Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kartokaapas teijän hirvein menkka kokemus :D

Vierailija
13.03.2018 |

Tein nyt tälläsen ku on tylsää xd laitelkaapas ;D

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiertoni viimeinen päivä ja odottelin kk:sia alkaviksi, ilman pienintäkään oiretta. Lähdin sitten illasta käymään ystäväni kanssa kävelyllä ulkona ja matkan loputtua pysähdyimme paikallisen kirjaston eteen ennen kuin erosimme. Ihan yhtäkkiä, kuin salama kirkkaalta taivaalta, tunsin huonon olon lähestyvän ja kuristavan kurkkuani. Sama tunne kun äkkiä verenpaine putoaisi tai verensokeri olisi alhaalla. Oksetus kasvoi ja kalpeninkin kuulemma. Lähestyin edessäni olevaa pusikkoa ajatuksella että ei herranj..kohta muuten lentää laatta. Aloin tuntea alavatsassani kamalaa poltetta joka voimistui moninkertaiseksi tavallisiin menkkapoltteluihin verrattuna. Tässä vaiheessa ystäväkin alkoi jo huolestua. Sanoin että nyt on pakko päästä äkkiä kotiin, jonne luojankiitos oli vain 100m matka kaupan pihan läpi joka silloin oli onneksi tyhjä kellon ollessa jo yhdeksän. Polte koko alaruumiissani ja etenkin kohdun alueella kasvoi niin valtavaksi etten lopulta pystynyt enää kävelemään ilman ystävän kannattelua ja tukemista. Sattui niin jumalattomasti etten saanut liikutettua jalkojani..kipu oli aivan lamaannuttavan kovaa. Yritin oksentaa ihan jatkuvasti mutta mitään ei tullut ulos. Yökkäysrefleksi oli niin voimakas etten ehtinyy hengittää välissä. Vihdoin olimme taloni alaovella ja ystävä tarjoutui saattamaam minut kolmanteen kerrokseen asti ovelleni. Se oli tarpeen sillä en yksin olisi pysynyt pystyssä. Tässä vaiheessa kipu oli niin valtava etten osannut etsiä edes avaimiani ja ystävä ne kaivoi jostakin. Muistan vain vetäisseeni oven kiinni, kaatuneeni eteisen lattialle koska jalat vain petti alta, ja raahauduin käsivoimin vessaa kohti. Tässä vaiheessa tunsin jo kuinka menkkoja tuli ihan tasaisena virtana housuihin. Myöskin takaluukkuni sisältö päätti tyhjentyä yhtä näytösmäisesti ja ryöppyämällä. Voimat oli aivan lopussa ja sain vaivoin pöntön kannen auki ja aloin yhä lattialla maaten avata housujani. Rojahdin pöntölle ja joka reiästä tuli ryöppyämällä jotakin. Samalla oksensin huutamalla suoraan jalkoihini. Jatkoin huutamista pelkän kivun takia. Huusin vaikka oli ilta lähempänä kymmentä ja tiesin että varmaan herää koko talo siihen. Kipu oli aivan saatanallinen. Aivan kuin olisi miekkaa työnnetty yhtäaikaa ykköseen ja kakkoseen ja tuntenut samalla kuinka ne silpovat sisäelimiä lantionpohjasta. Tuo menkkakohtaus kesti noin 1,5h kunnes rauhoittui. Makasin tuon jälkeen pitkään kylmällä vessan lattialla aivan hikisenä ja keräten voimia. Ikinä tuon jälkeen ei ole moista teurastusta ollut.

N29

Vierailija
22/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis nyt, järkyttävät kivut, välillä iskee läpi, kun nousen ylös, sattui vatsaan niin paljon, ettei voinut edes nousta. Buranaa maksimiannoksella.

Eipä sitä buranalla kannata hoitaa, saat vatsasi vielä pahempaan kuntoon. Gyneltä saat paremmat lääkkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis nyt, järkyttävät kivut, välillä iskee läpi, kun nousen ylös, sattui vatsaan niin paljon, ettei voinut edes nousta. Buranaa maksimiannoksella.

Eipä sitä buranalla kannata hoitaa, saat vatsasi vielä pahempaan kuntoon. Gyneltä saat paremmat lääkkeet.

Mitä lääkkeitä he voivat määrätä? Kun sanot, että "paremmat lääkkeet", voitko nimetä?

Vierailija
24/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkkeitä he voivat määrätä? Kun sanot, että "paremmat lääkkeet", voitko nimetä?

Miranax ainakin minulla auttaa. 2 tablettia kun ottaa niin ei tunnu kipua. Pitää uusia aina kun vaikutus lakkaa. Vaikuttava aine on naprokseeni.

Buranassa on jokin eri ja vaikutus perustuu ilmeisesti noihin koska kaikki kipulääkkeet eivät tehoa

Vierailija
26/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miranax ainakin minulla auttaa. 2 tablettia kun ottaa niin ei tunnu kipua. Pitää uusia aina kun vaikutus lakkaa. Vaikuttava aine on naprokseeni.

Buranassa on jokin eri ja vaikutus perustuu ilmeisesti noihin koska kaikki kipulääkkeet eivät tehoa

Ok, mulla on pronaxenia, jossa sama vaikuttava aine kuin Miranax:ssa: naprokseeni. Ei tehoa..

Vierailija
27/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kiertoni viimeinen päivä ja odottelin kk:sia alkaviksi, ilman pienintäkään oiretta. Lähdin sitten illasta käymään ystäväni kanssa kävelyllä ulkona ja matkan loputtua pysähdyimme paikallisen kirjaston eteen ennen kuin erosimme. Ihan yhtäkkiä, kuin salama kirkkaalta taivaalta, tunsin huonon olon lähestyvän ja kuristavan kurkkuani. Sama tunne kun äkkiä verenpaine putoaisi tai verensokeri olisi alhaalla. Oksetus kasvoi ja kalpeninkin kuulemma. Lähestyin edessäni olevaa pusikkoa ajatuksella että ei herranj..kohta muuten lentää laatta. Aloin tuntea alavatsassani kamalaa poltetta joka voimistui moninkertaiseksi tavallisiin menkkapoltteluihin verrattuna. Tässä vaiheessa ystäväkin alkoi jo huolestua. Sanoin että nyt on pakko päästä äkkiä kotiin, jonne luojankiitos oli vain 100m matka kaupan pihan läpi joka silloin oli onneksi tyhjä kellon ollessa jo yhdeksän. Polte koko alaruumiissani ja etenkin kohdun alueella kasvoi niin valtavaksi etten lopulta pystynyt enää kävelemään ilman ystävän kannattelua ja tukemista. Sattui niin jumalattomasti etten saanut liikutettua jalkojani..kipu oli aivan lamaannuttavan kovaa. Yritin oksentaa ihan jatkuvasti mutta mitään ei tullut ulos. Yökkäysrefleksi oli niin voimakas etten ehtinyy hengittää välissä. Vihdoin olimme taloni alaovella ja ystävä tarjoutui saattamaam minut kolmanteen kerrokseen asti ovelleni. Se oli tarpeen sillä en yksin olisi pysynyt pystyssä. Tässä vaiheessa kipu oli niin valtava etten osannut etsiä edes avaimiani ja ystävä ne kaivoi jostakin. Muistan vain vetäisseeni oven kiinni, kaatuneeni eteisen lattialle koska jalat vain petti alta, ja raahauduin käsivoimin vessaa kohti. Tässä vaiheessa tunsin jo kuinka menkkoja tuli ihan tasaisena virtana housuihin. Myöskin takaluukkuni sisältö päätti tyhjentyä yhtä näytösmäisesti ja ryöppyämällä. Voimat oli aivan lopussa ja sain vaivoin pöntön kannen auki ja aloin yhä lattialla maaten avata housujani. Rojahdin pöntölle ja joka reiästä tuli ryöppyämällä jotakin. Samalla oksensin huutamalla suoraan jalkoihini. Jatkoin huutamista pelkän kivun takia. Huusin vaikka oli ilta lähempänä kymmentä ja tiesin että varmaan herää koko talo siihen. Kipu oli aivan saatanallinen. Aivan kuin olisi miekkaa työnnetty yhtäaikaa ykköseen ja kakkoseen ja tuntenut samalla kuinka ne silpovat sisäelimiä lantionpohjasta. Tuo menkkakohtaus kesti noin 1,5h kunnes rauhoittui. Makasin tuon jälkeen pitkään kylmällä vessan lattialla aivan hikisenä ja keräten voimia. Ikinä tuon jälkeen ei ole moista teurastusta ollut.

N29

Tälläistä oli minulla monta vuotta kunnes sain e-pillerit. t menkat jo loppuneet onneksi

Vierailija
28/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen naisten vihaaja ov. kirjoitti:

Ex-vaimon joka kuukausi ennen kuukautisia ja niiden aikana toistuvat valtavat raivokohtaukset, joita hän sai ihan ilman syytä ja joista kärsin sekä minä ja lapset. Siis todella ihan mitättömän syyn takia hänelle tuli näitä kohtauksia, jotka kestivät tuntikausia ja joiden aikana hän huusi kuin hinaaja, itki, karjui, paiskoi tavaroita, haukkui minut ja lapset alimpaan Helvettiin, kiroili, hakkasi seiniä ja jälkeenpäin MINUN piti pyytää häneltä anteeksi, koska ne olivat aina hänestä minun syyni. 7 vuotta sitä kestin ja sitten lähdin.

Eihän ne tulleet ilman syytä.

Vierailija
29/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamalaa mitä oireita. Minä oon vaan nousut nopeasti yöunien jälkeen ja yskäisin kun kaikki tuli ulos joka paikka vereSSÄ.lisäksi mulla on nykyäänkin aika juoksevaa verta joskus tulee sellaisia klönttejä .

Vierailija
30/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle 22, kuulostaa ihan hirveältä. Myötätuntoni.

Onneksi omat menkat jo loppuneet. Enpä kyllä ymmärrä, mitä hyötyä on luontoemolle kuukautiskivuista.

Vierailija
31/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffassa tajusin että vuotoa tulee tavallista enemmän, mutta en kehdannut lähteä kesken kaiken pois. Elokuvan jälkeen tajusin että olin sotkenut housuni, onneksi kuitenkin mustat. Meidän olisi pitänyt mennä porukalla syömään, mutta minä keksin jonkun tekosyyn, sitaisin puseron kasarityyliin vyötärölle ja poistuin selkä edellä. :-D 

Vierailija
32/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lomamatkalla Etelä-Euroopassa kun yhtäkkiä kaupungilla kierrellessä alkoi järkyttävät menkkakivut. Semmoisia kipuja ei ole ennen eikä sen jälkeen ollut. Mulla ei ollut särkylääkettä mukana, joten jouduin etsimään apteekkia. Kivut oli niin kovat, että välillä jouduin istumaan alas katukiveykselle ennen kuin pystyin jatkamaan matkaa. Löysin apteekin ja vedin aspiriinia erään kirkon portailla istuessa. Tässä vaiheessa kivut oli niin kovat etten päässyt ylös. Odotin yli puoli tuntia että lääke alkoi vaikuttaa, mutta sitten tulikin niin kova ripulihätä, että oli pakko päästä vessaan. Menin lähimpään kahvilaan ja ripuloin siellä varmaan 20 minuuttia. Onneksi ei tullut paskat housuun. Menkat tuli kylläkin hieman läpi vaaleista shortseista, mutta sitä ei onneksi nähnyt ellen kumarrellut.

Vierailija
33/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olin 12v, istuimme luokassa odottamassa pian alkavaa ruokatuntia. Nousin tuolista käydäkseni luokan toisessa päässä olevan kaverini luona juttelemassa. Kun palasin tuoliini, siinä oli verinen läntti jota minä ja yksi uskovaispoika luokaltani tuijotettiin. Hävetti niin pirusti. Istuin alas ja odotin että kaikki oli lähteneet syömään että sain siivottua sen tuolin. Menin sitten seiniä pitkin etsimään rehtoria koska minun piti ilmoittaa että näin on nyt käynyt ja kotiin pesulle. Onneksi kotimatka oli vain 100m.

2. Yläasteella, 13-vuotiaana piti pyöräillä vasten tahtoa kouluun hirveässä lumipyryssä 5km. Syy miksi en halunnut pyöräillä oli hirveät menkkakivut aina kovassa liikunnassa. No jouduin pysähtelemään matkalla useita kertoja kun alkoi helvetillinen kipu. Sitten loppuhuipennus; kipushokki, joka kesti ainakin 20 minuuttia, olin pysähtynyt sillalle ja roikuin kaiteessa kiinni koska jalat meinasi lähtee alta. En saanut henkeä ja silmissä pimeni. No tuon 20min jälkeen kohtaus meni ohi jolloin menin äidinkielentunnille kalpeana kuin lakana ja pääsin heti sen jälkeen kotiin koska opettaja oli huolissaan.

Nyt olen 18v ja menkkakivut huomattavasti vähentyneet ja niin myös verenvuoto, mutta nuo muistan ikuisesti. Olin myös hyvin aneeminen 6-8lk.

Vierailija
34/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa hirveimmät. Mulla alko menkat 10-vuotiaana, ja sitte siitä asti on ollu, aivan helvetilliset kivut. Siis vittu mä en tajuu kuka tai ketkä näiden kans pystyy elää, täytyy suödä kuukautisten aikana, yksi ja puol lätyskää miranaxii vähimmän mukaan, ja panadoolii ainaki kolme päälle jos lasketaa. Siis ihan sairaan paljon. Nyt joudun menee ens kuus tyksii koska varattii ika, näiden takii. Mut myös sen takii koska aina liikunta päivin ja muin päivin, ku on siis tosi tuskalliset olot nii, ei saa mitää helpotusta elämäön. Sen takii oon ollu paljon pois koulusta. Sitte pitäis särkkiksii raahata kouluu, no joo en varma vie. Ennemmin makaan kippurassa kotpna.

Vierailija
35/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä10420 kirjoitti:

Hui kamalaa mitä oireita. Minä oon vaan nousut nopeasti yöunien jälkeen ja yskäisin kun kaikki tuli ulos joka paikka vereSSÄ.lisäksi mulla on nykyäänkin aika juoksevaa verta joskus tulee sellaisia klönttejä .

Onks tää kommentti joku vitsi? :D Siis mä välillä oksentelen kivusta ja pahoinvoinnista, ja saan ihan järkyttävän kovia kramppeja, ja luulen, että ne vie tajun. :D Joudun olla kellontarkkana ton mun buranapurkin kanssa, ja sitä menee maksimiannoksella. 

Vierailija
36/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on noita todella kovia kipukohtauksia. Onhan teiltä endometrioosin mahdollisuus tutkittu? 

Vierailija
37/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki välillä menkkojen alkaminen - Mirena. Ajallisesti n. 30v.

Vierailija
38/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla on noita todella kovia kipukohtauksia. Onhan teiltä endometrioosin mahdollisuus tutkittu? 

Ei ole, ens gynekäynnillä pyydän tutkimaan. 

Vierailija
39/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi on todella alidiagnosoitu sairaus, lähes kaikki saa diagnoosin jollain 5-15 vuoden viiveellä. Uskomatonta kyllä, on paljonkin gynekologeja, joiden tiedot endosta on huonot. Esiintyvyys on noin 10% naisista. Jos askarruttaa, Facebookin endometrioosittaret-ryhmästä voi kysellä neuvoja ja sieltä löytyy myös vinkkejä hyviksi koetuista lääkäreistä.

Vierailija
40/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolouskerroin oli ihan älytön, kun joskus 11-12-vuotiaana menkat alkoivat kesken tunnin ja valuivat housujen läpi tuolilleni. Opettaja vielä pyysi hakemaan aineen luokan edestä ja samalla huitaisin vahingossa alas kukkaruukun opettajanpöydältä. Se hajosi. Tähän asti olin jotenkin onnistunut välttämään housuissa olevan läntin pahimman päällepäin näkymisen. Olisin halunnut hiipiä takaisin tuoliini ja jäädä välkän alkaessa luokkaan viimeiseksi, voidakseni sitten kertoa opelle kaikessa hiljaisuudessa. Lupasin siivota välkän aikana mullat ja sirpaleet lattialta. Mutta ei, opettaja lähetti minut etsimään siivouskärryä koulun toisesta päästä ja sieltä välineitä ja jouduin vielä siivoamaan lattialla kontaten. Melkein väänsin itkua, ja kai ainoa, joka ei tajunnut tilannetta, oli opettaja. En halunnut sanoa tapahtuneesta luokan edessä ääneen, kun toivoin, että edes joku ei olisi vielä huomannut.

Toisella kerralla olimme yläasteella ja meillä oli pyöräretki paikalliseen museoon. Jalassa tiukat farkut ja päällä lyhyt toppi. Kevät oli kuuma, niin ei ollut peittävämpää yllä. Museon pihassa hyppäsin pyörän satulasta, ja totesin, että se ei enää ollut mistään kohdasta valkoinen. Niagaramenkat tietysti. Kaveri näki tilanteen, ja kai selitti jotain opettajalle, kun kukaan ei ikinä kysynyt poissaolostani. En jäänyt kyselemään lupia, vaan loikkasin sekunnissa takaisin satulaan ja poljin kahtasataa kotiin. Hävetti vielä jättää polkupyörä kerrostalon pihaan näkyville siksi aikaa, kun itse ryntäsin vaihtamaan vaatteet ja siistiytymään. Sitten vielä märän rätin ja sangon kanssa pyörää pesemään. Luojan kiitos pihalla ei ollut muita.