Mielipiteitä kaivataan, kehtaanko pyytää kulukorvauksia läheiseltä?
Käyn joka päivä avustamassa muistisairasta isääni ja päivittäin tulee tämän takia ainakin 40 kilometriä ajettavaa. Isä asuu äidin kanssa, mutta hän ei yksin pysty isää hoitamaan, joten käyn auttamassa. En minä palkkaa siitä tarvi, mutta kun rahat on itselläkin tiukilla, niin mietin vaan, että onko kohtuutonta pyytää jotain korvausta noista matkoista, kun bensakaan ei ole mitenkään halpaa.
Kommentit (17)
Mikä ihmeen syy on käydä joka päivä? Kotihoito apuun, jos eivät pärjää. Sinulla menee oma elämä ja rahat tuossa. Jos vaativat sinut sinne niin sitten raha-asia esille.
Minun vanhemmat antaisi itse pyytämättä. Huvittavaa kuinka jotkut köppänät istuu tiukasti rahakirstunsa päällä vielä elämänsä viimemetreilläkin. Appiukossa oli samaa vikaa.
Totta kai. Vanhempiesi pitäisi , jos pää tallelle , itse antaa pyytämättäkin. Ei palkkaa vaan pieni korvaus , jos vain on varaa , ole mitenkään ahneutta.
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmat antaisi itse pyytämättä. Huvittavaa kuinka jotkut köppänät istuu tiukasti rahakirstunsa päällä vielä elämänsä viimemetreilläkin. Appiukossa oli samaa vikaa.
No, mun vanhemmilla ei kyllä tulisi mieleenkään, että auttamisesta pitäisi maksaa aikuiselle ihmiselle jolla on oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu.
Ja he eivät todellakaan haudo jotain rahakirstua. Pieni tuloisia olivat koko työuransa ja hyvä kun nyt omista laskuistaan selviää.
Mun vanhemmat antaisi kysymättäkin. Kehtaat tietysti pyytää bensarahaa! Joka päivä käyt, huhhuh. Jos olisit hyvin toimeentuleva, niin asia olisi eri. Silloin asia ei tekisi lompakkoon tyhjyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mun vanhemmilla ei kyllä tulisi mieleenkään, että auttamisesta pitäisi maksaa aikuiselle ihmiselle jolla on oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu.
Ja he eivät todellakaan haudo jotain rahakirstua. Pieni tuloisia olivat koko työuransa ja hyvä kun nyt omista laskuistaan selviää.
Eihän ne auttamisesta maksa, vaan KULUISTA, mitkä aiheutuu siitä, että auttaa.
He jotenkin uhkailee ja kiristää sinua käymään joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ottaisi vastaa rahaa äidiltäni, jotka tosiaan nippanappa selviää omista menoistaan.
Totta kai kehtaat ja sun mahdollisesti jopa täytyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja he eivät todellakaan haudo jotain rahakirstua. Pieni tuloisia olivat koko työuransa ja hyvä kun nyt omista laskuistaan selviää.Eihän ne auttamisesta maksa, vaan KULUISTA, mitkä aiheutuu siitä, että auttaa.
Sitten se ei ole enää pyyteetöntä auttamista ja sille omalle ajallekin pitäisi määrittää hinta.
Itse en ikinä pyytäisi vanhemmiltani kulukorvausta. Eri asia olisi jos olisi kyse jostain kaukaisemmasta sukulaisesta. Kun olin nuori opiskelijanainen, vanhempani auttoivat minua aina muutoissa, taloudellisesti jos sellainen tilanne oli yms. Elämään kuuluu, että roolit vaihtuu. Vanhemmiten on minun vuoroni olla vanhojen vanhempieni tukena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja he eivät todellakaan haudo jotain rahakirstua. Pieni tuloisia olivat koko työuransa ja hyvä kun nyt omista laskuistaan selviää.Eihän ne auttamisesta maksa, vaan KULUISTA, mitkä aiheutuu siitä, että auttaa.
Sitten se ei ole enää pyyteetöntä auttamista ja sille omalle ajallekin pitäisi määrittää hinta.
Jos ap ajaa joka päivä 40 km auttaakseen vanhempiaan, on vain reilua ja kohtuullista, että vanhemmat maksaisivat vähän bensarahaa ap:lle. Vaikka 50 euroa kuukaudessa. Joutuisivathan he maksamaan ulkopuolisen palveluistakin.
Ajat kuukaudessa siis toista tuhatta kilometriä auttamaan vanhempiasi pärjäämään arjessa. Joku voisi kutsua tuota jo työksi eikä pelkästään hyväntahtoiseksi avun annoksi. Ja kun tiedetään kuinka kallista on ottaa joku kotihoidon apu vaikka vain muutamaksi kerraksi kuukaudessa niin todellakin vanhempasi voisivat maksaa edes osan polttoaineista.
Tietenkin kehtaat, ei kukaan sitä tee, jos et itse ota puheeksi. On ihan ok ja reilua, että perit "bensarahaa" .