Mikä niissä rakennekynsissä on niin kamalaa?
Kertokaas? Entäs jos on pitkät kynnet, jotka ovat omat eivätkä tekokynnet? Ja ennen kuin joku kommentoi "Niiden alla on hirveästi bakteereja ja likaa!" niin oletteko koskaan kuulleet kynsiharjasta? Lyhyiden kynsien alla voi myös olla likaa ja kuinka moni lyhytkyntinen putsaa niitä?
Ymmärrän toki että ravintola-alalla tai sairaalassa rakennekynnet, pitkät kynnet ja kynsilakka eivät ole sallittuja.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää koristelluista kynsistä saavuttaa sen. Outo ajatus että joku on keinotekoinen vain kynsien tai ripsien takia.
.
Ei kukaan ole keinotekoinen rakennekynsien takia. Sellaiset vain lisäävät keinotekoisuuden vaikutelmaa ihmisessä. Asioissa vissi ero. Ymmärrätkö?
En. Jos haluat olla mahdollisimman luonnollinen ilman "keinotekoisuutta", ota vaatteet pois, heitä puhelin roskiin ja muuta takaisin savannille
[/quote]
En. Jos haluat olla mahdollisimman luonnollinen ilman "keinotekoisuutta", ota vaatteet pois, heitä puhelin roskiin ja muuta takaisin savannille[/quote]
Jaa, teiniangstia. Täysin vapaasti saat tykätä rakennekynsistä ja laittaa niitä itsellesi.
Tuntuu että monet mieltää rakennekynnet sellasiksi monta senttiä pitkiksi korpinkynsiksi? Itselläni on geelit, mutta ei tosiaankaan mitkään pitkät ja ihan luonnollisen ja nätin muotoiset. Oman kynnen saisin kasvatettua pitkäksi kyllä, mutta kun en niiltä kynsiltä haekaan lisäpituutta, vaan lähinnä sitä muotoa. Mun omat kynnet on vaan luonnostaan niin ruman muotoset, enkä saa niitä näteiksi mitenkään. Eli haluan että kynnet on kauniit ja huolitellut, koska kädet on paljon esillä mun työssä, mutta en halua että kynnet on pitkät. Oon kyllä nähnyt paljon rumiakin rakennekynsiä, mutta se on sitten ihan laittajasta kiinni. Geelikynnet on myös hyvä vaihtoehto sillon, jos on kova puremaan kynsiä. Mutta edelleen niiden geelien ei tartte olla luonnottoman pitkät tai rumasti koristellut, ja jos ei tykkää niin itelle ei tarvii laittaa. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miksi just pitkät kynnen olisi epähygieeniset. Lyhyiden kynsien ja sormen ihon väliin jää paskaa ja pitkissä kynsissä myös, kun taas loppukynsi ei ole kiinni ihossa, eli siihen "väliin" ei voi mennä mitään. Lyhyissä kynsissä mun on vaikeampi puhdistaa sitä väliä kun kynsi on tiukemmin kiinni ihossa kuin vähän pidemmissä kynsissä.
Hyvääpäivääsentään.
Se kohta, josta kynsi on kiinni ihossa, on ihan yhtä tiukasti kiinni ihossa on kynsi sitten pitkä tai lyhyt. Se kohta on täsmälleen sama ja samanlainen, ainoastaan kynnen KÄRKIOSA on pidempi pitkässä kynnessä. Yhtä kiinni se sormessa on siitä kynnen ja sormenpään yhtymäkohdasta, on kynsi sitten pitkä, lyhyt, rakenne tai oma.
Vai onko se rakennekynsi jotenkin irti kaikesta? Ilmeisesti, koska kerran sormen ja kynnen yhtymäkohtaa ei sun mukaan ole kuin lyhyissä kynsissä......
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että monet mieltää rakennekynnet sellasiksi monta senttiä pitkiksi korpinkynsiksi? Itselläni on geelit, mutta ei tosiaankaan mitkään pitkät ja ihan luonnollisen ja nätin muotoiset. Oman kynnen saisin kasvatettua pitkäksi kyllä, mutta kun en niiltä kynsiltä haekaan lisäpituutta, vaan lähinnä sitä muotoa. Mun omat kynnet on vaan luonnostaan niin ruman muotoset, enkä saa niitä näteiksi mitenkään. Eli haluan että kynnet on kauniit ja huolitellut, koska kädet on paljon esillä mun työssä, mutta en halua että kynnet on pitkät. Oon kyllä nähnyt paljon rumiakin rakennekynsiä, mutta se on sitten ihan laittajasta kiinni. Geelikynnet on myös hyvä vaihtoehto sillon, jos on kova puremaan kynsiä. Mutta edelleen niiden geelien ei tartte olla luonnottoman pitkät tai rumasti koristellut, ja jos ei tykkää niin itelle ei tarvii laittaa. Yksinkertaista.
Itselle ei tarvitse laittaa, mutta kehua pitää silti muilla? Just tätä tyypillistä työpaikkojen lässytystä "onpa sulla upeat hiukset" vaikka on kamala värjätty pehko, "sulle sopii tollaset pillifarkut" vaikka toisen reidet on paksut potkat jne.
Saako olla sanomatta mitään?
Vierailija kirjoitti:
En. Jos haluat olla mahdollisimman luonnollinen ilman "keinotekoisuutta", ota vaatteet pois, heitä puhelin roskiin ja muuta takaisin savannille
Jaa, teiniangstia. Täysin vapaasti saat tykätä rakennekynsistä ja laittaa niitä itsellesi.
En laita. Mutta älä rupea selittämään keinotekoisuudesta. Sitä on aika paljon tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miksi just pitkät kynnen olisi epähygieeniset. Lyhyiden kynsien ja sormen ihon väliin jää paskaa ja pitkissä kynsissä myös, kun taas loppukynsi ei ole kiinni ihossa, eli siihen "väliin" ei voi mennä mitään. Lyhyissä kynsissä mun on vaikeampi puhdistaa sitä väliä kun kynsi on tiukemmin kiinni ihossa kuin vähän pidemmissä kynsissä.
Hyvääpäivääsentään.
Se kohta, josta kynsi on kiinni ihossa, on ihan yhtä tiukasti kiinni ihossa on kynsi sitten pitkä tai lyhyt. Se kohta on täsmälleen sama ja samanlainen, ainoastaan kynnen KÄRKIOSA on pidempi pitkässä kynnessä. Yhtä kiinni se sormessa on siitä kynnen ja sormenpään yhtymäkohdasta, on kynsi sitten pitkä, lyhyt, rakenne tai oma.
Vai onko se rakennekynsi jotenkin irti kaikesta? Ilmeisesti, koska kerran sormen ja kynnen yhtymäkohtaa ei sun mukaan ole kuin lyhyissä kynsissä......
Voi hyvää päivää vaan. Pitkissä kynsissä se kohta on helpompi puhdistaa kuin lyhyissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle ei tarvitse laittaa, mutta kehua pitää silti muilla? Just tätä tyypillistä työpaikkojen lässytystä "onpa sulla upeat hiukset" vaikka on kamala värjätty pehko, "sulle sopii tollaset pillifarkut" vaikka toisen reidet on paksut potkat jne.
Saako olla sanomatta mitään?
Ole hyvä ja osoita minulle se kohta, jossa pyydettiin tai käskettiin kehumaan muiden kynsiä.
Rakennekynnet on ällöttävät. En oikein osaa sanoa mikä niissä ällöttää, mutta joku kuitenkin, ja todella paljon. En mielellään ruokaile vastatusten henkilön kanssa, jolla on tekokynnet.
Aiemmin kävin kampaajalla, joka oli mukava ja taitava nuori nainen. Harmi kyllä hänellä oli rakennekynnet. Kynnet rahisivat kuvottavalla tavalla (rahinan äänestä erottaa aidon ja tekokynnen, tekokynnen rahina on jotenkin ”kevyempi”) päänahkaa vasten hänen pestessään hiuksiani, ja joskus kynsi hipaisi poskea. Oli pakko vaihtaa kampaajaa.
Pahimmat on töppösormiin lyhyisiin, leveisiin kynsiin laitetut neliömäiset kynnet hohtavanvalkoisella ranskalaisella manikyyrillä, Onneksi ne menivät muodista jo hyvän aikaa sitten.
Toinen tarina on vielä se, minkä vaikutelman tekokynnet antavat ihmisestä. Siitä on yläpuolella jo keskusteltukin.
Useimmat rakennekynnet, mitä nyt olen sattunut näkemään ovat olleet jotenkin "paksut" ja käyrät ja siksi epämiellyttävän näköiset. Myöskään sellaiset ihan yyberpitkät rakennekynnet eivät välttämättä ole kovinkaan hyvän näköiset.
Pitkätkin kynnet voivat silti olla ihan hienot, ainakin jos ovat kauniin muotoiset, siistit ja suorat. Toisinaan käyn paikallisessa lidlissä ja siellä ihastelen erään kassaneidin täydellisiä, siistejä melko pitkiä kynsiä. Kerran rohkaistuin kysymään häneltä, missä hän on ne laitattanut ja hän vastasi vain että ovat ihan omat vain.
Sekä tekokynnet, että omat kynnet jotka ovat pitkät, ovat ällöttäviä. Epähygieenisiä.
Voisitteko muuten kuvitella kuninkaallisilla rakennekynsiä, hiustenpidennyksiä, tekoripsiä tai huulitäytteitä? Tai vauvakuvissa sellaista järkkyä rusettia tytöillä. Juu ei pysty. Eli osoittavat ultimaattista huonoa makua. Lisäksi kun ottaa huomioon millaisen ympäristöjalanjäljen saa aikaan jokin täysin hyödytön ja ihmisen terveydelle vahingollinen toiminta niin minä en muita syitä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko muuten kuvitella kuninkaallisilla rakennekynsiä, hiustenpidennyksiä, tekoripsiä tai huulitäytteitä? Tai vauvakuvissa sellaista järkkyä rusettia tytöillä. Juu ei pysty. Eli osoittavat ultimaattista huonoa makua. Lisäksi kun ottaa huomioon millaisen ympäristöjalanjäljen saa aikaan jokin täysin hyödytön ja ihmisen terveydelle vahingollinen toiminta niin minä en muita syitä tarvitse.
Kuninkaalliset nyt on ihan turhaa väkeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niiden laittaminen kestää tolkuttoman kauan ja niiden huolto samoin, ja poistaminen on ällöä hiomista.
Koska ne tulevat oman kynnen päälle, ne näyttävät hölmön kohollaolevilta ja kuperilta. Harva malttaa pitää ne maltillisen pituisina, vaan yleensä ne ovat liian pitkät ja raatelukynsimäiset. Jos ne ovat normaalipituiset, niin sitten ok. Ja sinänsä tykkään kauniisti lakatuista ja laitetuista kynsistä, rakennekynnet vaan ovat samalla bimbomaisen överit kuin iso osa ripsien pidennyksistä ja irtoripsistä.
Voi juma*auta tota "bimbo" sanaa
Jokainen silti tietää, mitä tarkoitan. Teennäistä ja mielikuvituksetonta ja överiä muka-seksikkyyttä.
Voit toki korvata tuon sanan sanalla pissis, jos se sopii sinuun paremmin.
Ihan sama.
Ps. Älä kysy mielipidettä, jos et kestä sitä kuulla. Ei mulla muuta, sori että vastasin kysymykseesi.
1. Miten mielikuvitus ja teennäisyys liittyy rakennekynsiin/ulkonäköön?
2. Tämä on keskustelupalsta, tottakai ap ja monet muut kertovat oman mielipiteensä eivätkä myötäile sinua tai muita.
3. Millä perusteella voit sanoa jonkun olevan "pissis" kun et ole häntä nähnyt?
4. Toisen tuomitseminen ulkonäön kautta on yks typerimpiä asioita maailmassa
Olet säälittävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP tässä.
Kuten sanoin, pitkien kynsien omaavat luultavasti pesevät kynsienalusiaan useammin kuin lyhytkyntiset.
Aloituksen pointti oli, että miksi juuri tuo "bimbo" yhdistetään niihin? Jos haluaa pitkät kynnet mutta omat ei kasva, rakennekynnet on hyvä vaihtoehto. Se ei tee kenestäkään huonompaa ihmistä tai tyhmää.
On makuasia tykkääkö vai ei, mutta ärsyttää ne vikinät mitä pitkistä kynsistä/rakennekynsistä lukee tai kuulee.
Varmaan siksi, että bimbolla tarkoitetaan sitä, millaiset ihmiset harrastavat pitkiä rakennekynsiä: teennäistä, mielikuvituksetonta, muka-seksikästä. Pissismeininkiä.
Jos et hakua kuulla mielipidettä, älä vit.un idiootti kysy.
Jos olet keskustelupalstalla, älä vit.un idiootti luule, että muut myötäilevät sinua eivätkä kerro omaa kantaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama mitä kynsiinne laitatte, mutta itse en palkkaa henkilöä jolla on rakennekynnet myös omat kynnet on pidettävä lyhyenä. Ruoan kanssa kun ollaan tekemisissä.
Se on ymmärrettävää että ravintola-alalle ne eivät sovi. En vain ymmärrä MIKSI ulkonäkö tekee toisesta huonomman ihmisen.
Varmaan samasta syystä kuin tekokynnettömyys/tekokynsien ihailemattomuus tämän topikin perusteella tekee ihmisesta tyylittömän, juntin ja typerän. Miksi tekokynsien käyttämättömyys tekee toisesta huonomman ihmisen?
Ei tosiaan kannata kysellä mielipiteitä, jos ei halua kuulla niitä MIELIPITEITÄ vaan ainoastaan ihastelua että wau ne tekokynnet vasta on upeita ja ihquja daa.
Ja niihin mielipiteisiin ei saisi siis vastata?
Keinotekoisuus on se rakennekynsien suurin kamaluus. Be kaikki bling-blingit ja stilettokärjet on ainoastaan naurettavan näköisiä ja varsinkin keski-ikäisen pubiryysyn käsissä. Oikeastaan ihan sama juttu kun irtoripsien ja hiuslisäkkeiden kanssa, nekin on yleensä överit ja muovisuudessaan mauttomat jopa silloin kun ovat aitoa karvaa.
Lisäksi nämä härpäkkeet on yleensä kiinni sellaisessa ihmisessä, josta säteilee ympäristöönsä kaikin puolin epämiellyttävät vibat.
Vierailija kirjoitti:
Keinotekoisuus on se rakennekynsien suurin kamaluus. Be kaikki bling-blingit ja stilettokärjet on ainoastaan naurettavan näköisiä ja varsinkin keski-ikäisen pubiryysyn käsissä. Oikeastaan ihan sama juttu kun irtoripsien ja hiuslisäkkeiden kanssa, nekin on yleensä överit ja muovisuudessaan mauttomat jopa silloin kun ovat aitoa karvaa.
Lisäksi nämä härpäkkeet on yleensä kiinni sellaisessa ihmisessä, josta säteilee ympäristöönsä kaikin puolin epämiellyttävät vibat.
Mun mielestä tekoripset ja rakennekynnet näyttää kivalta, jos ne ei oo aivan megasuperöverit. Ja aikamoista yleistystä. Miksi pitää tehdä oletuksia ihmisestä ulkonäön perusteella? Varmasti osa rakennekynsiä ja hiustenpidennyksiä käyttävistä ihmisistä on kamalia, mutta niin on myös osa niistä, jotka eivät näitä käytä.
[/quote]
Jos tykkää koristelluista kynsistä saavuttaa sen. Outo ajatus että joku on keinotekoinen vain kynsien tai ripsien takia.[/quote]
.
Ei kukaan ole keinotekoinen rakennekynsien takia. Sellaiset vain lisäävät keinotekoisuuden vaikutelmaa ihmisessä. Asioissa vissi ero. Ymmärrätkö?