Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo vei lapsen. Hävettää että perhe pysyi vain vuoden kasassa.

Vierailija
11.03.2018 |

Vaimo otti eron ja muutti 1v lapsen kanssa 200 km päähän. Minulle jää etävanhemmuus ja tapaamiset pari kertaa kuukaudessa. Tilanne ennen kaikkea hävettää. Kuuluuko tästä hävetä? Onko etäisyys jo "normaalia"?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestissä ei lukenut kumpi petti, mutta jos tiedon tullessa ilmi vaimo lähtee ja miestä hävettää, niin jotenkin mä saan kuvan että mies petti. Myöskin pettämistapauksen vähättelystä päättelen ettei mies ollut petetty osapuoli.

Miksi vaimo otti lapsen eikä jättänyt? Ehkä se imetti vielä, silloin äiti tekee jotain mihin iskä ei nyt just kykene. Tai jos töissä on jo sovittu vapaista, niin eihän iskä voi lennosta jäädä kotiin ja äiti palata töihin. Onhan näitä syitä.

Mutta asiaan. Häpeä ei auta eteenpäin. Keskusteluapu ei myöskään ole häpeä. Yritä nyt vain keskittyä itsesi kuntoon laittamiseen ja suhteeseen lapsen kanssa.

Vierailija
42/50 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään perhe ja naimisiinmeno tuodaan esiin jatkeena koulutukselle ja uralle tietyissä piireissä. Omassa kaveripiirissäni on tätä, ja erityisesti näiden vaimot ovat sellaisia pioneerimaisesti käyttäytyviä, mielellään aina "ystävällisesti" neuvomassa miten omakin suhde voisi saavuttaa sen "seuraavan askeleen", monesti ovat oman elämän ensimmäisessä vakavassa suhteessa ja naimisiin mennään ihan suhteen alkuvaiheessa. Sitten se erokin vastaavasti hävettää, kun kyse ei koskaan ole ihan 100% ollut omasta elämästä vaan näyttämisenhalusta ja eräänlaisesta uramaisuudesta.

Terveisin onnellisesti avosuhteessa 7 vuotta todennäköisesti myös seuraavat 7 vuotta :)

Ai nykyään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä lapseton parisuhde on rakoillut. Nainen päätti teettää sinulla vauvan ennen eroa. Suunniteltu juttu. Vaikka nainen ei sitä myönnä, ollut koko ajan takaraivossa. 

Etäisä on paska vanhempi teki mitä tahansa. Koeta silti olla lapselle luotettava kallio. Älä koskaan pakota lasta valitsemaan sinun ja äidin välillä. Vala lapsee luottamusta, kun äiti sekoilee. Sekoilua on nimittäin odotettavissa, kun äiti potee eroaa. Viimeistään teini-iässä lapsi alkaa ajatella itse ja arvostaa sitä, että olet olemassa häntä varten. Muuten vältä ajattelemasta exää ja keskity oman elämän rakentamiseen. 

Vierailija
44/50 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No saa hävettääkin, koska pettämisesi johti eroon. Olisit ollut pettämättä.

Onko ap siis pettäjä? No sittenhän ihan hyvä, että hävettää. Se kertoo että hänellä on jonkunlainen näkemys oikeasta väärästä, vaikka heikot sortuu elontiellä ☺️

Niin se kerto tossa aiemmassa viestissä, että oli pettänyt vaimoa joskus aiemmin (vuosia sitten??), mutta pettäminen tuli ilmi vaimolle vasta nyt.

Tuo että ap olisi pettäjä on ihan sinun päätelmäsi. Hän kertoi viestissään vain vanhasta pettämistapauksesta, ei tekijöistä.

Niin, mutta lopputulemasta voi päätellä juuri noin, jos omaa hiemankin elämänkokemusta eikä vänkää noita omia päätelmä hokemia joka väliin.

Lopputulemasta voi kyllä päätellä ihan jotakin muuta, mutta se on aina yhtä hienoa kun joku provosoituu tietyistä sanoista ja teemoista.

Perustele, kuten minäkin tein. Älä tyydy vänkäämään, siitähän tuossa edellisessä vastauksessani juuri mainitsin. Vai onko tämä sulle jo liian monimutkaista?

Pelkkää hupia, ei kovin vakavaa, eikä monimutkaista.

Eli sulta puuttuu elämänkokemusta, ihan niinkuin arvelinkin ja siksi tulit vänkäämään kun et asioista enempiä ymmärrä. 

Ei tuohon kyllä elämänkokemusta vaadita, riittää että palstailusta on sen verran kokemusta että tietää mistä keskustelijat provosoituu.

Vierailija
45/50 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella vei lapsen, eikä alkanut itse etävanhemmaksi?

Pieni lapsi tarvitsee äitiään.

Se on aika yleinen käsitys, mutta imetyksen jälkeen voi isäkin hoitaa täysipäiväisesti. Itsekin olen niin tehnyt jo melko pienen lapsen kanssa, kun maitoa ei tullut kuin pari kuukautta, joten korvikkeen syöttäminen jäi mulle.

Vierailija
46/50 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähivanhemmuus avaa yhteiskunnan rahahanat paljon tehokkaammin kuin tavan sossupummius.

Vierailija
47/50 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aika yleinen käsitys, mutta imetyksen jälkeen voi isäkin hoitaa täysipäiväisesti. Itsekin olen niin tehnyt jo melko pienen lapsen kanssa, kun maitoa ei tullut kuin pari kuukautta, joten korvikkeen syöttäminen jäi mulle.

No just 1-vuotta täyttäneen kohdalla se riippuu täysin siitä, kumpi on muodostunut lapselle ensisijaiseksi kiintymyksenkohteeksi. Jos äiti on ollut sen vuoden kotona ja isä käynyt normisti töissä, se on äiti, ja olisi todella julmaa lasta kohtaan erottaa hänet äidistään suurimmaksi osaksi aikaa. Jos isä on ollut kotona ja muodostunut läheisimmäksi, asia on eri. Ei lapset ole mitään koneita vaan vauvan/pienen taaperon psyyke rakentuu se varaan, että se ihminen, joka on hoitanut alusta saakka, on jatkuvasti (tai ainakin joka päivä pk:n jälkeen) läsnä.

Vierailija
48/50 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just 1-vuotta täyttäneen kohdalla se riippuu täysin siitä, kumpi on muodostunut lapselle ensisijaiseksi kiintymyksenkohteeksi. Jos äiti on ollut sen vuoden kotona ja isä käynyt normisti töissä, se on äiti, ja olisi todella julmaa lasta kohtaan erottaa hänet äidistään suurimmaksi osaksi aikaa. Jos isä on ollut kotona ja muodostunut läheisimmäksi, asia on eri. Ei lapset ole mitään koneita vaan vauvan/pienen taaperon psyyke rakentuu se varaan, että se ihminen, joka on hoitanut alusta saakka, on jatkuvasti (tai ainakin joka päivä pk:n jälkeen) läsnä.

Ja sitten vielä se yksi skenaario, eli isä on töissä päivät ja illat lapsen kanssa, kun äidin pitää päästä ulos viettämään sitä omaa aikaa.

Vierailija
49/50 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähivanhemmuus avaa yhteiskunnan rahahanat paljon tehokkaammin kuin tavan sossupummius.

Mitäs tukia olen jäänyt yhteiskunnalta vaille? Kerro heti niin haen :P

Vierailija
50/50 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kirjoitit:

"Vuosia vanha uskottomuustapaus tuli esille. Lisäksi... egot kolisivat yhteen. Luulen että jälkimmäinen on se suurempi syy eroon."

Kun vuosia  vanha uskottomuustapaus paljastuu, pari voi elää eri aikaa. Juuri tiedon saaneen petetyn tunnekokema voi olla kuin uskottomuus olisi tapahtunut eilen . Uskottomuus voi loukata kovasti, toki loukkaustunne vaihtelee ihmisittäin. Petetty voi kokea uskottomuuden myös keskinäisen rakkauden puutteena. Valehtelu, uskottomuuden vuoksi voi joutua valehtelemaan, voi joskus loukata enemmän kuin uskottomuus.

Et ole ainoa, jota ero hävettää. Ero voidaan kokea sosiaalisena epäonnistumisena ja se hävettää monia juuri eronneita. Aika auttaa. Erosta myös oppii, ja siitä toipuu ajassa.  Toivon että saat luotua asialliset tai hyvät välit lapsesi äidin kanssa.  -tuija, www.uskottomuus.fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän