Tein väärin kun kerroin parisuhdeväkivallasta ystävälle?
Miten jonkun mieli voi kehittää tällaista?
Eksäni päätyi riidan yhteydessä ravistelemaan mua niin, että käteen tuli kädenjälkimustelma. Erosin ja peitin mustelmaa pitkillä paidoilla, koska symppasin tuolloin vielä eksää hankalan lapsuuden vuoksi enkä halunnut, että hän saa osakseen vihaa ja halveksuntaa.
Heikolla hetkellä menin kuitenkin avautumaan mustelmasta yhdelle parhaimmista ystävistäni. Ystäväni, pyynnöstäni huolimatta, kertoi asian eteenpäin ja se levisi. Puolitutut tulivat kyselemään asiasta, jolloin pyysin, ettei kukaan hylkäisi eksääni kavrina ja korostin hänen hyviä puoliaan. Väitteen todenperäisyydestä en sanonut juuta enkä jaata, ja pyrin vaihtamaan heti keskustelunaihetta, jotta se kyseleminen vihdoin loppuisi ja ihmiset unohtaisivat.
Tietenkin joku idiootti oli mennyt kysymään eksältäni asiasta ja ollut kuulemma uhkaava. Eksäni otti siis yhteyttä minuun ja kertoi tämän tarinan hyvin vihaisena. Kerroin totuudenmukaisesti, etten itse ole kertonut kuin yhdelle parhaimmista ystävistäni, joka kielloista huolimatta kertoi eteenpäin. Eksäni oli tästä hyvin vihainen ja katkaisi puhelun.
Eksäni on nyt kostoksi aloittanut kampanjan, jossa hän levittelee tietoa, että olen valehtelija, joka levittää nyyhkytarinaa saadakseen osakseen sympatiaa. Ja että olen oikeasti narsisti ja nautin tällaisesta huomiosta. Haluaisin jo unohtaa kaiken, mutta nyt joudun sitten kaiken lisäksi kuulemaan kysymyksiä siitä, mitä ajattelen siitä, että eksäni on kuvaillut minua narsistiksi. Tulee sellainen olo, että ihmiset haluaisivat, että joko vahvistaisin tai kieltäisin olevani narsisti. Tollaselta syytökseltä puolustautuminen tuntuu ihan absurdilta, niin oon jättänyt väliin.
Eli oon päätynyt tilanteesta, jossa mua pahoinpideltiin ja avauduin siitä heikolla hetkellä tilanteeseen, jossa mun kaikkia motiiveja epäillään. En uskalla heittää yhtäkään sarkastista läppää, ettei joku tulkitse sitä jotenkin narsistiseksi. Ja ilmeisesti monet pitää mua valehtelijana, koska en ole suostunut puolustautumaan, koska en suostu puhumaan paskaa eksästäni, koska mulla on elämässä parempaakin tekemistä.
Kommentit (32)
Ja taas aloittajan yksipuolinen kertomus. Mistä minä tiedän ettei ap tosiaankin ole se huomionhakuinen narsisti, joka tahallaan aiheutti eksälleen negatiivista huomiota tarkoitushakuisesti?
Kun veljeni pahoinpiteli minua otin kuvat jäljistä. En kuitenkaan koskaan ottanut mihinkään viranomaisiin yhteyttä, mutta uskon että kuvista olisi ollut hyötyä jos olisin itse joutunut sosiaaliviranomaisten kanssa tekemisiin. Veli oli tekohetkellä alaikäinen ja itsekin hädin tuskin täysikäinen. Mutta pystyin muuttamaan kotoa.
Tietenkään pahoinpitelijät eivät halua muiden tietävän teoistaan. He kun ymmärtävät oikeasti tekevänsä väärin. Eivät vaan välitä sillä hetkellä, kun kokevat olevansa oikeutettuja.
Älä noteeraa enää enää. Jos joku kysyy asiasta, niin kerrot sen mitä tapahtui. Jos kysyy lisää, että exä kiistää, niin voit kohauttaa olkapäitä ja todeta, ettei hän ole ikinä kantanut yrosyaan vastuuta.
Vankilatkin ovat täynnä syyttömiä, jos vangeilta kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään pahoinpitelijät eivät halua muiden tietävän teoistaan. He kun ymmärtävät oikeasti tekevänsä väärin. Eivät vaan välitä sillä hetkellä, kun kokevat olevansa oikeutettuja.
Älä noteeraa enää enää. Jos joku kysyy asiasta, niin kerrot sen mitä tapahtui. Jos kysyy lisää, että exä kiistää, niin voit kohauttaa olkapäitä ja todeta, ettei hän ole ikinä kantanut yrosyaan vastuuta.
Vankilatkin ovat täynnä syyttömiä, jos vangeilta kysyy.
Odotan nyt vielä vähän aikaa ennen kuin alan kertoa kenellekään, jos pöly vaikka laskeutuisi ja eksä löytäisi jonkun uuden ja unohtaisi tämän selittämättömän katkeruutensa.
Ap
On aina haitallista jos ihmiset saavat kuulla vain yhden puolen asioista ja sinänsä eksälläsi on oikeus kertoa oma mielipiteensä asioista ja jos se ei miellytä sinua niin ei voi mitään
Vierailija kirjoitti:
On aina haitallista jos ihmiset saavat kuulla vain yhden puolen asioista ja sinänsä eksälläsi on oikeus kertoa oma mielipiteensä asioista ja jos se ei miellytä sinua niin ei voi mitään
Eksän versio tapahtumista ei miellytä mua, koska se ei ole totta.
Ap
minkä ikänen olet? Onko eksällä eksiä? Kysy heiltä heidän kokemuksistaan.
Itsehän tuon mustamaalauksen aloitit, joten niele vaan se keitto, jonka laitoit alulle.
Kyllä ne, jotka nyt ovat exäsi puolella, vielä tulevat huomaamaan, millainen hän on, kun exäsi tulevat exät tulevat vahvistamaan nuo puheet aikanaan, hänen käytöksensä tuskin tulevaisuudessa muuttuu. Tai sitten eivät näe tuota puolta hänestä koskaan ja sille et voi mitään. Tällä erää joudut kuitenkin kestämään tuota paskanpuhumista. Anna pölyn laskeutua. Ja minusta sinun ei tarvitse sympata exääsi, joka on oikeasti tehnyt väärin sinua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että ystäväsi on sellainen joka kertoo eteenpäin?
Ajattelin, että jos pyydän niin hän ei kerro.
Ap
No, nyt tiedät paremmin.
Exä, joka aiheuttaa mustelmia, "ystävä", joka rikkoo vaitiololupauksen.
Kuulostaa siltä, että jos ei mikään pidättele, sinuna muuttaisin kauas kummastakin.
Hyvä, että pääsit väkivaltaisesta tyypistä eroon. Sinuna laittaisin myös "ystävän" kiertoon. Hänhän on aiheuttanut sinulle aika lailla harmia epäluotettavuudellaan.
Tee oma ketju parisuhdeväkivallasta, jota ei ole tapahtunut, niin keskitytään siinä sitten sun kokemuksiin :)
Ap