Pandat täysi floppi
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
600 kävijää päivässä ja pandoihin menee lipun hinnasta vaikka femma. Vuodessa (365 pv) siis tälläkin kävijämäärällä tulisi rahaa vain reilu miljoona, mikä menee suunnilleen eväiden tuontiin Kiinasta. Mitäs veikkaatte, miten käy?
Pandojen vuokra 1,8 miljoonaa (?) vuodessa.
Ruoka 100 000e
Palkat? 300 000e (?)
Rakennus 8 miljoonaa. Korkokustannukset ja rakennuksen kuoletus 15 v. Kuoletus 530 000e vuodessa.
ilman korkokustannuksia kustannus vuodessa 2,73 miljoonaa. Lipun hinta keskimäärin 23 e (aikuinen 30 e lapsi 16 e).
Tarvitaan n. 323 vierailijaa päivässä että homma jotenkin toimii.
Rakentamisessa veroja on n. puolet. 8 miljoonan rakennuksesta on kertynyt 4 miljoonaa valtion kassaan. Samoin pandatalon palkoista puolet palautuu valtiolle/kunnalle. Saavuttamattomiin ulkomaille menee pandojen vuokrakustannukset.
Onhan se sanottamakin selvää, että kaksi mustavalkoista "karhua" ei kiinnosta kovin paljon saati kauaa.
Särkänniemen delfiinit teki näytöksiä ja temppuja, sekään ei kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt paikan päällä itse toteamassa asian, vai miksi mustamaalaat ähtäriä?
Asia käy ilmi ihan uutisia lukemalla
Panda-talon kohtalo on täysin ulkoministeriön käsissä. Jos kaupalliset suhteet Kiinaan katsotaan tärkeimmäksi prioriteetiksi, valtion rahaa kyllä pumpataan Ähtäriin ihan niin paljon kuin tarve vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Panda-talon kohtalo on täysin ulkoministeriön käsissä. Jos kaupalliset suhteet Kiinaan katsotaan tärkeimmäksi prioriteetiksi, valtion rahaa kyllä pumpataan Ähtäriin ihan niin paljon kuin tarve vaatii.
... ja sitten JukuJukumaa valittaa EU:hun ja EU-tuomioistuin rapsauttaa sakot laittomasta kilpailua rajoittavasta valtiontuesta Suomelle. Pandat tosin ovat jo seuraavaa sukupolvea siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pandatalon asiakkaille tarkoitetusta tuntikiintiöstä luovuttiin, kun ruuhkia ei tullutkaan."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005601634.html
Nii-i, kannattiko kiinalaisten mielistely?
Ihmisoikeusloukkauksista viis, Suomi on tyhmästi johdettu maa.
Olisiko ihmisloukkaukset loppuneet, jos Suomi olisi kieltäytynyt pandoista?? Käsittääkseni Suomi tarvitsee rahaa - ja paljon, jopa Kiinalta.
Aika moraalitonta ottaa rahaa vastaan epädemokraattiselta valtiolta.
Samoin varmaan heität heikommat ojaan, jos meinaa oma elintaso vaarantua.
Kokoomus(?)
Suomihan maksaa valtavan vuokran panoista kiinalle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mita rakastan kirjoitti:
Ne on sulosia. Mä lähden lomalla katsomaan niitä.
Mikään ei oo niin suloista kuin ihmishirviön elintilan lisäämisen takia häkkiin tungettu eläin.
Ihan totta joo.
Taas joku, jolla ei ole mitään tajua miksi pandoja "tungetaan" häkkiin. Hienoa!
Suomen väestö on liian pieni. Ähtäri on liian kaukana. Massaturismia ei ole Suomeen. Ennustan, että pandoja aletaan pian vuokrata, aluksi Korkeasaareen, sitten muihin Euroopan eläinvankiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... ja sitten JukuJukumaa valittaa EU:hun ja EU-tuomioistuin rapsauttaa sakot laittomasta kilpailua rajoittavasta valtiontuesta Suomelle. Pandat tosin ovat jo seuraavaa sukupolvea siinä vaiheessa.
Pandat on kulttuuria, samoin kuin ooppera.
Odottakaas nyt, kun kesä tulee. Tuolla suunnalla on sekä Suomen suosituin huvipuisto, että nyt pandat. Kuka tuonne talvella viitsii lähteä, mutta kesällä kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Menee edes osa hyvään kohteeseen, eikä siihen 1000 miljoonan vuosittaiseen kankkulan kaivoon.
Taas on kaikki kateelliset ja pessimistit liikkeellä. Ei täällä Suomessa kannata mitään yrittää tai luoda uutta, heti alkaa armoton mollaaminen ja ilkunta kun jossain yritetään saada matkailua nousuun.
Kohta kaikki pikkukaupungit kuolevat, kun siellä vastarannan kiisket jaksavat pistää kapuloita rattaisiin. Sahaatte omaa oksaanne.
Itse iloitsin Pandoista. Kerrankin jotain muuta kuin urheiluun liittyvää, joka ei todellakaan kiinnosta. Enkä panisi pahakseni jos muutama urheiluhalli suljettaisiin säästösyistä. Tai mikroautorata tai keilahalli tai...
Kesällä menen varmasti Ähtäriin.
Vierailija kirjoitti:
Odottakaas nyt, kun kesä tulee. Tuolla suunnalla on sekä Suomen suosituin huvipuisto, että nyt pandat. Kuka tuonne talvella viitsii lähteä, mutta kesällä kylläkin.
Voi samalla käydä Keskisellä, Suomen suurimmassa tavaratalossa,myös myynnillä mitattuna suurimmassa.
Vierailija kirjoitti:
Taas on kaikki kateelliset ja pessimistit liikkeellä. Ei täällä Suomessa kannata mitään yrittää tai luoda uutta, heti alkaa armoton mollaaminen ja ilkunta kun jossain yritetään saada matkailua nousuun.
Kohta kaikki pikkukaupungit kuolevat, kun siellä vastarannan kiisket jaksavat pistää kapuloita rattaisiin. Sahaatte omaa oksaanne.Itse iloitsin Pandoista. Kerrankin jotain muuta kuin urheiluun liittyvää, joka ei todellakaan kiinnosta. Enkä panisi pahakseni jos muutama urheiluhalli suljettaisiin säästösyistä. Tai mikroautorata tai keilahalli tai...
Kesällä menen varmasti Ähtäriin.
Mistä tässä nyt rehellisesti pitäisi kateellinen olla?
Olen Ähtäristä. Tämä on kuoleva pieni kylä. Sitä ei pari eläintä pelasta. Pandat ovat olleet jo nyt floppi ja siitä ollaan huolestuneita koska siellä ei käy tarpeeksi ihmisiä. Mutta ei se edes ole varsinainen huolenaihe koska pandat oli vain yksi pelinappula politiikassa Kiinan kanssa. Kyllä tänne rahaa pumpataan että homma pyörii.
Minua hävettää se, että ihmiset ei kykene näkemään parin pörröisen eläimen läpi. Ei nähdä metsää puilta. Tehdään bisnestä Kiinan kanssa, ihan sama millainen ihmisoikeusviemäri se on, kunhan rahaa tulee. Suljetaan silmät ja korvat. Kuskataan eläimiä maasta toiseen vuokralle ja sitten ihmiset käy kyttäämässä niitä pleksilasien ja kaltereiden läpi. Ihanan luonnollista.
Minä olen täällä Ähtärissä kesällä valitettavasti mutta en tasan vie rahojani tuollaiseen lafkaan. Onneksi osa osaa edes äänestää jaloillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi samalla käydä Keskisellä, Suomen suurimmassa tavaratalossa,myös myynnillä mitattuna suurimmassa.
Näkee samalla reissulla Suomen parhaat pandat, suurimman kaupan, ja parhaaksi arviodun elämyspuiston.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta kaikki pikkukaupungit kuolevat, kun siellä vastarannan kiisket jaksavat pistää kapuloita rattaisiin. Sahaatte omaa oksaanne.Itse iloitsin Pandoista. Kerrankin jotain muuta kuin urheiluun liittyvää, joka ei todellakaan kiinnosta. Enkä panisi pahakseni jos muutama urheiluhalli suljettaisiin säästösyistä. Tai mikroautorata tai keilahalli tai...
Kesällä menen varmasti Ähtäriin.Mistä tässä nyt rehellisesti pitäisi kateellinen olla?
Olen Ähtäristä. Tämä on kuoleva pieni kylä. Sitä ei pari eläintä pelasta. Pandat ovat olleet jo nyt floppi ja siitä ollaan huolestuneita koska siellä ei käy tarpeeksi ihmisiä. Mutta ei se edes ole varsinainen huolenaihe koska pandat oli vain yksi pelinappula politiikassa Kiinan kanssa. Kyllä tänne rahaa pumpataan että homma pyörii.
Minua hävettää se, että ihmiset ei kykene näkemään parin pörröisen eläimen läpi. Ei nähdä metsää puilta. Tehdään bisnestä Kiinan kanssa, ihan sama millainen ihmisoikeusviemäri se on, kunhan rahaa tulee. Suljetaan silmät ja korvat. Kuskataan eläimiä maasta toiseen vuokralle ja sitten ihmiset käy kyttäämässä niitä pleksilasien ja kaltereiden läpi. Ihanan luonnollista.
Minä olen täällä Ähtärissä kesällä valitettavasti mutta en tasan vie rahojani tuollaiseen lafkaan. Onneksi osa osaa edes äänestää jaloillaan.
Mitä on pleksilasi?
Ainutlaatuinen kunnan matkailupiristysidea olisi rakentaa myös 1:4 pyramideja. Vaikkapa Suomussalmelle. Tai Taivalkoskelle. Grand Canjonkin syntyisi helposti ex-Talvivaara-Ahtiumin maille. Valtion tukeakin voi löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pandatalon asiakkaille tarkoitetusta tuntikiintiöstä luovuttiin, kun ruuhkia ei tullutkaan."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005601634.html
Nii-i, kannattiko kiinalaisten mielistely?
Ihmisoikeusloukkauksista viis, Suomi on tyhmästi johdettu maa.
Olisiko ihmisloukkaukset loppuneet, jos Suomi olisi kieltäytynyt pandoista?? Käsittääkseni Suomi tarvitsee rahaa - ja paljon, jopa Kiinalta.
Aika moraalitonta ottaa rahaa vastaan epädemokraattiselta valtiolta.
Samoin varmaan heität heikommat ojaan, jos meinaa oma elintaso vaarantua.
Kokoomus(?)
Tradekalainen hoitokoti villa Andersson olisi oiva paikka pandoille.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta Powerparkkiin pääsee halvemmalla kuin pandoja katsomaan, joten veikkaan että meidän autokunta jatkaa pandatalon ohi kysyttäessä kumpaan mennään.
Siis saako näitä pandoja katsella ulkona jos ostaa sen eläintarhan peruslipun? Eli ei tarvi välttämättä ostaa pandalippua, jos haluaa ne nähdä? Pandatalo on kuitenkin kertalippu. Kun sieltä häivyt ei takaisin ole menemistä ilman uutta lippua.