Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko yhtään laihduttanutta ihmistä, joka ei olisi lihonut takaisin?

Vierailija
14.03.2018 |

Itse en tunne. Olen nyt oman elämäntapamuutokseni alkumetreillä, 3 kiloa hoikempana ja 27 kg vielä pudotettavaa edessä. Ja näin juuri erään tuttuni, joka laihdutti 4 vuotta sitten 50 kiloa. Ja hän oli lihonut kaikki ja ehkä vielä vähän enemmänkin. Ja näin on käynyt ihan kaikille tutuilleni ja kavereilleni. Myös itselleni aikoinaan.

Ja äsken luin vielä tutkimuksesta, miten laihduttajalle saattaa jäädä elinikäinen nälkä päälle. Itsellänikin on koko ajan nälkä. Ja ihan kamalaa, jos tämä ei tästä juurikaan helpotu.

Sitten taas tiedän muutamia tapauksia (etenkin miehiä) jotka saavat syödä ihan mitä haluavat ja pysyvät silti normaalipainoisina.

Liikuntapuoli itselläni on kunnossa ja omat liikakiloni olen kerännyt hiljalleen, en todellakaan mättämällä ruokaa vaan vain syömällä väärin (liikaa hiilareita). Tämä uusi ruokavalio on yhtä kiduttamista, siltä se ainakin nyt tuntuu, ja mietinkin miten elää tämän kanssa loppuelämä. Monikaan ei näemmä pysty, koska lihovat takaisin.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina (kirjaimellisesti aina) ollut sillä mentaliteetill...ä? että on paljon helpompaa pysyä normaalissa painossa kuin laihduttaa. En ymmärrä miten ihminen kykenee syömään niin s##tanasti, että lihoo kymmeniä kiloja. Vaikka olen herkkuhullu, en silti ymmärrä miten sellaisia määriä pystyy syömään.

Vierailija
22/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsänen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikuntapuoli ei ole kunnossa jos on 30kg ylipainoa.

Täytyy muuttaa ne elintavat pysyvästi, ei se laihduttaminen muuten auta.

Likkua voi vaikka 3 h päivässä ja olla silti hirveä pallero. Ei tarvitse kuin mättää hirveästi namia niin voi vaikka lihoa.

Voihan sitä viisastella asian kanssa vaikka kuinka. Harvassa on kuitenkin ne hyväkuntoiset, 30kg ylipainoiset.

Vierailija
24/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni on pysynyt hoikkana, mutta vaatii jatkuvaa ruokavalion seurantaa. Hän myös laihduttaa jokaisen juhlapyhän jälkeen, koska on mässäillyt.

Vierailija
25/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten perusmoka on laihduttaa ilman proteiinia ja lihasharjoittelua.Tämän jälkeen energian kulutus on vähentyneen lihasmassan takia laskenut ja lihoo entistä helpommin takaisin ja ylikin.

Liika proteiini muuttuu läskiksi.

Liikaa proteiinia ei ole helppo saada. Oikeasti, saat syödä aika paljon päivässä että tulee liikaa.

Liikaa hiilareita on helppo saada, kun ensimmäinenkin hiilarikalori on tarpeeton. Herkullinen, mutta tarpeeton.

Tämä on sama kuin naisten hysteerinen pelko saada vahingossa valtavat lihakset - vaikka se on lähes mahdotonta.

Vierailija
26/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten perusmoka on laihduttaa ilman proteiinia ja lihasharjoittelua.Tämän jälkeen energian kulutus on vähentyneen lihasmassan takia laskenut ja lihoo entistä helpommin takaisin ja ylikin.

Liikaa proteiinia ei ole helppo saada. Oikeasti, saat syödä aika paljon päivässä että tulee liikaa.

Liikaa hiilareita on helppo saada, kun ensimmäinenkin hiilarikalori on tarpeeton. Herkullinen, mutta tarpeeton.

Hiilariokalori on tarpeeton joo jos ei liiku yhtään. Yritäpäs juosta vaikka viisi kilometriä ilman hiilarienergiaa - ei taida tulla kesää.

Vierailija
27/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni laihdutti todella paljon 80-luvun lopussa ja on edelleen hoikka. Samoin naapurin rouva on pysynyt jo yli 10 vuotta niissä mitoissa joihin laihdutti.

Vierailija
28/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sama kuin naisten hysteerinen pelko saada vahingossa valtavat lihakset - vaikka se on lähes mahdotonta.

Juu, se klassikko "mä käytän näitä pieniä painoja kun en halua isoja lihaksia".

Vierailija
29/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilariokalori on tarpeeton joo jos ei liiku yhtään. Yritäpäs juosta vaikka viisi kilometriä ilman hiilarienergiaa - ei taida tulla kesää.

Onnistuu, mutta se vaatii, että keho toimii rasvalla.

Vierailija
30/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokavalio tuntuu jo nyt kidutukselta, niin ei tule toimimaan pitemmän päälle.

Nämä ongelmat on kyllä hyvä tiedostaa. Jos haluat laihtua pysyvästi, pitää keskittyä ajatusmalleihin ja psyykkiseen puoleen.

Jos ei ole oikeasti valmis elämänmuutokseen, niin ei kannata aloittaa laihdutusta ollenkaan, koska siitä seuraa jojoilua, mikä on raskasta keholle ja saa aineenvaihdunnan sekaisin. Mieluummin kannattaa keskittyä siihen, ettei paino nouse. Tee terveellisempiä valintoja, syö enemmän kasviksia, älä elä roskaruoalle, keksi elämään muuta sisältöä kuin epäterveellisten herkkujen mättäminen.

Vierailija
31/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi löytää ja ratkaista ne syyt lihavuuden takana.

Harvalla syy on pelkkä ruuan hyvä maistuminen.

Minulla ylipaino tulee aina takaisin, pitäisi saada lohtusyöminen ensin loppumaan. Toistaiseksi en ole onnistunut kuin laihdutuskuurien aikana. Ennen pitkää tulee jotain ja sorrun hemmottelemaan itseäni makeilla ja lopulta olen kierteessä.

Vierailija
32/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep vaikka kuinka tekisi elämäntapamuutoksen niin valitettavasti erityisesti jonkun kriisin aikana alkaa helposti "lipsumaan" ja kierre on valmis. Sitä ei vaan sillä hetkellä mieti koko asiaa ja lopulta havahtuu, että ei hitto mutta silti voi olla vaikea palata normaaliin rytmiin.

Olen jojoillut vuosia, välillä paino on ollut hyvä vuosienkin ajan mutta helposti se alkaa kiipeämään ylös jos sitä painoa ei vahtaa koko ajan. Suurin virhe on jättää se puntarilla käyminen väliin yhä uudestaan ja uudestaan ja lopulta ei uskalla mennä ollenkaan.

Kyllä olisi ihanaa olla sellainen normaali ihminen, joka vaan syö sen verran että tulee sopivasti täyteen ja pysyy painossansa. Mun keho ja mieli ainakin huutaa joka aterialla lisää, jälkiruokaa, voisko vielä puputtaa jotain... Vaikka olisin kylläinen niin mieliteko syödä jää.

Vierailija
33/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni. -30kg noin viisitoista vuotta sitten ja samassa painossa olen yhä. Toki paino on heitellyt useilla kiloilla vuosien aikana, mutta kun housut on alkaneet kiristää olen tehnyt ryhtiliikkeen. On totta että laihdutus on lastenleikkiä verrattuna uuden painon ylläpitoon. Mutta jatkuva uutisointi siitä että suurin osa lihoo pudotetut kilot takaisin ja vielä kymmenen lisää myös lannistaa laihduttajia. Sinä olet sinä ja pystyt tekemään muutoksen. Älä liikaa katso mitä muille on tapahtunut äläkä anna muiden epäonnistumisten lannistaa.

Vierailija
34/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko laihtua, sokerit ovat koholla. Ja tuloksia saatava suht nopeasti jos haluan välttää lääkityksen. Menin siis lääkäriin väsymyksen takia ja pitkäaikaissokeri oli 6.8, rajaa menee 7.0.:ssa.. Siksi tämä muutos on tapahduttava nyt. En vain olisi valmis ja huomaan, miten mieli tekee jatkuvasti kaikkea hyvää. Mutta pakko taistella. Ja VHH ei sovi mulle, tähän en ala enempää syitä avaamaan että miksei.ap

Vierailija
35/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Minä itse. Laihdutin pahimmillaan 97 kilosta 53 kiloon.

Vierailija
36/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi. Täydellinen suunnan muutos ja laardia läks melkein 50 kiloa. Useita vuosia ovat pysyneet poissa, ilman mitään  taisteluja tai nälkää. Enkä itse asiassa nälkää edes kärsinyt pudotusprojektini aikana. En edes yleensä ajattele enää koko asiaa, vaikka ihan tavan vuoksi puntarilla käynkin joka aamu.

Ruokiakaan en mittaile mitenkään, keho tietää ottaa sen minkä tarvitseekin. Ja voi miten terveellistä se vaatiikaan, nyt vetelen kunnon ravitsevaa ruokaa, raikasta salaattia ja hedelmiä sekä marjoja rasvamätön sijaan ja sairas makeanhimokin on muisto vain. Niin hyvä olo.

Kaikki hömppädieetit on tosin aikoinaan kokeiltu ja turhiksi todettu. Kaalisopalla kylläkin vedin ensin kymppikilosen pois ja siitä se sitten lähti. Piti saada vähän draivia koneeseen. Päätös piti.

Ja turha uikuttaa, ettei pysty ja uli ja vali. Näin minäkin vaikersin, mutta mua laiskempaa ja mukavuudenhaluisempaa ei ole olemassa, joten sinäkin onnistut! Raahasin itseni väkisin jopa ulos kävelemään, kunnes siitä tuli himo. Saunaan ja suihkuun ja voihan sitä ihanuutta. Raikasta vettä ja kevyt iltapala. Aaah.

Olin tunnesyöppö ja varsin ahdistunut. Joten samantyyppisten kannattaisi varmaan järjestää asioitaan kuntoon, jos joku kovin stressaa. Voi helpottaa urakkaa.

Vierailija
37/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko laihtua, sokerit ovat koholla. Ja tuloksia saatava suht nopeasti jos haluan välttää lääkityksen. Menin siis lääkäriin väsymyksen takia ja pitkäaikaissokeri oli 6.8, rajaa menee 7.0.:ssa.. Siksi tämä muutos on tapahduttava nyt. En vain olisi valmis ja huomaan, miten mieli tekee jatkuvasti kaikkea hyvää. Mutta pakko taistella. Ja VHH ei sovi mulle, tähän en ala enempää syitä avaamaan että miksei.ap

Tehokkain dieetti on proteiinipitoinen ruoka sopivilla kaloreilla ja punttiharjoittelu.Et saa suuria lihaksia naisen hormoonitoiminnoilla.Näin palaa rasvaa eikä pelkkää lihasta kuten naisten "laihdutuksessa" yleensä.

Vierailija
38/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen yhteensä kuusi tuttavaa, jotka ovat reilun laihduttamisen jälkeen pysyneetkin hoikemmassa kunnossa, muutaman vuoden aikavälillä ainakin. On sekin siis mahdollista, mutta vaatii ehkä laajemmankin elämäntapamuutoksen kuin yhden laihdutuksen. Monilla on esim. tunnesyömistä, joka ei katoa, jos ei tunne-elämää saa kuntoon.

Vierailija
39/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehokkain dieetti on proteiinipitoinen ruoka sopivilla kaloreilla ja punttiharjoittelu.Et saa suuria lihaksia naisen hormoonitoiminnoilla.Näin palaa rasvaa eikä pelkkää lihasta kuten naisten "laihdutuksessa" yleensä.

Lisään vielä että vaikutus on vielä tehokkaampi kun ei ole aikaisemmin treenannut.Voit polttaa rasvaa hyvin nopeasti,muuten suurin osa painon pudotuksesta on kaikkea muuta kuin rasvaa.Niistä pysyvästi laihtuneista tunnen itseni.

Vierailija
40/48 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useammankin, niistä suurin osa ei ole ollut laihdutusleikkauksessa vaan esim. just karppaamalla laihtuneet, kolme heistä on käynyt leikkauttamassa ylimääräistä nahkaa vyötäröltä. Sitten tiedän pari joille on laihdutusleikkaus tehty jo useampi vuosi sitten mutta eivät ole juurikaan laihtuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä