Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä niissä rakennekynsissä on niin kamalaa?

Vierailija
13.03.2018 |

Kertokaas? Entäs jos on pitkät kynnet, jotka ovat omat eivätkä tekokynnet? Ja ennen kuin joku kommentoi "Niiden alla on hirveästi bakteereja ja likaa!" niin oletteko koskaan kuulleet kynsiharjasta? Lyhyiden kynsien alla voi myös olla likaa ja kuinka moni lyhytkyntinen putsaa niitä?

Ymmärrän toki että ravintola-alalla tai sairaalassa rakennekynnet, pitkät kynnet ja kynsilakka eivät ole sallittuja.

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama mitä kynsiinne laitatte, mutta itse en palkkaa henkilöä jolla on rakennekynnet myös omat kynnet on pidettävä lyhyenä. Ruoan kanssa kun ollaan tekemisissä.

Se on ymmärrettävää että ravintola-alalle ne eivät sovi. En vain ymmärrä MIKSI ulkonäkö tekee toisesta huonomman ihmisen.

Varmaan samasta syystä kuin tekokynnettömyys/tekokynsien ihailemattomuus tämän topikin perusteella tekee ihmisesta tyylittömän, juntin ja typerän. Miksi tekokynsien käyttämättömyys tekee toisesta huonomman ihmisen?

Ei tosiaan kannata kysellä mielipiteitä, jos ei halua kuulla niitä MIELIPITEITÄ vaan ainoastaan ihastelua että wau ne tekokynnet vasta on upeita ja ihquja daa.

Vierailija
62/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kamalaa? Ei kai mikään. Toki siis kynsilakkojen hartsi on yksi kosmetiikan allergisoivimmist (ja karsinogeenisimmistä ja vammauttavimmista) myskyistä, mutta voihan lakkaa käyttää lyhyissäkin kynsissä ja tuskin ne käyttävät, joilla itsellään on allergiaongelmaa.

Itse kuitenkin karsastan niitä siksi, että ne estävät normaalia ergonomista työntekoa esim kirjoittaessa ja vaikka musiikkic-instrumentin soittoa tai kuvataiteen harrastamista varsin tehokkaasti. Ja ennen kaikkea ovat aivan sairaan rumia...

Mulla on pitkät kynnet (ei rakennekynnet) eikä nää kyllä kirjoittamista estä. Ei hankaloita elämää.

Mulla myös luonnostaan pitkät kynnet, eikä hankaloita normaalia elämää eikä kirjoittamista mitenkään. Leikkaan ajoittain aivan lyhyiksi, kun olen työssäni satunnaisesti tekemisissä vauvojen kanssa, etten vain vahingossa raapaise. Silloin joutuu jatkuvasti kaivelemaan kynsien alusia ja jynssäämään kynsiharjalla, kun kaikki lika jää kynsien alle.

Niin juuri. Ei hankaloita kun niiden kanssa oppii elämään.

Mä harrastan muun muassa kolmen lapseni hellimistä, pianonsoittoa, neulomista ja boulderointia, ja kuulostaa kyllä siltä, että rakennekynsien kanssa elämään oppiminen merkitsee sitä, että opettelen istumaan sohvalla tekemättä mitään.

Sun elämä taas ei sopisi mulle. En tykkää lapsista enkä ole kiinnostunut pianonsoitosta. En siltikään istu sohvalla vaan teen kaikenlaista. Olen myös neulonut pitkien kynsien kanssa. Tottakai jos on aina ollut lyhyet kynnet ja yhtäkkiä hankkii pitkät, totutteleminen vie aikaa.

Tee toki ihan mitä tykkäät. Vastasin henkilölle, jonka mielestä rakennekynnet eivät vaikeuta elämää. Ja sehän on täyttä puppua.

Olen kaupan kassalla jonottaessa huvittuneena seurannut, kuinka kassatytöllä rakennekynsineen oli vaikeuksia saada kiinni pienemmistä ostoksista, ostosten kääntely oli omituisen näköistä koska rakennekynnet, jos jotakin piti naputtaa tai mitä nyt tekevätkin siinä kassalla sekään ei onnistunut paitsi käsi omituisessa asennossa ja siltikin teki sitä kauan. Kaikkein hauskimmaksi homma meni siinä vaiheessa kun asiakas maksoi käteisellä ja piti antaa sille rahasta takaisin - omituisesti rystysillä se kaivoi niitä kolikoita, jotka putoilivat, sitten yritti normaalisti jolloin ne putoilivat niiden muovipalojen (joita kynsiksi sanotaan) välistä ja kaikki k-e-s-t-i. Huvittavaa :D

Ei btw ollut tytöllä rakennekynsiä enää seuraavalla viikolla, liekö asiakkaat vai pomo huomauttanut kun selkeästi haittasivat työntekoa.

Oletko varma että olivat rakennekynnet eivätkä liimattavat muovikynnet, jotka ovat oikeasti hankalat? Henkilö ei selvästikään ole tottunut pitkiin kynsiin koska esim mulla ei ole ongelmaa näiden kanssa.

Olen, koska itsellänikin on aikanaan ollut rakennekynnet ja ne kyllä erottaa liimattavista.

Tosin jos olisin kassalla itse työssä, en todellakaan olisi hankkinut mitään monen sentin rakennekynsiä. koska tyhmempikin ymmärtää että siihen(kään) työhön ne eivät sovi. Jo ihan senkään takia, että lähes aina rakennekyntinen kassa raapii asiakasta antaessaan kuitin, ostoskassin tai mitä nyt antaakaan. Ja se on aika ällöttävää, raapii asiakasta toisensa jälkeen. Rakennekynsillä ei tavallaan "tunne" samalla tavalla kuin omilla, joten siksi niillä tulee sohittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että tekokynnet päälle ei voi laittaa sitä anturia tms. sairaalassa, jolla mitataan sykettä? Millä se sitten korvataan?

Ja tuosta pianonsoitosta: mulla on just soittajamenneisyyden takia sormenpäät menneet sellaisiksi, että pitkillä kynsillä tuntuu siltä kuin sormet olisivat aivan tyngät. Jotenkin tunto häviää sormista. Joku sanoi, että se olisi siksi, kun soittaminen on herkistänyt ne sormet ja pitkä kynsi vie sen herkkyyden pois.

Vierailija
64/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kamalaa? Ei kai mikään. Toki siis kynsilakkojen hartsi on yksi kosmetiikan allergisoivimmist (ja karsinogeenisimmistä ja vammauttavimmista) myskyistä, mutta voihan lakkaa käyttää lyhyissäkin kynsissä ja tuskin ne käyttävät, joilla itsellään on allergiaongelmaa.

Itse kuitenkin karsastan niitä siksi, että ne estävät normaalia ergonomista työntekoa esim kirjoittaessa ja vaikka musiikkic-instrumentin soittoa tai kuvataiteen harrastamista varsin tehokkaasti. Ja ennen kaikkea ovat aivan sairaan rumia...

Mulla on pitkät kynnet (ei rakennekynnet) eikä nää kyllä kirjoittamista estä. Ei hankaloita elämää.

Mulla myös luonnostaan pitkät kynnet, eikä hankaloita normaalia elämää eikä kirjoittamista mitenkään. Leikkaan ajoittain aivan lyhyiksi, kun olen työssäni satunnaisesti tekemisissä vauvojen kanssa, etten vain vahingossa raapaise. Silloin joutuu jatkuvasti kaivelemaan kynsien alusia ja jynssäämään kynsiharjalla, kun kaikki lika jää kynsien alle.

Mä harrastan muun muassa kolmen lapseni hellimistä, pianonsoittoa, neulomista ja boulderointia, ja kuulostaa kyllä siltä, että rakennekynsien kanssa elämään oppiminen merkitsee sitä, että opettelen istumaan sohvalla tekemättä mitään.

Sun elämä taas ei sopisi mulle. En tykkää lapsista enkä ole kiinnostunut pianonsoitosta. En siltikään istu sohvalla vaan teen kaikenlaista. Olen myös neulonut pitkien kynsien kanssa. Tottakai jos on aina ollut lyhyet kynnet ja yhtäkkiä hankkii pitkät, totutteleminen vie aikaa.

Tee toki ihan mitä tykkäät. Vastasin henkilölle, jonka mielestä rakennekynnet eivät vaikeuta elämää. Ja sehän on täyttä puppua.

Olen yksi niistä joka sanoi ettei hankaloita. Se ei ole puppua. Jonkun, kuten sinun, elämää hankaloittaisi ja jonkun, kuten minun, ei hankaloittaisi. Riippuu mistä tykkää.

No sovitaanko näin: rakennekynnet eivät hankaloita elämää, jos ei tee elämässään mitään sellaista, mikä olisi hankalaa rakennekynsien kanssa.

Niinhän se on. Tuntuu vain että kaikkien mielestä pitkien kynsien kanssa vain istutaan tuolilla kuin patsas.

Omasta näkökulmastani: Varmasti monia asioita oppisi tekemään pitkien kynsien kanssa. Mutta kun tärkeimmät harrastukseni olisivat mahdottomia pitkillä kynsillä, en osaa oikein eläytyä siihen, miksi opettelisin jotakin muuta, joka on "vain" vähän vaikeampaa kynsien kanssa.

Vierailija
65/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tehdä tämän nyt selväksi:

Saat olla tykkäämättä rakennekynsistä/pitkistä kynsistä, tatuoinneista, lävistyksistä, vihreistä hiuksista tai mistä ikinä.

Saat myös tykätä niistä.

Mutta mikään niistä ei vaikuta ihmisen älykkyyteen, luotettavuuteen, asiakaspalvelutaitoon jne. Tietenkään ravintola-alalla ne eivät ole ok, mutta esim kaupan kassalla? Jos pitkiä kynsiään osaa käyttää, mikä on ongelma? Niitä ruokapaketteja on voinut käpälöidä flunssainen tai pikkulapsi kuolaisilla käsillä ja niissä on valmiina bakteereja. Kenenkään rakennekynnet ei sua tapa. Älä hauku muita ulkonäön takia.

Okei? Ai ei ole okei? Silloin en voi auttaa.

-ap

Vierailija
66/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama mitä kynsiinne laitatte, mutta itse en palkkaa henkilöä jolla on rakennekynnet myös omat kynnet on pidettävä lyhyenä. Ruoan kanssa kun ollaan tekemisissä.

Se on ymmärrettävää että ravintola-alalle ne eivät sovi. En vain ymmärrä MIKSI ulkonäkö tekee toisesta huonomman ihmisen.

Kahvila oikeastaan, usein monissa kahviloissa olen nähnyt työntekijällä liian pitkät kynnet..

Mutta ei kai se nyt ihmisestä sentään huonoa tee vaikka olisi millaiset kynnet tahansa.

Vierailija
67/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on käytettävä kynsiä, jotka ovat siinä määrin hankalat että niiden kanssa on erikseen opeteltava tekemään asioita? Hankalat ja epäkäytännöllisethän ne silloin ovat.

Vierailija
68/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksi niistä joka sanoi ettei hankaloita. Se ei ole puppua. Jonkun, kuten sinun, elämää hankaloittaisi ja jonkun, kuten minun, ei hankaloittaisi. Riippuu mistä tykkää.

No sovitaanko näin: rakennekynnet eivät hankaloita elämää, jos ei tee elämässään mitään sellaista, mikä olisi hankalaa rakennekynsien kanssa.

Niinhän se on. Tuntuu vain että kaikkien mielestä pitkien kynsien kanssa vain istutaan tuolilla kuin patsas.

Omasta näkökulmastani: Varmasti monia asioita oppisi tekemään pitkien kynsien kanssa. Mutta kun tärkeimmät harrastukseni olisivat mahdottomia pitkillä kynsillä, en osaa oikein eläytyä siihen, miksi opettelisin jotakin muuta, joka on "vain" vähän vaikeampaa kynsien kanssa.

Ei sun tarvitse rakennekynsiä hankkia tietenkään! Mutta onko ihminen mielestäsi tyhmä pa*ka jos tykkää pitkistä kynsistä ja osaa elää niiden kanssa? Jos ei ole, kaikki kunnossa. Jos on, en ymmärrä..

Vierailija
69/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat olla tykkäämättä rakennekynsistä/pitkistä kynsistä, tatuoinneista, lävistyksistä, vihreistä hiuksista tai mistä ikinä.

Saat myös tykätä niistä.

Mutta mikään niistä ei vaikuta ihmisen älykkyyteen, luotettavuuteen, asiakaspalvelutaitoon jne. Tietenkään ravintola-alalla ne eivät ole ok, mutta esim kaupan kassalla? Jos pitkiä kynsiään osaa käyttää, mikä on ongelma? Niitä ruokapaketteja on voinut käpälöidä flunssainen tai pikkulapsi kuolaisilla käsillä ja niissä on valmiina bakteereja. Kenenkään rakennekynnet ei sua tapa. Älä hauku muita ulkonäön takia.

-ap

Kysymyksesihän siis oli, että mikä rakennekynsissä on kamalaa. Siihen on pyritty vastaamaan. Nyt et halua, että muita haukutaan ulkonäön vuoksi. OK.

Vierailija
70/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samasta syystä kuin tekokynnettömyys/tekokynsien ihailemattomuus tämän topikin perusteella tekee ihmisesta tyylittömän, juntin ja typerän. Miksi tekokynsien käyttämättömyys tekee toisesta huonomman ihmisen?

Ei tosiaan kannata kysellä mielipiteitä, jos ei halua kuulla niitä MIELIPITEITÄ vaan ainoastaan ihastelua että wau ne tekokynnet vasta on upeita ja ihquja daa.

Kukaan rakennekynsien omistaja ei ole sanonut että ihminen, jolla niitä ei ole, on huono. Mutta toisinpäin taas...

Vierailija
71/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat myös tykätä niistä.

-ap

Kysymyksesihän siis oli, että mikä rakennekynsissä on kamalaa. Siihen on pyritty vastaamaan. Nyt et halua, että muita haukutaan ulkonäön vuoksi. OK.

Okei, muotoilun aloituksen huonosti. Anteeksi? Tarkoitin juuri että mikä niissä on niin kamalaa, että niiden omistaja on heti huono ja tyhmä ja vaikka mitä.

-ap

Vierailija
72/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on käytettävä kynsiä, jotka ovat siinä määrin hankalat että niiden kanssa on erikseen opeteltava tekemään asioita? Hankalat ja epäkäytännöllisethän ne silloin ovat.

Huoh.. ne on hankalat silloin jos jotakin EI voi tehdä. Jos asian voi opetella tekemään, mikä ongelma?

Vierailija
73/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttavat kylmiä väreitä (oikein pitkät ja koukkuiset kynnet, oli omat tai teko).

Neutraalit, ei liian pitkät voi olla ihan okei.

Vierailija
74/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat myös tykätä niistä.

-ap

En tiedä, oletko se ap sinä joka on selittänyt, kuinka junttia, tyylitöntä ja ties mitä on olla käyttämättä ja ihailematta rakennekynsiä, mutta ymmärrätkö että rakennekynsiä käyttämätön ja niitä ihastelematon ihminen ei ole sen tyhmempi, tyylittömämpi, juntimpi tai mitään muutakaan perusteella että hän ei pidä rakennekynsistä ja käytä sellaisia? Vai onko se sellainen ulkonäkö, jonka perusteella saa arvostella, koska sinusta_rakennekynnet_ovat_upeat?

Ja kyllä se kuule kaupan kassalla vaikuttaa asiakaspalvelutaitoon, jos ei kynsiensä kanssa osaa/pysty käyttämään kassakonetta tai mikä nyt onkaan näyttötaulu, antamaan kolikoita tai pakkaamaan ostoksia. Kun nuo ovat sitä asiakaspalvelua jos ollaan valittu itselle kyseinen duuni, ei kynsien sojottelu.

Vierailija
75/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että tekokynnet päälle ei voi laittaa sitä anturia tms. sairaalassa, jolla mitataan sykettä? Millä se sitten korvataan?

Ja tuosta pianonsoitosta: mulla on just soittajamenneisyyden takia sormenpäät menneet sellaisiksi, että pitkillä kynsillä tuntuu siltä kuin sormet olisivat aivan tyngät. Jotenkin tunto häviää sormista. Joku sanoi, että se olisi siksi, kun soittaminen on herkistänyt ne sormet ja pitkä kynsi vie sen herkkyyden pois.

Kynsi otetaan pois silloin.

Vierailija
76/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvitse rakennekynsiä hankkia tietenkään! Mutta onko ihminen mielestäsi tyhmä pa*ka jos tykkää pitkistä kynsistä ja osaa elää niiden kanssa? Jos ei ole, kaikki kunnossa. Jos on, en ymmärrä..

Ei kukaan ole mielestäni tyhmä pa*ka. Mutta itse olen sellainen ihminen, jolle on tärkeää tuntea sormillaan hyvin ja tehdä käsillään taitavia asioita, ja rakennekynsien käyttäjät ilmeisesti ovar henkilöitä, joille on tärkeää että kädet näyttävät heidän mielestään miellyttäviltä.

Nämä kaksi ihmistyyppiä eivät ilmeisesti pysty aidosti ymmärtämään toisiaan.

Vierailija
77/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pitkät kynnet mutta ihan omat. Kyllä ne selvästi vaikuttaa esim. kitaran tai pianon soittamiseen. Neulominenkin on helpompaa lyhyillä kynsillä.

Soittimen soittamiseen vaikuttaa joo, mutta henkilö joka haluaa soittaa esim kitaraa ei kynsiä yleensä halua. Kynsien kanssa oppii elämään vaikka ilman niitä olisi "helpompaa". Suurinta osaa asioista ei tarvitse jättää tekemättä kynsien takia. Ja jos jokin täytyy jättää, on tehtävä valinta haluaako kynnet vai jatkaa kyseisen asian tekemistä.

Tämä on jotenkin ihan ihmeellistä logiikkaa. Vähän sama kuin että pyörätuoli ei rajoita elämää, koska pyörätuolin käyttäjät yleensä käyvät paikoissa, joihin pääsee pyörätuolilla.

? Jos mulla on pitkät kynnet, olen tietoisesti tehnyt valinnan että en esim hae ravintola-alalle. Enkä silloin sinne haikaile. Pyörätuolin käyttäjät tuskin ovat tehneet valintaa itse.

Vierailija
78/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole mielestäni tyhmä pa*ka. Mutta itse olen sellainen ihminen, jolle on tärkeää tuntea sormillaan hyvin ja tehdä käsillään taitavia asioita, ja rakennekynsien käyttäjät ilmeisesti ovar henkilöitä, joille on tärkeää että kädet näyttävät heidän mielestään miellyttäviltä.

Nämä kaksi ihmistyyppiä eivät ilmeisesti pysty aidosti ymmärtämään toisiaan.

Niin se varmaan on. Mutta pitäis kaikkien ymmärtää että ulkonäkö ei tee kenestäkään huonompaa. Hyvä että sinä ymmärrät, mutta kaikki eivät.

Vierailija
79/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tämä tietty "tyyli" rakennekynsineen, laattatekoripsineen, takkuhiuslisäkkeineen on tietynlaisten ihmisten suosiossa erityisesti. Vaikka toki nykyään näkee monilla, niin kuitenkin. Esim. ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneilla asiantuntijatehtävissä toimivilla harvemmin näkee, etenkään överimalleina mitään lisukkeita.

Vierailija
80/132 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tää vanha sukupolvi kuolee kohta niin ei tatuoinnit, lävistykset ja rakennekynnet enää järkytä mummoja ja pappoja. Jos todella pidätte ihmisiä huonompina tai tyhmempinä näiden asioiden takia, olette säälittäviä.

Niin siis tatuoidut, lävistetyt ja rakennekyntiset mummot saavat ihastella toistensa tatskoja vanhainkodissa. Ja nuoriso varmaan kauhistelee niitä sitten.