vko, leffailtaa puolison kanssa, museot nyt on kierretty nopeasti kun näyttelyt ei jatkuvaan vaihdu ym. Sitten tämän lisäksi maailmanparannus -iltaa tyttökavereiden kanssa, josta baariin. Harva on ikuisesti kotona/alkoholisti, elämä on harvoin niin suoraviivaista, get over it.

Vierailija
92/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 33-vuotias mies ja vasta nyt alkaa tuntua siltä että biletys ei enää nappaa. Vielä pari vuotta sitten se oli tärkeintä että viikonloppuna pääsi radalle.

Tuotapa juuri en ymmärrä, että aikuisella ihmisellä on viikon kohokohta päästä vetämään pää täyteen juottolaan.

- eri

Esimerkiksi urheilu, ystävien tapaaminen, harrastus, reissaus, vapaapäivä, kirjasto, museo, elokuva ilta, kyllähän noita olis muitakin tapoja käyttää rahaa ku juominen.

Miten nämä sulkevat toisensa pois? Monet voivat tehdä useampaakin asiaa viikon aikana. Urheilu usean kerran vko, leffailtaa puolison kanssa, museot nyt on kierretty nopeasti kun näyttelyt ei jatkuvaan vaihdu ym. Sitten tämän lisäksi maailmanparannus -iltaa tyttökavereiden kanssa, josta baariin. Harva on ikuisesti kotona/alkoholisti, elämä on harvoin niin suoraviivaista, get over it.

Näin minäkin ajattelen. Olen aina ihmetellyt ääripäiden ihmisiä. Ei alkoholissakaan ja baarikäynneissä tarvitse olla joko-tai. Eli joko ei koskaan tai sitten joka viikonloppu. Kaikkea sopivasti on mielestäni parasta elämää.

Vierailija
93/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin pitämätön argumentti vedota vuoteen 2018. Tarkoittaako se ikilapsellisuutta ja äo:n rajua laskua? Jotakin uutta vapautta elää ikuista holtittomuutta se ei tarkoita - jotakin on käsitetty pahasti pieleen. Luultavasti sinulla on vielä saattohoidossakin ”jotakin kesken”.

No sehän on tutkimuksissa todettu, että älykkäät käyttävät todennäköisemmin alkoholia ja älykkyyteen liitetty myös iltavirkkuus. Eli perustele toki, miten kotihiireys kertoisi älykkyydestä? Miten? Niinkuin sanoin, älykkään tehokkaalla prosessointikyvyllä ehdin sekä lukea, että käydä ulkona. Miettiä syvällisiä ja välillä irroittaa. Mutta toki "perustyypeillä" ei ehkä ole edes niin paljon ajatuksia, että tarvitsisi välillä nollata päätä, ihan rauhallista siellä jo valmiiksi ja uteliaisuuden tyydyttää koti ja mies :)

Vierailija
94/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biletän, jotta pääsen kännissä tilittämään toisille. Voin sanoa silloin mitä vain ja jälkikäteen syyttää sopimattomasta käytöksestäni alkoholia.

Vierailija
95/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, se tarkoittaa vapautta elää omanlaistaan elämää ilman pakkoa noudattaa jotain keksittyä kaavaa siitä miten pitäisi elää. Mielestäni on todella ylimielistä väheksyä toisten elämää. En tiedä miten nämä "holtittomuudesta" ja "lapsellisuudesta" puhuvat nyt oikein käsittävät kolmekymppisten bile-elämän, mutta itse olen ainakin vastuullinen työssäkäyvä ihminen ja kaikki asiani ovat täysin reilassa. Minä vaan tykkään käydä paljon ulkona ja elää vapaasti.

Vierailija
96/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, se tarkoittaa vapautta elää omanlaistaan elämää ilman pakkoa noudattaa jotain keksittyä kaavaa siitä miten pitäisi elää. Mielestäni on todella ylimielistä väheksyä toisten elämää. En tiedä miten nämä "holtittomuudesta" ja "lapsellisuudesta" puhuvat nyt oikein käsittävät kolmekymppisten bile-elämän, mutta itse olen ainakin vastuullinen työssäkäyvä ihminen ja kaikki asiani ovat täysin reilassa. Minä vaan tykkään käydä paljon ulkona ja elää vapaasti.

Laps mikä laps.

Vierailija
97/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laps mikä laps.

Sama se jos on itse elämässään onnellinen eikä vahingoita ketään :) ei ole keneltäkään pois.

Vierailija
98/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Anteeksi nyt mutta ehdotatko tosissasi että kolemkymppisen viikon kohokohta pitäisi olla joku kirjasto???? Ymmärtäisin tuon jonkun dementoituneen hoitokodissa asuvan vanhuksen kohdalla, joka viedään kerran viikossa vaihtamaan lainakirjansa.

Vierailija
99/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään myös monet nelikymppiset bailaavat ja riekkuvat vielä, varsinkin pk-seudulla. Maakunnissa vakiinnutaan nuorempina. pk-seudulla on kovat sutinat vielä 40- ja 50-vuotiaana.

Vierailija
100/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään myös monet nelikymppiset bailaavat ja riekkuvat vielä, varsinkin pk-seudulla. Maakunnissa vakiinnutaan nuorempina. pk-seudulla on kovat sutinat vielä 40- ja 50-vuotiaana.

Harvempi viisikymppinen nainen lisääntyy enää.