Olisitko enemmin köyhä ja hyvässä parisuhteessa vai
Kumpaa seuraavista elämistä eläisit mieluummin ja miksi?
1. Asuisit yhdessä kumppanisi kanssa. Olisitte hyväpalkkaisissa töissä ja rahahuolia teillä ei olisi. Parisuhteenne ei kuitenkaan olisi täysin onnellinen. Jäisit suhteessa vaille aitoa hellyyttä ja rakkautta/mies ei huomioisi sinua sanoin tai teoin. Mutta toisaalta sitä kompensoisi hyvä taloudellinen tilanne ja oma yhteinen talo ja omaisuus.
2. Sinulla olisi kumppanisi kanssa tasavertainen ja hyvä suhde. Olisitte toistenne parhaat ystävät ja lisäksi miehesi pitkänkin yhdessäolon jälkeen huomioisi sinua ja suhteessa olisi rakkauden lisäksi edelleen intohimoa.
Olisitte kuitenkin hyvin pienituloisia, esimerkiksi toinen teistä työtön ja toinen pienipalkkaisessa työssä ja joutuisitte tarkkaan laskemaan mihin käytätte rahanne.
Kommentit (15)
Köyhä ja hyvä suhde. Rakkautta ei saa rahalla.
Olen hyvässä parisuhteessa, molemmat ollaan työttömiä eli köyhiä. En todellakaan vaihtaisi huonoon parisuhteeseen ja rahaan.
Ehdottomasti nro 2. Arvostan hyvää parisuhdetta paljon enemmän kuin materiaa ja työpaikkaa.
En osaa sanoa. Riippuu siitä tossa 2. kohdalla, että miten köyhä, mitkä ne tulot ois ja mikä se elintaso ois.
Miksi kysyt? Kuinka usein oikeasti kuvittelet, että elämässä tulee kohdalle tuollaisia valintoja?
Haluaisin olla rikas ja yksin.
Mutta jos ihan pakko olisi valita, en tietenkään haluaisi kärsimyssuhdetta.
Kummatkin kuulostaa keinotekoisilta. Että pitää valita joku reunaehto elämälle jolle ei muka voi tehdä mitään, ykkösessä paska parisuhde ja kakkosessa huono taloudellinen tilanne. Miksei sitä miestä muka voisi jättää? Miksi parempaan duuniin olisi niin mahdotonta päästä?
Heittäisin varmaan kolikkoa. Ykkösessä jättäisin tyypin heti, kakkosessa jatkaisin opintoja. Ihan sama saanko ensin hyvän duunin vai hyvän puolison, olen siinä uskossa että nollatilanteesta ovat suunnilleen yhtä vaikeita saada.
Nyt mulla on huono parisuhde ja rahatkin loppu. Mieluummin ottaisin tilalle hyvän suhteen kuin paksun lompakon.
1 jos mies olis sikarikas. Monimiljonääri joka takais mulle hyvän ja turvallisen elämän, muutoin 2.
Erosin huonosta suhteesta ja samalla vakaasta taloudellisesta tilanteesta. Nyt on tiukkaa rahan kanssa mutta hyvä uusi parisuhde :)
En oikein tiedä.... Ehkä se varakas elämä. "Jäisit suhteessa vaille aitoa hellyyttä ja rakkautta/mies ei huomioisi sinua sanoin tai teoin". En oikeastaan kaipaa tuollaista muutenkaan. Pystyn olemaan onnellinen, jos toinen voi hyvin. Ja jos ois varaa tehdä kaikenlaista kivaa, niin itsekin ois hyvällä mielellä siitä.
Rahapulassa tulee vaan paha mieli ja jos toinen vaikka sairastuisi en kestäisi sitä tuskaa.
Ykkösvaihtoehdosta läksin lätkimään.
Nyt elänyt tyytyväisenä kakkosvaihtoehtoa yli kaksikymmentä vuotta.
No mitäs luulet?? Ei se raha kuule tee onnelliseksi!!