Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ja palkkakin on on mukava, melkein 1800 e/kk"

Vierailija
16.03.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10117406

Heh, heh, heh. Sain työttömänä ollessani enemmän kuukaudessa käteen.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää hoitsut tehtaalle kultaa vuolemaan :D

Vierailija
42/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin työmatka on kyllä ihan tavallista isommilla kaupunkiseuduilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää nyt sitä miesvaltaiselta yksityisen sektorin teknillistä hommaa jossa kaikki miehet tienaa NETTOna yli 3000€/kk? Siis sitä millä hoitajat ja lastentarhan opet on vaatineet samaa tulotasoa? Olisi siinä kyllä monella monttu auki kun palkka tipahtaisikin samalle tasolle kuin muilla suorittavan portaan vuorotyöläisillä on :^)

Myyttiä duunarien kovista palkoista pidetään yllä valikoimalla vertailuun ahtaajat ja suurteollisuuden prosessinhoitajat joita on vain hyvin pieni osa kaikista duunareista. Todellisuus on synkempi kuin moni tietää tai haluaa tietää. Se on sitä 9-12€ luokkaa tunti.

Vierailija
44/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa tuo oli nettopalkka? Kyseessä on kuitenkin työ, johon ei periaatteessa kai ole mitään koulutusvaatimuksia. En valittaisi.

Niin, voiko tuo millään olla bruttopalkka?? kun jossain mainostettiin että Valmet Automotivella on vuosipalkka 30 tonnia eli 2500 eur/kk. Sitten on ymmärrettävämpää... Ei YLEENSÄ mistään tehdastyöstä kai noin vähän tienaa, vai tienaako? 

Itse olin muutama vuosi sitten yhdellä tehtaalla kokoonpanijana, tuntipalkka 9.60e.

Kuukaudessa nettona n. 1300e.

Mä sain 10 vuotta sitten kolmivuorosta ruokatehtaalla noin 1600 nettona. Kyse oli kesätöistä eikä mulla ollut alan koulutusta, mutta siihen sisältyi erilaisia erikoislisiä.

Taisi kuitenkin olla harjoittelijan palkka?

Vierailija
45/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800e/kk brutto on huono palkka vuonna 2018 Suomessa kun jo nettopalkankin pitäisi olla vähintään 2000e/kk kaikki kulut ovat sen verran suuret ettei pienestä palkasta jää mitään käteen muuta kuin känsät.

Yleensä jo asuminen pelkästään maksaa 500-1000€/kk

Vierailija
46/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyöstä tuo olisi tosi ok liksa, 20h/vko. Juuri tuollaista etsin!

Vierailija
47/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1800e/kk brutto on huono palkka vuonna 2018 Suomessa kun jo nettopalkankin pitäisi olla vähintään 2000e/kk kaikki kulut ovat sen verran suuret ettei pienestä palkasta jää mitään käteen muuta kuin känsät.

Yleensä jo asuminen pelkästään maksaa 500-1000€/kk

Totta, viimeiseltä parilta vuodelta on jäänyt käteen työnilo.

Vierailija
48/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö joka päivä vain 2.65 €:n aterian, rahat riittävät. Ja voi ostaa välistä herkkuakin, Lidlin Deluxe Tiramisua tms.

Vierailija
49/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä naurattaisi, jos pitää tuohon palkkaan käydä pitkältä matkalta, huhkia linjastolla koko ajan ja ylityöt jäävät maksamatta (pidetään vapaina) sekä vielä maksaa itsensä kipeäksi asumisesta.

Eri asia olisi, jos saisi tehdä kevyttä ja helppoa työtä, syödä hyvin varustellussa taukotilassa omat eväät, asua lähellä ja edullisesti.

Olin itse joku vuosi sitten tilanteessa, jossa sain samaa palkkaa, mutta tosiaan työt eivät hirveästi rasittaneet, asumiskustannukset itseltäni olivat noin 350€/kk (puolet vuokrasta, vesimaksu, netti, sähkö) ja työmatka 1,5 km. Nyt palkkanikin on noussut liki 1000€:lla, joten ei valittamista. Taisi jäädä vähän reilu tonni käteen asumismenojen jälkeen.

Vierailija
50/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syö joka päivä vain 2.65 €:n aterian, rahat riittävät. Ja voi ostaa välistä herkkuakin, Lidlin Deluxe Tiramisua tms.

Joskus voi sitten törsätä ja käydä oikein ulkona syömässä eli syödä kebabin paikallisen keskikaljakuppilan viereisessä pizzeriassa. Jos olet säästäväinen voit käydä kesällä Ruotsin risteilyllä kun otat huomioon halvan hytin. Mutta av mammahan pitää tuolla rahalla kartanoa ja käy hiihtolomilla joks vuosi viiden lapsensa kanssa Aruballa😁

Vierailija
51/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisena tarjoilijana voin sanoa että kelpaisi. Tuntuu niin isolta rahamäärältä, mutta tuollaisia summia en tule koskaan tienaamaan.

Ajattelit sitten koko työurasi vetää osa-aikaisena?

Minä myös ihmettelen. Mistähän suomalaisiin on periytynyt ajatus, että työtä ei voi yrittää hankkia yhtään enempää kuin sen yhden ja ainoan työpaikan? Mulla oli muinoin kaksi osa-aikaista paikkaa (puoli päivää konttorilla ja illalla siivousta), jonka jälkeen sitten kokopäivätyö ja vielä se iltasiivous päälle, ja toinen kaveri teki iltatyötä, kävi vetäisemässä tirsat ja  jakoi yöllä Hesaria. Mutta offtopic.

1800 ei ole mikään hyvä palkka  näillä elin- ja asumiskustannuksilla, varsinkin jos on yksineläjä.

Vierailija
52/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisena tarjoilijana voin sanoa että kelpaisi. Tuntuu niin isolta rahamäärältä, mutta tuollaisia summia en tule koskaan tienaamaan.

Minä myös ihmettelen. Mistähän suomalaisiin on periytynyt ajatus, että työtä ei voi yrittää hankkia yhtään enempää kuin sen yhden ja ainoan työpaikan? Mulla oli muinoin kaksi osa-aikaista paikkaa (puoli päivää konttorilla ja illalla siivousta), jonka jälkeen sitten kokopäivätyö ja vielä se iltasiivous päälle, ja toinen kaveri teki iltatyötä, kävi vetäisemässä tirsat ja  jakoi yöllä Hesaria. Mutta offtopic.

1800 ei ole mikään hyvä palkka  näillä elin- ja asumiskustannuksilla, varsinkin jos on yksineläjä.

Minusta se ei ole mitenkään huono ajatus, että yhdestä työstä saatavalla palkalla pitäisi voida tulla toimeen. Moni muu on varmasti samaa mieltä.

Vierailija
53/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Full stack voi saada yli 5000 e/kk. Miksette rupea full stackeiksi?

Vierailija
54/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se ei ole mitenkään huono ajatus, että yhdestä työstä saatavalla palkalla pitäisi voida tulla toimeen. Moni muu on varmasti samaa mieltä.

Yhdestä kokoaikaisesta työstä joo, mutta pitäisikö sinusta kaikkien osa-aikaistenkin pystyä lyhentelemään asuntolainoja vajailla työpäivillä ja työviikoillaan?

Vierailija
55/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää 1800e palkalla käteen 1500e. Näyttää kyllä siltä, että ainakaan täällä ei ollut oikeen muuta kuin noita Forenomin ylihintaisia "hotelliasuntoja", joutuukohan sellaisessa asumaan kun palkka ei riitä? https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot?cardType=101&locations=…;

Vierailija
56/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdestä kokoaikaisesta työstä joo, mutta pitäisikö sinusta kaikkien osa-aikaistenkin pystyä lyhentelemään asuntolainoja vajailla työpäivillä ja työviikoillaan?

"Kokopäivätyö ja vielä se iltasiivous päälle" oli ollut sillä kirjoittajalla jolle kommentoin.

Vierailija
57/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo nyt sentään on nettopalkka??

Vierailija
58/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tuo nyt sentään on nettopalkka??

LOL!!!! Ei tietystikään. Oletko hullu? Verot otetaan pois vielä.

Vierailija
59/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hyvä palkka? En tiedä mitä ihmiset tienaa missäkin työssä.

Omapalkkani on ollut 700-2000€ eri homissa bruttona siis.

Tollasella vajaan 2000 palkalla elää kyllä ohan hyvin.

Mistä työstä voisi saada enemmän?

Koulutuksen muksisen työni palkka on tuota tasoa, mutta niitä hommia en ole koskaan tehnyt.

Vierailija
60/99 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kokopäivätyö ja vielä se iltasiivous päälle" oli ollut sillä kirjoittajalla jolle kommentoin.

Eihän hän edes sanonut, ettei olisi tullut toimeen sillä kokopäivätyöllään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän