Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko yhtään laihduttanutta ihmistä, joka ei olisi lihonut takaisin?

Vierailija
14.03.2018 |

Itse en tunne. Olen nyt oman elämäntapamuutokseni alkumetreillä, 3 kiloa hoikempana ja 27 kg vielä pudotettavaa edessä. Ja näin juuri erään tuttuni, joka laihdutti 4 vuotta sitten 50 kiloa. Ja hän oli lihonut kaikki ja ehkä vielä vähän enemmänkin. Ja näin on käynyt ihan kaikille tutuilleni ja kavereilleni. Myös itselleni aikoinaan.

Ja äsken luin vielä tutkimuksesta, miten laihduttajalle saattaa jäädä elinikäinen nälkä päälle. Itsellänikin on koko ajan nälkä. Ja ihan kamalaa, jos tämä ei tästä juurikaan helpotu.

Sitten taas tiedän muutamia tapauksia (etenkin miehiä) jotka saavat syödä ihan mitä haluavat ja pysyvät silti normaalipainoisina.

Liikuntapuoli itselläni on kunnossa ja omat liikakiloni olen kerännyt hiljalleen, en todellakaan mättämällä ruokaa vaan vain syömällä väärin (liikaa hiilareita). Tämä uusi ruokavalio on yhtä kiduttamista, siltä se ainakin nyt tuntuu, ja mietinkin miten elää tämän kanssa loppuelämä. Monikaan ei näemmä pysty, koska lihovat takaisin.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole lihonut takaisin vuosiin. Olen suurimmillani painanut 100 vuosia takaperin, nykyään n.60 kg. Kävin vuosia kuntosalilla ja sain lihasta, ja söin tarkasti, nykyään uskon enemmän ranskalaiseen tyyliin pysyä hoikkana. Pitkään rääkkäsin itseäni liikaa. Harrastan pitkiä kävelylenkkejä ja joogaa, liikuntaa mikä pitää mielen vireänä. Suurimman osan ajasta/päivästä kun syö hyvin ja suht terveellisesti, loput ajat voi herkutellakin vähäsen. Joku vaan naksahti kohdilleen eikä enää painon hallinta ole vaikeaa.

Vierailija
42/105 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko laihtua, sokerit ovat koholla. Ja tuloksia saatava suht nopeasti jos haluan välttää lääkityksen. Menin siis lääkäriin väsymyksen takia ja pitkäaikaissokeri oli 6.8, rajaa menee 7.0.:ssa.. Siksi tämä muutos on tapahduttava nyt. En vain olisi valmis ja huomaan, miten mieli tekee jatkuvasti kaikkea hyvää. Mutta pakko taistella. Ja VHH ei sovi mulle, tähän en ala enempää syitä avaamaan että miksei.ap

Tehokkain dieetti on proteiinipitoinen ruoka sopivilla kaloreilla ja punttiharjoittelu.Et saa suuria lihaksia naisen hormoonitoiminnoilla.Näin palaa rasvaa eikä pelkkää lihasta kuten naisten "laihdutuksessa" yleensä.

En nyt tiedä mikä tarve sinulla on oikein lainausmerkeillä halveksia naisten laihduttamista, mutta etpä paljoa asiasta tiedä muutenkaan. Punttiharjoitteluhan ei painoa nimittäin pudota juuri nimeksikään. Juoksu, kävely ym. pitkäkestoiset, aerobiset lajit tehoavat läskeihin, mutta kaikkein tehokkain painonpudotus syntyy kyllä ravinnon avulla, ei liikunnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, montakin.

Vierailija
44/105 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni -30kg. Ei ole tullut takaisin kymmeneen vuoteen. Syy? Elämäntapamuutos eikä mikään dieetti. Edelleen herkutellaan viikonloppuisin ja arkiruuat koostuu ihan tavallisista aineksista eli mistään ei ole myöskään tarvinnut luopua. Toki huomioitavaa on se, että mies myös kävelee 4,5km työmatkan päivittäin eli 9km päivässä. Siinä tulee mukavasti poltettua kaloreita.

Itse olen pudottanut 10kg. Tästä on nyt... Kolmisen vuotta ja poissa on pysynyt.

Työkaveri lopetti alkoholin käytön ja pizzan mässäämisen. Laihtui lähes 20kg. On pysynyt poissa, luonnollisesti koska ei ole palanut entiseen elämäntyyliin.

Paljon on toki niitä jotka lihoi takaisin tai lopettaa dieetin kesken. Näitä kaikkia yhdistää se että ollaan aina jollain super dieetillä ja paino putoaa aluksi huumaavan nopeasti. Loppuu ilo lyhyeen. Niin ja karppaajat plus hiilarin vähentäjät on ihan oma ryhmänsä - ne tuntuu vaan lihovan joka dieetin jälkeen entistä pullavammaksi.

Vierailija
45/105 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko laihtua, sokerit ovat koholla. Ja tuloksia saatava suht nopeasti jos haluan välttää lääkityksen. Menin siis lääkäriin väsymyksen takia ja pitkäaikaissokeri oli 6.8, rajaa menee 7.0.:ssa.. Siksi tämä muutos on tapahduttava nyt. En vain olisi valmis ja huomaan, miten mieli tekee jatkuvasti kaikkea hyvää. Mutta pakko taistella. Ja VHH ei sovi mulle, tähän en ala enempää syitä avaamaan että miksei.ap

Tehokkain dieetti on proteiinipitoinen ruoka sopivilla kaloreilla ja punttiharjoittelu.Et saa suuria lihaksia naisen hormoonitoiminnoilla.Näin palaa rasvaa eikä pelkkää lihasta kuten naisten "laihdutuksessa" yleensä.

En nyt tiedä mikä tarve sinulla on oikein lainausmerkeillä halveksia naisten laihduttamista, mutta etpä paljoa asiasta tiedä muutenkaan. Punttiharjoitteluhan ei painoa nimittäin pudota juuri nimeksikään. Juoksu, kävely ym. pitkäkestoiset, aerobiset lajit tehoavat läskeihin, mutta kaikkein tehokkain painonpudotus syntyy kyllä ravinnon avulla, ei liikunnan.

Kaksi pulua pelaa shakkia.

Haluatko avata miten aerobinen tehoaa läskeihin tehokkaammin?

Terkuin; liikuntaneuvoja ja ravitsemusneuvoja

Vierailija
46/105 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni -30kg. Ei ole tullut takaisin kymmeneen vuoteen. Syy? Elämäntapamuutos eikä mikään dieetti. Edelleen herkutellaan viikonloppuisin ja arkiruuat koostuu ihan tavallisista aineksista eli mistään ei ole myöskään tarvinnut luopua. Toki huomioitavaa on se, että mies myös kävelee 4,5km työmatkan päivittäin eli 9km päivässä. Siinä tulee mukavasti poltettua kaloreita.

Itse olen pudottanut 10kg. Tästä on nyt... Kolmisen vuotta ja poissa on pysynyt.

Työkaveri lopetti alkoholin käytön ja pizzan mässäämisen. Laihtui lähes 20kg. On pysynyt poissa, luonnollisesti koska ei ole palanut entiseen elämäntyyliin.

Paljon on toki niitä jotka lihoi takaisin tai lopettaa dieetin kesken. Näitä kaikkia yhdistää se että ollaan aina jollain super dieetillä ja paino putoaa aluksi huumaavan nopeasti. Loppuu ilo lyhyeen. Niin ja karppaajat plus hiilarin vähentäjät on ihan oma ryhmänsä - ne tuntuu vaan lihovan joka dieetin jälkeen entistä pullavammaksi.

Voi ei, miehesi ei ole tullut takaisin kymmeneen vuoteen?! Ehkä hän vielä jonain päivänä ilmestyy.

Vierailija
47/105 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta sitten laihdutin ehkä 30 kiloa. Kilot pysyivät poissa noin 20 vuotta. Nyt olen saanut ne ja lisää takaisin viimeisen 10 vuoden aikana.

Vierailija
48/105 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on pakko sanoa että vhh on hyvä laihdutuskeino nimenomaan sen takia että sen avulla pääsee irti sokerikoukusta. Hiilareiden syönti aiheuttaa että sokeria tekee mieli. Hyväkarppauksella mä olen laihtunut viidessä kuukaudessa kuutisen kiloa. Ja kilot ovat lähteneet melkein huomaamatta, missään vaiheessa ei ole ollut pahoja mielitekoja.

Vierailija
49/105 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita lihavia ja paljon niitä jotka ovat laihduttaneet. Kaikki laihduttaneet ovat lihottaneet itsensä takaisin lihavaksi.

Tuntemani hoikat ovat aina olleet hoikkia. Eivät koskaan ole lihottaneet itseään.

Vierailija
50/105 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni. Normipainossa jo vuosia. En aio enää lihoa. Heti jos paino nousee yhtään pistän ruokailun vähemmälle ja terveelliseksi.

Vierailija
51/105 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni ei ole ketään laihduttanutta joten en tiedä. Mutta onhan se nyt paljon kannattavampaa syödä siten miten aikoo tulevaisuudessakin syödä. Tottakai kilot palautuu jos ne on lähtenyt kaalisoppadieetillä. Tasapaino pitää löytää nyt ja noudattaa sitä. Ja se sallii herkuttelunkin. Jojoilu on pöljintä mitä tiedän. Ei ihme että kroppa menee sekaisin vaikken laihduttamisesta mitään tiedäkään. Mut ei se oo rakettitiedettä suurimmalla osalla. Joskus voi jotain poikkeuksia tietty olla.

Vierailija
52/105 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 24 kiloa ja olen saanut Ozempicin avulla ne myös pysymään poissa. Toki oli jo alussa selvää, että sitä pitäisi käyttää loppuelämä.

Vierailija
53/105 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, mutta ei se kauhean yleistä ole. Vaatii paljon itsekuria, aidosti pysyviä elämäntapamuutoksia ja kärsivällisyyttä. Vaikkapa parinkymmenen kilon laihduttaminen ja poissa pitäminen on todella kova suoritus kaikin puolin.

Itsekin siis tällä hetkellä ylipainoinen.

Vierailija
54/105 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden tiedän, mutta hänelle tehtiin vatsalaukun ohitus, joten eipä hän ikinä enää kykene syömään kunnolla.

Mitä se kunnolla syöminen sitten on? Minulle on tehty lihavuusleikkaus ja kauhisteltu, koska en voi syödä pitkiä päivällisiä. Eivät ne syömingit olleet mitenkään kivoja ennen leikkaustakaan. Minulla ainakin selkä ja takapuoli alkavat särkeä pitkään samassa asennossa istuessa. Kotona vielä voi jollain tekosyyllä käydä vaikka jälkiruokaan vetoamalla venyttelemässä välillä. Muiden luona ei auta kuin kärsiä. 

Ennen leikkaustakaan en pystynyt syömään määräänsä enempää. Nyt olen syönyt annettujen ohjeiden mukaisesti enkä kärsi, koska syön viisi pientä ateriaa joka ikinen päivä. Alkoholia en käyttänyt ennen leikkausta enkä sen jälkeenkään. Moni loukkaantuu kun en syö kohteliaisuuttani enemmän kuin vatsa vetää ja kärsi sitten närästyksestä. 

Vierailija
55/105 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina (kirjaimellisesti aina) ollut sillä mentaliteetill...ä? että on paljon helpompaa pysyä normaalissa painossa kuin laihduttaa. En ymmärrä miten ihminen kykenee syömään niin s##tanasti, että lihoo kymmeniä kiloja. Vaikka olen herkkuhullu, en silti ymmärrä miten sellaisia määriä pystyy syömään.

Syömällä yhden levyn Fazerin sinistä yli kulutuksensa viikossa lihoo 9-10 kiloa vuodessa. 

Vierailija
56/105 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Perussairaus tosin havaittiin ensin, harvinaisempi sellainen joten löytymiseen meni vuosia, myös koska oireita ei otettu kovin vakavasti. Todella surullista, osa elämästä meni tavallaan hukkaan ja tässä tapauksessa lapsetkin jäivät saamatta. Ja tietenkin isosta painosta on jäänyt jälkiä.

Vaikuttaa vähän siltä että jos oireisiin kuuluu tällaisia asioita kuin lihominen, väsymys, epämääräiset kivut ym., ei tutkimuksia juuri tahdota jatkaa perustasoa pitemmälle vaan oletetaan helposti että kaikki on kuvitelmaa ja itse aiheutettua. Mietin joskus mahtaako näitä tapauksia olla paljonkin.

Vierailija
57/105 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut painavimmillaan 125kg eikä mun edes silloin ollut koko ajan nälkä. Ei lihavat koko ajan syö. 

Mulla on elämäntaparemontti menossa sekä Ozempic käytössä. En aio palata ylipainoiseksi sen jälkeen, kun pääsen normaalipainoon. Olen ollut koko aikuisikäni ylipainoinen joten nyt riittää. 

Tiedän useita jotka ovat saaneet pidettyä normaalipainon sen jälkeen kun ovat laihtuneet.

Vierailija
58/105 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itseni. -30kg noin viisitoista vuotta sitten ja samassa painossa olen yhä. Toki paino on heitellyt useilla kiloilla vuosien aikana, mutta kun housut on alkaneet kiristää olen tehnyt ryhtiliikkeen. On totta että laihdutus on lastenleikkiä verrattuna uuden painon ylläpitoon. Mutta jatkuva uutisointi siitä että suurin osa lihoo pudotetut kilot takaisin ja vielä kymmenen lisää myös lannistaa laihduttajia. Sinä olet sinä ja pystyt tekemään muutoksen. Älä liikaa katso mitä muille on tapahtunut äläkä anna muiden epäonnistumisten lannistaa.

Tuo jenkkien tulos on saatu VLCD-kuurin jälkeen. Todellisuudessa elintapamuutoksella laihduttaneista vain noin 70% lihoo takaisin tai vielä enemmän. Hekin sen vuoksi, etteivät uudet elintavat jääneet pysyviksi.

Vierailija
59/105 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta.

Vierailija
60/105 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni. Painoin 10 v. sitten yli 100 kg, nyt 73-75 hujakoilla. Mannekiinimitoissa en ole eikä niihin tässä iässä (76 v.) enää kannata pyrkiäkään, mutta olo on riittävän kevyt ja syödä voi tarpeeksi vaikkei mielin määrin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän