Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään vielä kolmekymppiset elää samanlaista bile-elämää kuin parikymppiset?

Vierailija
17.03.2018 |

Mistä tämmöinen muutos on tullut?
Biletetään, kumppanit vaihtuu, ei asetut aloilleen.

Kommentit (179)

Vierailija
41/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me biletettiin miehen kanssa 19-25 vuotiaana paljon. 26-30 vuotiaana ei enää jakseta lähteä kotoa, niin tissutellaan kotona. Työpaikat, hyvät tulot yms. oma kämppä. Miksei tehdä lapsia? Koska molemmat eli alkoholin sävyttämän lapsuuden, eikä luoteta vielä siihen, että pystyttäis lapselle tarjoamaan yhtään parempaa lapsuutta ku mitä meillä oli. Elämä on kivaa näinkin ja sit jos joskus kyllästytään tähän ja lopetetaan vkoloppuisin dokailu, niin yritetään sitä lapsen hankkimista.

Vierailija
42/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset nauttii eri asioista kun toiset. Ei se bilettäminen tarkoita minulle ainakaan joka viikonloppu räkäkännejä yökerhosss. Teen viikonloppuisin yleensä paljon muuta. Mutta edelleen käyn vähintään kerran kuukaudessa bilettämässä kaveriporukan kanssa joiden ikä vaihtelee 23-34v ite lähentelen kolmeakymmentä ja lapsia en halua. Ajattelin vielä kouluttautua paremmin kun nykyinen työ ei kauheasti miellytä. Olen myös sinkku ja haluan matkustella ja ehkä muuttaa ulkomaillekin joksikin aikaa. On ihanaa elää kun ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan. Kamalaa olisi jos tietäisin suunnilleen millaista loppuelämäni tulisi olemaan jo näin nuorena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan se ääneen: monet 3-kymppiset ovat yli vuosikymmenen jatkuneen ankaran juhlimisen seurauksena kehittäneet itselleen pahan alkoholiongelman. Ei millään pysty olemaan bilettämättä joka viikonloppu, kun viina vie.

Vierailija
44/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä aikasin tehdyt lapset. Nyt, kohta 30 vuotiaana, on edelleen hauskaa laittaa korkkarit kattoon kavereiden kanssa.

En tosin tunne ketään joka viikonloppu bilettävää ikäistäni. Pari vuotta nuoremmat, vielä yliopistossa, heille viina maistuu storyn mukaan joka vkl 😁

N29

Mä en tunne ketään minkään ikäistä joka käyttäis tota sanontaa. 

Vierailija
45/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt meinataan kolmekymppisellä?

28-32v

Vai 34-38?

Musta ei oo mitenkään ihmeellistä että about kolmekymmentä vuotias käy useasti ulkona. Jos sielä lähes nelikymppisenä vielä joka viikonloppu on päästävä baariin niin sitten ehkä alkaa olemaan kyse jostain muusta ku bile-elämästä.

Vierailija
46/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä aikasin tehdyt lapset. Nyt, kohta 30 vuotiaana, on edelleen hauskaa laittaa korkkarit kattoon kavereiden kanssa.

En tosin tunne ketään joka viikonloppu bilettävää ikäistäni. Pari vuotta nuoremmat, vielä yliopistossa, heille viina maistuu storyn mukaan joka vkl 😁

N29

Mä en tunne ketään minkään ikäistä joka käyttäis tota sanontaa. 

Haha!! Ehkä se jäi viimeisimmistä bileistä (polttarit) mieleen. En itsekään ole suuri Kaija-fani, mutta käytän välillä urpoja ilmauksia (kuten urpo ilmaus..) muutenkin.

N29

Vierailija
47/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska 3-kymppiset on nykyään vielä nuoria.

elinikä pitenee, ihmiset voi fyysisesti paremmin.

10 vuoden päästä ehkä 4-kymppisetkin bilettää kuin 2-kymppiset.

Vierailija
48/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on yksi typerimmistä aloituksista täällä. Kolmekymppiset on vielä nuoria.

Kolmekymppiset pitää ja tulee jatkossakin pitämään niin paljon hauskaa kuin haluavat. Eikä siihen ole kateellisilla tylsimyksillä mitään sanottavaa.

Kehoitan kaikkia ikätovereitani nauttimaan nuoruudestaan. Jos joku elää parikolmekymppisenä kuin vanha mummo tai pappa, niin se on sen ongelma.

Vierailija
49/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin elää moni 40 ja 50-vuotiaskin. Nykyään ihannoidaan ikuista nuoruutta ja nuorekkuutta eikä kolmekymppisen tarvitse näyttää "äidiltä" niinkuin 2000-luvulla

Ajatelkaa miten maailma on muuttunut kahdessakymmenessä vuodessa!!

Nykyään on tekoripsiä paljon meikkiä ja hienoja vaatteita. 

Vierailija
50/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkettu nuoruus 😉 biletetään ja riekutaan vuosikymmenet ja sitten nelivitosena se oikea kävelee vastaan, perustetaan perhe ja hankitaan talovelka.

aijai kun tuntuu nuorelle

T: 27v XD

Vierailija
51/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei noin saisi elää jos ei ketään vahingoita? Mielestäni parempi käydä ulkona kuin istua kotona instassa tai facessa.

52/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asettuisin mielelläni jo aloilleni enkä tarvitse biletystä, matkoja tms. vaan haluaisin perheen. Minulle elämässä riittäisi perhe, mielekäs työ ja koti. Mutta en saa vielä elää näköistäni elämää koska mieheni haluaa matkustella eikä halua vielä lapsia :( Omasta mielestäni tämän ikäisenä pitäisi jo asettua, en ole enää mikään teini.

N27

Vierailija
53/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ilmiötä. Olen töissäkäyvä vapaaehtoisesti lapseton avoliitossa elävä 28v nainen, ei kiinnosta biletys minua eikä tuttavapiiriäni (osalla lapsia osalla ei).

Pari kertaa vuodessa on kiva käydä baarissa, muuten mieluummin illanistujaisia jonkun kotona, yhteistä tekemistä päiväsaikaan, retkeilyä ja mökkeilyä jne. En tunne kolmekymppisiä bilettäjiä, elän todennäköisesti kuplassa.

Vierailija
54/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku pärekorissa kasvanut uskovainen moralisoimassa ilman minkäänlaista syvällisempää ymmärrystä asioista. Miltä tuntuu olla typerä?

Vierailija
55/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa enää, vaikka pystyisikin, kun lapseton olen.

N33

Vierailija
56/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunnista ilmiötä. Olen töissäkäyvä vapaaehtoisesti lapseton avoliitossa elävä 28v nainen, ei kiinnosta biletys minua eikä tuttavapiiriäni (osalla lapsia osalla ei).

Pari kertaa vuodessa on kiva käydä baarissa, muuten mieluummin illanistujaisia jonkun kotona, yhteistä tekemistä päiväsaikaan, retkeilyä ja mökkeilyä jne. En tunne kolmekymppisiä bilettäjiä, elän todennäköisesti kuplassa.

Ehkä ihan hyvä niin. Voisin jättää 3ä-kymppisen alkoholisoituneen bilehilesukulaisen seuran itsekin välistä. Rähjäinen olemus ja vanhan viinan löyhkä on jotain ihan sanoinkuvaamatonta hänen ilmestyessään vaikkapa lasten syntymäpäiville.

Vierailija
57/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä "aloilleen asettumisessa" sitten niin hienoa on, että jokaisen on pakko se tehdä tietyn iän saavutettuaan? Minä olen "asettunut aloilleni", mutta ei tämä nyt mitään niin ylivertaista ole, ihan normi elämää. Jollekin toiselle se biletys saattaa olla sitä.

Olen sitä mieltä, että niin kauan kun elättää itsensä ja rahoittaa itse biletyksensä, saa tehdä mitä lystää.

Ai että työttömät ja työkyvyttömät eivät saisi bilettää? No huh huh...

Vierailija
58/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on yksi typerimmistä aloituksista täällä. Kolmekymppiset on vielä nuoria.

Kolmekymppiset pitää ja tulee jatkossakin pitämään niin paljon hauskaa kuin haluavat. Eikä siihen ole kateellisilla tylsimyksillä mitään sanottavaa.

Kehoitan kaikkia ikätovereitani nauttimaan nuoruudestaan. Jos joku elää parikolmekymppisenä kuin vanha mummo tai pappa, niin se on sen ongelma.

Selittelet vastaavaa vielä ollessasi 7-kymppinen alkoholistikin. Että sinulla on oikeus pitää hauskaa ja kerran tässä vain eletään jne.

Vierailija
59/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä "aloilleen asettumisessa" sitten niin hienoa on, että jokaisen on pakko se tehdä tietyn iän saavutettuaan? Minä olen "asettunut aloilleni", mutta ei tämä nyt mitään niin ylivertaista ole, ihan normi elämää. Jollekin toiselle se biletys saattaa olla sitä.

Olen sitä mieltä, että niin kauan kun elättää itsensä ja rahoittaa itse biletyksensä, saa tehdä mitä lystää.

Ai että työttömät ja työkyvyttömät eivät saisi bilettää? Voi voi. Taidanpa sitten pysyä tämän illan kotona, etten vaan tuhlaa teidän verorahojanne baariin ja alkoholiin. Vai saisinko edes pari olutta ottaa? Montako lasketaan biletykseksi?

Vierailija
60/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös "aloilleen" asettuneita ja sitten taas enemmän bilettämään aloittaneita. Kolmekymppinen on vielä nuori. Näin nelikymppisenä ja eronneena, kun lapsetkaan eivät enää ole pieniä, niin pitäähän sitä välillä bilettää. Ei niin usein kuin joskus nuoruudessa, mutta välillä kuitenkin. Kerran täällä vaan eletään.