***ELOisten torstai-turinat***
Kommentit (33)
pakko tulla kertoo teille kun toissa iltana alkoi mieletönkipu vasemmalla puolella ilmeisesti joku suolimutka hommeli,mut soitin itkien miehelle töihin kun sattu niin paljon että mikään asento ei ollu hyvä,soitinki jorviin kanssa ja siellä sanottiin että pitää katsoa tilannetta,joteski tuntu tympääntyneiltä ne puhelimessa olijat..samalla kysyin kun oli sinäpäivänä supistellu ihan kokopäivän vähänväliä :O nii ne sanoi että ois normaalia kuhan ei oo kipeitä,ihmettelin sitä että onko takeita että ei ala paikat aukee,meinaan mulla taitaa olla aika korkee kipukynnys,en esikoisestakaan koskaan oo tuntenu kipeitä suppareita!! niin ja kyllähän jatkuva supistelu jostain kertoo?! kysyin että vaikka olisi kokopäivän 5min välein ni on normaalia niin sanoi että joo :O :O
mulla on ollut jokapäivä lähes kokoajan supisteluja,tyttöäkin kun tarhasta hakee niin kyllä monet supistelut siinä matkalla on ja joutuu välillä ihan pysähtymään kun on niin kova vatsa et ei vaan voi kävellä!.
oma lääkäri ei millään lailla noteeraa vaan passittaa melkeempä töihin ja on sen oloinen että ei toi nyt mitään,ota panadolia ja kokeile mennä nyt töihin..
no mutta nyt lepää taas suppailee :S
k.h.p ja tärppi 21+4
ps:onko siitä tapaamisesta nyt lyöty se 17 päivä lukkoon??
Kohta pitää lähteä töihin kolmeksi tunniksi. Motivaatio alkaa olla jossain kengänpohjassa piilossa..eilen sovimme työnantajani kanssa, että näillä näkymin olen kesäkuun alkuun asti, eli ei tässä paljon ole jäljellä. Tosiaan teen vaan n. 10h/vko töitä, eli ihan sivubisneksenä tässä kotiäitiyden ohella.
IKARUS kyselit jku päivä turvakaukalon sijoittamisesta. Mun kokemuksella turvallisin paikka on ehdottomasti takapenkki. Jos vauva on edessä, tulee vauvalle lirkuteltua ja vaikka tuttia laitettua, mikä on todella vaarallista. Samalla lailla voi takapenkille juteltua, mutta kädet pysyvät ratissa. Vauva myös tottuu matkustamaan ilman seuraa, ts. ilman että koko ajan näkee vanhemman. Muutamalla kaverilla on jo päälle vuoden vanhat lapset, ja äidit eivät uskalla ajaa ilman isää minnekään, kun lapsi on tottunut näkemään äidin autossa koko ajan eivätkä istu huutamatta yksin takapenkillä. Jo meillä on itektty istuimessa, olen kurvannut auton sivuun ja mennyt katsomaan, mikä on hätänä. Yleensä vauvat kyllä nukahtavat auton hurinaan ja matkat menee hyvin.
SYNNYTYSKOKEMUKSIA. Ehdottoman hyvä Pepper, että menet käymään läpi edellisen synnytyksen. Haikarassa arvostan todella sitä synnytystä edeltävää keskustelua, koska minäkin haluan käydä läpi kakkosen synnytystä. Kuten joku kertoikin omasta tokasta synnytyksestään, minunkin meni aivan huomaamatta. Ponnistusvaihetta " ei ollut" ja viikkoja kyselin mieheltäni, tuliko tuo vauva todella minusta. Kaikille olen sanonut sen jälkeen, että aikuisten oikeasti toka synnytys on helpompi, kun väylät on kerran jo avattu. Ehkä kuitenkin mielummin, jos nyt saisin valita, ottaisin esikoisen synnytyksen uusintana, koska siinä pysyin koko ajan kärryillä. Tosin avautuminen oli hidasta ja kivuliasta, sain epiduraalin. Tokassa synnytyksessä en tarvinnut vielä 6cm kohdalla mitään puudutetta, kun kävin selinmakuulle, tilanne tutkittiin, lapsivesi puhkottiin menemään ja HUPS, vauva tuli lähes veden mukana. En mitenkään vieläkään voi tajuta, miten kaikki meni NIIN nopeaan ja huomaamatta. Tätä kolmatta synnytystä ajattelen koko ajan siitä lähtökohdasta, että ehdin saada lapsille hoitajan ja itse sairaalaan ajoissa.
PIA, etkös ollutkin pääkaupunkiseudulta? Huomasin, että olit tilaamassa PikkuRuuta. Näitkö nettisivuilta, että niitä myydään Helsingissä muistaakseni Uudenmaankadulla. Liikkeessä kävin itse ostamssa PikkuRuun, vaikka olin eka tilaamassa netistä. Oli erittäin hyödyllinen käynti, sillä sain kädestä pitäen ohjausta ja vastauksia kaikkiin aloittelijan kysymyksiin.
Ah, huomenna menen treffeille ;-) Tällä kertaa en vain unissani Ville Valon kanssa vaan ihan oikeasti. Saas nähä, miten tolpillaan treffikumppanini vaan on, sillä viime yönä hän väänsi koodia kolmeen asti ja heräsi aamulla seiskalta töihin...no, ehkä mies innostuu väsystä huolimatta yhteisestä romantique-illasta ;-) Tiedossa on vapaa-ilta, kun pojat ovat hoidossa. Menemme ainakin syömään ruhtinaallisesti...ja sitten varmaan nukkumaan kunnon yöunet. Lauantaina menen vielä kampaajalle ja kavereita tyttöporukalla tapaamaan, ennenkuin arki lasten kanssa taas koittaa.
Niin ja tervetuloa kaikille uusille mukaan!!!
Pumpuli 25+1
Hyvää torstaita kaikille! Täällä päässä on taas yksi viikko onnellisesti takana - mukava ajatella, että lapsella olisi jo jonkinmoisia selviytymismahdollisuuksia, vaikka syntyisi ihan pian. :)
Mulla on pitkä Didymos-liina, se on siis kudottu liina. Tykkään siitä aivan valtavasti! Toimii jo ihan pienen kanssa, mutta sillä voi tarvittaessa kantaa vaikka 16-kiloista ja metrin mittaistakin.
Liina vaati kyllä opettelua.
Hiirenvirna 24 + 0
Juu utomaattisesti Hesassa ei pääse papaan synnytyksen jälkeen, mutta minä pääsin ihan ilmaiseen kunnalliseen papaan, kun otin heti jälkitarkastuksen jälkeen hormoonikierukan. Jos oot lapsiluvun täytyttyä harkinnut pysyvämpää ehkäisyä eli kierukkaa, pääset sinäkin ilmaiseen tutkimukseen.
Ja nyt nauran täällä itekseni tota pysyvää ehkäisyä...meillä oli kierukka tosi pysyvä ehkäisy, sillä kakkosen ja tämän kolmosen ikäeroksi tulee huimat 1v8kk! Että niin pitkäaikainen oli meillä se ehkäisy ;-)
Olen tosiaankin aikonut laitattaa hormonikierukan tämän toisen syntymän jälkeen eli ilmeisesti on sitten se papakin siinä samassa yhteydessä. Enpäs tullut tuollaista asiaa miettineeksikään.
Vielä tuosta pelkopolista, että kaikista surullisinta tässä on se, että tuo minun surkea synnytys-/kätilökokemukseni liittyy juuri HAIKARANPESÄÄN eli siellä tämän ekan pyöräytin. Jotenkin tuntuu niin hassulta, että ensin haikaranpesän synnytyskeskustelussa käydään tarkasti läpi äidin toiveita synnytyksestä ja kivunlievityksestä ja sitten itse h-hetkellä kätilö alkaakin moralisoimaan epiduraalin haitoista... No, kai minulla silti on edelleen iso luottamus haikaranpesää kohtaan, kun tästä kokemuksesta huolimatta olen sinne uudelleen menossa.
Tänään kävin taas lääkärissä ja pääsinkin ruuhkan takia toiselle tohtorille kuin viimeks. Tää lääkäri oli tosi mukava, tutki ihan kunnolla miun selkä- ja nívuskipuja ja ymmärs miun henkisen stressin sen epilepsian takia. Sain nyt saikkua 12 vrk ja sit katellaan tilannetta uuestaan. Töissä piipahin tänään koulutuksessa ja sanoin siellä, et toivottavasti en enää töihin tuu. Ihmeeltä tuntus, et vaivat vielä helpottais.
Kovasti tekis mieli päästä jo pihaa siistimään ja laittamaan kukkapenkkejä. Jos en kykene laittamaan, niin tyttö on innokas apulainen. Harmi vaan, et meiän pihassa on vielä aika reilusti lunta. Pari viikkoa aikaa muksujen synttäreihin ja siiheks sais piha sulaa ja kuivua. Haluaisin pitää kemut pihalla. Säästyisin ennakko ja jälkisiivoukselta!
OPEMAMMA kiva juttu, et mahatauti alkaa hellittää.
MUUMU hyvää matkaa ja auringonpaistetta!
PEPPER miunkii tekis kamalasti mieli päästä grillaamaan. Ehkä vappuna.
TUULI ja RILLAMARILLA tervetuloa joukkoon!
K.H.P. toivottavasti supistukset hellittää ja on ihan vaarattomia. Miullakin on aina välillä äkkinäistä kovaa mahakipua toisella puolella alamahaa. Kipu on kova ja estää liikkumisen. Onneks se kestää kork.10 min. Samaa oli edellisessä raskaudessa, eikä kukaan osannu sanoo sille syytä.
PUMPULI siulla on tosi kivat viikonloppusuunnitelmat. Toivottavasti kaikki toteutuu!
LIIKKEET tuntuu lähinnä alamahalla ja usein tuntuu et vauva monottaa suoraan virtsarakkoon ja pelottaa, et lirahtaa. Välil tuntuu pallean kohalla sellasta punkemista, et taitaa pyrkiä ulos sitä kautta!
Nyt syömään ja tytön ratsastusta kattomaan.
Hipsuhiiri ja Pipana 24+4
Tää viikko on ollu jotenkin kiireinen ettei ole kerinnyt koneelle kunnolla istahtamaan kun vasta joskus iltapäivällä/illalla. Silloin onkin jo eloisten lista ollu niin pitkä ettei ole kunnolla jaksanut enää syventyä kaikkiin juttuihin :/
Tänään kävin viemässä työpaikalle ilmoituksen perhevapaiden pidosta, eli samalla tuli nyt virallisesti ilmoitettua myös esimiehelle että en palaakaan syksyllä töihin :) Kävin samalla kyselemässä työpaikan sairauskassasta miten sen äitiyspäivärahan kanssa on. Laski siinä sit samantien paljon se äpv on kun tulee kuulemma joku korotus tuohon edelliseen vielä. Korotusta tulikin sit reilu 3¿ päivältä :) Ihan mukava yllätys....
Lapset oli mummolla tän päivän joten käytin tilaisuutta hyväksi ja kävin vaateostoksilla samalla. Kahdelle nuorimmalle tulikin läjä vaatteita. Esikoiselle en uskalla enää ominpäin ostella, pitää lähteä joskus tytön kanssa sit shoppailureissulle erikseen.
MIIlle vielä siitä viivasta, mulle ei ole tuota viivaa koskaan tullut (tai sit jos esikoisesta on tullut niin olen unohtanut jo ;) ja lapsia on tyttö, poika, tyttö.
Peeveli rv 22+6
Kerkesimpä sittenkin koneelle tänään. Huomenna olis meijän nelosen 4v synttärit ja niitä varten olen tänään koko päivän leiponut. Huomenna olis siivouksen vuoro ja lauantaille menis kakun teko. Sunnutaina iltapäivällä tulevat vieraat joita riittää kun tota sukua on ihan kiitettävästi.
Väsymystä on ilmassa. Millään ei meinaa pysyä silmät auki. Juuri tää kuudesta seittemään on pahin väli. On syöty ilta ruoka ja ollaan vaan niin rupee väsyttämään. Mutta jos nyt nukun päikkärit kukun vielä puolen yön jälkeen ja aamulla ei jaksa nousta. No kohta alkaa onneks taas lätkä matsi niin väsymys kaikkoaa jännätessä.
Tervetuloa uusille.
Mä kans oon miettinyt hormoonikierukkaa. Ekaks kun plussan tein olin varma että tää on meijän viimeinen vauva. Mulle tehtäis sterilisaatio nyt en ookkaan enään niin varma. Niin aattelin ottaa kierukan niin saan miettiä sen 5 vuotta ja tehdä sit sen sterilisaation. Pillereihin en luota kun tää kutonen on saanut alkunsa kun söin pillereitä tosin unohtelin välillä niin toki tiesin että näin voi käydä. Eli kun en muista ottaa niin kierukka on siinäkin mielessä huolettomampi.
Kesäksi tarvis löytää jotkut kivat äitiys shortit tai caprit. Farkuja löytyy kahdet jotka ovat kovassa käytössä ja kahdet trikoot joita aattelin käyttää keväämmällä kun ilmat lämpiää.
Mutta nyt matsia katsomaan ja kannustamaan kerho voittoon.
puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masuasukki 23+0
tervetuloa kaikille uusille! Teitä olikin tänään aika monta :)
vasta tunsin ekaa kertaa vauvelin liikkeet mahassa kättä vasten kunnolla! Muuten se on siellä kyllä riehunut mutta ei ole päälle päin tuntunut eikä näkynyt pahemmin.(rv 23+6)
Saa nähdä miten pitkään sitä jaksaa töissä. Teen siivoustyötä, ja matkojankin täytyy kävellä kun ei ole omaa autoa. Polkupyöräkin varastettiin, mutta vois hakea varapyörän vanhempieni luota, jo se vähän helpottaisi kulkemista.
Tänään olin töistä niin poikki että kun tulin kotiin niin en saanut edes oikein syötyä, vaikka oli nälkä. Oli niin kamala olo ja heikotti. Sitten myöhemmin illalla meni kaksi kipollista mysliä. Se kyllä maistui liiankin hyvin... En ole jaksanut muuta tehdä kun olla netissä koko illan.
Everwood katsottu (kerrankin) ja pino nenäliinoja kulutettu. Ehei, en ole dundeellisella tuulella vaan flunssa iski sitten viimein minuunkin :(
Uusille oikein paljon tervetuloa porukkaan :)
Pumpuli: Vai on se Ville niin ehtiväinen, että sinunkin uniisi ehti :) Oletkos muista julkkiksista nähnyt unta? Meillä esikoinen on viime aikoina nukkunut huonommin joten itse en ole ehtinyt Unissani ketään bongailemaan ;) Tietenkin olisi mukava tavata vaikka Csi Vegasin se näyttelijä joka joutui siinä Tarantinon ohjaamassa jaksossa elävältä haudatuksi. Mun unessani hän varmasti puhuisi sujuvaa suomea niin ei syntyisi mitään kielimuureja :) niin ja sitten se Midsomerin murhien vanhempi poliisi olisi kans kiva nähdä...
hipsuhiiri onko sun mahdollista käydä myöhemminkin tällä mukavalla lääkärillä? mä ainakin toivon niin. Mikään ei ole tympeämpää kuin lääkäri joka ei kuuntele ja joka on tietävinään sinun asiasi paremmin kuin sinä itse.
Opemammalle olisin toivottanut jaksamista oksennustaudin kanssa mutta ilokseni luinkin että tilanne olikin jo rauhoittunut.
Linea negra ei minulla ollut poikaa odottaessa eikä ole kyllä tullut tässäkään raskaudessa.
Onko kukaan teistä laittanut kyselyä Madam mammalle tai Ennustaja Ellille? Minä rohkenin laittamaan. Itse en usko oikein ennustuksiin mutta olin kyllä kiinnostunut kuulemaan mitä minulle kerrottaisiin.
Madam mamma ennusti minulle neljää lasta ja Ennustaja elli kolmea. Molemmat ennustivat tulavan vauvan olevan tyttö ja syntymäpäiväksi tulisi 25.08. Täytyy laittaa nuo ennustukset talteen.
illan jatkoja
pubu ja Unski rv 22+6
Mä laitoin viestiä joskus tuossa alkuvuodesta. Kumpikin ennusti ettei meille enää tule lisää lapsia. Ennustaja elli ennusti et syntyy poika 4.7. ja Madam mamma et syntyy tyttö 22.7. Toivottavasti ei kuitenkaan vauva synny ennenkuin on 37 viikkoa täynnä... Sukupuoli osui toisella oikeaan ;)
Peeveli rv 22+6 ja lapset -94, -00 ja -05
Harmi, ettei teillä siellä ole :( Meillä täällä oli n. puolen vuoden jälkeen synnytyksestä kontrolli-papa, juuri tuossa tarkistelin ja sitten itsellä vielä tuli se kutsukin heti melkein puolen vuoden päästä ja taisin jopa käydä sielläkin :)
eria