Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero, mistä lähteä liikkelle (raha-asiat, ositus)

Vierailija
11.03.2018 |

Sain kuukausi sitten tietää, että mieheni on pettänyt minua jo kauan. Eri naisten kanssa. Olemme olleet yhdessä 20 vuotta, naimisissa 13 vuotta. Meillä on kaksi alakouluikäistä lasta. Omistamme yhdessä omakotitalon. Meillä ei ole avioehtoa. Kun menimme naimisiin olimme vielä köyhiä kuin kirkonrotat, mutta vähitellen mieheni on kerryttänyt isoa omaisuutta mm. osakekauppojen kautta. Hän omistaa 4 sijoitusasuntoa, hänellä on ties mitä muita sijoituksia ja tilillä kymmeniä tuhansia euroja rahaa. Hän on lisäksi erittäin hyväpalkkaisessa työssä.

Mieheni on nyt sitä mieltä, että minulle kuuluu puolet talosta ja toinen auto (meillä kaksi autoa) mutta ei mitään muuta. Ja miksi? Koska hän on tehnyt töitä ja minä olen ollut vain kotona. No, en ole ollut vain kotona, mutta hoidin yhteisestä päätöksestä lapsiamme kotona 7 vuoden ajan ja sain siltä ajalta minimitulot ja eläkkeen. Muutoin olen ollut ns. keskipalkkaisessa työssä ja tehnyt maisterintutkinnon.

Mieheni uhkailee nyt, että ei aio ottaa lapsia enää luokseen kuin max. kerran kuukaudessa ja kaikkea muuta ilkeää, jos en suostu siihen, että en saisi mitään hänen muusta omaisuudestaan. Tämä tuli täysin puun takaa, koska hän on oikeasti ollut aivan ihana isä. Olen aivan sekaisin.

Olenko minä nyt epäreilu ja ahne jos haluan, että koko omaisuus laitetaan puoliksi, eli hän maksaa tasinkoa minulle?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Keskusteluapua olenkin jo saanut, ja aion pitää itseni ns. tervejärkisenä enkä antaa avioeron ja miehen oikuttelun pilata loppuelämääni. En missään nimessä halua, että erossa lapset menettää isän, mutta se ei ole enää minun käsissäni. Mieheni on kuitenkin fiksu ihminen ja ollut lasten elämässä tähän asti paljon, joten siksi tällainen uhkailu tuntuu käsittämättömältä. 

Meidän yhdessäolon aikana olen ensin opiskellut yliopisto-opinnot, samaan aikaan kuin miehenikin, sen jälkeen saanut lapset ja hoitanut heidät yhteisestä päätöksestä kotona (mies ei missään nimessä halunnut heitä esim. päiväkotiin) ja sen jälkeen ollut työelämässä normaalisti. Olen tehnyt paljon meidän perheen eteen, ihan samalla lailla kuin mieskin. Mies ei esim. ole koskaan joutunut jäämään lapsen sairastelun takia pois töistä, ja tätä hän onkin kiitellyt usein. Kotonaolemisena silloin kun lapset olivat pieniä mahdollisti sen, että hän saattoi keskittyä täysillä uraansa. En ole tienannut paljoa rahaa, mutta työn ja panostuksen voi mitata myös muilla mittareilla. ap

Vierailija
22/23 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ymmärtänyt, että sun ei tarvitse todistella oikeuttasi puoleen yhteenlasketusta omaisuudesta?

Jos miehelläsi on nyt toinen nainen, hänen käytöksensä ja asenteensa sua kohtaan on tod.näk. muuttunut täysin. Lisäksi uusi muija heittää vettä myllyyn. Hän on epävarma asemastaan. Ikävä kyllä molemmat pitävät sua vihollisenaan.

Kokemusta on, ja se oli kamalaa, painajaismaista aikaa. Mun mies ei missään tapauksessa halunnut avioehtoa, sanoi sen useasti. Mutta kas kummaa, kun ero oli edessä, rupesi kummasti kiinnostamaan kuka oli maksanut ja tienannut vuosien varrella ja mitä.

Aineellisen omaisuuden, kuten autojen, asuntojen ym. hintoja ei heitetä arvaamalla. Käytetään kiinteistönvälittäjää, alueella toteutuneiden kauppojen hintoja, autoliikkeiden hintoja.

Pidä puolesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lombakkoloinen! Häpeä!

Häpeä itse ja häivy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän