Niille jotka ovat sitä mieltä että mies saa vaatia abortin, lue tämä!
Tässä minun tarina abortista. Tulin raskaaksi vahingossa. Eli silloin seurustelusuhteessa, kumit ovat loppu ja mies lupasi, että vetää ulos. No, sitten kävikin tarina oho, en ehtinyt. Siihen aikaan ei ollut katumuspillereitä, ja kävinkin niin, että olin raskaana. Itse olin kahden vaiheella, että voisin vaikka pitää lapsen. Luulin, että mies oli vakavasti minun kanssani. No, totuus selvisi ja alkoi uhkailu. Hän vaati aborttia ja loppujen lopuksi päätin tehdä abortin.
Menin lääkäriin ja sain nuhtelut. Sain tosiaan lähetteen ja menin sitten taas naisten polille ja taas sain nuhtelut. Oli muuten helvetin noloa istua siellä ja tuntee syyllisyyttä. Eikä mies ollut mukana, yksin siellä istuin.
No, sitten tuli se päivä, aamulla sairaalaan. Ei saanut syödä ja sinne mennään. Toimenpiteeseen valmistuminen ja odottelu, nukutus ja homma selvä. No, ei ihan, kipuja oli jonkin verran ja verenvuotoa oli aika paljon. Taas odoteltiin, yksin ei saanut lähteä kotiin, vaan piti pyytää ystävän hakemaan. Eihän miestä tässä näkynyt, ei puhelinsoittoa eikä mitään. Kotiin, ja verta tulee. Illalla nousee kuume ja kivut ihan sietämättömiä. Taas sairaalaan taksilla, nyt taas leikkaukseen ja nukutetaan uudestaan. Nyt ei saanut lähteä kotiin, kuume vieläkin seuraavana aamuna ja antiobiotti tippa. Olo oli surkea, ja morallinen krapula vielä pahempi. Miestä ei näy, taisi juhlia, kun pääsi helpolla.
No, loppujen lopuksi laskut ja lääkkeet, tuli aika sievoinen summa. Maksoiko mies, ei tietenkään, sehän oli minun ongelma. Hänellä ei ole mitään vastuuta asiasta.
Tästä on tänään 19 vuotta, 3 kuukautta ja 5 päivää. Muistan kaiken vieläkin. Onneksi minulle ei sitten pahemmin käynyt ja olen saanut ihanan miehen kanssa kaksi lasta tämän jälkeen. Mutta muistan vielä tuota aborttia.
Joten mies lue tämä kerran, ja sitten uudestaan vaadi aborttia, jos se on niin helppoa.
Ja, muut, pidetään tarina ylhäällä, joten monta miestä saa sen lukea. Tiedän, että tänään on kemiallinen tyhjennys mahdollista, mutta se ei poista verenvuotoa eikä mahdollisia kipuja. Ei se myöskään poista tulehtumisen varaa.
Ei saa aina helppoa ole, mutta mies ei todella tarvitse tuota toimeen pidettä käydä läpi, jolloin hänellä ei ole oikeutta vaatia sitä keneltäkään.
Kommentit (159)
Ylleensä naiset katsovat turhan paljon omasta näkökulmastaan. Kuvitellaan , että joskus olisi määrätty laki, että naisen pitää maksaa kaverinsa lapsen kulut jos tämä raskautuu yhteisellä baarireissulla jollekin miehelle. pidettäisiinkö oikeudenmukaisena?
Vierailija kirjoitti:
Ylleensä naiset katsovat turhan paljon omasta näkökulmastaan. Kuvitellaan , että joskus olisi määrätty laki, että naisen pitää maksaa kaverinsa lapsen kulut jos tämä raskautuu yhteisellä baarireissulla jollekin miehelle. pidettäisiinkö oikeudenmukaisena?
Ei todellakaan olisi oikeudenmukaista. Mutta tuossa ei ole mitään samaa kuin alkuperäisessä keskusteluaiheessa.
Eli miehet siis itkevät sitä ettäon epäreilua että naisella on mahdollisuus päättää abortista ja miehellä ei ole. Miehet perustelevat tällä että he voisivat tästä syystä sitten tehdä sosiaalisen abortin eikä tarvitsisi maksaa elareita. Eikö olisi helpompaa jos luovuttaisiin abortista( paitsi lääketieteellisistä syistä) jota miehet niin kovin kadehtii
- naiset ja miehet tasa-arvoisempia raskauden jatkumisen suhteen
- nekin miehet jotka nyt ”pääsevät pälkähästä” kun nainen tekee abortin saisivat nauttia jatkossa jälkeläisistään ja elareista
- paljon lisää vauvoja tai paljon huolellisempaa ehkäisyä jatkossa
Kävisikö tämä ratkaisu näille tasa-arvosta uliseville miehille?
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään olisi, koska tällä naisella ei olisi mitään tekemistä lapsen kanssa. Miehellä taas on itse siittämänsä lapsen kanssa aika paljonkin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Keksi nyt vielä vähän huonompi vertaus. Jos pystyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään olisi, koska tällä naisella ei olisi mitään tekemistä lapsen kanssa. Miehellä taas on itse siittämänsä lapsen kanssa aika paljonkin tekemistä.
Aika usein yhteys on vain, että toinen on pistänyt osan naisen sisään ja toinen on ryöminyt naisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä minun tarina abortista. Tulin raskaaksi vahingossa. Eli silloin seurustelusuhteessa, kumit ovat loppu ja mies lupasi, että vetää ulos. No, sitten kävikin tarina oho, en ehtinyt. Siihen aikaan ei ollut katumuspillereitä, ja kävinkin niin, että olin raskaana. Itse olin kahden vaiheella, että voisin vaikka pitää lapsen. Luulin, että mies oli vakavasti minun kanssani. No, totuus selvisi ja alkoi uhkailu. Hän vaati aborttia ja loppujen lopuksi päätin tehdä abortin.
Menin lääkäriin ja sain nuhtelut. Sain tosiaan lähetteen ja menin sitten taas naisten polille ja taas sain nuhtelut. Oli muuten helvetin noloa istua siellä ja tuntee syyllisyyttä. Eikä mies ollut mukana, yksin siellä istuin.
No, sitten tuli se päivä, aamulla sairaalaan. Ei saanut syödä ja sinne mennään. Toimenpiteeseen valmistuminen ja odottelu, nukutus ja homma selvä. No, ei ihan, kipuja oli jonkin verran ja verenvuotoa oli aika paljon. Taas odoteltiin, yksin ei saanut lähteä kotiin, vaan piti pyytää ystävän hakemaan. Eihän miestä tässä näkynyt, ei puhelinsoittoa eikä mitään. Kotiin, ja verta tulee. Illalla nousee kuume ja kivut ihan sietämättömiä. Taas sairaalaan taksilla, nyt taas leikkaukseen ja nukutetaan uudestaan. Nyt ei saanut lähteä kotiin, kuume vieläkin seuraavana aamuna ja antiobiotti tippa. Olo oli surkea, ja morallinen krapula vielä pahempi. Miestä ei näy, taisi juhlia, kun pääsi helpolla.No, loppujen lopuksi laskut ja lääkkeet, tuli aika sievoinen summa. Maksoiko mies, ei tietenkään, sehän oli minun ongelma. Hänellä ei ole mitään vastuuta asiasta.
Tästä on tänään 19 vuotta, 3 kuukautta ja 5 päivää. Muistan kaiken vieläkin. Onneksi minulle ei sitten pahemmin käynyt ja olen saanut ihanan miehen kanssa kaksi lasta tämän jälkeen. Mutta muistan vielä tuota aborttia.
Joten mies lue tämä kerran, ja sitten uudestaan vaadi aborttia, jos se on niin helppoa.
Ja, muut, pidetään tarina ylhäällä, joten monta miestä saa sen lukea. Tiedän, että tänään on kemiallinen tyhjennys mahdollista, mutta se ei poista verenvuotoa eikä mahdollisia kipuja. Ei se myöskään poista tulehtumisen varaa.
Ei saa aina helppoa ole, mutta mies ei todella tarvitse tuota toimeen pidettä käydä läpi, jolloin hänellä ei ole oikeutta vaatia sitä keneltäkään.minun esikoiseni on tällä hetkellä juuri tuon 19v3kk ja 5päivää vanha.
Minun esikoiseni on 19v10kk12päivää. Elämäni tärkein henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun miesten kommenttien perusteella toivon, että mahdollisimman moni nainen hankkii dildon ja sanoo baarissa vonkaavalle miehelle "ei". Jospa vähenisi miesten parkuminen, miten viekkaat baariruusut puhkovat kondomit ja hankkiutuvat raskaaksi. Mitä vähemmän seksiä, sitä vähemmän raskauksia.
Näitä juttuja lukiessa olen kyllä päättänyt, että jos joskus miehestä ero tulee, niin en kyllä uuden mukaan lähde.
Yksityiset tarjoavat hedelmöityshoitoja sinkkunaisillekin, niin siihenkään ei tarvitsisi.
Nostan tämän aloituksen koska on niin asiaa. Ap hyvä ettei sinulle käynyt pahemmin ja sait vielä lapsia <3 ja onneksi yksikään ei sen mulkvistin.
N49
Minun esikoiseni /ainokaiseni on 15 vuotta 3 kuukautta 9 päivää, elämäni tärkein ja kallisarvoisin ihminen.
Kiitos Ap, kun kirjoitit tarinasi, toivottavasti monta lukee tämän ja ymmärtää että abortin teko, ei ole pelkästään teko. Se ei ole mukava toimenpide ja, että miehet myös ymmärtäisivät tämän.
Pidetään vielä hetken etusivulla.
Miten niin ei ollut katumuspillereitä? Minä sain sellaiset 23 vuotta sitten Helsingissä lääkärin reseptillä.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ollut katumuspillereitä? Minä sain sellaiset 23 vuotta sitten Helsingissä lääkärin reseptillä.
ohis
Niin Ap korjasi, että,oli mutta sai vaan lääkäriltä. Jos tapahtuma, seksi on perjantai ja lauantainyöllä, niin lääkäriin olisi pitänyt päästä heti. Päivystyksestä ei saa niitä, ja terveyskeskukseen ei pääse. Joten vahinko sattui, nyt on helppoa kun sen saa apteekista ilman reseptia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni jokaisella pitäisi olla oikeus päättää haluaako vanhemmaksi. Jos nainen tulee raskaaksi, hän voi tietenkin omavaltaisesti päättää tekeekö lapsen vai ei, onhan kyseessä hänen kroppansa. Miehen tulisi kuitenkin myös saada päättää haluaako olla tulevan lapsen elämässä mukana, eikä hänestä tulisi tehdä vastentahtoisesti maksumiestä.
Kohtahan täytyy täyttää jumalaton sopimusnivaska ennen seksin harrastamista, kun ensin täytyy sopia molempien suostumuksesta ja sitten lisänä vielä jatkotoimista, eli esim. mitä tehdään jos nainen tulee ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Koska ehkäisyä on käytetty, ei tarkoituksena ole ollut saattaa lasta alulle eikä kumpikaan lasta halunnut, niin entä jos nainen yksipuolisesti sitten päättääkin että pitää lapsen? Miksi miehen täytyisi osallistua tähän?
Jos mies voidaan sitouttaa yhden seksikerran ja vahingon perusteella elatusmaksuihin, tulisi tällä logiikalla miehen myös pystyä päättäämään lapsen hankinnasta siten ettei naisella olisi oikeutta aborttiin ilman miehen suostumusta, jos tämä haluaakin pitää lapsen.
Kun se ei voi toimia niin kauan, kuin nainen on se joka synnyttää. Hän ne riskit omalle keholle ottaa. Eli olet oikeasti sitä mieltä, että miehen ei tarvitse ottaa mitään vastuuta, jos ehkäisy pettää. Tämä johtaa juuri tuohon, vedän ulos ajoissa, kondomi on turha. Tulee lisää vahinkoja, josta miehet voivat luistaa. Luuletko tosiaan, että miehet vapaaehtoisesti käyttävät kumia, jos oikeasti ei ole pakko.
Niin? Ehkäisy on molempien vastuulla, ja vaikka mies miten haluaisi vetää paljaalla niin naisen ei tarvitse tähän suostua. Ja jos suostuu, niin vastaa sitten itse seuraamuksista.
Ja kyllä, haluaisin ainakin uskoa että on miehiä jotka käyttävät vapaaehtoisesti kumia, ihan mahdollista tautiriskiäkin ajatellen.
Oho, eli mies saa vetää paljaalla ilman minkäänlaista riskiä. Ok, eli sinä olet sitä mieltä, että miehillä ei ole minkäänlaisia vastuita tässä asiassa? Nainen pitää siis kieltäytyä ja jos ei, niin hän kärsii kaikki seuraamukset. Mies voi oikeasti vaan lähteä kävelemään.
Et vastannut myöskään siihen, mitä sitten kun mies muuttaa mielensä vaikka kun nainen on jo raskaana, yhteisellä päätöksellä. Vaikka 5 kk, hän tapaa uuden naisen ja lähtee kävelemään. Silloinkin se on naisen vastuulla?
Jos mies ei välitä taudeista ja sanoo ettei ala isäksi jos nainen raskautuu, ja nainen on tähän että selvä homma vedetään vain paljaalla, niin mitä vastuuta sen miehen pitäisi vielä ottaa? Jos nainen suostuu tähän ja haluaa yksipuolisesti ottaa riskin ja kantaa itse vastuun seuraamuksista niin se on hänen asiansa. Paljaalla ei ole pakko antaa.
Aborttiin mies ei voi vaikuttaa muutenkaan joten sen seuraamuksen nainen kärsii aina yksin, ja lapsen tekeminen on taas toinen vaihtoehto joten jos sille tielle lähtee niin kyllä, "kärsikööt" senkin itse jos kerran niin haluaa valita.
Kuten joku kirjoitti, elatusmaksut tapaamisoikeutta vastaan. Eli jos mies haluaisi olla mukana lapsen elämässä, hän maksaisi elatusmaksun vaikkei olisi lapsen äidin kanssa yhdessä. Jos nainen on päättänyt tehdä lapsen, päätöksen tulisi olla muista riippumaton myös niin että nainen on varautunut että hänestä voi tulla yksinhuoltaja esim. miehen kuoleman takia. Jos mies siis 5kk kohdalla syystä tai toisesta häipyisi, nainen voisi vielä päättää pitääkö lapsen vai antaako sen adoptioon. Jos pitäisi niin kyllä, "omalla vastuulla" mikäli mies ei halua osallistua.
Jos mies taas eläisi perhe-elämää vaikkapa siihen asti kun lapsi on 5-vuotias ja katoaisi sitten, tulisi hänen jatkaa elatusmaksujen maksamista koska on ollut myötämielinen lapsen hankintaan.
"Jos mies ei välitä taudeista ja sanoo ettei ala isäksi jos nainen raskautuu, ja nainen on tähän että selvä homma vedetään vain paljaalla, niin mitä vastuuta sen miehen pitäisi vielä ottaa? "
Tuolla samalla logiikalla pitäisi päästä vastuusta, jos joku makaa autotiellä ja huudat tälle, että väistä tai ajan yli.
Ei väistä ja ajat yli - pääsetkö vastuusta, koska varoitit ensin?
Ei, et pääse. Se että etukäteen ilmoitat ettet ota teoistasi vastuuta, ei vapauta sinua siitä vastuusta. Jos olet täydessä ymmärryksessä oleva täysivaltainen, niin olet täydessä vastuussa teoistasi.
Arvatkaas miehet, miksi nämä elatusmaksut pakollisine isyystesteineen on luotu?
No juurikin siksi, että teidänlaisia vastuunpakoilijoita on ollut läpi ihmiskunnan historian. Lainmukaisilla elatusmaksuilla on tehty se, ettei enää pääse ainakaan yhtä pahasti koira veräjästä, mitä ennen.
Pitäkää housut jalassa ja Jeesus mielessä, niin ei päädy "haluamattaan isäksi".
Ilman miestä ei lapsia edes tehtäisi, joten myös miehellä on oikeus sanoa, pidetäänkö lapsi vai ei. Vaikka keho onkin naisen, miksi vain naisella olisi yksinoikeus asiaan, johon tarvitaan kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ilman miestä ei lapsia edes tehtäisi, joten myös miehellä on oikeus sanoa, pidetäänkö lapsi vai ei. Vaikka keho onkin naisen, miksi vain naisella olisi yksinoikeus asiaan, johon tarvitaan kaksi.
Sinä teet päätöksen luovuttaessasi niitä siittiöitä. Älä anna niitä kenenkään käyttöön, niin et joudu vastentahtoisesti isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin, siihen tarvitaan kaksi ihmistä. Abortissa nainen on yksin, mies ei tarvitse olla paikalla. Hänelle se toimenpide ei tehdä. Juuri siksi nainen saa päättää. Sinä mies luitko edes mitä siellä voi tapahtuu. Eikö se ollenkaan sinua liikuta, että nainen voi kärsiä ihan fyysisesti yhteisestä virheistä.
Minä tein abortin loppuvuodesta 2017. Erittäin hyvä kokemus jos niin voi sanoa. En kadu enkä ole katunut päivääkään sitä mitä tein. Lääkärit ja hoitajat olivat kaikki erittäin ystävällisiä ja mukavia. Itse toimenpiteen suoritin yksin kotona vaikka ohjeistettiin, että pitää olla joku paikalla. Kaikki meni kuitenkin hyvin. Kivut olivat kuukautiskipujen luokkaa eli eivät kovin pahoja.