Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua sanottiin kaupassa tädiksi

Vierailija
13.03.2018 |

Yksi ehkä noin 60v mummo sanoi lapsenlapselleen että "älä mene tädin eteen. Olen järkyttynyt.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän huvitti kerran kassajonossa kun äiti sanoi pienelle pojalleen minua sedäksi. Itsellä ikää oli tuolloin 22 vuotta.

Niin pojaksikin olisi toki voinut sanoa, mutta se ei ole yhtään sen luontevampaa kuin naistenkaan kohdalla.

Vierailija
22/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin kerran yhdelle äidille, että en todellakaan ole sun lapses täti, kun sanoi lapselleen, että antaa tädin mennä ensin. En tiedä, mitä se mahto musta ajatella, mut en nyt vaan ollu sen lapsen täti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua täditeltiin 17-vuotiaana. Joo, näytin vanhemmalta koska töissä oli jakkupuku jne päällä, mutta häkellyin.

Omalle lapselleni opetin että ihmiset on herroja ja rouvia - kotikieli ei suomi, mutta ei kyllä suomeksikaan sano miksikään tädeiksi muita kuin isänsä siskoja..

Vierailija
24/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin kerran yhdelle äidille, että en todellakaan ole sun lapses täti, kun sanoi lapselleen, että antaa tädin mennä ensin. En tiedä, mitä se mahto musta ajatella, mut en nyt vaan ollu sen lapsen täti.

Ajatteli varmaan, et "no voi anteeks v.tun teini".....

Miksi pahoittaa jonkun mieli turhaan? Hän yritti olla ystävällinen sinulle puhuessaan lapselle niinkuin lapsille puhutaan, hieman silleen "vanhanaikaisesti". "sanoppas tädille kiitos" esim kassalla jne.

On ihan uskomattoman keskenkasvusta käydä siihen heittelemään, että "en mä oo sun lapses täti" (No et vittu ookkaan mut oisko ihan tosissaan pitäny sanoo et sanoppas teinitytölle kiitos? vai tytölle? vai naiselle? vai tolle? vai mitä helvettiä?? kerrotko mitä sulle ois pitäny sanoo niin, että olis miellyttäny.

Ei nyt ollut tarkotus mennä agressiiviseksi, mutta oot aika turha ihminen koska haluat pahoittaa tahallaan muiden mielen.

Vierailija
25/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti että mikä idari. Kehtaat oikein tulla kertomaankin vielä. Ok...

Vierailija
26/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kieltämättä pieni "kriisin" paikka, kun ei enää sanottukaan tytöksi vaan tädiksi. :D Vielä joitakin vuosia sitten saattoi bussissa joku sanoa lapselleen "istu siihen tytön viereen", nykyään se on "istu siihen tädin viereen".

Vierailija
27/27 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos aletaan jatkossa kuvailemaan teitä lapselle kun mikään muu ei oikein kelpaa? Että kuule rakas lapseni, anna tuon naama rutussa kulkevan äkäisen näköisen ihmisen mennä ensin? Ellei jopa että tuon ison ihmisen? Ruma takkisen? Tuon jolla on vaan kaljaa? Käykö tällaiset kun täti ja setä on niiiin kauheita. Jotenkinhan asia on lapselle selitettävä.