Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään vielä kolmekymppiset elää samanlaista bile-elämää kuin parikymppiset?

Vierailija
17.03.2018 |

Mistä tämmöinen muutos on tullut?
Biletetään, kumppanit vaihtuu, ei asetut aloilleen.

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi ? Jokainen elää kuten haluaa. En jaksa ite yökerhoissa enää käydä kun ehkä pari kertaa vuodessa mutta usein tulee mentyä kavereiden kanssa kaljalle rankan työviikon päätteeksi. Jos tämä on väärin jonkun mielestä niin ok😀

Vierailija
102/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on kiva käydä edes muutaman kerran mummotunnelissa vaikka parisuhteessa olenkin. Kiva ja rempseä meininki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään myös monet nelikymppiset bailaavat ja riekkuvat vielä, varsinkin pk-seudulla. Maakunnissa vakiinnutaan nuorempina. pk-seudulla on kovat sutinat vielä 40- ja 50-vuotiaana.

Harvempi viisikymppinen nainen lisääntyy enää.

Miten tämä koko juttu oikein liittyy lisääntymiseen? Yleensähän vapaat 5-kymppiset ovat jo toisella tai kolmannella kierroksella.

Vierailija
104/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huvittavaa..tiedän ihmisiä jotka ovat 40 -vuotiaita ja elävät parikymppisen elämää ja/tai perheellisiä jotka pettävät vaimoa ja iskevät työreissulla puolta nuorempia. Miljonäärejä mm. ja heillä on vaan liikaa rahaa, menee pää sekaisin ja ympärillä riittää rahaa kalastelevia naisia. Tai sitten haluaa vaan elää tuollaista elämää, minkäs tuollaisille ihmisille voi.. kannattaa vaan sulattaa asia, että ihmisiä on eri ikäisiä ja eri tilanteissa. Jokainen elää miten elää!

Osa ihmisistä ei halua perhettä, osa haluaa, osa tekee sen kun tulee tilaisuus. Itse vaadin ainakin että kemiat kolahtaa, ja sellaisia ihmisiä ei tule joka päivä vaan vastaan-. Miksi pitäisi elää kuin mummo/papparainen jos on nuori aikuinen..tai aikuinen? Kai nyt ihmisyys jatkuu edelleen ja joskus käy ulkonakin ja nauttii elämästä. Ei kaikki halua lisäksi lapsia, ei se ole mikään "elämän täyttymyksen pilari". Itse en ainakaan perusta kuin läheisten muksuista, ja varmana omista, jos niitä joskus tulee.

Vierailija
105/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on sellaisen ilmapiiri, että 30-vuotiaana joudut enemmän perustelemaan sitä, jos haluat lapsia ja vakiintunutta elämää kuin jos et niitä haluaisi. Sen sijaan jos haluaa vain juhlia päivästä toiseen, niin aina voisi selittää olevansa vielä nuori, huolissaan ympäristöasioista eikä siksi lapsia tahdo. Ja niin edelleen ja niin edelleen. Ei ihme, että lapsia syntyykin niin vähän, kun aikuisen ihmisen ja vastuullisen vanhemman rooli ei moniakaan kiinnosta.

Vierailija
106/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ylimielistä väheksyä toisten ehkäpä harrastusta. Esim. minä olen kolmekymppinen, päivätöissä projektipäällikkönä konsulttitoimistossa, harrastan liikuntaa n. 12 h viikossa. Tämän lisäksi käyn keikoilla tai istumassa iltaa viikonloppuisin kavereiden kanssa. Pelataan esim. lautapelejä oluen äärellä tai muuten vaan parannetaan maailmaa. Onko se sitten bilettämistä ja riekkumista jonkun mielestä? Krapula tai humala ei liity näihin illan viettohin mitenkään.

Vierailija
107/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
108/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ylimielistä väheksyä toisten ehkäpä harrastusta. Esim. minä olen kolmekymppinen, päivätöissä projektipäällikkönä konsulttitoimistossa, harrastan liikuntaa n. 12 h viikossa. Tämän lisäksi käyn keikoilla tai istumassa iltaa viikonloppuisin kavereiden kanssa. Pelataan esim. lautapelejä oluen äärellä tai muuten vaan parannetaan maailmaa. Onko se sitten bilettämistä ja riekkumista jonkun mielestä? Krapula tai humala ei liity näihin illan viettohin mitenkään.

Aloitushan koski bilettämistä. Miksi oikein sitten kommentoit tätä? Kuka mielestään bilettää lautapelejä pelatessaan? Syötkö esimerkiksi peliporukan kanssa jotain huumaavia sieniä pelisession aikana?

Vierailija
109/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on sellaisen ilmapiiri, että 30-vuotiaana joudut enemmän perustelemaan sitä, jos haluat lapsia ja vakiintunutta elämää kuin jos et niitä haluaisi. Sen sijaan jos haluaa vain juhlia päivästä toiseen, niin aina voisi selittää olevansa vielä nuori, huolissaan ympäristöasioista eikä siksi lapsia tahdo. Ja niin edelleen ja niin edelleen. Ei ihme, että lapsia syntyykin niin vähän, kun aikuisen ihmisen ja vastuullisen vanhemman rooli ei moniakaan kiinnosta.

No ei ole kyllä minun ystävät joutuneet perheen perustamistaan perustelemaan, se on aina ollut heille selvä valinta ja toteutunut kun olosuhteet ovat olleet kohdillaan. Onneksi myös heillä on ollut tiedossa, ettei se elämä itseäni houkuta, joten eivät ole lähteneet mihinkään käännytysprosessiin.

Se on myös sitä aikuisuutta ja kypsyyttä, että ymmärtää muut itsestään erillisinä olentoina omine toiveineen ja preferensseineen. Ymmärtää ettei ole yhtä, parasta tapaa elää elämää. Miksi tähän niin harvat kykenevät, vaikka ovat "vastuullisia, kypsiä aikuisia"?

Vierailija
110/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mitään, jos ovat lapsettomia ja perheettömiä, mikäs siinä bilettäessä! Mutta se on mielestäni omituista, että perheenäideillä on niin kova hinku juhlimaan ja siksi eroavat miehestään, että pääsevät lapsistaan eroon joka toiseksi viikoksi. Ei olla aikuistuttu ja pystytä ottamaan vastuuta itse haluamistaan lapsista, vaan omat halut menevät kaiken edelle!! Lapsellista meininkiä! Niin vähän aikaa, kun lapset ovat pieniä. Mutta kun se ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen...

Vierailija
111/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se mitään, jos ovat lapsettomia ja perheettömiä, mikäs siinä bilettäessä! Mutta se on mielestäni omituista, että perheenäideillä on niin kova hinku juhlimaan ja siksi eroavat miehestään, että pääsevät lapsistaan eroon joka toiseksi viikoksi. Ei olla aikuistuttu ja pystytä ottamaan vastuuta itse haluamistaan lapsista, vaan omat halut menevät kaiken edelle!! Lapsellista meininkiä! Niin vähän aikaa, kun lapset ovat pieniä. Mutta kun se ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen...

En ole kuullut kenenkään eronneen tällaisen syyn takia. Yleensä lapsiperheissä ongelmat ovat aika isoja silloin, kun puolisot eroon päätyvät. 😑

Vierailija
112/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on tuttuja jotka bilettää 40-55 vuotiaanakin. Kotona voi olla lapsia, mutta aina niitä joku hoitaa. Voivat bilettää useita kertoja kuukaudessa. Ja sit ollaan valopilkkuun.

Vierailija
113/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä johtuu valinnanvapaudesta eli on lopulta hyvä asia.

Vierailija
114/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut kenenkään eronneen tällaisen syyn takia. Yleensä lapsiperheissä ongelmat ovat aika isoja silloin, kun puolisot eroon päätyvät. 😑

Ei pidä paikkaansa! Tai ehkä silloin, kun puolisot päätyvät eroon, mutta tarkoitin niitä tapauksia, joissa vain toinen päättää erota! Silloin on kyse juuri mainitsemastani. Ja tiedän tapauksia!!

Vierailija
115/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan ei kuulu sulle hevon vittuakaan:D

Koita jaksaa trollis kanssa.

Vierailija
116/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kyllä minun ystävät joutuneet perheen perustamistaan perustelemaan, se on aina ollut heille selvä valinta ja toteutunut kun olosuhteet ovat olleet kohdillaan. Onneksi myös heillä on ollut tiedossa, ettei se elämä itseäni houkuta, joten eivät ole lähteneet mihinkään käännytysprosessiin.

Se on myös sitä aikuisuutta ja kypsyyttä, että ymmärtää muut itsestään erillisinä olentoina omine toiveineen ja preferensseineen. Ymmärtää ettei ole yhtä, parasta tapaa elää elämää. Miksi tähän niin harvat kykenevät, vaikka ovat "vastuullisia, kypsiä aikuisia"?

Mulla on lapsia... välillä ärsyttää kuunnella pitkiä palopuheita ettei tänne ketään pitäisi synnyttää, koska ympäristötuho... sivilisaatio romahtaa...

Vierailija
117/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kolmekymppiset. Heille se suotakoon.

Mutta pahmpia on 40-vuotiaat ja vanhemmat.

Mun mieheni sisko on 41 ja bailaa pahemmin kuin 20- vuotiaat.

Sillä on 1 lapsi, 7 vuotias. Yksinhuoltaja ja miehet vaihtuu kokoajan. Joka vuosi asuu sen luona uusi mies ja vaihtoa vuoden välein.

Aika huoramuija on. Juoksee kokoajan festareilla, bileissä, keikoilla yms. Ja kuka hoitaa lasta? Sen lapsen isä mistä erosi, lapsen ollessa vuoden.

Puhutko noin miehesi siskosta? Huh millainen tyyppi olet! 😧

Vierailija
118/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla naisilla on ihan hiveät luonteet. Ei sellaisen kanssa voi suunnitella mitään perhettä, yhteistä tulevaisuutta ym. Sen takia vaan biletystä ja panemista.

Sitten jos joku päivä kyllästyn niin mielummin vaikkapa thaimaasta se vaimo. Voi hankkia nuoren ja kauniin ilman että tulee jäkätystä kun sitä kun ikäeroa on yli 3v.

Vierailija
119/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla naisilla on ihan hiveät luonteet. Ei sellaisen kanssa voi suunnitella mitään perhettä, yhteistä tulevaisuutta ym. Sen takia vaan biletystä ja panemista.

Sitten jos joku päivä kyllästyn niin mielummin vaikkapa thaimaasta se vaimo. Voi hankkia nuoren ja kauniin ilman että tulee jäkätystä kun sitä kun ikäeroa on yli 3v.

Eikä luku- tai kirjoitustaitoa. Mutta vaimo mikä vaimo.

Vierailija
120/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan minua napannut biletyselämä enää kolmekymppisenä. Sitä tuli harrastettua riittävästi parikymppisenä.

...tosin nyt nelikymppisenä nappaa taas kun on aikaa ja mahdollisuus siihen :D Kun ei juo biletysiltoina paljoa ja unirytmi menee töiden puolesta n. 04-12 niin mikäs siinä on bailatessa.