Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Yks parturi kenellä kävin ihan vakituisesti oli/on niiiiiin kaunis ja ihana nainen, että oli pakko lopettaa siellä käyminen! Pelotti monesti, että möläytän jotain tyhmää tjsp.
Vierailija kirjoitti:
Pancho Villassa oli tarjoilut pöytään ja laskutukset. Naapuripöydissä kävi laskuttamassa ja vaikka kuinka huidottiin niin tarjoilija ei ”nähnyt” meitä. Lopulta mies marssi tiskille että pääseekö täältä pois
Jossain ravintolassa (en muista enää muuta kuon, että se oli Helsingissä) odotimme seurueen kanssa laskua n. 45 min. Sitten päätimme kävellä ulos. Aika jännästi palvelua alkoi tulla heti, kun lähestyimme ovea. Oli ihan pöytiintarjoilupaikka kyllä.
Joku 10 vuotta aikaa tuosta, mutta sen jälkeen filosofiani onkin ollut, että jos tarjoilu lakkaa pelaamasta laskun kohdalla, niin se on kyllä ravintoloitsijan eikä minun ongelmani. Ymmärrän kyllä, että joskus on kiire, mutta jos lautanen on ollut tyhjä jo kolme varttia eikä laskun eteen tapahdu mitään, niin sitten ei tosiaan ole ravintolalla rahapulaa. Ikinä en tosin vielä ole maksamatta päässyt ulos. :D Hitaan palvelun tai kehnon ruoan takia olen kyllä jättänyt menemättä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Oulun Vepsäläisessä käynyt kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen, samalla kertaa. Uusin kaikki kotini huonekalut kun myin taloni ja ostin tilalle kolmion itselleni. Menin Vepsäläiseen ja lähdin kiertelemään, myyjiä (miehiä kaikki) oli kassan luona monta, mukavaa heillä tuntui olevan. Kiertelin hetken, kukaan ei tullut palvelemaan vaikka olin ainoa asiakas.
Lähdin pois, kun olin ovella menossa niin yksi miehistä huhuili, että mitä etsin. Sanoin vain, että huonekalut ostossa kun sain ison taloni myytyä hyvään hintaan ja ostin uuden kolmion tilalle. Sanoin että etsin myös palvelua ja sitä löytääkseni menen nyt tuohon naapuriin, näyttää olevan Isku, Asko ja Kallen-kaluste. Sinne ne ukot jäi mollottamaan suu auki.
Me muut asiakkaat tykätään kierrellä ihan rauhassa. Ei tarvi kun vähän katsoa myyjiin päin, niin johan apua on tarjolla. 😊
Kokemuksia....
Puhelu kilpailevasta sähköyhtiöstä, joka tarjosi sopimusta En suostunut kertomaan kilowatti nykyistä hintaa, löi luurin korvaan.
Kampaamo kokemukset, jos kälättää, leikkaa miten sattuu, tupakoi välillä ...en käy enää toiste. Useita kokemuksia, hirveitä.
Vaateostokset ..koko ja malli ym...en luota myyjän tietämykseen. He tekevät ainoastaan tulosta.
Ruokapaikat, jossa jo yleislme nähtynä epäilyttää, käännyn jo ovelta.
Ruokailun aikana tarjoilija käy jankkaamassa jopa kolme kertaa "maistuuko"/
Huono palvelu/ruoka ...ei toiste
Verotoimisto...palvelu, joka sinnepäin, ei keskitytä asiaan. Kiireellä sössitään.
Lääkäri ...buranaa, btodistus, kirjoitti asiakkaan asioita todistukseen, keksittynä.
Vaateputiikki, jossa myyjä asiakkaalle, jotta jos täällä kukkarolle ei sopivaa, menkää halpakauppaa.
Televisio kaupoilla, tiesin minkä ostan, myyjä ei edes kertonut kyseisen tvn ominaisuuksia, vaan tarjosi 200 euroa kalliimpaa, ihan hurjana ja vähätteli minun valintaani. Jankutti jankutti monta minuuttia. Hävis ottelun.
Eräs sopimus hinta, jonka piti olla halvempi, kuin voimassaoleva. Uusi sopimus samahinta kuin edellinen. Irtisanoin, kusetusta
Helsingissä on yksi vaatekauppa jossa on kyllä ihania vaatteita, mutta voin mennä sinne vain jos ainoa miesmyyjä on töissä. Naismyyjät nimittäin hyökkäävät lähes kiinni heti, kun pääsee ovesta sisään. He alkavat puhua pulputtaa ja tunkevat käsiisi vaatteita: "Kokeile tätä! Tää sopisi sulle ihan sairaan hyvin!" Ja kerran he eivät suostuneet ymmärtämään miksen osta yhtä vaatetta, vaikka kuinka yritin jankuttaa sen olevan liian pieni! Yksi hiljainen ja arka kaverini ei suostunut lähtemään tuohon kauppaan toista kertaa.
Vaihdoin apteekkia, kun en jaksanut sitä että myyjä hyökkää heti ovella kysymään mitä saisi olla ja yrittää sitten kaupata jotain kosmetiikkatuotteita, vaikka olisin hakemassa buranaa.
Yhdessä kaupassa lakkasin käymästä kun huomasin nuorehkon henkilökunnan naureskelevan minulle selän takana. Tai ei niin takanakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluin vuosikymmeniä Suureen Suomalaiseen Kirjakerhoon ja olin hyvä asiakas ts ostin paljon.
Jouduin kerran soittamaan jonkun mokansa vuoksi heille.
Akka laittoi luurin hetkeksi syrjään ja kailotti ihan tarkoituksella, että kuulin työkaverilleen : " Tulepas kuuntelemaan, kuinka ksuhean ruma ääni tällä naisella on"!!!
Siihen loppui se jäsenyys.Nainen soittaa suomalaiseen kirjakerhoon
vaihde: päivää
nainen: saanko esimiehelle
vaihde:yhdistän
esimies : päivää miten voin auttaa?
nainen (römeällä viinan polttamalla äänellä): työntekijänne sanoi että minulla on ruma ääni
esimies:pahoittelen, saatte kuukaudenkirjan ilmaiseksi
nainen (korahtaa):kiitos
esimies laittaa luurin alas:olipa siinä naisella ruma ääni
apuvaa..kuolen nauruun....
Oletko sinä empatiakyvytön some-kiusaaja?
Onko sinulla ruma ääni?
Polttatko röökii ja vedät viinaa?
Vierailija kirjoitti:
Marielina, Järvenpäässä, vuosia sitten. Olin ostoksilla ja kuulin kun omistajapariskunnan mies haukkui henkilökuntaansa inhottavasti ja suureen ääneen. Kävin siellä siihen aikaan säännöllisesti, myös ihonhoidossa ja oli kyllä jo aiemmin sellainen mielikuva, että suhtautuvat ikävästi työntekijöihinsä.
Mutta tuo haukkuminen oli viimeinen pisara.
Tuo on varmaan se syy, miksi siellä ei pysy työntekijät. Joskus varmaan 10v sitten kävin siellä myös 6 viikon välein ihonpuhdistuksessa, ja max. kahdella peräkkäisellä kerralla onnistuin saamaan saman kosmetologin. Aina vastauksena että X ei ole enää meillä. Vaihdoin sitten toiseen hoitolaan, kun meni taso niin heikoksi. Harmi, oli siitä kiva paikka, että löytyi meikit, ihonhoitotuotteet, kampaajat ja kosmetologit saman katon alta. Mutta huonoon ilmapiiriin kaatuu moni hyvä paikka.
Kauneushoitola Pinja Oulun Tuirassa! Jonkin aikaa kävin itse yrittäjällä laitattamassa ripsipidennyksiä. Ripsiliiman kuivuessa matami kävi vetämässä nortit ja palasi tupakkayskänsä kanssa haisevin käsin näpertämään asiakkaan naamaa. Jälki oli ihan ok hintaan nähden, mutta rouva oli ainakin minulle kireän oloinen tuppisuu. Joitakin vanhempia kanta-asiakkaita kyllä jututti ja mielisteli iloisesti aina odotusaulassa tavatessaan. Usein jutusteli niin intensiivisesti, että minun rahastukseni kesti kymmenenkin minuuttia. Ei ollut vaikeaa äänestää jaloillaan.
Lähdin pois, kun olin ovella menossa niin yksi miehistä huhuili, että mitä etsin. Sanoin vain, että huonekalut ostossa kun sain ison taloni myytyä hyvään hintaan ja ostin uuden kolmion tilalle. Sanoin että etsin myös palvelua ja sitä löytääkseni menen nyt tuohon naapuriin, näyttää olevan Isku, Asko ja Kallen-kaluste. Sinne ne ukot jäi mollottamaan suu auki.
Lienet samanhenkinen niiden kanssa jotka uhkailevat olevansa vaikutusvaltaisessa asemassa ja järjestävänsä firman kuseen kun heidän omituiseen skitsoidiin ja passiivisagressiiviseen käytökseensä ei ole osattu reagoida oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin vältellä Emotionissa käyntiä, koska myyjät kävivät ilmeisesti jonkin koulutuksen, jossa painotettiin, että pitää aina hyökätä asiakkaan kimppuun. Kun myyjiä on yleensä useita paikalla, saa olla koko ajan selittämässä, että katselen vaan. Viime aikoina olen taas uskaltautunut käymään ja ihan kuin pahin palvelualttius olisi jo onneksi hävinnyt. Minä haluan olla rauhassa ja jos se ei onnistu, en mene kauppaan.
Emotionissa myyjä sanoi, ettei heillä ole viiksivahaa kun kävin kysymässä (verkkosivuilla oli). Kassan ohi kävellessä huomasin 3 eri brändin viiksivahaa hyllyssä kassan vieressä. Kysyin myyjältä minkä hintaisia ne ovat, tämä järjen jättiläinen totesi vain että katsotaanpa kassajärjestelmästä. Vaikka sitä vahaa ei myymälässä edes pitänyt olla...
Ei jatkoon.
Emotionissa on kyllä huono palvelu täällä etelä-karjalassakin, tuntuu ettei myyjät ole saaneet mitään koulutusta tuotteisiin
Ennen kävin usein töiden jälkeen Citymarketissa kaupassa, mutta nykyään en koskaan enää. Syynä ne puhelinliittymäkauppiaat, jotka on heti ahdistelemassa kun kauppaan menet. Olen joskus räjähtänyt niille ihan totaalisesti, kun ikinä et pääse niistä ohi ilman heidän puolen tyrkyttämistä. Inhoan niitä yhtä paljon kuin jotain narkkareita ja taskuvarkaita. En voi sietää vähääkään ja toisaalta en halua järjestää kaupassa mitään räyhäämisepisodeja, joten käyn Lidlissä, vaikka sinne joutuu koukkaamaan ylimääräistä matkaa noin 6 km.
Apteekki. Sain elinikäisen lääkkeen ja kysyin lukemistani sivuvaikutuksista.
Farmaseuti vaikutti oikein vahingoniloisen ilahtuneelta: Va-li-tet-ta-VAS-ti!
Ei ikinä enää sihen apteekkiin Ja mitä tulee sivuvaikutuksiin: ne pystyy välttämään, kun tekee tietyt manööverit lääkkeen laiton jälkeen. Jos neljä vuotta mennyt ilman kyseistä ikävää ja ulkonäköön vaikuttavaa sivuvaikutusta. Kehitin keinon itse - missään ei ollut tällaista vinkkiä.
Gigantissa saa jahdata myyjiä eikä niitä saa silti kiinni. Käyn siis Powerissa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä kaupassa lakkasin käymästä kun huomasin nuorehkon henkilökunnan naureskelevan minulle selän takana. Tai ei niin takanakaan.
Onpa ikävää
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on yksi vaatekauppa jossa on kyllä ihania vaatteita, mutta voin mennä sinne vain jos ainoa miesmyyjä on töissä. Naismyyjät nimittäin hyökkäävät lähes kiinni heti, kun pääsee ovesta sisään. He alkavat puhua pulputtaa ja tunkevat käsiisi vaatteita: "Kokeile tätä! Tää sopisi sulle ihan sairaan hyvin!" Ja kerran he eivät suostuneet ymmärtämään miksen osta yhtä vaatetta, vaikka kuinka yritin jankuttaa sen olevan liian pieni! Yksi hiljainen ja arka kaverini ei suostunut lähtemään tuohon kauppaan toista kertaa.
RAGS-liikkeen myyjät Oulussa ovat samanlaisia. Kahteen otteeseen olen joutunut näiden ammattitaidottomien myyjien ja ahneen yrittäjän kynsiin. Kolmatta mahdollisuutta ei tule, ihan karseaa ja päällekäyvää pakkomyyntiä! Erään kerran farkkuostoksilla myyjä kiikutti pakolla sovituskoppiin jos jonkinlaista t-paitaa, vaikka olin useamman kerran ilmaissut etten ole kiinnostunut. Kun sain farkut jalkaani, ihastelivat kaikki myyjät, ja yrittäjä itse, kuorossa kuinka upeasti farkut istuvatkaan. (Olin ainoa asiakas, wonder why) Painostuksen alla laitoin merkkifarkut ja ylihinnoitellun t-paidan varaukseen ilman pienintäkään aikomusta ostaa tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Turussa eräs lounas ravintola. Kassahenkilönä toimiva nainen oli niin ilkeän tyly etten koskaan mene uudestaan. Ruuassa ei ollut mitään vikaa
Saanko arvata että kyseessä oli Tähtibaari? 😅
En mene enää kauppakeskuksiin, ellei ole aivan pakko. Ensin sisäänkäynnillä pitää väistellä kaikki puhelinliittymä- ja sähkömyyjät, pahimmissa kaikenmaailman voide- ja saippuakauppiaat. Vaateliikkeissä musiikit on kovemmalle kuin yökerhossa. Tangossa roikkuu metri XS vaatetta ja yksi M. Onneksi on netti.
Siis kiitos ja hei, ei sentään "heti" :D