Ei vauvan vaatteita samaan koneeseen aikuisten vaatteiden kanssa!?! :-O
Siis noin sano mun kaverini kun oli vieressä täyttäessäni peskukonetta!
On kuulemma epähygieenistä.. Siis TÄH? Puhtaaksihan ne koneessa tulevat.
Samaa ajatusta soveltaen, ei vauvaa sit kai saa pitää sylissäkään tai vieressä sängyssä, saati sit antaa rintaa!
Kommentit (9)
eli varmaan saisin ainakin kuukauden odottaa, ellen kauemminkin, että pelkästään vauvan pyykkiä kertyisi koneellinen. Siinä ajassa ne vähäiset likaantuneet vauvan vaatteet varmaan homehtuisi pyykkikorissa....
Jos käyttää allergikoillekin sopivaa " lempeää" pesuainetta, ei ole vaaraa että pesuainejäämät ärsyttäisivät vauvan ihoa, jos siitä on kyse. Muuten ei ole mitään perustetta pestä niitä erillään.
Meillä ainakin on oma pesukone vauvan vaatteita varten eikä siinä pestä mitään muuta.
Sen ymmärrän, että ennenwanhaan, kun arkkivaatteet oli työvaatteita ja pidettiin likasiksi asti, eikä pesu (niin vaateiden kuin ihmistenkään) ollut aina niin tehokasta, vauvan vaatteet haluttiin pestä erillään ja varmaan esim. kuumemmassa vedessä. Ehkä se sieltä kummittelee tuo uskomus ja tapa. Ja vauvan pyykkiä tuli enemmän, kun oli kestovaipat ja muuta.
Ei sillä nykyisin, tehokkaiden pesukoneiden ja sisätyötä tekevien ja päivittäin peseytyvien ihmisten kanssa ole mitään väliä. Mutta mikä kenenkin elämän onnelliseksi tekee....
Mutta meillä kaikkien vaatteet sikinsokin koneeseen. En meillä lajitella jokaisen perheenjäsenen pyykkejä erikseen. Pesukone ja aineet ovat kuitenkin tehokkaita ja varmaan erilaisia kuin 200v sitten.
Siis kotikin hohtaa aina.. Joo ja pesuaineen oon vaihtanu hajusteettomaan kun vauva synty, että ei ole siitäkä kyse. ap
saattaa pienen iho kärsiä. Mutta mikset pessyt kaikkien vaatteita ihoystävällisellä pesuaineella? Eikse nyt ois paljon kätevämpää?
paljon pesuainetta kuin aikuisten. Jotenkin vaan tuntuu että ne on kivempi pestä erillään, pyykkiähän syntyy paljon joten koneen täyttö ei ole ongelma.
Mä pesen kyllä KAIKKIEN perheenjäsenten vaatteet samassa, enkä ala sekoilemaan tuolla lailla...