Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksi tätä palstaa tutkinut ammattilainen kertoi,

Vierailija
14.03.2018 |

Että palstalla toistuu seuraavanlainen ilmiö: joku tekee asiallisen avauksen ja saa asiallisia ja myötätuntoisia vastauksia. Sitten tulee joku, joka pilkkaa, haukkuu, pyytää " katsomaan peiliin" ja on tosi ilkeä ja veemäinen. Olen nyt lueskellut näitä keskusteluja ja todennut, että näinhän se juuri menee, sama toistuu lähes joka keskustelussa, jos aloitus on fiksu ja "normaali". Mt-potilaat , pers.häiriöiset ja päänaukojat pääsevät mellastamaan palstalla.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuon toteamiseen tarvitaan asiantuntijaa?! Minkä alan asiantuntija kyseessä?

Vierailija
2/92 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilainen? :D Osaa tuon ymmärtää jo tälläinen tavan avohoitopotilas ensi silmäyksellä.

Vierailija
4/92 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan totta. Mulla on laskenut käsitys kanssaihmisten moraalista, tunneälystä ja empatiakyvystä.

Vierailija
5/92 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee. Siitä en ole samaa mieltä, että mt-potilaat ovat aina aukomassa päätään. Olen itse sairastanut depression enkä silloin haukkunut ketään vaan käperryin omaan kolooni ja vihasin itseäni. 

Vierailija
6/92 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanamo kirjoitti:

Valitettavan totta. Mulla on laskenut käsitys kanssaihmisten moraalista, tunneälystä ja empatiakyvystä.

Sama. Luottamus ihmiskunnan tulevaisuuteen laskee sitä mukaa, kun lukee näitä juttuja. 

Vierailija
7/92 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuota mt-ongelmaisten syyttämistä kaikesta voitaisiin hieman vähentää. Suurin osa meistä mt-ongelmaisista on esimerkiksi masentuneita, eikä se mukavaa ihmistä ilkeäksi muuta.

Vierailija
8/92 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää muista mistä minä luin, mutta vaikka tämä ei trolleihin liitykään, että joku trolli myönsi että oli rentouttavaa aiheuttaa stressiä ja kärhämää toisissa noin kärjistetystä. Tuo ajatusmalli on todella erikoinen enkä kertakaikkiaan osaa samaistua. Mutta oletan että nämä muutkin pahanolonlähettiläät "rentoutuvat" tai rauhoittuvat sillä aiheuttamallaan pahalla ololla mikä on sangen kieroitunutta.

Vierailija
9/92 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöiset kiusaavat toisia

Vierailija
10/92 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen mt-potilas (keskivaikea depressio) enkä jaksa triggeröityä tuon mt-potilas-sanan käytöstä. En oleta että sillä viitataan meihin, vaan nimenomaan niin että haukkujat ovat diagnosoimattomia mielenterveysongelmaisia. Kenties ilman sairaudentuntoa.

Vierailija
11/92 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ammattilainen saa palkkaa tästä tukimustyöstään?

Vierailija
12/92 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen mt-potilas (keskivaikea depressio) enkä jaksa triggeröityä tuon mt-potilas-sanan käytöstä. En oleta että sillä viitataan meihin, vaan nimenomaan niin että haukkujat ovat diagnosoimattomia mielenterveysongelmaisia. Kenties ilman sairaudentuntoa.

Nimenomaan näin. Itse en edes ajattele nasentuneita mt-potilaina, vaan tässä yhteydessä tarkoitan juuri niin kuin kirjoitit, t. Ap

Vierailija
13/92 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä...jotkut tutkimukset ovat luokkaa, että sateessa kastuu ilman sateensuojaa.

Vierailija
14/92 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuon toteamiseen tarvitaan asiantuntijaa?! Minkä alan asiantuntija kyseessä?

Kaikkien alojen erityisasiantuntija tietenkin. Elämän koulun maisteri oikeastaan.

Vierailija
15/92 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla ammattilainen, että tajuaa poistua ikävästä paikasta hyvissä ajoin. En ymmättä miksi täällä pitää roikkua, jos jutuista tulee ikävä olo. Kannattaa myös muistaa, että oikeassakaan elämässä ihmiset eivät ole aina samaa mieltä, joten ristiriitoja tulee. Ne ristiriidat saavat aikaan yleensä myös hyvää, joten asiat muuttuvat. Jos kaikki vain myötäilisivät ja ymmärtäisivät, niin maailma olisi hyvin erilainen ja uudistuksia ei tapahtuisi, jonkun mieli voisi pahoittua.

Jos sinä et siis pidä tämän palstan juttujen tasosta, niin sinä teet päätöksen ja poistut. Tämän asian pitäisi ymmärtää jo alakoululainen. Itseäsi voit muuttaa, mutta et kaikkia muita. Ota nämä sanani ihan rakkaudella, älä kettuiluna.

Terv. palstalla 17 vuotta enemmän tai vähemmän luuhannut kolmen lapsen äiti

Vierailija
16/92 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanamo kirjoitti:

Sama. Luottamus ihmiskunnan tulevaisuuteen laskee sitä mukaa, kun lukee näitä juttuja. 

Mä taas en olisi kovinkaan huolissani. Vaikka joku mellastaa täällä palstoilla miten haluaa, niin kun ollaan tekemisissä toisen ihmisen kanssa, käytös on luullakseni aika "normaalia". Täällä on vaan niin helppo heitellä kaikkee skeidaa, tai ainakin loukata toista jollei ole mitään muuta sanottavaa toisen avaukseen.!

Vierailija
17/92 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä...jotkut tutkimukset ovat luokkaa, että sateessa kastuu ilman sateensuojaa.

Jep, ja ap syyttää muita tästä samasta ilmiöstä. Hän on siis ihan itse juuri sellainen kuin valitusvirressään syyttää joidenkin muiden olevan. Älä syytä muita siitä mitä itse parhaillaan teet.

Eli ap, väännetään vielä kertaalleen: jos menet sateeseen, niin kastut ilman sadesuojaa. Jos tulet lukemaan ja kirjoittamaan av:lle, niin vastuu omista tuntemuksistasi on vain sinulla.

Vierailija
18/92 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään triggeröidy, mutta olen alkanut lähiaikoina kiinnittää huomiota tuon sanan yleisen käyttöön näissä yhteyksissä ja kyllähän se väkisin vähän leimaavaa on, oli tarkoitus mikä oli.

Vierailija
19/92 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanamo kirjoitti:

Mä taas en olisi kovinkaan huolissani. Vaikka joku mellastaa täällä palstoilla miten haluaa, niin kun ollaan tekemisissä toisen ihmisen kanssa, käytös on luullakseni aika "normaalia". Täällä on vaan niin helppo heitellä kaikkee skeidaa, tai ainakin loukata toista jollei ole mitään muuta sanottavaa toisen avaukseen.!

Skeidan heittelyn takana voi olla ihan asiaa ja hyviä neuvoja, mutta mielensä pahoittajat eivät niitä luonnollisesti osaa sellaisena ottaa, vaan ovat karvat pystyssä kaikkea kohtaan. Tiedän, että minullakin on joskus hieman kärkäs kirjoitustapa, mutta alle vyön en iske, vaan yritän saada kirjoittajaa tajuamaan asioiden toisen puolen ja pääsemään pois oman päänsä pikkuriikkisistä koloista. Teen sen ajatuksia herättääkseni ja joskus aloittaja onkin kirjoittanut, että ongelma on selkeytynyt. Ystävät eivät ehkä viitsi ja halua olla tiukkoja ja hymistelevät loputtomiin, vaikka samalla tapaa ajattelisivatkin, mutta me muut uskallamme sanoa totuuden.

Vierailija
20/92 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä keksit, että tuo tapahtuu vain tällä palstalla? Asiasta on tehty kansainvälisiä tutkimuksia, tuo ammattilainen (termiä käytetään prostituoiduista, jos siihen ei liitetä mitään etuliitettä tyyliin kasvatusalan ammattilainen) ei ole siten löytänyt mitään uudenlaista kaavaa.